Resultats globals: 788 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 665 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 10 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 25 registres trobats
Documents de recerca, 86 registres trobats
Materials didàctics, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 2 registres trobats
Articles 665 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
21 p, 1.1 MB Does universities' posting strategy influence their social media engagement? : an analysis of the top-ranked higher education institutions in different countries / Capriotti, Paul (Universitat Rovira i Virgili) ; Martínez-Gras, Rodolfo (Universitat d'Alacant (UA)) ; Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona)
To ensure the widespread dissemination of information and to foster interaction and dialogue with users, higher education institutions need to develop an active profile on the social networks. This paper analyses the influence of universities' posting strategy on their followers' engagement (reaction, virality and conversation) by measuring the level of activity and type of presence on their social networks. [...]
2023 - 10.1111/hequ.12439
Higher Education Quarterly, (Maig 2023)  
2.
22 p, 677.7 KB TikTok use in municipal elections: from candidate-majors to influencer-politicians / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
TikTok is without any doubt the most successful social network among Gen Zers and, consequently, is increasingly becoming their preferred place to discuss, share opinions, rally around social issues, and express political alignments. [...]
TikTok es la red social de mayor éxito entre la llamada Generación Z y se está convirtiendo en su lugar preferido para debatir, compartir opiniones sobre temas sociales y expresar su posicionamiento político. [...]

2023 - 10.56151/maspoderlocal.175
Más Poder Local, Núm. 53 (2023) , p. 8-29  
3.
10 p, 4.1 MB Construcción de imagen de marca y reputación a través de campanas publicitarias de RSC / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
EI presente artículo describe la forma en que la imagen de marca y la reputación se ven afectadas por las estrategias empresariales a través de campafias publicitarias de Responsabilidad Social Corporativa. [...]
This article describes how the brand image and reputation are affected by corporate strategies through advertising campaigns for corporate social responsibility. It also analyzes the factors that determine the evaluation of the image and reputation as a way to weigh these two elements of the brand at a time framed by strategic communication with stakeholders.

2011
Sphera publica, Núm. 11 (2011) , p. 273-289  
4.
19 p, 296.0 KB Female leadership in communication management in Spain : making a difference in a sexist culture / Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fuentes Lara, Cristina (Universidad Rey Juan Carlos) ; Moreno, Ángeles (Universidad Rey Juan Carlos)
This paper aims to explore the position of women in the communication management sector in Spain from their own experiences. The study examines female communication and leadership styles, emphasising the cost of leadership in which they are leaders or led. [...]
2022 - 10.1108/CCIJ-04-2022-0047
Corporate communications, Vol. 27, Núm. 5 (2022) , p. 74-92  
5.
12 p, 589.7 KB 30 años de producción científica sobre comunicación institucional de las universidades : evolución histórica del 1990 al 2020 / Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Capriotti, Paul (Universitat Rovira i Virgili) ; Oliveira, Andrea (Universitat de Girona)
El interés científico por la comunicación institucional de las universidades es cada vez más notable. Sin embargo, no se identifican investigaciones bibliométricas publicadas en revistas indexadas en Scopus y WOS, que permitan conocer el desarrollo de la producción científica en el ámbito. [...]
The scientific interest in the institutional communication of universities is increasingly notable. However, there are no bibliometric studies published in journals indexed in Scopus and WOS that allow us to know the development of scientific production in the field. [...]
O interesse científico na comunicação institucional das universidades é cada vez mais notável. No entanto, não são identificadas pesquisas bibliométricas publicadas em periódicos indexados na Scopus e WOS, que permitam conhecer o desenvolvimento da produção científica na área. [...]

2023 - 10.5209/esmp.80639
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 29 Núm. 1 (2023) , p. 235-246  
6.
18 p, 610.8 KB El estado de la cuestión de la investigación sobre la comunicación digital de las universidades / Oliveira, Andrea (Universitat de Girona) ; Capriotti, Paul (Universitat Rovira i Virgili) ; Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article analyses the current state of research on institutional digital communication in universities. An analysis of WOS- and Scopus-indexed research on the subject over the last 30 years (1990-2020) was carried out based on seven factors: volume and evolution of scientific production; number of universities and geographical area; communication tools; social networks; communication dimensions, and content. [...]
Esta investigación analiza la situación actual de la investigación sobre la comunicación institucional digital de las universidades. Para ello, se realizó un análisis de la producción científica sobre el tema en los últimos 30 años (1990-2020), indexada en WOS y Scopus, en base a siete aspectos: volumen y evolución de la producción científica, número de universidades y áreas geográficas, instrumentos de comunicación, redes sociales, dimensiones de comunicación y contenido. [...]

2022 - 10.17979/redma.2022.26.2.9240
Redmarka. Revista de Marketing Aplicado, Vol. 26 Núm. 2 (2022) , p. 1-18  
7.
26 p, 595.7 KB Communication, collaboration and advocacy : a study of participatory action research to address climate change in the Pacific / Burnside-Lawry, Judith (RMIT University) ; Franquet, Rosa, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Wairiu, Morgan (University of the South Pacific) ; Holland, Elisabeth (University of the South Pacific) ; Chand, Sarika (University of the South Pacific)
The science of climate change is a complex issue that presents challenges for regions, nations, local governments, and communities. This article describes a participatory action research project designed to develop new knowledge of how community members react to climate change and communication's role in strengthening local resilience. [...]
2017 - 10.18848/1835-7156/CGP/v09i04/11-33
The International journal of climate change: impacts and responses, Vol. 9 Núm. 4 (2017) , p. 11-33  
8.
8 p, 2.3 MB Communication in times of pandemic : information, disinformation, and provisional lessons from the coronavirus crisis Comunicación en tiempos de pandemia: información, desinformación y lecciones provisionales de la crisis del coronavirus / Casino, Gonzalo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Objective: To characterise the infodemic associated with the COVID-19 and to analyse information consumption, trust in sources, the role of the media and government communication, focusing in the case of Spain, as well as to discuss some provisional communication lessons from studies on this and other pandemics. [...]
2022 - 10.1016/j.gaceta.2022.01.003
Gaceta Sanitaria, Vol. 36 (enero 2022) , p. S97-S104  
9.
18 p, 259.9 KB An in-depth look at media subsidies in Spain's autonomous communities in 2019 / Aguado-Guadalupe, Guadalupe (Universidad Carlos III de Madrid) ; Blasco Gil, José Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article focuses on public subsidies for the communication media in Spain for the year 2019, presenting an in-depth analysis of the situation. State subsidies for media is a phenomenon that became widespread in Europe during the 1960s and 1970s. [...]
En el presente artículo se aborda la situación de las subvenciones a los medios de comunicación en España en 2019, con la finalidad de aportar una radiografía de la situación. Las ayudas públicas a los medios de comunicación son un fenómeno extendido por Europa entre los años sesenta y setenta del siglo XX. [...]

2020 - 10.51698/tripodos.2020.48p153-170
Trípodos, Núm. 48 (2020) , p. 153-170  
10.
11 p, 205.1 KB El uso de Qualitas Educativa como herramienta de comunicación escolar / Bonelo Morales, Katya (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica) ; Moreno Martínez, Elena
La sociedad de la información y la sociedad del conocimiento suponen el desarrollo de las Tecnologías de la Información y la Comunicación de modo acelerado. Las necesidades y demandas ciudadanas implican la continua creación de dispositivos tecnológicos, recursos, programas digitales, aplicaciones, etc. [...]
The information society, understood as a knowledge society, implies the accelerated development of Information and Communication Technologies. Citizen needs and demands imply the continuous creation of technological devices, resources, digital programs, applications, etc. [...]

2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (TIC, robòtica, STEAM, IA)  

Articles : 665 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 10 registres trobats  
1.
25 p, 2.9 MB Child language brokering through multiple lenses : the perspectives of parents, teenagers, young adults and public service providers in Catalonia / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. MIRAS Research Group)
2022
Education, Migrations, Agency. Modena, Itàlia, : 2022  
2.
19 p, 1.4 MB Unveiling a covert but common practice : child language brokering in the province of Barcelona / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Studies of Child Language Brokering (CLB) have been rather scarce in Spain, with only few exceptions such as García-Sánchez (2010) and Foulquié-Rubio (2015). This contrasts with the rapid expansion of the practice during the past years. [...]
2021
5th International Conference on Non-Professional Interpreting and Translation (3-5 June), : 2021  
3.
30 p, 717.9 KB Guías didácticas de historia de la comunicación para experimentar las posibilidades de Internet para la producción de contenidos de forma cooperativa e interactiva / Moreno Sardà, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ibarz Gelabert, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jiménez Chávez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aguilar, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las posibilidad de registrar, organizar y producir todo tipo de documentos escritos, sonoros, audiovisuales. . . , en un único formato digital, y de distribuirlos por la red y con posibilidades de interactuar, obliga a un cambio radical del paradigma que ha orientado hasta ahora la producción de contenidos: de la producción y difusión vertical y unidireccional, pasamos a la producción y difusión horizontal y plural, en red, cooperativa e interactiva. [...]
The new possibilities of organize and produce all types of documents in digital format, to distribute them by network and their interactive possibilities provoke a radical change in the paradigm that have oriented the content production: from vertical and unidirectional to horizontal, plural, cooperative and interactive. [...]

2008
V Congrés Internacional Docència Universitària i Innovació, CIDUI. Lleida, : 2008  
4.
23 p, 585.7 KB Herramienta para la medición de valores corporativos en las organizaciones : ProtocoloEva® / Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lopes da Silva, Elaine A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
"Lo que no se mide no existe, y si existe, no puede generar valor"(Aljure,2016:208). Todas las organizaciones definen en su filosofía corporativa la misión, visión y valores, pero pocas miden si esos valores son aceptados y transmitidos a sus públicos internos y stakeholders, y en qué medida son aceptados y generan en la organización un clima social y una cultura acorde con los valores de la empresa. [...]
"What is not measured does not exist, and if it exists, it cannot generate value" (Aljure, 2016: 208). All organizations define in their corporate philosophy the mission, vision and values, but few of them measure if those values are accepted and transmitted to their internal audiences and stakeholders, and to what extent they are accepted and generate, in the organization, a social climate and culture in accordance with the values of the company. [...]

2018
Congreso Internacional de Investigación en Relaciones Públicas. Girona, Catalunya, 13è : 2018  
5.
18 p, 490.3 KB Portal de Recerca de Catalunya / Fabregas i Estrada, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Gestió de la Recerca)
2015
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 9a : 2015  
6.
1 p, 2.2 MB Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology / Zhang, Bing ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min
The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
7.
4 p, 175.4 KB Strategic decision support for marketing communication : an agentbased simulation of consumer attitudes to smart home appliances / Dam, Koen H. van (Imperial College London) ; Sanden, Maarten C. A. van der (Delft University of Technology) ; Stragier, Jeroen (Ghent University)
Marketing and communication professionals are responsible for building long term relationships with customers and managing the information exchange. The roll-out of smart energy meters to households presents a particular challenge as network and energy companies would benefit from the smart grid while the advantages for households are less visible. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  
8.
11 p, 1.7 MB Communication apprehension, self-esteem and the Leviathan model / Huet, Sylvie (Institut national de recherche en sciences et technologies pour l'environnement et l'agriculture (França)) ; Shtiliyanova, Anastasia (Institut National de la Recherche Agronomique (França))
Mc Corskey and al, 1977 have shown there is a link between a high aversion to oral communication and a lower self-esteem. We investigate if the Leviathan model which considers agents gossiping and having an opinion of each other (Deffuant et al 2013) is able to reproduce such a correlation. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014  
9.
36 p, 1.5 MB Material docent interactiu elaborat amb Camtasia Studio : l'exemple dels estudis de comunicació de la UAB / Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La comunicació exposa els resultats de la primera fase d'un projecte que els autors estan duent a terme a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. La recerca, de naturalesa exploratòria, comença amb el disseny i elaboració d'un exemple de material digital de suport a la docència amb el programa informàtic Camtasia Studio, que és sotmès a testeig per part d'una mostra de docents i discents d'aquests estudis. [...]
This paper shows the results of an early-stage project which authors are currently carrying out at the Faculty of Communication Sciences (Universitat Autònoma de Barcelona). This exploratory research starts with the design and production of a digital content sample made with Camtasia Studio software for supporting learning process. [...]

2008
Congrés Internacional Docència Universitària i Innovació, : 2008  
10.
16 p, 341.5 KB De los investigadores a la redes : una aproximación tipológica a la autoría en las revistas de comunicación / Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo analiza las diferentes tipologías de autores en las 16 principales revistas españolas de comunicación durante un período de 3 años (2007-2009). Se cuantifica y clasifica la autoría individual y colectiva de los 1. [...]
This work analyzes the different kinds of authorship in the 16 core Spanish communication journals from 2007 to 2009. Individual and multiple authorship of the 1,182 articles published by these journals are quantified and classified according to the number of authors and its aggregation by institution; the typology of collaborations is established; and the profile of the field is drawn. [...]

2011
Congreso Nacional de Metodología de la Investigación en Comunicación, 1r : 2011  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Anàlisi
Anàlisi tracta de la comunicació i la cultura en general, i especialment dels fenòmens relacionats amb els mitjans de comunicació de masses. Intenta fomentar la col·laboració interdisciplinària, i l'anàlisi crítica i polèmica dels temes estudiats: anàlisi semiòtica de la comunicació, repetició i serialitat en el cinema i en la televisió, democràcia i comunicació, i els mitjans de comunicació i la política cultural. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1980-
72 documents

Llibres i col·leccions 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
23 p, 896.2 KB Participant roles in linguistic mediation activities in a digital storytelling project / Zhang, Miaomiao ; Llompart Esbert, Julia
This chapter will examine the collaborative, multimodal and plurilingual construction of the mediation activity between Catalan youth and a Chinese adult in the context of an out- of- school digital storytelling project. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 119-141  
2.
29 p, 795.2 KB Learning English in translocal exchanges in Instagram chat / Pratginestós, Cèlia ; Masats, Dolors
This chapter analyses how social media-Instagram chats-is employed by a group of youth in Catalonia and in Greece for communicating in English as a lingua franca, as an extension of a translocal project initiated in their schools. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 69-97  
3.
Semiosis and ethicality in youth transnational digital storytelling / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hawkins, Margaret R. ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter explores an ethical dilemma encountered in the use of film as a vehicle for creative expression and transnational/transcultural communication in a global youth education and research project. [...]
New York : Multilingual Matters, 2023 - 10.4324/9781003227281-12
Multimodal Communication in Intercultural Interaction, 2023  
4.
48 p, 1.7 MB A Mediated Discourse Analysis (MDA) approach to multimodal data / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.629
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 189-236
2 documents
5.
11 p, 580.0 KB Fomento de vocaciones científicas desde el juego y las preguntas : construcción de un directorio de 80 interrogantes desde la ciencia, la educomunicación y los videojuegos / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Encouraging scientific vocations through games and questions is the mission of "Reporter@s de la ciencia: La aventura del conocimiento", a project funded by the FECYT, aimed at students in Compulsory Secondary Education (ESO). [...]
Alacant: Octaedro, 2022
Transformando la educación a través del conocimiento, 2022, p. 1252-1262  
6.
18 p, 520.8 KB Operationalizing local ecological knowledge in climate change research : challenges and opportunities of citizen science / Reyes-García, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Fernández-Llamazares, Álvaro (University of Helsinki. Department of Biosciences) ; Garcia del Amo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Cabeza, Mar (University of Helsinki. HDepartment of Biosciences)
Current research on the local impacts of climate change is based on contrasting results from the simulation of historical trends in climatic variables produced with global models against climate data from independent observations. [...]
Switzerland : Springer, 2020 (Ethnobiology ; 2213) - 10.1007/978-3-030-37312-2_9
Changing Climate, Changing Worlds : Local Knowledge and the Challenges of Social and Ecological Change, 2020, p. 183-197  
7.
46 p, 870.6 KB El monolingüismo es curable : contra una koiné global simplificada y de conquista científica / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona)
Para la comunicación científica global es irrenunciable disponer de unas lenguas de comunicación comunes, un papel que desde hace tiempo ha asumido en exclusiva un inglés global, algunas veces simplificado, que -como sostienen la Asociación para la Defensa del Alemán como Lengua Científica (Arbeitskreis Deutsch als Wissenschaftssprache, ADAWIS),así como muchos científicos, lingüistas y traductores internacionales- está a punto de expulsar completamente de sus dominios lingüísticos a otros lenguajes científicos elaborados y convertirlos en inutilizables para la transmisión de áreas enteras de conocimiento. [...]
Common languages of communication are indispensable for global scientific communication, a role that has long been assumed exclusively by a global, sometimes a simplified, BSE-English - which, as the Association for the Defence of German as a Scientific Language (ADAWIS) claims - is on the verge of completely expelling other scientific languages from their linguistic domains and rendering them unusable for the transmission of entire areas of knowledge. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2021 (Glosses ; 5)
Traduir dins el calidoscopi de llengües, 2021, p. 21-66  
8.
35 p, 722.5 KB Planes de comunicación efectiva para proyectos de ciencia e innovación / Campos, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Projectes Internacionals de Recerca) ; Codina Bonilla, Lluís (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
En la evaluación intermedia del Programa Marco de investigación e innovación Horizonte 2020, la Comisión Europea ha planteado el reto de la comunicación de la ciencia como uno de los 7 ámbitos pendientes de mejora, aplicable también al próximo programa marco Horizonte Europa. [...]
In the mid-term evaluation of the Horizon 2020 Research and Innovation Framework Program, the European Commission has raised the challenge of science communication as one of the 7 areas pending improvement, applicable also to the next Horizon Europe framework program. [...]

McGraw-Hill Interamericana de España, 2020
Comunicación especializada: historia y realidad actual, 2020, p. 1215-1215-1244  
9.
10 p, 476.2 KB Televisión pública en España y jóvenes universitarios : radiografía del acceso, consumo y valores más preciados / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Saavedra, Carlos Alberto, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Murciano, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión pública se enfrenta a diferentes retos en el escenario digital. Por un lado, la transformación tecnológica le está obligando a desplegar nuevas estrategias de distribución de contenidos. [...]
Public television faces various challenges in the digital world. On the one hand, technological transformation is forcing it to deploy new content distribution strategies. On the other, it faces limited budgets that force a rationalization of priorities. [...]

Granada: Ediciones Profesionales de la Información, 2020 - 10.3145/AE-IC-epi.2020.e21
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2020, p. 357-366  
10.
12 p, 314.1 KB Media use and appropriation in the experiences of LGBTIQ+ immigrants and refugees in the city of Barcelona / Theodoro, Hadriel
The objective of this work is to analyze media use and appropriation of LGBTQI+ immigrants and refugees residing in the City of Barcelona (Spain), mainly those mediated by Information and Communication Technologies (ICTs). [...]
El objetivo de este trabajo es analizar los usos y apropiaciones mediáticos en las experiencias de inmigrantes y refugiadas/os LGBTQI+ residentes en la ciudad de Barcelona (España), principalmente aquellos mediados por las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs). [...]

Granada: Ediciones Profesionales de la Información, 2020 - 10.3145/AE-IC-epi.2020.e11
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2020, p. 217-227  

Llibres i col·leccions : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 86 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
57 p, 680.0 KB Le langage inclusif dans Le cœur sur la table: analyse traductologique et proposition de traduction en catalan / Morales Vilert, Ivette ; García López, María del Mar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Ce mémoire de fin d'études est une réflexion sur l'utilisation du langage inclusif en français et en catalan. À partir de l'analyse et d'une proposition de traduction du français vers le catalan d'une sélection d'extraits du livre Le cœur sur la table de Victoire Tuaillon, nous explorons les écueils traductologiques principaux et proposons des stratégies inclusives.
Aquest treball de fi de grau és una reflexió sobre l'ús del llenguatge inclusiu en francès i en català. A partir de l'anàlisi i de la proposta de traducció del francès al català d'una selecció de fragments del llibre Le cœur sur la table de Victoire Tuaillon, explorem les principals dificultats traductològiques i proposem estratègies inclusives.
Este trabajo de final de grado es una reflexión sobre el uso del lenguaje inclusivo en francés y en catalán. A partir del análisis y de la propuesta de traducción al catalán de una selección de fragmentos del libro Le cœur sur la table de Victoire Tuaillon, exploramos las principales dificultades traductológicas y proponemos estratégias inclusivas.
This final thesis is a reflection on the use of inclusive language in French and Catalan. Based on the analysis and proposed translation into Catalan of a selection of fragments from the book Le cœur sur la table by Victoire Tuaillon, we explore the main translation difficulties and propose inclusive strategies.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
2.
3.1 MB La comunicación paraverbal de los entrenadores de selecciones catalanas infantiles de baloncesto. Una investigación mixed methods / Yuste Martínez, Mónica ; Castelló i Tarrida, Antoni, dir.
Aquesta investigació neix de l'interès per la comunicació paraverbal en l'àmbit esportiu, i més concretament al bàsquet. El que es pretén és conèixer i analitzar aquesta comunicació (dels entrenadors de bàsquet formatiu i de seleccions), així com valorar si hi ha un sistema de categories generalitzable i si la comunicació varia en funció del gènere. [...]
Esta investigación nace del interés por la comunicación paraverbal en el ámbito deportivo, y más concretamente en el baloncesto. Lo que se pretende es conocer y analizar dicha comunicación (de los entrenadores de baloncesto formativo y de selecciones), así como valorar si existe un sistema de categorías generalizable y si la comunicación varía en función del género. [...]
This investigation was started due to the interest in paraverbal communication on the sports field, and more specifically referring to basketball. The objective is to increase the knowledge and analysis on this communication (on youth basketball coaches and basketball teams), as well as to assess if there is a general category system and whether communication varies according to genre. [...]

2023  
3.
13 p, 479.8 KB Diseño e implementación de un sistema de comunicación para controladores de motocicletas / Martínez Salom, Pol ; Rexachs del Rosario, Dolores Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Se ha propuesto como objetivo para éste trabajo idear e integrar un sistema de comunicación basado en Ethernet para un microcontrolador, siendo éste utilizado en un cuadro de instrumentación para motocicletas, y además comparar y evaluar su funcionamiento en contraste a otros métodos de comunicación relevantes en el mundo de la automoción, siendo el principal sujeto el bus CAN. [...]
S'ha proposat com a objectiu per a aquest treball idear i integrar un sistema de comunicació basat en Ethernet per a un microcontrolador, sent aquest utilitzat per a un quadre d'instrumentació per a motocicletes, i a més comparar i avaluar el seu funcionament en contrast a altres mètodes de comunicació rellevants en el món de l'automoció, essent el principal subjecte el bus CAN. [...]
The proposed objective for this project has been to design and implement an Ethernet based communication system for an existing microcontroller, which has its main use in motorcycle dashboards. The communication system performance and overall functionality has also been evaluated and compared with other relevant communication methods, with the most prominent being the CAN bus. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
8.0 MB Gobernanza de la comunicación pública en escenarios de conflicto / Guerrero Gutiérrez, Mario Fernando ; Soriano Clemente, Jaume, 1965-, dir.
El model de Peacebuilding és el més utilitzat per les missions de pau a nivell internacional, a les més diverses zones de conflicte armat al llarg del món; no obstant això, estadístiques de monitorització de processos de pau evidencien debilitat del model per a la transformació del conflicte a llarg termini, sent persistents altes probabilitats de reincidència de la violència armada, sobretot en aquelles societats on s'han presentat conflictes armats interns, les lògiques de les quals desenvolupament els diferencien dels conflictes armats internacionals. [...]
El modelo de Peacebuilding es el más utilizado por las misiones de paz a nivel internacional, en las más diversas zonas de conflicto armado a lo largo del mundo; sin embargo, estadísticas de monitoreo de procesos de paz evidencian debilidad del modelo para la transformación del conflicto a largo plazo, siendo persistentes altas probabilidades de reincidencia de la violencia armada, sobre todo en aquellas sociedades donde se han presentado conflictos armados internos, cuyas lógicas de desarrollo los diferencian de los conflictos armados internacionales. [...]
The Peacebuilding model is the most used by peacekeeping missions at the international level, in the most diverse areas of armed conflict throughout the world; however, peace process monitoring statistics show the weakness of the model for the transformation of the conflict in the long term, with persistent high probabilities of recurrence of armed violence, especially in those societies where internal armed conflicts have occurred, whose logics of development differentiate them from international armed conflicts. [...]

2022  
5.
5.4 MB Niñez y participación en contextos de conflicto armado : colectivo de comunicación popular Alharaca por la paz (Caquetá - Colombia) / Lizarazo Angulo, María Paula ; Ceraso, Cecilia Viviana, dir. ; Giró, Xavier, dir. ; Soriano Clemente, Jaume, 1965-, dir.
La investigació neix del procés actual de reconstrucció (postconflicte) de la societat colombiana, profundament dividida pel conflicte armat i s'atura en una pràctica de comunicació comunitària popular i alternativa: el col·lectiu de comunicació comunitària Alharaca per la pau, per comprendre la participació de nens, nenes i adolescents de 8 a 12 anys de la regió del piedemonte amazònic ubicada al departament de Caquetá - Colòmbia en accions de canvi social.
La investigación nace del proceso actual de reconstrucción (postconflicto) de la sociedad colombiana, profundamente dividida por el conflicto armado y se detiene en una práctica de comunicación comunitaria popular y alternativa: el colectivo de comunicación comunitaria Alharaca por la paz, para comprender la participación de niños, niñas y adolescentes de 8 a 12 años de la región del piedemonte amazónico ubicada en el departamento de Caquetá - Colombia en acciones de cambio social.
The research stems from the current process of reconstruction (post-conflict) of Colombian society, deeply divided by the armed conflict, and focuses on a popular and alternative community communication practice: the community communication group Alharaca por la paz, to understand the participation of children and adolescents from 8 to 12 years of age from the Amazonian piedmont region located in the department of Caquetá - Colombia in actions of social change.

2022  
6.
3.3 MB Gestión de la visibilidad del investigador de publicidad y relaciones públicas y su producción científica en la web / De Santis, Andrea ; Morales Morante, Fernando, dir.
El coneixement és un actiu molt important d'una societat i, com a tal, ha de ser valorat pels seus membres. Per tant, universitats, investigadors i grups de recerca tenen la responsabilitat i obligació de donar a conèixer el seu treball per a complir amb la seva missió social. [...]
El conocimiento es un activo muy importante de una sociedad y, como tal, debe ser valorado por sus miembros. Por lo tanto, universidades, investigadores y grupos de investigación tienen la responsabilidad y obligación de dar a conocer su trabajo para cumplir con su misión social. [...]
Knowledge is a very important asset of a society and, as such, it should be valued by its members. Thus, universities, researchers and research groups have the responsibility and obligation to make their work known in order to fulfill their social mission. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

2022  
7.
14.9 MB La efectividad comunicativa de la síntesis audiovisual a través del teléfono móvil / Escudero García, Sara ; Valero Sancho, José Luis, dir.
Aquest treball tracta sobre l'efectivitat comunicativa de la síntesi audiovisual presentada a través del telèfon mòbil. Basant-nos en les investigacions de Mayer (2020), Morera (2017), Boyas, Bryan i Lee (2012) i Wimmer i Dominick (2011), entre altres autors, la metodologia emprada per al nostre estudi gairebé experimental, qualitatiu i quantitatiu, ha consistit en la realització de 12 Pre tests i Post tests diferents. [...]
El presente trabajo trata sobre la efectividad comunicativa de la síntesis audiovisual presentada a través del teléfono móvil. Basándonos en las investigaciones de Mayer (2020), Morera (2017), Boyas, Bryan y Lee (2012) y Wimmer y Dominick (2011), entre otros autores, la metodología empleada para nuestro Estudio cuasi-experimental cualitativo y cuantitativo ha consistido en la realización de 12 Pre test y Post test distintos. [...]
The following work deals with the communicative effectiveness of audiovisual synthesis through the use of mobile phone. Based on the research by, among other authors, Mayer (2020), Morera (2017), Boyas, Bryan and Lee (2012) and Wimmer and Dominick (2011), the methodology used for our qualitative and quantitative quasi-experimental study consisted of carrying out 12 different Pre tests and Post tests. [...]

2022  
8.
32 p, 2.0 MB D6.1 - LYNX - Website, project identity set, and communication plan / González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Varela Figueroa, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
This document is the first version of deliverable D6. 1 "Website, project identity set, and communication plan" within work package 6: "Dissemination and exploitation" and task 6. 2: "Communication". [...]
2018 - 10.5281/zenodo.1233261  
9.
48 p, 7.5 MB D6.6 - LYNX - Final report on communication activities / González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The aim of this document is to report on the communication activities carried out during the Lynx project lifespan (from M1 to M40). This deliverable builds up on D6. 1 "Website, project identity set, and communication plan" [1] and on D6. [...]
2021 - 10.5281/zenodo.4651266  
10.
32 p, 3.1 MB D6.3 - LYNX - Intermediate report on communication activities / González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Varela Figueroa, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
This document, D6. 3 "Intermediate report on communication activities", reports on communication activities carried out from M1 to M18. It provides an update on all the communication activities performed in the five main channels set up for communicating the project: website, social media, newsletter, press releases and events. [...]
2019 - 10.5281/zenodo.3235717  

Documents de recerca : 86 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 2 registres trobats  
1.
238.1 KB e·Chinese Tools / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio
En els darrers anys l'interès per aprendre xinès ha crescut exponencialment arreu. Paral·lelament, a Internet s'han anat acumulant una gran quantitat de recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en general i del xinès en concret. [...]
En los últimos años el interés por aprender chino ha crecido exponencialmente en todo el mundo. Paralelamente, en Internet se ha ido acumulando una gran cantidad de recursos para la enseñanza y el aprendizaje de lenguas, en general, y del chino, en particular. [...]
In recent years, the interest in learning Chinese has surged globally. Concurrently, the Internet has been accumulating an abundance of resources for the teaching and learning of foreign languages, including Chinese. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 - 10.5565/ddd.uab.cat/259978
2 documents
2.
86 p, 1.1 MB Lernziele Deutsch B. Adaptierung und Skalierung nach dem Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen für Sprachen: Deutsch als 1. Fremdsprache der Übersetzung. Fächer Deutsch B1, B2, B3, B4 / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
This catalogue of learning objectives for German as 1st foreign and working language of translation focuses on the description of the general, language and communicative-linguistic competences and learning objectives necessary and achievable within the framework of the subject series. [...]
Este catálogo de objetivos de aprendizaje para el alemán como primera lengua extranjera y de trabajo de la traducción se centra en la descripción de las competencias generales, de lengua y comunicativas-lingüísticas y los objetivos de aprendizaje necesarios y alcanzables en el marco de la serie de asignaturas. [...]
Dieser Katalog der Lernziele für Deutsch als 1. Fremd- und Arbeitssprache der Übersetzung konzentriert sich auf die Beschreibung der im Rahmen der Fachreihe notwendigen und erreichbaren allgemeinen, sprachlichen und kommunikativ-linguistischen Kompetenzen und Lernziele. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Idioma B per a traductors i intèrprets (alemany). Materials docents)  

Fons personals i institucionals 2 registres trobats  
1.
20 p, 2.1 MB Cuatro diarios catalanistas frente la rebelión militar de julio de 1936. La Veu de Catalunya, Treball, La Humanitat y La Publicitat / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el contenido político de cuatro diarios y su evolución ante el golpe de estado militar. Se estudian La Veu de Catalunya, el gran diario conservador que será incautado por la Generalitat en el primer mes de la guerra y posteriormente de titularidad anarquista ; Treball, marxista del PSUC ; La Humanitat, el periódico gubernamental d'ERC y La Publicitat de ACR, a lo largo de la segunda quincena de julio de 1936 en la confrontación de las fuerzas republicanas convencionales parlamentariamente -ERC y ACR- y las nuevas que irrumpen en el vacío de poder que provoca el levantamiento militar -FAI-CNT y PSUC-. [...]
Cet article analyse le contenu de quatre quotidiens catalans et la façon dont ils évoluent lorsque se produit le coup d'Etat militaire du 18 juillet 1936. Les journaux étudiés sont : La Veu de Catalunya, le grand quotidien conservateur saisi par la Generalitat au cours des premiers mois de la guerre et qui sera quelques mois après contrôlé par les anarchistes ; Treball, le quotidien marxiste du Partit Socialista Unificat de Catalunya ; La Humanitat, le journal progouvernemental d'Esquerra Republicana de Cataluña ; La Publicitat contrôlé par Acción Catalana Republicana. [...]
The political content of four newspapers is analyzed in comparison at their position in front of the military coup. Four newspapers are studied: La Veu de Catalunya, the relevant conservative newspaper that would be impounded by the Generalitat in the first month of war and, after that, had an anarchist ownership; Treball, Marxist from the PSUC party; La Humanitat, the newspaper of the Government of ERC (leftist party); and La Publicitat of ACR. [...]

2016 - 10.4000/argonauta.2432
El Argonauta español, Núm. 13 (2016)  
2.
28 p, 507.6 KB La presse en langue française dans la Barcelone révolutionnaire de l'Espagne en guerre (1936-1938) / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria), (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aperçu de l'édition de presse en langue française publiée à Barcelone durant la Guerre civile espagnole, cet article analyse le contexte qui permit l'éclosion de treize types de publications à la typologie et aux contenus divers. [...]
Panorámica de conjunto sobre la desconocida edición de prensa en francés editada en Barcelona durante la guerra civil española. Se analiza el contexto que permite la existencia de trece publicaciones de tipología y contenido muy diverso. [...]
Overview of the little known French press edition published in Barcelona during the Spanish Civil War. The text discusses a very specific context : the existence of thirteen publications of different types and diverse content. [...]

2015
Cahiers d'Études des Cultures Ibériques et Latino-américaines (CECIL), Vol. 1, Num. 1 (2015) , p. 97-119  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.