Resultados globales: 5 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 5 registros
Artículos Encontrados 5 registros  
1.
19 p, 119.3 KB Social learning and water resources management / Pahl-Wostl, Claudia (University of Osnabrück) ; Craps, Marc (Katholieke Universiteit) ; Dewulf, Art (Katholieke Universiteit) ; Mostert, Erik (Technische Universiteit Delft) ; Tàbara, J. David 1964- , (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taillieu, Tharsi (Katholieke Universiteit)
Natural resources management in general, and water resources management in particular, are currently undergoing a major paradigm shift. Management practices have largely been developed and implemented by experts using technical means based on designing systems that can be predicted and controlled. [...]
2007 - 10.5751/ES-02037-120205
Ecology and society, Vol. 12, issue 2 (2007) , art. 5  
2.
14 p, 2.0 MB A systematic review of co-managed small-scale fisheries : social diversity and adaptive management improve outcomes / D'Armengol, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Prieto Castillo, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Ruiz Mallén, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Corbera, Esteve (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Small-scale fisheries are an important source of livelihoods, particularly among poor coastal populations. To improve fisheries' condition and maximize their contribution to human welfare, co-management approaches have proliferated worldwide. [...]
2018 - 10.1016/j.gloenvcha.2018.07.009
Global environmental change, Vol. 52 (Sep. 2018) , p. 212-225  
3.
19 p, 88.5 KB Estrategias de gestión temporal en las actividades colaborativas mediadas por ordenador. : Análisis cualitativo de los episodios estratégicos / Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació) ; Romero, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació)
El aprendizaje durante toda la vida y el desarrollo de propuestas de formación a distancia basadas en dispositivos informáticos, ha permitido desarrollar el Aprendizaje Colaborativo Mediado por Ordenador (ACMO). [...]
During the last years, lifelong learning policies and distance learning possibilities are constanly growing, which allow to develop Computer Supported Collaborative Learning. In distance learning, space and time become flexible dimensions, which demand the student's self-regulation competency. [...]
L'apprentissage à vie et l'essor des projets de formation á distance fondés sur l'ordinateur ont permis de développer l'Apprentissage en Collaboration Assisté par Ordinateur (ACAO). Dans ce contexte pédagogique, l'espace et le temps prennent des dimensions flexibles, ce qui exige de l'étudiant une grande capacité d'autorégulation, sans laquelle les chances de succès diminuent. [...]

2007
Teoría de la educación, Vol. 8, Num. 3 (2007) , p. 149-167  
4.
18 p, 261.1 KB La pràctica professional i la seva vinculació amb la creació i gestió del coneixement col·lectiu / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La formació contínua del professorat, i de la resta d'agents educatius presents a les nostres institucions d'ensenyament primari, secundari o terciari, fa temps que va deixar de ser optativa per a convertir-se en quelcom d'obligada necessitat. [...]
La formación continua del profesorado, y del resto de agentes educativos presentes en nuestras instituciones de enseñanza primaria, secundaria y terciaria, hace tiempo que dejó de ser optativa para convertirse en algo de obligada necesidad. [...]
Ça fait longtemps que la formation continue du professorat et des autres agents éducatifs présents dans nos établissements d'enseignement primaire, secondaire ou tertiaire n'est plus optionnelle mais complètement nécessaire. [...]
Continuous training for teachers and for the rest of education agents who are presents in primary, secondary or tertiary educational institutions became a required necessity quite a while ago. In this sense, alternative training methods and professional development, based on knowledge that education agents have about practice, and considering reflection-in-action and on action as the element that can mobilize educational improvement processes, are starting to settle. [...]

2012
Temps d'educació, Núm. 42 (2012) , p. 269-286  
5.
20 p, 113.8 KB Cambio y mejora en las organizaciones educativas / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La presente aportación se sitúa en el marco de las propuestas que consideran al centro educativa como contexto idóneo para promover el cambio y la mejora escolar. La innovación o la institucionalización de los cambios es, al respecto, el referente que se tiene que considerar. [...]
Aquesta aportació se situa en el marc de les propostes que consideren el centre educatiu com un context idoni per promoure el canvi i la millora escolar. La innovació o la institucionalització dels canvis és, sobre això, el referent que s'ha de considerar. [...]
This contribution is in line with proposals that consider the educational centre as the suitable context for promoting change and school improvement. On this matter, innovation or institutionalization of change is the main referent to consider. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.70
Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 31-50  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.