Resultats globals: 524 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 466 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 7 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 14 registres trobats
Documents de recerca, 36 registres trobats
Articles 466 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
22 p, 212.7 KB Historia de una travesía inconclusa : la comunicación para el desarrollo y el cambio social en la investigación y la docencia universitarias en España / Fernández Viso, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Los estudios de comunicación para el desarrollo y el cambio social cuentan con medio siglo de existencia en el ámbito académico internacional. Razones de índole histórico-política y factores contextuales explican su tardía recepción en España, ya en los años ochenta, así como la marginal atención que les ha prestado nuestra academia hasta la primera década de los años 2000. [...]
The studies of Communication for Development and social change have half a century of existence in the international academic level. Reasons of a political nature and contextual factors explain its late reception at Spain, in the eighties, as well as the marginal attention that has given them our Academy until the first decade of the 2000s. [...]

2012
CIC: cuadernos de información y comunicación, Vol. 17 (2012) , p. 41-62  
2.
20 p, 135.8 KB Universidad y empresa ante la doble crisis del periodismo tradicional. Propuestas y reflexiones sobre la modificación sustancial del escenario periodístico. El clúster periodístico / Sabés Turmo, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Verón Lassa, José Juan (Universidad San Jorge)
Este artículo analiza los cambios que está viviendo la profesión periodística partiendo de dos variables: la tecnología y la actual crisis que afecta directamente al sector. En el texto se aborda la necesidad de profundizar en las raíces del periodismo, en las formas de hacer, y no caer únicamente en el perfil tecnológico que en los últimos años ha invadido la profesión. [...]
This paper analyzes the changes that the journalistic profession is experiencing from two variables: technology and the current crisis that directly affects the sector. The text talks about the need to deepen the roots of journalism, in the ways of doing, and avoids the technological profile that has invaded the profession in recent years. [...]

2012
AdComunica, Núm. 4 (2012) , p. 151-170  
3.
11 p, 357.3 KB Myth and the construction of meaning in mediated culture / Sola Morales, Salomé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Traditionally mythical thought has been banished and considered less important than logical thinking. However, in the last decades several authors have claimed the need to revalorize this notion. From our perspective, myth is a key concept to explore the construction of meaning in media narratives. [...]
2013
KOME, Vol. 1 Núm. 2 (2013) , p. 33-43  
4.
11 p, 799.9 KB El estado de la investigación española en políticas de comunicación : una revisión bibliométrica (2002-2011) / Casado del Río, Miguel Ángel (Universidad del País Vasco) ; Guimerà i Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo presenta un análisis exploratorio de la producción científica española en el ámbito de las políticas de comunicación desde una aproximación bibliométrica. Se consideran los textos publicados por autores de instituciones españolas entre los años 2002 y 2011 en las principales revistas españolas del índice IN-RECS para el campo de comunicación y en las revistas internacionales del área de comunicación recogidas en Social Sciences Citation Index. [...]
The article presents an exploratory analysis of Spanish scientific production in the field of communication policies applying bibliometric techniques. The study considers papers published by authors from Spanish institutions between 2002 and 2011 in the main Spanish journals of the IN-RECS index for the field of communication and international journals in the area of communication included in the Social Sciences Citation Index. [...]

2013
Trípodos, Núm. 32 (2013) , p. 113-132  
5.
21 p, 1000.1 KB Análisis del modelo de ingresos en medios nativos digitales de carácter alternativo de España / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pla Pablos, Ariadna
Los roles profesionales, la tipología de contenidos y las rutinas de producción de los medios de comunicación se han visto transformadas en el ciberespacio. La emergencia de medios nativos digitales con una idiosincrasia alternativa, más allá de los cibermedios generalistas ya consolidados, ha planteado además una serie de retos que afectan especialmente a la rentabilidad de estos proyectos periodísticos. [...]
Professional roles, the type of content and the routines of production of the media have been transformed into cyberspace. The emergence of alternative digital native media, beyond the consolidated cybermedia created by and for the Network, has also raised a series of challenges that especially affect the profitability of these journalistic projects. [...]

2020 - 10.26441/RC19.1-2020-A16
Revista de comunicación, Vol. 19 Núm. 1 (2020) , p. 275-295  
6.
23 p, 198.9 KB Televisión sin fines de lucro en la Argentina de la Ley Audiovisual : el caso de Barricada TV / Marino, Santiago (Universidad Nacional de Quilmes) ; Guimerà i Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
La aprobación de la Ley de Servicios de Comunicación Audiovisual (LSCA) en la Argentina en 2009 abrió la puerta a una modificación a fondo del sistema radiotelevisivo del país. Entre otros motivos, porque otorgaba una clara importancia a los medios sin fines de lucro y comunitarios, a los cuales reservaba un tercio del total del espacio radioeléctrico. [...]
With the passing of Argentina's Audiovisual Communication Services Law (LSCA) in 2009, the country's radio and TV media system went through a profound transformation. Among its many features, the law paid special attention to nonprofit community media, to which it reserved a third of the radio spectrum. [...]

2016 - 10.26422/aucom.2016.0502.mar
Austral comunicación, Vol. 5 Núm. 2 (2016)  
7.
8 p, 95.5 KB Interpretar los cambios en la comunicación / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se analiza aquí la evolución de las comunicaciones en los últimos 25 años, tomando como punto de comparación la transmisión de los Juegos Olímpicos de Barcelona en 1992. En la era digital el centro de gravedad del poder en la comunicación empezó a desplazarse de la difusión a la producción y, ahora, en un nuevo ciclo, este poder empieza a desplazarse de la producción de contenidos al control de datos sobre los usuarios/receptores. [...]
The evolution of communications during the last 25 years is analyzed here, taking as a point of comparison the transmission of the Olympic Games of Barcelona 1992. In the digital age the center of gravity of the power in the communication began to move from broadcasting to production and, now in a new ycle, this power begins to move from the production of contents to the control of the users / receivers own data. [...]

2016
Chasqui, Núm. 133 (2016) , p. 23-30  
8.
25 p, 1.1 MB Opinar de política en la prensa escrita española. Análisis del período Elecciones Generales en España, 2015 / Blasco-Duatis, Marc (Universitat de Girona) ; Fernández García, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cunha, Isabel Ferin (Universidade de Coimbra)
Introducción. El presente artículo es parte de los resultados obtenidos por el autor en su investigación de doctorado titulada 'Opinar de política, mediatizar democracias. El storytelling de la opinión política en los medios de comunicación españoles y los nuevos escenarios transmediáticos para la acción social'. [...]
This article is part of the results obtained by the author during his doctorate research entitled "Opinar de política, mediatizar democracias. El storytelling de la opinión política en los medios de comunicación españoles y los nuevos escenarios transmediáticos para la acción social". [...]

2017 - 10.4185/RLCS-2017-1169
Revista latina de comunicación social, Núm. 72 (2017) , p. 349-373
2 documents
9.
19 p, 435.0 KB La modernización de la campaña electoral para las elecciones generales de España en 2015. ¿Hacia la americanización? / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roca Trench, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las campañas electorales en Estados Unidos ocurren en Internet. Pero, ¿qué sucede en otros países? Algunos autores hablan de una americanización de la política. El objetivo de nuestra investigación es determinar si en España experimentamos este fenómeno. [...]
The US political campaigning is moving to the Internet. But what is happening in the other countries? Many authors are speaking of an "Americanization" of politics. The aim of our paper is to understand whether in Spain we are experiencing this phenomenon. [...]

2017 - 10.32466/eufv-cyh.2017.13.219.133-150
Comunicación y hombre, Núm. 13 (2017) , p. 133-150  
10.
33 p, 544.2 KB La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta investigación se centra en determinar cómo la comunicación de la responsabilidad social corporativa incide en la percepción de reputación corporativa de las empresas de comunicación, tomando como objeto de análisis toda su cadena de valor, lo cual es novedoso en el campo. [...]
This research focuses on how the communication of corporate social responsibility affects the perception of corporate reputation of communication companies, taking the entire value chain as an object of analysis, which is novel in the field. [...]

2017 - 10.5294/pacla.2017.20.2.8
Palabra clave, Vol. 20 Núm. 2 (2017) , p. 473-505  

Articles : 466 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 7 registres trobats  
1.
23 p, 585.7 KB Herramienta para la medición de valores corporativos en las organizaciones : ProtocoloEva® / Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lopes da Silva, Elaine A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
"Lo que no se mide no existe, y si existe, no puede generar valor"(Aljure,2016:208). Todas las organizaciones definen en su filosofía corporativa la misión, visión y valores, pero pocas miden si esos valores son aceptados y transmitidos a sus públicos internos y stakeholders, y en qué medida son aceptados y generan en la organización un clima social y una cultura acorde con los valores de la empresa. [...]
"What is not measured does not exist, and if it exists, it cannot generate value" (Aljure, 2016: 208). All organizations define in their corporate philosophy the mission, vision and values, but few of them measure if those values are accepted and transmitted to their internal audiences and stakeholders, and to what extent they are accepted and generate, in the organization, a social climate and culture in accordance with the values of the company. [...]

2018
Congreso Internacional de Investigación en Relaciones Públicas. Girona, Catalunya, 13è : 2018  
2.
18 p, 490.3 KB Portal de Recerca de Catalunya / Fabregas i Estrada, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Gestió de la Recerca)
2015
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 9a : 2015  
3.
1 p, 2.2 MB Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology. / Zhang, Bing ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min
The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
4.
4 p, 175.4 KB Strategic decision support for marketing communication : an agentbased simulation of consumer attitudes to smart home appliances / Dam, Koen H. van (Imperial College London) ; Sanden, Maarten C.A. van der (Delft University of Technology) ; Stragier, Jeroen (Ghent University)
Marketing and communication professionals are responsible for building long term relationships with customers and managing the information exchange. The roll-out of smart energy meters to households presents a particular challenge as network and energy companies would benefit from the smart grid while the advantages for households are less visible. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  
5.
11 p, 1.7 MB Communication apprehension, self-esteem and the Leviathan model / Huet, Sylvie (Institut national de recherche en sciences et technologies pour l'environnement et l'agriculture (França)) ; Shtiliyanova, Anastasia (Institut national de la recherche agronomique (França))
Mc Corskey and al, 1977 have shown there is a link between a high aversion to oral communication and a lower self-esteem. We investigate if the Leviathan model which considers agents gossiping and having an opinion of each other (Deffuant et al 2013) is able to reproduce such a correlation. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014  
6.
36 p, 1.5 MB Material docent interactiu elaborat amb Camtasia Studio : l'exemple dels estudis de comunicació de la UAB / Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Guimerà i Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La comunicació exposa els resultats de la primera fase d'un projecte que els autors estan duent a terme a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. La recerca, de naturalesa exploratòria, comença amb el disseny i elaboració d'un exemple de material digital de suport a la docència amb el programa informàtic Camtasia Studio, que és sotmès a testeig per part d'una mostra de docents i discents d'aquests estudis. [...]
This paper shows the results of an early-stage project which authors are currently carrying out at the Faculty of Communication Sciences (Universitat Autònoma de Barcelona). This exploratory research starts with the design and production of a digital content sample made with Camtasia Studio software for supporting learning process. [...]

2008
Congrés Internacional Docència Universitària i Innovació, : 2008  
7.
16 p, 341.5 KB De los investigadores a la redes : una aproximación tipológica a la autoría en las revistas de comunicación / Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo analiza las diferentes tipologías de autores en las 16 principales revistas españolas de comunicación durante un período de 3 años (2007-2009). Se cuantifica y clasifica la autoría individual y colectiva de los 1. [...]
This work analyzes the different kinds of authorship in the 16 core Spanish communication journals from 2007 to 2009. Individual and multiple authorship of the 1,182 articles published by these journals are quantified and classified according to the number of authors and its aggregation by institution; the typology of collaborations is established; and the profile of the field is drawn. [...]

2011
Congreso Nacional de Metodología de la Investigación en Comunicación, 1r : 2011  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Anàlisi
Anàlisi tracta de la comunicació i la cultura en general, i especialment dels fenòmens relacionats amb els mitjans de comunicació de masses. Intenta fomentar la col·laboració interdisciplinària, i l'anàlisi crítica i polèmica dels temes estudiats: anàlisi semiòtica de la comunicació, repetició i serialitat en el cinema i en la televisió, democràcia i comunicació, i els mitjans de comunicació i la política cultural. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1980-.
61 documents

Llibres i col·leccions 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Assessment of the transparency of Spanish local public administrations: methodology and results / Molina Rodríguez-Navas, Pedro ; Rodríguez Breijo, Vanessa
The availability of information about public management is a key factor in the democratic participation of citizens, as it enables public management to be assessed and makes contributions to the decision-making processes regarding public affairs. [...]
Switzerland: Springer, 2020 (Advances in Intelligent Systems and Computing)
Information Technology and Systems : proceedings of ICITS 2020, 2020, p. 703-715  
2.
10 p, 7.0 MB Linking community interpreting research with intercultural communication theories. Methodological approach to the specific case of the Chinese in Catalonia / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Since globalisation has enhanced intercultural exchanges almost on a daily basis, plenty of research has been undertaken to elucidate the sources of misunderstanding between cultures. Disciplines such as intercultural pragmatics, social psychology or ethnography have been developed to shed tight on topics of intercultural communication. [...]
Berlin : Lit Verlag, 2011
Modelling the field of community interpreting: questions of methodology in research and training, 2011, p. 66-84  
3.
528 p, 5.4 MB Diásporas, migrações, tecnologias da comunicação e identidades transnacionais / Cogo, Denise, ed. ; ElHajji, Mohammed, ed. ; Huertas Bailén, Amparo, ed.
Tras reunir a 32 especialistas que han contribuido con 27 capítulos, este libro presenta una fascinante perspectiva interdisciplinar sobre algunas de las dinámicas sociales y mediatizadas más actuales que informan sobre procesos identitarios en tiempos de una radical transición sociocultural y político-económica. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2012 (eBooks de l'InCom-UAB, 1)  
4.
101 p, 1.0 MB Imaginarios sobre la comunicación : algunas certezas y muchas incertidumbres en torno a los estudios de comunicación, hoy / Rizo García, Marta
Esta obra tiene como propósito explorar los imaginarios que sobre la comunicación tienen los jóvenes que actualmente estudian la carrera de comunicación en la Ciudad de México. Ofrece algunas miradas en torno al fenómeno comunicativo. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2012 (eBooks de l'InCom-UAB ; 2)  
5.
128 p, 1.5 MB Comunicación, cultura y violencia / Rizo García, Marta ; Romeu Aldaya, Vivian, coord coord.
El debate en torno a las múltiples relaciones entre la violencia y la comunicación tiene cada vez una mayor presencia en el escenario académico. La cuestión es simple: la presencia de la violencia en las relaciones sociales se ha vuelto insoslayable en tanto desde hace unos años se ha evidenciado en la práctica social como un excelente ejemplo de la estructuralidad del poder. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2012 (eBooks de l'InCom-UAB ; 3)  
6.
96 p, 1.1 MB El conflicto de las identidades: comunicación e imágenes de la interculturalidad / Silva Echeto, Víctor
El libro indaga, por un lado, sobre la construcción de las identidades, tanto desde el análisis de las posiciones más esencialistas, como desde las más flexibles. Asumiendo, además, el conflicto de las identidades, o en otros términos, de las identificaciones sin identidad. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2013 (eBooks de l'InCom-UAB ; 4)  
7.
117 p, 1.9 MB El uso de las redes sociales : ciudadanía, política y comunicación : la investigación en España y Brasil / Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed.
El documento es resultado de los trabajos de dos grupos de investigación universitarios - Comress-Incom UAB y el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) y que combinan la narrativa divulgadora, la referencia a la investigación empírica y la reflexión didáctica entorno a la nuevas tecnologías y sus implicaciones sociales de forma comparativa en dos entornos: España y Brasil. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 6)  
8.
145 p, 1.4 MB Interculturalidad: miradas críticas / Pech Salvador, Cynthia ; Rizo García, Marta, coord.
Los textos reunidos en este libro constituyen un acercamiento al tema de la interculturalidad con una visión crítica. Parten del interés por aportar a la reflexión sobre la interculturalidad hoy, pero sobre todo, hacerlo desde una posición crítica a partir de las diferentes experiencias de investigación, tanto teòrica como pràctica, en los distintos ámbitos disciplinares como lo son el de la pedagogía, la comunicación, el derecho y la antropología.
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2015 (eBooks de l'InCom-UAB ; 9)  
9.
300 p, 2.0 MB Miradas periféricas: las nuevas epistemologías de la comunicación en Brasil y en Portugal / Martins, Rosana, ed. ; Hollanda, Heloisa Buarque de, ed. ; Saturnino, Rodrigo, ed.
El libro incluye una selección de textos que reflexionan sobre los principales retos a los que se enfrentan los investigadores en los ámbitos de la comunicación y la cultura, incluyendo entre otros la comunicacion política, el genero, el cine o la identidad.
Bellaterra : Institut de la Comunicació, 2016 (eBooks de l'InCom-UAB ; 11)  
10.
2 p, 35.4 KB Plantilla per elaborar el pla de comunicació i divulgació científica del projecte / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i de Promoció
Es detallen els canals amb que comptarà la Universitat Autònoma de Barcelona per a la difusió pública dels resultats de recerca vinculats a projectes, dins del pla de comunicació i divulgació científica de la Universitat.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2015
3 documents

Llibres i col·leccions : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 36 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
58 p, 694.4 KB Interculturalitat, plurilingüisme i religiositat en la lluita pel dret a l'habitatge. El cas de la PAHC Bages / Rotcher Ruiz, Jordina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El present estudi explora les dimensions culturals, religioses i relacionals de la PAHC Bages entenent-la, més enllà d'una organització social amb fins polítics, com un espai de convivència i interculturalitat, on els subjectes que la conformen, molts d'ells marcats per grans desestructures (vulnerabilitats socials, problemàtiques econòmiques, incomprensió cultural. [...]
The current study explores the cultural, religious and relational dimensions of the PAHC Bages (Plataforma AntiHipoteca i Capitalisme del Bages) understanding it, beyond as a social Organization with political objectives, as a place of livinghood and interculturality, where the subjects that conform the Platform most of them, are marked by huge unstructured (as social vulnerabilities, economic problems, cultural incomprehension. [...]

2019
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]  
2.
11 p, 760.4 KB Hack the world / Mateos Pi, Carles ; Parera Fiestas, Oriol, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte ha consistit a crear un sistema de posicionament indoor 3D mitjançant diversos Arduino que actuen com a nodes fixes i una Raspberry Pi que és l'element a posicionar. Per dur-ho a terme, inicialment s'ha intentat crear un sistema el qual, a través de la intensitat de senyal rebuda entre transmissors de radiofreqüència, es pugui calcular la distància de la Raspberry a cadascun dels Arduino, amb la finalitat de poder triangularitzar l'element dins duna sala. [...]
This project has been to create a 3D indoor positioning system using several Arduino which act as fixed nodes and a Raspberry Pi which is the element to position. In order to carry it out, initially, it was attempted to create a system which, through the intensity of signal received between radio frequency transmitters, could calculate the distance of the Raspberry to each of the Arduino, in order to be able to triangulate the element within a room. [...]
Este proyecto ha consistido en crear un sistema de posicionamiento indoor 3D mediante diversos Arduino que actúan como nodos fijos y una Raspberry Pi que es el elemento a posicionar. Para llevarlo a cabo, inicialmente se ha intentado crear un sistema el cual, a través de la intensidad de señal recibida entre transmisores de radiofrecuencia, se pueda calcular la distancia de la Raspberry a cada uno de los Arduino, con el fin de poder triangularitzar el elemento dentro de una sala. [...]

2019-06-28
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  
3.
108 p, 7.6 MB Code-Switcheando : bilingual practices of english philology students on Social Media / Gonzàlez Rider, Carlota ; Moyer, Melissa Greer, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper deals with the regular practice of code-switching online by a group of Spanish students enrolled in an English Philology degree in Catalonia. The analysis looks at four participants and their interactions over WhatsApp, Twitter and Instagram in a period of two years. [...]
Aquest treball tracta sobre la pràctica habitual d'alternança de codi en línia d'un grup d'estudiants espanyols matriculats a un grau de Filologia Anglesa a Catalunya. L'anàlisi posa el focus sobre quatre participants i les seves interaccions per WhatsApp, Twitter i Intagram en un període de dos anys. [...]
Este trabajo trata sobre la práctica habitual de alternancia de código en línea en un grupo de estudiantes españoles matriculados en un grado de Filología Inglesa en Cataluña. El análisis pone el foco sobre cuatro participantes y sus interacciones para WhatsApp, Twitter e Intagram en un período de dos años. [...]

2019
Grau en Estudis Anglesos [801]  
4.
87 p, 2.6 MB "English frenzy" among Spanish higher education students : neoliberal subjects in a global job market / Maslanka Figueroa, María ; Codó, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The acquisition of English has become a necessity for both students and workers in the current global economic context. This phenomenon has resulted in an "English frenzy", a fever motivated by the language ideology of necessitation - which in turn is influenced by neoliberalism - through which English has become the key skill needed for students and workers to become employable subjects. [...]
2019
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
5.
280 p, 2.3 MB The role of newspapers in the EU communication process. / Rodríguez Guillén, David, autor. ; Costa, Pere-Oriol, 1940- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
La baja participación en las elecciones europeas, la crisis migratoria, el "Brexit". A lo largo de los últimos años, la Unión Europea ha experimentado un creciente escepticismo. Aunque algunos argumentan que la crisis financiera es una de las principales razones del incremento del escepticismo, el papel jugado por los medios de comunicación en el proceso de comunicación de la Unión Europea también podría haber jugado un factor importante al respecto. [...]
The low turnout in the European elections, the migration crisis, the "Brexit". Over the past few years the European Union has experienced an increasing skepticism. Although some people argue that the financial crisis is one of the main reasons for this rise, the role played by mass media in the EU communication process could have also been an important factor in the rise of skepticism. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
260 p, 10.7 MB Los estereotipos de la mujer mexicana en los mensajes gráficos electorales. Análisis de percepción de valores del elector. / Sepúlveda Ríos, Irma Janett, autor. ; Rodríguez Bravo, Ángel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
Durante los procesos electorales existe una gran cantidad de mensajes que forman parte de las estrategias de comunicación de los partidos políticos. El contacto y vínculo que tienen éstos con los ciudadanos es, generalmente, a través de los medios de comunicación de masas, mediante discursos, mensajes, imágenes e historias que se transmiten y que van generando en grupos de votante una relación afectiva y de identificación con los candidatos o partidos políticos. [...]
During the electoral processes, there is a big number of messages within the communication strategies used by political parties. The way these messages reach people is generally through mass media, speeches, images and stories that try to generate a bonding relationship, making citizens identify themselves with the candidates or their political parties. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
2 documents
7.
363 p, 2.4 MB La influencia del entorno sonoro en la eficacia comunicativa. / Badajoz Dávila, David, autor. ; Rodríguez Bravo, Ángel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
Esta tesis está dentro del marco del Grupo de Investigación LAICOM (Laboratorio de Análisis Instrumental de la Comunicación). Nos hemos basado en el Método de Análisis Instrumental (Rodríguez Bravo, 2008). [...]
This thesis is within the framework of the LAICOM Research Group (Laboratory of Instrumental Analysis of Communication). We have used the Method of Instrumental Analysis (Rodríguez Bravo, 2008). The object of study of this thesis is the influence of the sound environment on the communicative effectiveness. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
12 p, 1.3 MB Aplicación multicliente para la creación de portales cautivos y gestión de los datos capturados / Baena Tarriño, Fabián ; Sánchez Albaladejo, Gema, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Dado el uso creciente de tecnologías web mediante portales cautivos para ofrecer y proporcionar acceso a internet gracias a dispositivos físicos preparados para ello, nace la idea de este proyecto. [...]
Given the increasing use of web technologies through captive portals in order to offer and provide access to internet thanks to physical devices prepared for it, the idea for this project was born. It is based on the improvement of the tools used by Please Networks S. [...]
Atès l'ús creixent de tecnologies web mitjançant portals captius per oferir i proporcionar accés a internet gràcies a dispositius físics preparats per a això, neix la idea d'aquest projecte. Es basa en la millora de les eines utilitzades per part de l'empresa Please Networks S. [...]

2017-06-27
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  
9.
13 p, 3.4 MB NearHobby : oci al teu voltant / Mesa Cabrera, Carlos ; Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball té com a objectiu apropar entitats d'oci i clubs esportius a usuaris potencials mitjançant la creació de dues aplicacions: una aplicació mòbil i una aplicació web. Amb aquestes aplicacions es vol facilitar la interacció entre usuari i entitat. [...]
This project aims at bringing leisure entities and sports clubs closer to potential users through the creation of two apps: a mobile app and a web app. What we want with these apps is to make easier the interaction between users and entities. [...]
Este trabajo tiene como objetivo acercar entidades de ocio y clubes deportivos a usuarios potenciales mediante la creación de dos aplicaciones: una aplicación móvil y una aplicación web. Con estas aplicaciones se quiere facilitar la interacción entre usuario y entidad. [...]

2017-06-28
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  
10.
13 p, 1.1 MB IPoL, un protocol per la transmissió de dades mitjançant senyals lluminosos / Parés Olivares, Lluc ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball pretén mostrar el procés de creació i implementació d'un protocol per transmetre dades mitjançant senyals lluminosos. S'ha realitzat per tal d'entendre els requisits que s'han de tenir en compte a l'hora d'utilitzar aquestes tecnologies i aprendre sobre la implementació en sistemes Unix a més baix nivell. [...]
This project aims to present the procedure to create and implement a protocol that sends data using light signals. It has been developed to understand the requirements that should be taken into account when using these technologies and to learn about low-level implementation in Unix systems. [...]
Éste trabajo pretende mostrar el proceso de creación e implementación de un protocolo para transmitir datos mediante señales luminosos. Se ha realizado para entender los requerimientos que se deben tener en cuenta a la hora de utilizar éstas tecnologías y aprender sobre la implementación en sistema Unix a más bajo nivel. [...]

2017-06-28
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 36 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.