Results overview: Found 49 records in 0.02 seconds.
Articles, 48 records found
Research literature, 1 records found
Articles 48 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
16 p, 1014.0 KB Usos y abusos de las TIC en los adolescents / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mercader Juan, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Las horas que un adolescente le dedica a las Tecnologías de la Información y la Comunicación han aumentado en los últimos años, así como la posibilidad de hacerlo sin supervisión. Los adolescentes utilizan las TIC en diferentes ámbitos de su vida: la escuela, el hogar o las relaciones sociales, tanto para realizar tareas relacionadas con los deberes académicos como para el ocio y diversión individual o con los amigos. [...]
Over the last years, the time that an adolescent spends with Information and Communication Technologies (ICT) has increased, as well as the possibility to do it without any kind of supervision. Adolescents use ICT in different ways in their every-day life: At school, at home or on the street, not only to do their homework but also to entertain themselves individually or with their friends. [...]

2018 - 10.6018/rie.36.1.284001
Revista de Investigación Educativa (RIE), Vol. 36, núm. 1 (enero 2018) , p. 125-140  
2.
29 p, 286.6 KB Comunidades imaginadas : nacionalismo banal en los locutorios de Barcelona / Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peñaranda Cólera, M. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Gil Juárez, Adriana (Universitat Rovira i Virgili)
A pesar de la competencia que sufren, al multiplicarse las posibilidades de conexión a las redes telefónicas e informáticas, los locutorios de la ciudad de Barcelona y alrededores, no dejan de ser negocios con un relativo éxito. [...]
Despite the huge competition that has emerged as a result of the ongoing multiplication of the means to connect to telephone and computer networks, Barcelona call shops, known as "locutorios", are relatively successful small businesses. [...]

2012
AIBR : revista de antropologia iberoamericana, Vol. 7 Núm. 2 (Mayo-Agosto 2012) , p. 197-224
2 documents
3.
20 p, 148.5 KB Utilización de la plataforma virtual Moodle para el desarrollo del aprendizaje autorregulado en estudiantes universitarios / Martínez-Sarmiento, Luis Fernando (Uniempresarial (Colòmbia). Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas) ; Gaeta González, Martha Leticia (Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla (Mèxic))
El aprendizaje autorregulado ha cobrado una gran relevancia en el nivel universitario. Pretende que los estudiantes puedan afrontar las demandas cada vez más complejas de un aprendizaje permanente en la era posmoderna digital. [...]
L'aprenentatge autoregulat ha cobrat una gran rellevància en el nivell universitari. Pretén que els estudiants puguin afrontar les demandes cada vegada més complexes d'un aprenentatge permanent en l'era postmoderna digital. [...]
Self-regulated learning has taken on great importance at the university level, seeking to enable students to meet the increasingly complex demands of lifelong learning in the postmodern/ digital era. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.883
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 479-498 (Temas de investigación)  
4.
17 p, 238.0 KB Publicidad on-line y Nuevas Tecnologías de Comunicación : el Anunciante Franquiciador / Monserrat-Gauchi, Juan (Universidad de Alicante) ; Blázquez Álvarez, David (Universidad de Alicante)
La Publicidad en el medio Internet y las Nuevas Tecnologías de Comunicación conllevan un cambio sustancial en la forma de relacionarse del anunciante con sus públicos. El anunciante pierde su protagonismo y el rol de "emisor" en la comunicación comercial. [...]
Advertising in the context of the Internet and new information and communication technologies means a substantial change in the way advertisers interact with their target audiences. Advertisers are losing their leading roles as "addressers" in commercial communication. [...]

2013 - 10.5565/rev/qp.36
Questiones publicitarias, Núm. 18 (2013) , p. 1-17 (Artículos de investigación)  
5.
13 p, 147.4 KB Tecnologías digitales, cuerpo y estructura familiar : claves para aproximarnos a los adolescentes y jóvenes migrantes en Bizkaia / Mendoza Pérez, Karmele (Universidad Autónoma de Madrid)
En este texto presento un breve resumen de mi trabajo de tesis doctoral, cuyo propósito ha sido indagar sobre las prácticas de vida y socialidad de adolescentes migrantes desde sus perspectivas y experiencias. [...]
In this work I offer a brief overview of my doctoral thesis research, which is aimed at was to study the life and social practices of migrant adolescents from their own perspectives and experiences. With this goal in mind, we used a general ethnographic methodology and, in particular, a series of workshops built around different artistic techniques, in which we invited five migrant minors living in a Residential Centre in the province of Bizkaia to be active and committed participants from the very start in the processes of generating material from which to analyse their daily routines and the activities through which they expressed themselves. [...]

2017 - 10.5565/rev/athenea.2225
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 17 Núm. 3 (noviembre 2017) , p. 297-309 (Tesisteca)  
6.
16 p, 215.3 KB Los teléfonos inteligentes como extensión del cerebro del ser humano cíborg : el caso de los jóvenes de Aragón (España) / Ramos Antón, Rubén (Universidad de Zaragoza)
A lo largo de los años se ha ido desarrollando la idea de que los avances técnicos suponen la extensión de los sentidos del ser humano. Un proceso que ha permitido a la sociedad evolucionar. De la relación entre el ser humano y la tecnología surge el concepto de cíborg (Clynes y Kline, 1960), con un gran desarrollo en la ciencia ficción y que en un primer momento hacía referencia a la incorporación de elementos exógenos al ser humano para facilitar su adaptación a ecosistemas extraterrestres. [...]
Al llarg dels anys s'ha anat desenvolupant la idea que els avenços tècnics suposen l'extensió dels sentits de l'ésser humà. Un procés que ha permès evolucionar la societat. De la relació entre l'ésser humà i la tecnologia sorgeix el concepte de cíborg (Clynes i Kline, 1960), amb un gran desenvolupament en la ciència ficció i que en un primer moment feia referència a la incorporació d'elements exògens a l'ésser humà per facilitar la seva adaptació a ecosistemes extraterrestres. [...]
Over the years an idea has been developing that technical advances become the extension of the senses of human beings. A process that has allowed society to evolve. From the relationship between human beings and technology, emerged the concept of the cyborg (Clynes and Kline, 1960), and with a great growth in science fiction that at first referenced the incorporation of exogenous elements to the human being to facilitate their adaptation to extraterrestrial ecosystems. [...]

2017 - 10.5565/rev/analisi.3091
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 56 (juny 2017) , p. 101-115 (Articles)  
7.
10 p, 580.0 KB Multimedia para la enseñanza de la asignatura economía regional y desarrollo local de la carrera economía / Toledo Diez, Marisela F. (Universidad de Cienfuegos Carlos Rafael Rodríguez (Cuba)) ; González Valdés, Sonia ; Cardoso Leandro, Leonardo
Los medios de enseñanza como elemento fundamental para el desarrollo de la actividad congnitiva y el aprendizaje requiere en el contexto actual del vínculo de forma eficiente con el empleo de las Técnologías de la Información y las Comunicaciones (TICs). [...]
The teaching means like fundamental element for the development of the knowledge, and the learning requires in the current context of the bond in an efficient way with the employment of the Técnologías of the Information and the Communications (TICs). [...]

2017
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 35 (Mayo 2017) , p. 1-10 (Col·laboracions)  
8.
11 p, 480.5 KB Promoting student metacognition through collaborative analysis of their own debates : is it better with text or with graphics? / Lafuente Martínez, Marc (Fundació Jaume Bofill) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva, Bàsica i de l'Educació)
This paper presents a higher education experience aimed at explicitly promoting metacognitive processes in a social and collaborative context. Students carried out a debate on an e-forum, and were later asked to collaboratively analyse their own debates. [...]
2016
Metacognition and learning, Vol. 19, Núm. 4 (2016) , p. 167-177  
9.
25 p, 363.2 KB Más allá del tecnologicismo, más acá del miserabilismo digital. Procesos de co-construcción de las desigualdades sociales y digitales en la Argentina contemporánea / Benítez Larghi, S. ; Lemus, Magdalena ; Moguillansky, M. ; Welschinger Lascano, N.
En el presente artículo se reflexiona sobre los modos –dinámicos y cambiantes– en que la apropiación de las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) opera en la constitución de las desigualdades sociales y sobre las categorías utilizadas para comprenderlos. [...]
In this paper we think about the dynamic ways –and the categories used to address them– by which Information and Communication Technologies (ICT) appropriation influences the constitution of social inequalities. [...]

2014
Ensambles, Vol. 1 Núm. 1 (Primavera 2014) , p. 57-81  
10.
14 p, 284.9 KB An inquiry-oriented approach for making the best use of ICT in the classroom / Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Many decades after the introduction of ICTs into science classrooms, there are still many unanswered questions about the impact technology has in students' learning. This article addresses the general question: "What ICTs are the most useful, and how can they contribute to better learning in the science classroom?" We conceive ICTs as tools that can enhance particular learning situations or environments, and in this sense, this article elaborates on the most appropriate technologies for particular learning environments and discusses in what order, and with what purpose, these technologies should be used. [...]
2010
elearning Papers, Núm. 20 (2010) , p. 1-14  

Articles : 48 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 1 records found  
1.
14 p, 19.7 MB CursosClic : Realització d'una plataforma web d'aprenentatge electrònic per a Instituts / Martos Robles, Elies ; López Peña, Antonio M., (Antonio Manuel), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte sorgeix de l'interès per entendre els canvis que s'estan produint en l'ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) en la docència dels centres d'educació de secundària i batxillerat. [...]
This project arises from the interest to understand the changes that are taking place in the use of information and communication technologies (ICT) in teaching at secondary education centers. With the appearance of ICT, distance learning has become a digital tool present in many schools and there has been an evolution from classical education to distance learning (or a combination of both) in many cases. [...]
Este proyecto surge del interés por entender los cambios que se están produciendo en el uso de las tecnologías de la información y comunicación (TIC) en la docencia de los centros de educación de secundaria y bachillerato. [...]

2016-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.