Resultats globals: 34 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 27 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 5 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 27 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 629.0 KB Modelos de trabajo en la interdisciplina : un análisis relacional de colaboración para el planeamiento hídrico en la Patagonia Norte (Argentina) / Murgida, Ana (Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras) ; Castro, Mora (Universidad Nacional Arturo Jauretche (Buenos Aires, Argentina)) ; Kazimierski, Martín (Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras) ; Membribe, Anahí (Universidad Nacional del Comahue (Neuquén, Argentina))
Este artículo analiza la estructura de las relaciones de un proyecto de investigación orientado al planeamiento y manejo ambiental, coordinado por una institución académica local y con financiamiento internacional. [...]
This article analyses the structure of relationships and networking in a research project aimed at environmental planning and management, which was coordinated by a local academic institution and funded by an international agency. [...]

2019 - 10.5565/rev/redes.827
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 30 Núm. 1 (2019) , p. 25-42 (Articulos)  
2.
16 p, 621.9 KB A consolidação da investigação em energias renováveis em Portugal : redes de colaboração nacionais e internacionais / Junqueira, Luis (Universidade de Lisboa. Instituto de Ciências Sociais)
As energias renováveis são parte essencial do actual processo de transição para sistemas energéticos baseados em energias endógenas e ambientalmente sustentáveis, mas a sua aplicação depende da sua maturação a nível de custo e ineficiente e da criação de know-how a nível local. [...]
Renewable energies are an essential part of the current process of transition to energy systems based on endogenous and environmentally sustainable technologies, but their successful implementation depends on their maturation and the creation of local know-how. [...]

2019 - 10.5565/rev/redes.826
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 30 Núm. 1 (2019) , p. 103-118 (Articulos)  
3.
24 p, 1.3 MB Colegios invisibles y patrones de colaboración en el Sistema de Investigación Agropecuaria en Colombia / Romero Goyeneche, Oscar Yandy (Universidad Nacional de Colombia.) ; Velez Cuartas, Gabriel (Universidad de Antioquía) ; Ramírez, Matías (Universidad de Sussex) ; Robledo Velásquez, Jorge (Universidad Nacional de Colombia) ; Balanzó, Alejandro (Universidad Externado de Colombia)
Se analizan los patrones de colaboración del sistema de investigación agropecuario en Colombia que surgen de la conformación de colegios invisibles. El análisis se hace en tres niveles: macro, referido a los patrones generales que organizan la colaboración en colegios invisibles, meso, que describe la capacidad de enlace de las distintas organizaciones en el sistema y micro, la conformación de colegios invisibles que permiten observar la diversidad temática. [...]
The collaboration patterns of the agricultural research system in Colombia that arise from the formation of invisible colleges are analyzed. The analysis is done in three levels: macro, referring to the general patterns that organize the collaboration, meso, which describes the capacity of link of the different organizations in the system, and micro, the formation of invisible colleges that allow observing the thematic diversity. [...]

2019 - 10.5565/rev/redes.818
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 30 Núm. 1 (2019) , p. 1-24 (Articulos)  
4.
17 p, 423.1 KB El rol del profesorado de apoyo en el aula regular de un instituto de educación secundaria / Sanahuja Gavaldà, José María (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona)
No hay duda de que los procesos de inclusión educativa alcanzan cada vez más a niveles educativos superiores y la educación secundaria no es ajena a esta tendencia. El objetivo de este estudio es analizar el rol del profesorado de apoyo, específicamente proveniente de las unidades de apoyo a la educación especial, desde la perspectiva del profesorado y del alumnado. [...]
There is no doubt that inclusive education processes concern higher education. This tendency is also true for secondary education. This study aims to analyse the role of support teachers, specifically all those who come from special education support units, from the perspective of teachers and students. [...]

2018 - 10.5209/RCED.54608
Revista complutense de educacion, Vol. 29, Núm. 4 (2018) , p. 1041-1057  
5.
16 p, 74.2 KB Social learning in European river-basin management : barriers and fostering mechanisms from 10 river basins / Mostert, Erik (Technische Universiteit Delft) ; Pahl-Wostl, Claudia (University of Osnabrück) ; Rees, Yvonne (WRc) ; Searle, Brad (WRc) ; Tàbara, J. David 1964- (Joan David), (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tippett, Joanne (University of Manchester)
We present and analyze 10 case studies of participatory river-basin management that were conducted as part of the European HarmoniCOP project. The main theme was social learning, which emphasizes the importance of collaboration, organization, and learning. [...]
2007
Ecology and society, Vol. 12, issue 1 (2007) , art. 19  
6.
17 p, 395.2 KB Welfare protection of the animal-athlete in the sports company in light of the evolution of the legal regime for animals / Lercier, Marine
Neither Labor Law nor Civil Law has yet drawn the legal consequences of the existence of labor relations that unite animals and man. There are no rules protecting animals at work, while their participation in multiple human activities is unequivocal. [...]
Ni el Derecho del Trabajo ni el Derecho Civil han extraído todavía las consecuencias jurídicas de la existencia de relaciones laborales que unen a los animales y al hombre. No existen normas para la protección de los animales en el trabajo, mientras que su participación en múltiples actividades humanas es inequívoca. [...]

2019 - 10.5565/rev/da.404
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 10 Núm. 1 (2019) , p. 59-75 (Artículos)  
7.
17 p, 345.7 KB Los centros de educación especial como centros de recursos en el marco de una escuela inclusiva : reseñas para un debate / Rojas Pernia, Susana, (Universidad de Cantabria) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los Centros de Educación Especial (CEE) han sido la única alternativa de escolarización para los niños con discapacidad hasta hace relativamente poco tiempo. Los cambios sociales, económicos, políticos y educativos de estas últimas décadas han propiciado una transformación de la escuela ordinaria pero también de la escuela especial. [...]
So far, Special Schools have been the only schooling alternative for many disabled children. The last decades' social, economic, political and educational changes have helped bring the changes in the regular schools and also, in the special education school. [...]

2016
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 20 Núm. 1 (Enero-Abril 2016) , p. 323-339  
8.
24 p, 625.9 KB Adaptación al cambio climático en Venezuela : ¿quiénes y cómo se investiga en el país? / Torres-Alruiz, María Daniela (Fundación Instituto de Estudios Avanzados IDEA) ; Ulloa-Torrealba, Yrneh (Fundación Instituto de Estudios Avanzados-IDEA)
La construcción de una agenda de Adaptación al cambio climático es un proceso políticamente complejo, ni neutral, ni intrínsecamente benigno que crea un campo discursivo para la acción de distintas entidades sociales, con intereses y perspectivas particulares que proponen direcciones de transformación con efectos sociales concretos. [...]
The construction of an agenda for Climate Change Adaptation is a neither neutral nor intrinsically good, politically complex process. It builds a discoursive field were different social entities with particular interests and perspectives interact with each other while putting forward transformation paths with diverse social consequencies. [...]

2018 - 10.5565/rev/redes.736
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 29 Núm. 1 (2018) , p. 20-43 (Articulos)  
9.
27 p, 627.4 KB Conectar los centros de FP con su entorno / Martín-Gutiérrez, Ángela (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica y Organización Educativa) ; Morales Lozano, Juan Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica y Organización Educativa)
Dentro de los retos sociales más acuciantes, se encuentra la formación de individuos con miras a un mundo sociolaboral complejo e inestable. Las organizaciones deben potenciar la colaboración como elemento de transformación social para su desarrollo y el de los individuos vinculados a ellas, y la formación profesional (FP) es una propuesta formativa que debe atender las necesidades y los intereses del entorno y del alumnado. [...]
Dins dels reptes socials més apressants, es troba la formació d'individus amb vista a un món sociolaboral complex i inestable. Les organitzacions han de potenciar la col·laboració com a element de transformació social per al seu desenvolupament i el dels individus que hi estan vinculats, i la formació professional (FP) és una proposta formativa que ha d'atendre les necessitats i els interessos de l'entorn i de l'alumnat. [...]
Among the most pressing social challenges today is the formation of individuals in a complex and unstable social and labor world. Organizations should enhance collaboration as an element for the social transformation and development of the individuals linked to them. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.835
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 303-329 (Temas de investigación)  
10.
13 p, 446.4 KB Collaborative information behaviour in completely online groups : exploring the social dimensions of information in virtual environments / Hernandez-Perez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
Qualitative and Quantitative Methods in Libraries (QQML), Vol. 4 (2015) , p. 775-787  

Articles : 27 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 5 registres trobats  
1.
25 p, 1.1 MB Opening up the Humanities : popular fictions and what students can contribute / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
Inaugural conference (Literature and Culture) of the academic year 2018-19, Department of Filología Inglesa, BA in English Studies, Universidad de Murcia.
2018
Inauguración del curso académico 2018-19, Dept. Filología Inglesa, Universidad de Murcia. Murcia, España, : 2018  
2.
1 p, 305.5 KB Cogenerative dialogues as a tool for evaluation in education for sustainability: empowering community actors through join reflection on practice / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
The focus of the collaboration is the evaluation of education for sustainability activities which are part of a local ES program offered by the municipality of Sant Cugat del Vallès. The principles that act as background of this evaluation are the following: (a) the evaluation as an inclusive activity that takes into account the diversity of community actors' views; (b) the learning of life styles more committed towards the sustainability of the planet; and (c) the integration of social, cultural, economical and natural dimensions involved in the problematization of ES activities. [...]
2012
CoDeS Working Conference "Collaboration of Community and School for Sustainable Development". Viena, Austria, : 2012  
3.
1 p, 760.3 KB Promoting community involvement through the participation in shared activities on school agroecology. / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Prims, Margo (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya)) ; Estapé, Sílvia (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya)) ; Sandoval, Gilbert (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya)) ; Guindulain, Clara (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya)) ; Prat, Sònia (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya))
Valldeneu school is a rural school, 60Km north from Barcelona. In this school there are from 3-year-old students to 12-years-old students. One of the important aims of the school is to promote the participation of the educational community (teachers, students, families, and neighbors) within school projects. [...]
2012
CoDeS Working Conference "Collaboration of Community and School for Sustainable Development". Viena, Àustria, : 2012  
4.
1 p, 598.7 KB Communication strategies to promote school community collaboration in ESD: the use of blogs in school agroecology / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
This poster deals with the communicative strategies developed in an ESD school network from a Catalan municipality with a common interest in scholar agroecology. These communication strategies not only have the function to spread information, but also to introduce participants' perspectives. [...]
2014
CoDeS Final Conference. Designing a Sustainable Future through School and Community Collaboration. Bellaterra, Catalunya, : 2014  
5.
6 p, 158.6 KB An experience of teacher collaboration: supporting students to reflect on their use of english through content-based assignments / Nashaat Sobhy, Nashwa (Universidad de San Jorge. Institute of Modern Languages) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 237-242  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
40 p, 286.3 KB La construcció d'un model de seguretat publico-privat a Catalunya / Peña Puig, Roger ; Guillén Lasierra, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La pluralització de les funcions de seguretat en el nostre país és una evidència que s'ha vist accentuada per l'augment de la seguretat privada en les darreres dècades. Lluny de recuperar vells debats sobre el monopoli estatal de la seguretat, és important centrar els esforços acadèmics en estudiar els models d'articulació entre els diferents actors implicats. [...]
The pluralization of security functions in our country is an evidence that has been accentuated by the increase in private security in recent decades. Far from recovering the old debates about the state monopoly of security, it is important to focus the academic efforts in studying the different models of articulation between the sectors involved. [...]

2018
Graduat o Graduada en Criminologia [805]  
2.
60 p, 1.5 MB El treball col·laboratiu i cooperatiu en traducció : anàlisi experimental i psicopedagògic / Jorba Montserrat, Paula ; Majdoub, Azar ; Lladó, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Mitjançant aquest treball volem intentar confirmar i asseure, un cop més, els avantatges del treball en grup i aplicar-los en l'àmbit de la traducció. Per això, aquest treball consisteix en dues parts: una part teòrica que consisteix en una anàlisi psicopedagògica i una part experimental i tècnica que consisteix en l'anàlisi d'una enquesta i la creació d'una primera versió d'una futura plataforma telemàtica de col·laboració. [...]
Mediante este trabajo, queremos intentar confirmar y asentar, una vez más, las ventajas del trabajo en grupo i aplicarlos en el ámbito de la traducción. El trabajo consta de dos partes: una parte teórica que consiste en un análisis psicopedagógico y una parte experimental y técnica que consiste en el análisis de una encuesta y la creación de una primera versión de una futura plataforma telemática de colaboración. [...]
Whereby this work of investigation, we want to confirm and set the basics, once more, of the advantages of team work, and apply them in the translation field. The work consists of two parts: a theoretical part that consists of a psycho pedagogical analysis and an experimental and technical part that consists of a survey analysis and the creation of a beta version of the collaboration platform. [...]

2015
Traducció i Interpretació [1203]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.