Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
37 p, 900.0 KB Enfoque Léxico : traducción e interpretación en la enseñanza de E/LE con hablantes de persa / Ghavamí, Setareh (Centro de Estudios Orientales de Barcelona) ; Gorji, Khatereh ; Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filología Espanyola)
En este trabajo, se parte de una breve presentación de algunos aspectos más sobresalientes de la lengua persa, para hacerse una idea de las distancias y diferencias entre L1 y L2, que pueden justificar el recurso a la traducción y la interpretación, como se defiende en Lewis (1997). [...]
This work starts with a brief presentation of some of the most outstanding aspects of the Persian language to get an idea of the distances and differences between L1 and L2, which can justify the use of translation and interpretation, as defended by Lewis (1997). [...]

2017 - 10.5565/rev/doblele.33
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 99-135 (Miscelànea)  
2.
21 p, 235.1 KB Combinatoria léxica y corpus como input / Sánchez Rufat, Anna (Universidad de Córdoba) ; Jiménez Calderón, Francisco (Universidad de Extremadura)
Computer based corpora which have been statistically analyzed have lead to the recognition of frequent lexical sequences (also known as multiword expressions, prefabricated chunks or collocations– in a loose use of the term– as a very important component of language production. [...]
2012
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 14, Núm. (2012) , p. 61-81  
3.
34 p, 270.5 KB Ciencias cognitivas y taichi / Redondo Orta, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
El presente artículo está dedicado a establecer puentes entre las ciencias cognitivas (más concretamente, la visión enactiva de la cognición), y la práctica del taichi, proveniente de China. Para ello, dedicaremos la primera parte a hacer un breve análisis de la visión enac­tiva de la cognición, contraponiéndolo a la visión cognitivista. [...]
This paper is dedicated to building bridges between the cognitive sciences (more specifi­cally, the enactive view of cognition), and the practice of Tai Chi, from China. To do this, we will devote the first part to make a brief analysis of the enactive view of cognition, contrasting it to the cognitive view. [...]

2011 - 10.5565/rev/enrahonar.166
Enrahonar : quaderns de filosofia, Núm. 47 ( 2011) , p. 105-138  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.