Resultados globales: 65 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 47 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 2 registros
Libros y colecciones, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 13 registros
Materiales didácticos, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 47 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
16 p, 4.8 MB The impact of the European social fund on youth education and employment / Fusaro, Stefano (Universidad Loyola) ; Scandurra, Rosario Ivano (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The effectiveness of the European Union's Cohesion Policy in reducing regional socio-economic gaps remains an open empirical issue, while evidence as to how the policy is affected by specific territorial factors and which social groups benefit most from it remains sparse. [...]
Elsevier Limited, 2023 - 10.1016/j.seps.2023.101650
Socio-economic planning sciences, Vol.88, (2023) , article 101650  
2.
49 p, 3.2 MB Racing ahead or lagging behind? Territorial cohesion in human development around the globe / Permanyer, Iñaki (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Suppa, Nicolai (Centre d'Estudis Demogràfics)
This paper investigates whether global improvements in human development involve subnational regions in a territorially cohesive way. We use a subnational human development index for 1778 regions within 163 countries over three decades, and propose measures for relative over- and under-performance. [...]
2022 - 10.1080/00343404.2022.2038785
Regional studies, Vol. 56, Núm. 12 (2022) , p. 2086-2101  
3.
17 p, 823.8 KB Técnicas de análisis de las redes personales : un ejercicio de autoevaluación / Maya Jariego, Isidro (Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Social)
En este documento desarrollo un breve ejercicio de autoevaluación de mi red personal para ilustrar algunas de las técnicas de análisis de redes personales más prácticas y eficientes. Concretamente, analizamos las funciones ejercidas por el núcleo de proveedores de apoyo, la tendencia a la homofilia en las relaciones entre diferentes subgrupos sociales o demográficos, el grado de estratificación de la red personal, y la construcción de tipologías con muestras de redes personales. [...]
In this document I develop a brief self-assessment exercise of my personal network to illustrate some of the most practical and efficient personal network analysis techniques. Specifically, we analyze the functions performed by the core of support providers, the tendency towards homophily in the relationships between different social or demographic subgroups, the degree of stratification of the personal network, and the construction of typologies with samples of personal networks. [...]
Neste documento, desenvolvo um breve exercício de autoavaliação da minha rede pessoal para ilustrar algumas das técnicas de análise de rede pessoal mais práticas e eficientes. Especificamente, analisamos as funções desempenhadas pelo núcleo de provedores de apoio, a tendência à homofilia nas relações entre diferentes subgrupos sociais ou demográficos, o grau de estratificação da rede pessoal e a construção de tipologias com amostras de redes pessoais. [...]

2022 - 10.5565/rev/redes.954
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 33 Núm. 2 (2022) , p. 210-226 (Lazos sueltos)  
4.
21 p, 904.4 KB Drivers of youth labour market integration across european regions / Scandurra, Rosario Ivano (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Cefalo, Ruggero ; kazepov, Yuri
Territorial disparities and youth labour markets have been often considered as separated themes, due to challenges indata availability. Comparative regional or sub-regional research on youth labour market integration have been therefore scarse. [...]
2021 - 10.1007/s11205-020-02549-8
Social indicators research, Vol 154 Num.3 (April 2021) p.835-856  
5.
19 p, 254.5 KB La gamificación como recurso telemático en la comunicación empresarial en tiempos de pandemia / Fábregas Grau, Javier (Universitat Abat Oliba CEU) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Salla, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este trabajo tiene como objetivo conocer, desde el punto de vista de los directivos de las empresas pequeñas y medianas con amplia utilización de las tecnologías digitales, si el alejamiento físico de las personas como consecuencia del teletrabajo (en rápido crecimiento por efectos de la pandemia de COVID-19) dificulta las relaciones interpersonales y el conocimiento de los objetivos y valores estratégicos de la empresa, y si ese mismo equipo directivo conoce y en qué grado utiliza la gamificación como posible herramienta para mejorar la comunicación interna con el fin de paliar o solucionar dicha situación. [...]
The aim of this paper is to find out, from the point of view of managers of small and medium-sized enterprises that make extensive use of digital technologies, whether the physical remoteness of people as a result of teleworking (which is growing rapidly due to the effects of the COVID-19 pandemic) hinders interpersonal relations and knowledge of the company's strategic objectives and values, and whether this same management team is aware of and to what extent it uses gamification as a possible tool for improving internal communication to alleviate or solve this situation. [...]

2021 - 10.18566/comunica.n44.a04
Comunicación, Núm. 44 (2021) , p. 57-75  
6.
14 p, 127.0 KB Impacto del aprendizaje cooperativo en la inclusión del alumnado en la educación secundaria / Muntaner Guasp, Juan Jorge (Universitat de les Illes Balears) ; Forteza Forteza, Dolors (Universitat de les Illes Balears)
El propósito de este artículo es mostrar los resultados obtenidos en un instituto de educación secundaria de la comunidad autónoma de las Islas Baleares que ha implementado el programa Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar, tanto en los tres ámbitos de intervención como en las tres etapas de desarrollo que presenta el mismo. [...]
El propòsit d'aquest article és mostrar els resultats obtinguts en un institut d'educació secundària de la comunitat autònoma de les Illes Balears que ha implementat el programa Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar, tant en els tres àmbits d'intervenció com en les tres etapes de desenvolupament que presenta. [...]
This article presents the results obtained in a secondary education institute of the autonomous region of the Balearic Islands, which has implemented the cooperate to learn/learn to cooperate program in both the three areas of intervention and in the three stages of development of this program. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1236
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 305-318 (Monográfico)  
7.
23 p, 988.1 KB La participación del régimen franquista en la exposición internacional anticomunista Le bolchevisme contre l'Europe (1942) / Moreno Cantano, Antonio César (Universidad Complutense de Madrid)
Uno de los elementos básicos para lograr la cohesión social en tiempos de guerra es la de crear la imagen de un enemigo, odiado y temido, que justifique las políticas de un gobierno en una coyuntura tan convulsa. [...]
One of the basic elements for achieving social cohesion in times of war is the creation of the image of an enemy, hated and feared, which justifies the policies of a government in such a turbulent situation. [...]

2017
Revista universitaria de historia militar, Vol. 6 Núm. 12 (2017) , p. 198-220  
8.
16 p, 258.7 KB "Côte d'Ivoire: On va se réconcilier pian!" o el humor, factor de cohesión social / Diallo, Karidjatou (Université Alassane Ouattara (Costa de Marfil))
Côte d'Ivoire: on va se réconcilier pian!, es un manual de bolsillo que aborda en clave humorística, la necesidad de una reconciliación nacional para el pueblo marfileño receloso y rencoroso al terminar la corta y violenta guerra civil que el país sufrió en 2011. [...]
Côte d'Ivoire: on va se réconcilier pian! (Directly translated as Côte d'Ivoire: We will reconcile with each other- We must!), is a paperback which addresses from a comedic point of view, the need for national reconciliation by the people of Cote d'Ivoire after coming out wary and full of resentment from the 2011 civil war. [...]

2020
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Special Issue (2020) , p. 367-382  
9.
16 p, 2.5 MB Migraciones, Italia y Europa entre datos de investigación y narrativas mediáticas / Ciofalo, Giovanni (Sapienza Università di Roma) ; Gavrila, Mihaela (Sapienza Università di Roma)
Estamos afrontando una nueva fase de procesos de migración, en equilibrio entre los profundos cambios geopolíticos, económicos y socioculturales y la falta de preparación de los medios y de las políticas occidentales para abordar esta complejidad. [...]
We are facing a new phase of migration processes caught between profound geopolitical, economic and sociocultural changes and the lack of preparation of Western media and policy in addressing this complexity. [...]
Estem afrontant una nova fase de processos de migració, en equilibri entre els profunds canvis geopolítics, econòmics i socioculturals i la manca de preparació dels mitjans i de les polítiques occidentals per abordar aquesta complexitat. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3254
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. extraordinari (2020) , p. 115-130 (Articles)
2 documentos
10.
30 p, 339.0 KB Problemes actuals del dret urbanístic a Anglaterra. Referència especial al dret a l'habitatge, la cohesió social i el medi ambient / Gifreu, Judith 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article analitza la peculiar configuració del sistema urbanístic anglès així com les polítiques endegades a partir de la segona guerra mundial pels diferents governs britànics en relació a la millora de les seves àrees urbanes. [...]
El artículo analiza la peculiar configuración del sistema urbanístico inglés, así como las políticas emprendidas a partir de la II Guerra Mundial por los distintos gobiernos británicos en relación con la mejora de sus áreas urbanas. [...]
The article analyzes the peculiar configuration of the English town planning system, as well as the policies undertaken by various British administrations afterWorldWar II to improve their urban areas. [...]

2009
Revista catalana de dret públic, Núm. 38 (Juny 2009) , p. 167-196
2 documentos

Artículos : Encontrados 47 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 2 registros  
1.
54 p, 3.3 MB From So Far to So Close. Addressing the Refugee Phenomenon: History, Sociology, Technology / Fitili, Magda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ţârău, Virgiliu (Bolyai University) ; Karabegović, Dzeneta (University of Salzburg) ; Sharifi, Massoud (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mosquera Chamat, Merlys (Asociación San Juan de Dios España) ; Fosso, Rolland ; Mulholland, Paul (The Open University) ; Hernández, Marc (La Tempesta Media) ; Zorrilla, Mikel (Vicomtech)
La Conferència internacional "From So Far to So Close. Addressing the Refugee Phenomenon: History, Sociology, Technology" es va celebrar en format virtual els dies 15 i 16 de juny de 2020. La primera taula rodona "History of Refugees in the 20th Century" va incloure les següents intervencions: 1. [...]
2020
International Conference: From So Far to So Close. Addressing the Refugee Phenomenon: History, Sociology and Technology (June 15-16th, Virtual Format), : 2020  
2.
5 p, 106.2 KB An initiative for the inclusion of plurilingualism/culturalism in CLIL: the european project ConBaT+ / Bernaus, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Furlong, Áine (Waterford Institute of Technology (Ireland)) ; Kervran, Martine (IUFM de Bretagne-Universite de Bretagne Occidentale) ; Jonckheere, Sofie (Regionaal Integratiecentrum Foyer) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 158-162  

Libros y colecciones Encontrados 2 registros  
1.
26 p, 923.6 KB La immigració actual a Espanya / Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics)
La immigració internacional a Espanya durant la dècada dels noranta, ha experimentat, fins i tot més acusadament que altres països, l'acceleració, la diversificació -tant en els orígens com en d'altres característiques sociodemogràfiques dels migrants-, i el notable augment de la irregularitat, que alguns autors han assenyalat constituïen les principals característiques de l'evolució recent per al conjunt de la Unió Europea (Salt i altres, 2000; Sopemi, 2001). [...]
Castelló de la Plana : Publicacions de la Universitat Jaume I, 2006 (Cooperació i solidaritat. Estudis, 2)
Migración e interculturalidad: de lo global a lo local, 2006, p. 93-119  
2.
26 p, 366.7 KB Matrimonis mixtos i fills de la barreja a Catalunya : dels xarnegos als «cafè amb llet»? / Rodríguez García, Dan (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre Immigració, Mestissatge i Cohesió Social (INMIX)) ; Miguel Luken, Verónica de (Universidad de Málaga)
Com ja va assenyalar Jaume Vicens Vives, Catalunya és «fruit de diversos llevats i, per tant, una bona «llesca» del país pertany a una biologia i a una cultura de mestissatge». A més, la barreja o mixticitat a casa nostra, producte de les unions entre nadius i forasters (francesos, murcians, andalusos, etc. [...]
Como ya señaló Jaume Vicens Vives, Cataluña es «fruto de varias levaduras y, por tanto, una buena «rebanada» del país pertenece a una biología y a una cultura de mestizaje». Además, la mezcla o mixticidad en nuestro país, producto de las uniones entre nativos e inmigrantes (franceses, murcianos, andaluces, etc. [...]
As noted by the historian Jaume Vicens Vives, Catalonia is «a product of various yeasts and, therefore, a good «slice» of the country belongs to the biology and the culture of hybridity. » Furthermore, mixedness in Catalonia, the product of unions between natives and migrants (whether French, Andalusian, etc. [...]
Comme Jaume Vicens Vives avait remarqué, la Catalogne est « fruit de différentes levures et donc, une bonne " tranche " du pays appartient à une biologie et à une culture du métissage ». En outre, le mélange ou mixité dans notre pays, le produit d'unions entre les autochtones et les immigrants (les français, les andalouses, etc. [...]

Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2015 (Ciutadania i immigració ; 11)
Recerca i immigració VII : migracions dels segles XX i XXI: una mirada candeliana, 2015, p. 193-218  

Documentos de investigación Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
41 p, 2.9 MB Equidad socio-espacial del sistema de transporte público ferroviario. La implementación de la Línea 1 del Metro de Lima y Callao / Acco Fortún, Ivonne Raisa ; Nel·lo, Oriol, 1957-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
Els sistemes de transport públic ferroviari influeixen substancialment per augmentar la cohesió social en un territori, o per contra, per a la formació d'espais de desigualtat entre els grups socials. [...]
Los sistemas de transporte público ferroviario influyen sustancialmente para aumentar la cohesión social en un territorio, o por el contrario, para la formación de espacios de desigualdad entre los grupos sociales. [...]
Given the lack of demographic work on the reality of internal migration in Navarra, this article Public rail transport systems have a substantial influence on increasing social cohesion in a territory, or on the contrary, on the formation of spaces of inequality between social groups. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]  
2.
10 p, 733.2 KB Avaluació de la qualitat del codi en exercicis de programació / Rodriguez Penin, Hugo ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
A l'hora d'aprendre programació és molt important el feedback que l'estudiant rep dels treballs fets durant una assignatura per tal de millorar les seves capacitats. Actualment, a la Universitat Autònoma de Barcelona no es disposa de cap eina que ens permeti avaluar els aspectes referents a la qualitat del codi, com pot ser l'estil de codificació seguint una guia d'estil. [...]
A la hora de aprender programación es muy importante el feedback que el estudiante recibe de los trabajos realizados durante una asignatura para mejorar sus capacidades. Actualmente, en la Universidad Autónoma de Barcelona no se dispone de ninguna herramienta que nos permita evaluar los aspectos referentes a la calidad del código, como puede ser el estilo de codificación siguiendo una guía de estilo. [...]
When it comes to learning programming, the feedback that students receive on their assignments during a course is crucial to improve their skills. Currently, at the Autonomous University of Barcelona, there is no tool available to assess aspects related to code quality, such as coding style following a style guide. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
44 p, 2.1 MB La comunidad gitana delante la imposible gentrificación del barrio de Gràcia / Mlikota Sanz, Davor ; Mosquera Chamat, Merlys, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La gentrificació és un problema global que cada cop pateixen més els habitants de les grans ciutat. D'aquest a aquest problema, grups minoritaris com la comunitat gitana del barri de Gràcia, s'han vist obligats a afrontar uns canvis que no fan més créixer i obligar-los a deixar les seves cases a causa de la implementació d'uns canvis urbanístics que no els deixa altra alternativa. [...]
La gentrificación es un problema global que cada vez sufren más los habitantes de las grandes ciudades. De este a este problema, grupos minoritarios como la comunidad gitana del barrio de Gràcia, se han visto obligados a afrontar unos cambios que no hacen más crecer y obligarles a dejar sus casas debido a la implementación de unos cambios que no les deja otra alternativa. [...]
Gentrification is a global problem that is affecting more and more people in big cities. Due to this problem, minority groups such as the gypsy community in the neighborhood of Gràcia, have been forced to face changes that do not make them grow anymore and force them to leave their homes due to the implementation of some changes. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documentos
4.
13 p, 280.5 KB D2.4 Co-design methodology evaluation / Fondazione scuola di pace di Monte Sole
The goal of this deliverable is to infer the evaluation of the co-creation methodology starting from the design of it, illustrated in D2. 3, and from the context and the premises of the So-Close project design and Consortium. [...]
2021 (SO-CLOSE)  
5.
24 p, 546.8 KB D2.3 Co-design methodology template / Fondazione scuola di Pace Monte Sole
The goal of this report is to illustrate the co-creation methodology as a natural consequence determined by the context and the premises of the SO-CLOSE project design and Consortium.
The text develops firstly an introduction as a short analytical report of the project framework, both in terms of scientific competences and interactional practices present in the Consortium and it turns then to a critic review of literature and experiences about co-creation. [...]

2021 (SO-CLOSE)  
6.
12 p, 432.8 KB WP2 : Co-design of the tools for cultural heritage co-creation / Universitat Autònoma de Barcelona ; Fondazione Scuola di Pace di Monte Sole
Training session. Main goals are A) to prepare cultural institutions for their task of conducting focus groups as part of WP2 and B) to start off the partners in their design of their respective focus group meetings. [...]
2020 (SO-CLOSE)
2 documentos
7.
48 p, 2.9 MB Joint Policy Roundtable - Codesigning an inclusive Europe. Migration and migrants in the EU : challenging narratives - modifying practices - influencing policies / Lunds University
Including migrants in the European Union has not been a uniform process and has revealed several obstacles in the path of making the inclusion and integration of people on the move efficient, humane, and dignified. [...]
2022 (SO-CLOSE)
2 documentos
8.
7 p, 290.8 KB D5.7-Policy Paper 2. Recommendations on policies to promote mutual understanding between refugees and the local communities in Europe / Monicelli, Elena (Fondazione Scuola de Pace di Monte Sole) ; Fondazione Scuola de Pace di Monte Sole
The deliverable develops the WP2 activities' findings into recommendations for policy makers, in order to enhance social cohesion, mutual undertanding and efeective integration between local communities and refugee / asylum seeker individuals and communities in terms of cultural heritage and historical and personal memories.
2021 (SO-CLOSE Policy paper ; 2)  
9.
141 p, 6.7 MB D2.1 User requirements and needs and gaps analysis report / Monicelli, Elena (Fondazione Scuola di Pace di Monte Sole) ; Bergonzini, Elena (Fondazione Scuola di Pace di Monte Sole) ; Merzi, Stefano (Fondazione Scuola di Pace di Monte Sole) ; Rossi, Maria Elena (Fondazione Scuola di Pace di Monte Sole) ; Venturi, Vilmer (Fondazione Scuola di Pace di Monte Sole)
This report illustrates the main findings of the SO-CLOSE WP2 collective research, based on participatory methods and group reflections (co-creation and focus groups). The idea is to enlighten coherences and resources as well as questionable and problematic points, in order to help WP3, WP4 and WP5 with new and tested ideas together with suggestions to mitigate possible obstacles, misunderstandings and mistakes. [...]
2021 (SO-CLOSE)  
10.
39 p, 2.0 MB D1.2 Information gathering report : societal, ethical, cross-cultural / Narvselius, Eleonora (Lund University) ; Dutceac Segesten, Anamaria (Lund University)
This report provides a theoretically-informed approach to migration and heritage in response to the SO-CLOSE project's objective to "contribute to social cohesion and fight refugee marginalization or exclusion by facilitating the encounters between similar life stories, through the mediation of innovative digital and artistic tools. [...]
2021 (SO-CLOSE)  

Documentos de investigación : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 1 registros  
1.
113 p, 2.5 MB Grammatik Deutsch. Schemata und Hilfen für das Schreiben und Übersetzen. Unterrichtsmaterial Deutsch B, Teil 3 / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
When thinking about grammar teaching, the layman quickly associates the learning of fixed, practiced rules of normative grammar. A speaker or writer always pursues a specific intention with his or her utterance. [...]
Cuando se piensa en la enseñanza de la gramática, el lego asocia rápidamente el aprendizaje de reglas fijas y practicadas de la gramática normativa. Un orador o autor siempre persigue una intención específica con su declaración. [...]
Beim Gedanken an Grammatikunterricht assoziiert der Laie schnell das Erlernen fester, eingeübter Regeln der normativen Grammatik. Ein Sprecher oder Verfasser verfolgt mit seiner Äußerung stets eine bestimmte Absicht. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019 (Idioma B per a traductors i intèrprets (alemany). Materials docents)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.