Resultats globals: 23 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 22 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Articles 22 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
26 p, 1.1 MB Communication research in Europe (2002-2013). An analysis of competitive projects approved under the European Union’s Sixth and Seventh Framework Programmes / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació) ; Claver López, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Desenvolupament i Valorització de la Recerca)
Communication research has become a strategic tool for designing public policies at national and European scale. Research is required to investigate the political, economic and social actors involved in processes of media concentration, convergence and digitalisation, and audiovisual regulation. [...]
2009 - 10.15847/obsOBS332009301
Observatorio (OBS*), Vol. 3 Núm. 3 (2009) , p. 138-163  
2.
18 p, 1.3 MB A Golden decade : exploring internationalization in Nordic communication research / Fernández-Quijada, David
The five countries of the Nordic region have a common cultural and historical background. In the field of communication, they share institutions, conferences, publications and net works. In order to reveal how this shared tradition is manifested in scientific communication, the present text analyses the evolution of publication patterns of Nordic communica - tion scholars by applying bibliometric techniques to over five hundred articles published in international scientific journals from 2001 to 2010. [...]
2014 - 10.2478/nor-2014-0009
Nordicom review, Vol. 35 Núm. 1 (2014) , p. 135-152  
3.
15 p, 545.1 KB Huellas de identidad e imaginarios adolescentes / Rabadán Crespo, Ángel Vidal (Centro de Formación del Profesorado de Castilla-la Mancha)
Mediante esta investigación se reconoce, desde el punto de vista metodológico, la utilización de la fotografía participativa como proceso de comunicación en un centro de enseñanza secundaria obligatoria, con el objetivo de recabar información relevante generada durante los procesos dialógicos y de comunicación, facilitando así la reflexión de los participantes sobre la relación con su entorno, sobre sí mismos y sobre los otros, para promover la configuración de su identidad en un contexto de educación formal. [...]
Per mitjà d'aquesta recerca, es reconeix des del punt de vista metodològic la utilització de la fotografia participativa com a procés de comunicació en un centre d'ensenyament secundari obligatori, amb l'objectiu de recaptar informació rellevant generada durant els processos dialògics i de comunicació, facilitant la reflexió dels participants sobre la relació amb el seu entorn, sobre ells mateixos i sobre els altres, promovent la configuració de la seva identitat, en un context d'educació formal. [...]
Through this research, from the methodological point of view the use of participatory photography as a communication process in the secondary education center is recognized, in order to collect relevant information generated during the dialogic processes and communication, facilitating reflection by participants on the relationship with their environment, about themselves and about others, promoting the configuration of one's identity in a context of formal education. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i55.2982
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 55 (Desembre 2016) , p. 85-99 (Articles)  
4.
14 p, 284.9 KB An inquiry-oriented approach for making the best use of ICT in the classroom / Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Many decades after the introduction of ICTs into science classrooms, there are still many unanswered questions about the impact technology has in students’ learning. This article addresses the general question: “What ICTs are the most useful, and how can they contribute to better learning in the science classroom?” We conceive ICTs as tools that can enhance particular learning situations or environments, and in this sense, this article elaborates on the most appropriate technologies for particular learning environments and discusses in what order, and with what purpose, these technologies should be used. [...]
2010
elearning Papers, Núm. 20 (2010) , p. 1-14  
5.
6 p, 427.6 KB Test de visualidad : las preferencias del buen diseño / Merino, Quim ; Busquets, Cris ; Giol, Arnau ; Termes, G.
Este artículo pretende dar noticia de la investigación dirigida por el Grupo de Investigación en Publicidad y Relaciones Públicas (en adelante, GRP) de la Universidad Autònoma de Barcelona llevada a cabo por los autores de esta reseña. [...]
2014 - 10.5565/rev/grafica.26
Grafica, Vol. 2 Núm. 4 (2014) , p. 147-152  
6.
8 p, 325.5 KB El diseño y su evaluación / Dornelles, Sabrine
El objetivo del presente texto es informar de la reciente puesta en funcionamiento de la nueva versión de la plataforma de análisis de la recepción de la comunicación que el grupo de Investigación de la UAB GRP (Grupo de Investigación en Publicidad y Relaciones Públicas) ha desarrollado a finales del año 2013. [...]
2014 - 10.5565/rev/grafica.18
Grafica, Vol. 2, Núm. 3 (2014) , p. 61-67  
7.
18 p, 252.2 KB Estructura de la comunicación empresarial / Enrique, Ana Ma. (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Morales Serrano, Francisca (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Este artículo pretende aportar conocimiento sobre la estructura de la comunicación empresarial, tomando como referencia los modelos provenientes de fuentes secundarias y una investigación empírica de carácter cualitativo. [...]
This article tries to throw light on the communication management structure taking as a reference the models from secondary sources and an empirical research of qualitative character. From a sample of 22 companies (11 of consumption and 11 of services) it is studied the denomination provided to the person in charge of communication and to the department that represents, who is the person of the company she or he reports with, how they define the communication model that they implement and what types of communication are coordinated and managed by the figure in charge of the communication in the company.

2008
Pensar la publicidad : revista internacional de investigaciones publicitarias, Vol. 2, Núm. 2 (2008) , p. 63-80  
8.
10 p, 370.4 KB Tres décadas de investigación española en comunicación : hacia la mayoría de edad / Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Masip, Pere (Universitat Ramon Llull)
Este artículo analiza la evolución de la investigación española en comunicación publicada en forma de artículos científicos entre 1980 y 2010. Cuantifica este volumen de producción con dos muestras de revistas, una del ámbito nacional que aporta datos originales e inéditos hasta ahora y otra internacional a partir de Web of Science. [...]
This paper analyses the evolution of Spanish communication research published as scientific articles between 1980 and 2010. It quantifies the volume of this production with two different samples: the first sample includes national journals and offers original and unprecedented data; the second one includes international journals, defined as those indexed by the Web of Science. [...]

2013 - 10.3916/C41-2013-01
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 21, Núm. 41 (Octubre 2013) , p. 15-24
2 documents
9.
19 p, 305.3 KB Per a una teoria de la comunicació fonamentada sociològicament / Berrio, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Hi ha molts sociòlegs que tracten la comunicació d’una manera més o menys marginal, però les teories sociològiques no la tenen en compte, amb les seves mediacions tècniques, com un àmbit definit de les estructures de la societat. [...]
Many sociologists view communication as a peripheral subject and sociological theories and their technical mediations don’t treat communication as a defined field of social structures. The author emphasises the dangers entailed by the considerable amount of empirical research carried out without a clear enough general theoretical framework. [...]

2011 - 10.2436/20.3008.01.87
Comunicació : revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 28, Núm. 2 (Noviembre 2011) , p. 109-127  
10.
14 p, 139.3 KB La conceptualizació de l’objecte d’estudi en la recerca sobre comunicació local a Catalunya (1981-2006): de mesocomunicació a mitjans de proximitat / Guimerà i Orts, Josep Àngel (Institut de la Comunicació (Bellaterra, Catalunya))
Des del naixement dels estudis contemporanis sobre comunicació de masses a Catalunya la segona meitat dels anys setanta del segle XX, els mitjans locals han estat un dels objectes d’estudi més tractats. [...]
From the birth of contemporary studies about mass communication in Catalonia in the second half of the 70s in the 20th century, the local media have been some of the most frequent objects of study. In fact, it has been said that this is a specific line of research which is considered to be one of the principal contributions of the Principality to knowledge about contemporary communication (Corominas, 1997; Jones, 1998). [...]

2012
Trípodos.com: revista digital de comunicació, Núm. 30 (2012) , p. 111-123  

Articles : 22 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
2 p, 35.4 KB Plantilla per elaborar el pla de comunicació i divulgació científica del projecte / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i de Promoció
Es detallen els canals amb que comptarà la Universitat Autònoma de Barcelona per a la difusió pública dels resultats de recerca vinculats a projectes, dins del pla de comunicació i divulgació científica de la Universitat.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2015
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.