Resultats globals: 409 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 358 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 12 registres trobats
Documents de recerca, 32 registres trobats
Articles 358 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 362.6 KB Interacción en plataformas educomunicativas : reflexión sobre tipologías y usabilidad. El Caso de Colombia / Durán Becerra, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe el desarrollo de 14 proyectos asociados a la oferta educomunicativa colombiana existente en Internet. Realiza un extenso estudio sobre estas iniciativas con el objetivo de analizar la tipología y los usos de los diferentes atributos que facilitan la interacción con los usuarios finales. [...]
This paper describes 14 Colombian web based “edu-communicational” projects. The aim is to analyze different types of platforms, different type of use and the elements that facilitate interaction with final users. [...]

2017 - 10.5209/TEKN.55735
Teknokultura, Vol. 14 Núm. 2 (2017) , p. 261-275 (Karpeta)  
2.
CiudadaniaPlural.com : de las humanidades digitales al humanismo plural / Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Las “Humanidades Digitales” son el resultado de las aportaciones de la Cibernética en la Segunda Guerra Mundial. Las computadoras facilitaron que las Humanidades y las Ciencias Sociales incorporaran las metodologías cuantitativas y las tecnologías actuales plantean cambios cualitativos, modificando la relación entre productores y usuarios del conocimiento. [...]
The “Digital Humanities” are the result of the contributions made by Cybernetics in the Second World War. Computers made it easier for the Humanities and the Social Sciences to incorporate quantitative methods while the current technologies pose qualitative changes, modifying the relationship between producers and users of knowledge. [...]

2017 - 10.4185/RLCS-2017-1155
Revista latina de comunicación social, Núm. 72 (2017) , p. 87-113
2 documents
3.
14 p, 387.4 KB Metodologías de evaluación de la transparencia : procedimientos y problemas / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
La aprobación de la Ley de Transparencia en España en 2013, junto a la preocupación por la corrupción, el buen gobierno y la rendición de cuentas, ha provocado un importante aumento de los estudios sobre transparencia de las administraciones en los últimos años. [...]
The approval of the Transparency Law in Spain in 2013, along with concern about corruption, good governance and accountability has led to a significant increase in studies on transparency of administrations in recent years. [...]

2017 - 10.4185/RLCS-2017-1194
Revista latina de comunicación social, Num. 72 (2017) , p. 818-831
2 documents
4.
15 p, 532.0 KB La transparencia de los ayuntamientos de Cataluña antes de la entrada en vigor de la legislación estatal y autonómica / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Breijo, Vanessa (Universidad de La Laguna) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vadillo Bengoa, Nerea (Universidad San Jorge)
El objetivo del proyecto Mapa Infoparticipa es mejorar la transparencia de las administraciones públicas locales. Se ha desarrollado un procedimiento de auditoria cívica que comienza con la evaluación de la información publicada en las webs de las corporaciones. [...]
The objective of the project Infoparticipa Map is to improve the transparency of local public administrations. A procedure of civic audit has been developed, which starts with the evaluation of the information published on the websites of corporations. [...]

2017
Anales de documentación, Vol. 20, Num. 2 (2017) , p. 1-15  
5.
16 p, 173.2 KB Memoria, TIC y blogs en educación de adultos : metodologías para la construcción de un conocimiento plural en red / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La memoria personal, utilizada como elemento articulador y motivador del aprendizaje de la población adulta en TIC, aporta un valor que da sentido a la formación tecnológica. Los estudiantes pueden contrastar conocimientos y experiencias, enriqueciendo el trabajo y generando un intercambio que incluye a los docentes. [...]
Personal memory, used as a learning coordinator and motivator of the adult population in ICT, provides value that makes training on ICT meaningful. Students can share knowledge and experiences, enriching the work and generating an exchange involving teachers. [...]

2011
Revista Q. Tecnología, comunicación, educación, Vol. 6, Num. 11 (Jul 2011)  
6.
37 p, 1.6 MB La libertad de información frente a internet / Capodiferro Cubero, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
El objetivo de este trabajo es confrontar la caracterización constitucional y jurisprudencial de la libertad de información con la realidad de su ejercicio a través de Internet, donde no es posible aplicar directamente las soluciones que el Ordenamiento ha ido construyendo para la comunicación por medios analógicos, ya que ésta se basa en la intervención preponderante de los medios de comunicación como canalizadores de la información y moduladores de la opinión pública, otorgando una mínima capacidad de intervención al ciudadano, que esencialmente venía ocupando una posición pasiva. [...]
The aim of this paper is to compare the constitutional and jurisprudential characterization of the freedom of information with the reality of its exercise in the Internet, where the classic legal solutions cannot be implemented directly because they are designed for an analogical communication developed by media, which used to work as the only channels of information and modulators of public opinion, putting citizens in a passive position with a minimum capacity to act. [...]

2017
Revista de derecho político, Núm. 100 (9-12 2017) , p. 701-737  
7.
8 p, 1.3 MB Reconfigurable system for wireless power transfer (WPT) and near field communications (NFC) / Cairó, Josep Ignasi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Bonache Albacete, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Paredes, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Martín, Ferran, (Martín Antolín) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica)
In this paper, it is investigated the possibility of using near field communication (NFC), normally applied for communicating two proximity devices, to power-up external circuitry, such as low power wireless sensors, or energy scavenging devices. [...]
2017 - 10.1109/JRFID.2018.2801120
IEEE Journal of radio frequency identification, Vol. 1, issue 4 (Dec. 2017) , p. 253-259  
8.
10 p, 369.7 KB La traducción histórica de los vinos españoles en las obras de Shakespeare / Campillo Arnáiz, Laura (Universidad de Murcia. Departamento de Filología Inglesa)
El presente artículo tiene como objetivo analizar las menciones a los vinos españoles en las traducciones publicadas en España en los siglos XIX y XX de las obras de Shakespeare Enrique IV (Partes I y II). [...]
The aim of this article is to analyze the references to Spanish wines in translations of Shakespeare'€™s Henry IV (Parts I and II) published in Spain in the 19th and 20th centuries. Although various studies have dealt with this topic, from the pioneering work by Duque (1981) to the more recent one by Leal Cruz (2015), no chronological analysis has been carried out to provide a historical view of the translation of these references over the centuries. [...]

2017
1611 : revista de historia de la traducción, Núm. 11 (2017) (Articles)
2 documents
9.
16 p, 148.0 KB Online communication and everyday life : female social audience and TV fiction / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Ozonas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
The construction of online gender identities around television fiction has been dominated by studies on eminently masculine cult fandoms. This article attempts to overcome this through the specific examination of the construction of online identities of women on social networks and forums dedicated to Spanish television fiction. [...]
La construcción de identidades de género online en torno a la ficción televisiva ha estado dominada por las investigaciones sobre los cult fandom, que son eminentemente masculinos. El artículo intenta superar este punto de vista mediante el examen específico de la construcción identitaria online de las mujeres en las redes sociales y los foros dedicados a la ficción televisiva española. [...]

2017 - 10.4067/S0718-23762017000200117
Universum, Vol. 32 Núm. 2 (2017) , p. 117-132  
10.
12 p, 1013.7 KB Modelos comunicativos de la publicidad / Casetti, Francesco
En los últimos años se ha difundido entre los estudiosos de los medios de comunicación de masas la sensación de que la publicidad no es sólo una comunicación instrumental que deba analizarse a espaldas del producto publicitado, sino que opera a más largo plazo por cuanto nos hace ver el modo en el que una sociedad construye sus discursos, se refleja en ellos y los difunde. [...]
In recent years there has been widespread among media scholars the feeling that advertising is not just an instrumental communication that should be analyzed behind the back of the advertised product, but operates in the longer term as it makes us see the way in which a society constructs its discourses, is reflected in them and diffuses them. [...]

1994 - 10.5565/rev/qp.200
Questiones publicitarias, Núm. 2 (1994) , p. 22-33 (Ensayos)  

Articles : 358 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
18 p, 490.3 KB Portal de Recerca de Catalunya / Fabregas i Estrada, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Gestió de la Recerca)
2015
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 9a : 2015  
2.
1 p, 2.2 MB Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology. / Zhang, Bing ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
3.
4 p, 175.4 KB Strategic decision support for marketing communication : an agentbased simulation of consumer attitudes to smart home appliances / Dam, Koen H. van (Imperial College London) ; Sanden, Maarten C.A. van der (Delft University of Technology) ; Stragier, Jeroen (Ghent University)
Marketing and communication professionals are responsible for building long term relationships with customers and managing the information exchange. The roll-out of smart energy meters to households presents a particular challenge as network and energy companies would benefit from the smart grid while the advantages for households are less visible. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  
4.
11 p, 1.7 MB Communication apprehension, self-esteem and the Leviathan model / Huet, Sylvie (Institut national de recherche en sciences et technologies pour l'environnement et l'agriculture (França)) ; Shtiliyanova, Anastasia (Institut national de la recherche agronomique (França))
Mc Corskey and al, 1977 have shown there is a link between a high aversion to oral communication and a lower self-esteem. We investigate if the Leviathan model which considers agents gossiping and having an opinion of each other (Deffuant et al 2013) is able to reproduce such a correlation. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014  
5.
36 p, 1.5 MB Material docent interactiu elaborat amb Camtasia Studio : l'exemple dels estudis de comunicació de la UAB / Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La comunicació exposa els resultats de la primera fase d’un projecte que els autors estan duent a terme a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. La recerca, de naturalesa exploratòria, comença amb el disseny i elaboració d’un exemple de material digital de suport a la docència amb el programa informàtic Camtasia Studio, que és sotmès a testeig per part d’una mostra de docents i discents d’aquests estudis. [...]
This paper shows the results of an early-stage project which authors are currently carrying out at the Faculty of Communication Sciences (Universitat Autònoma de Barcelona). This exploratory research starts with the design and production of a digital content sample made with Camtasia Studio software for supporting learning process. [...]

2008
Congrés Internacional Docència Universitària i Innovació, : 2008  
6.
16 p, 341.5 KB De los investigadores a la redes : una aproximación tipológica a la autoría en las revistas de comunicación / Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo analiza las diferentes tipologías de autores en las 16 principales revistas españolas de comunicación durante un período de 3 años (2007-2009). Se cuantifica y clasifica la autoría individual y colectiva de los 1. [...]
This work analyzes the different kinds of authorship in the 16 core Spanish communication journals from 2007 to 2009. Individual and multiple authorship of the 1,182 articles published by these journals are quantified and classified according to the number of authors and its aggregation by institution; the typology of collaborations is established; and the profile of the field is drawn. [...]

2011
Congreso Nacional de Metodología de la Investigación en Comunicación, 1r : 2011  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Anàlisi
Anàlisi tracta de la comunicació i la cultura en general, i especialment dels fenòmens relacionats amb els mitjans de comunicació de masses. Intenta fomentar la col·laboració interdisciplinària, i l'anàlisi crítica i polèmica dels temes estudiats: anàlisi semiòtica de la comunicació, repetició i serialitat en el cinema i en la televisió, democràcia i comunicació, i els mitjans de comunicació i la política cultural. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1980-.
57 documents

Llibres i col·leccions 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
528 p, 5.4 MB Diásporas, migrações, tecnologias da comunicação e identidades transnacionais / Cogo, Denise, ed. ; ElHajji, Mohammed, ed. ; Huertas Bailén, Amparo, ed.
Tras reunir a 32 especialistas que han contribuido con 27 capítulos, este libro presenta una fascinante perspectiva interdisciplinar sobre algunas de las dinámicas sociales y mediatizadas más actuales que informan sobre procesos identitarios en tiempos de una radical transición sociocultural y político-económica. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2012 (eBooks de l'InCom-UAB, 1)  
2.
101 p, 1.0 MB Imaginarios sobre la comunicación : algunas certezas y muchas incertidumbres en torno a los estudios de comunicación, hoy / Rizo García, Marta
Esta obra tiene como propósito explorar los imaginarios que sobre la comunicación tienen los jóvenes que actualmente estudian la carrera de comunicación en la Ciudad de México. Ofrece algunas miradas en torno al fenómeno comunicativo. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2012 (eBooks de l'InCom-UAB ; 2)  
3.
128 p, 1.5 MB Comunicación, cultura y violencia / Rizo García, Marta ; Romeu Aldaya, Vivian, coord.
El debate en torno a las múltiples relaciones entre la violencia y la comunicación tiene cada vez una mayor presencia en el escenario académico. La cuestión es simple: la presencia de la violencia en las relaciones sociales se ha vuelto insoslayable en tanto desde hace unos años se ha evidenciado en la práctica social como un excelente ejemplo de la estructuralidad del poder. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2012 (eBooks de l'InCom-UAB ; 3)  
4.
96 p, 1.1 MB El conflicto de las identidades: comunicación e imágenes de la interculturalidad / Silva Echeto, Víctor
El libro indaga, por un lado, sobre la construcción de las identidades, tanto desde el análisis de las posiciones más esencialistas, como desde las más flexibles. Asumiendo, además, el conflicto de las identidades, o en otros términos, de las identificaciones sin identidad. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2013 (eBooks de l'InCom-UAB ; 4)  
5.
117 p, 1.9 MB El uso de las redes sociales : ciudadanía, política y comunicación : la investigación en España y Brasil / Ferré Pavia, Carme, ed.
El documento es resultado de los trabajos de dos grupos de investigación universitarios - Comress-Incom UAB y el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) y que combinan la narrativa divulgadora, la referencia a la investigación empírica y la reflexión didáctica entorno a la nuevas tecnologías y sus implicaciones sociales de forma comparativa en dos entornos: España y Brasil. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 6)  
6.
145 p, 1.4 MB Interculturalidad: miradas críticas / Pech Salvador, Cynthia ; Rizo García, Marta, coord.
Los textos reunidos en este libro constituyen un acercamiento al tema de la interculturalidad con una visión crítica. Parten del interés por aportar a la reflexión sobre la interculturalidad hoy, pero sobre todo, hacerlo desde una posición crítica a partir de las diferentes experiencias de investigación, tanto teòrica como pràctica, en los distintos ámbitos disciplinares como lo son el de la pedagogía, la comunicación, el derecho y la antropología.
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2015 (eBooks de l'InCom-UAB ; 9)  
7.
300 p, 2.0 MB Miradas periféricas: las nuevas epistemologías de la comunicación en Brasil y en Portugal / Martins, Rosana, ed. ; Hollanda, Heloisa Buarque de, ed. ; Saturnino, Rodrigo, ed.
El libro incluye una selección de textos que reflexionan sobre los principales retos a los que se enfrentan los investigadores en los ámbitos de la comunicación y la cultura, incluyendo entre otros la comunicacion política, el genero, el cine o la identidad.
Bellaterra : Institut de la Comunicació, 2016 (eBooks de l'InCom-UAB ; 11)  
8.
2 p, 35.4 KB Plantilla per elaborar el pla de comunicació i divulgació científica del projecte / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i de Promoció
Es detallen els canals amb que comptarà la Universitat Autònoma de Barcelona per a la difusió pública dels resultats de recerca vinculats a projectes, dins del pla de comunicació i divulgació científica de la Universitat.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2015
3 documents
9.
22 p, 1.7 MB Disseny : disseny, logotip i mascota en la promoció i la identitat de Barcelona'92 / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Centre d'Estudis Olímpics
Miquel de Moragas observa la relació entre la identitat i el disseny del logotip i la mascota en el cas de Barcelona’92.
Miquel de Moragas observa la relación entre la identidad y el diseño del logotipo y la mascota en el caso de Barcelona’92.
Miquel de Moragas observes the link between identity and the design of the logo and the mascot in the Barcelona’92 case.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 1995
Les claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona '92, 1995, p. 115-129
2 documents
10.
24 p, 2.0 MB Mitjans de comunicació : la imatge de Barcelona a la premsa internacional / Ladrón de Guevara, Muriel (Centre d'Estudis Olímpics) ; Coller, Xavier ; Romaní, Daniel ; Centre d'Estudis Olímpics
Muriel Ladrón de Guevara, Xavier Cóller i Daniel Romaní aborden la qüestió de la premsa escrita internacional, dins l’apartat de mitjans de comunicació.
Muriel Ladrón de Guevara, Xavier Cóller y Daniel Romaní abordan la cuestión de la prensa escrita internacional, dentro del apartado de medios de comunicación.
Muriel Ladrón de Guevara, Xavier Cóller and Daniel Romaní broach the issue about International press, within the media section.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 1995
Les claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona '92, 1995, p. 98-266
3 documents

Llibres i col·leccions : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 32 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
280 p, 2.3 MB The role of newspapers in the EU communication process. / Rodríguez Guillén, David, autor. ; Costa, Pere-Oriol, 1940- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
La baja participación en las elecciones europeas, la crisis migratoria, el "Brexit". A lo largo de los últimos años, la Unión Europea ha experimentado un creciente escepticismo. Aunque algunos argumentan que la crisis financiera es una de las principales razones del incremento del escepticismo, el papel jugado por los medios de comunicación en el proceso de comunicación de la Unión Europea también podría haber jugado un factor importante al respecto. [...]
The low turnout in the European elections, the migration crisis, the "Brexit". Over the past few years the European Union has experienced an increasing skepticism. Although some people argue that the financial crisis is one of the main reasons for this rise, the role played by mass media in the EU communication process could have also been an important factor in the rise of skepticism. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
260 p, 10.7 MB Los estereotipos de la mujer mexicana en los mensajes gráficos electorales. Análisis de percepción de valores del elector. / Sepúlveda Ríos, Irma Janett, autor. ; Rodríguez Bravo, Ángel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual.
Durante los procesos electorales existe una gran cantidad de mensajes que forman parte de las estrategias de comunicación de los partidos políticos. El contacto y vínculo que tienen éstos con los ciudadanos es, generalmente, a través de los medios de comunicación de masas, mediante discursos, mensajes, imágenes e historias que se transmiten y que van generando en grupos de votante una relación afectiva y de identificación con los candidatos o partidos políticos. [...]
During the electoral processes, there is a big number of messages within the communication strategies used by political parties. The way these messages reach people is generally through mass media, speeches, images and stories that try to generate a bonding relationship, making citizens identify themselves with the candidates or their political parties. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
2 documents
3.
363 p, 2.4 MB La influencia del entorno sonoro en la eficacia comunicativa. / Badajoz Dávila, David, autor. ; Rodríguez Bravo, Ángel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual.
Esta tesis está dentro del marco del Grupo de Investigación LAICOM (Laboratorio de Análisis Instrumental de la Comunicación). Nos hemos basado en el Método de Análisis Instrumental (Rodríguez Bravo, 2008). [...]
This thesis is within the framework of the LAICOM Research Group (Laboratory of Instrumental Analysis of Communication). We have used the Method of Instrumental Analysis (Rodríguez Bravo, 2008). The object of study of this thesis is the influence of the sound environment on the communicative effectiveness. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
4.
12 p, 1.3 MB Aplicación multicliente para la creación de portales cautivos y gestión de los datos capturados / Baena Tarriño, Fabián ; Sánchez Albaladejo, Gema, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Dado el uso creciente de tecnologías web mediante portales cautivos para ofrecer y proporcionar acceso a internet gracias a dispositivos físicos preparados para ello, nace la idea de este proyecto. [...]
Given the increasing use of web technologies through captive portals in order to offer and provide access to internet thanks to physical devices prepared for it, the idea for this project was born. It is based on the improvement of the tools used by Please Networks S. [...]
Atès l'ús creixent de tecnologies web mitjançant portals captius per oferir i proporcionar accés a internet gràcies a dispositius físics preparats per a això, neix la idea d'aquest projecte. Es basa en la millora de les eines utilitzades per part de l'empresa Please Networks S. [...]

2017-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
13 p, 3.4 MB NearHobby : oci al teu voltant / Mesa Cabrera, Carlos ; Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball té com a objectiu apropar entitats d'oci i clubs esportius a usuaris potencials mitjançant la creació de dues aplicacions: una aplicació mòbil i una aplicació web. Amb aquestes aplicacions es vol facilitar la interacció entre usuari i entitat. [...]
This project aims at bringing leisure entities and sports clubs closer to potential users through the creation of two apps: a mobile app and a web app. What we want with these apps is to make easier the interaction between users and entities. [...]
Este trabajo tiene como objetivo acercar entidades de ocio y clubes deportivos a usuarios potenciales mediante la creación de dos aplicaciones: una aplicación móvil y una aplicación web. Con estas aplicaciones se quiere facilitar la interacción entre usuario y entidad. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
13 p, 1.1 MB IPoL, un protocol per la transmissió de dades mitjançant senyals lluminosos / Parés Olivares, Lluc ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball pretén mostrar el procés de creació i implementació d'un protocol per transmetre dades mitjançant senyals lluminosos. S'ha realitzat per tal d'entendre els requisits que s'han de tenir en compte a l'hora d'utilitzar aquestes tecnologies i aprendre sobre la implementació en sistemes Unix a més baix nivell. [...]
This project aims to present the procedure to create and implement a protocol that sends data using light signals. It has been developed to understand the requirements that should be taken into account when using these technologies and to learn about low-level implementation in Unix systems. [...]
Éste trabajo pretende mostrar el proceso de creación e implementación de un protocolo para transmitir datos mediante señales luminosos. Se ha realizado para entender los requerimientos que se deben tener en cuenta a la hora de utilizar éstas tecnologías y aprender sobre la implementación en sistema Unix a más bajo nivel. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
10 p, 600.5 KB D7.2 Tutorials and multimedia products / WaterInnEU
This deliverable includes the final tutorial and multimedia material concerning a series of products selected by the consortium through a process of screening the EU funded innovative solutions relevant to water basin management to be promoted by the WaterInnEU project. [...]
2017
3 documents
8.
12 p, 2.4 MB Deliverable D 7.3 E-learning platform / WaterInnEU
This deliverable describes the way the e-learning platform was structured and developed. This deliverable in then constituted by this report and by the e-learning platform software.
2017  
9.
13 p, 1.1 MB Monitor de Control Integral / García Corominas, Estefania ; Díaz Chito, Katerine, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Control Integral es un programa informático especializado en gestión de ferreterías, bricolaje, suministros industriales y centros de construcción. Este programa está formado por dos ejecutables: el primero de ellos es el de ‘Gestión' y el segundo es el llamado ‘Monitor'. [...]
Control Integral is a software specialized on the management of hardware stores, DIY, industrial supplies and construction centers. It consists of two executables. The fisrst one is the 'Management' module and the second one is the 'Monitor'. [...]
Control Integral és un programa informàtic especialitzat en la gestió de ferreteries, bricolatge, subministres industrials i centres de construcció. Aquest programa es compon de dos executables: el primer és el de "Gestió" i el segon és l'anomenat "Monitor". [...]

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
7 p, 620.0 KB Sistema de predicció de pictogrames per una aplicació de CAA basada en pictogrames / Rivas Medina, José M. ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte hem construït un sistema de compansió (compressió-expansió) que expandeix llenguatge telegràfic (frases únicament amb paraules de contingut sense reflexió) en frases de llenguatge natural en català i castellà, en el context d'un programari de Comunicació Augmentativa i Alternativa (CAA). [...]
In this project we have built a compansion (compression-expansion) system that expands telegraphic language (utterances with only uninflected content words) into natural language sentences in Catalan and in Spanish, in the context of an Augmentative and Alternative Communication (AAC) software. [...]
En este proyecto hemos construodo un sistema de compansión (compresión-expresión) que expande lenguaje telegráfico (frases únicamente con palabras de contenido sin reflexión) en frases de lenguaje natural en catalán y castellano, en el contexto de un programa de Comunicación Aumentativa y Alternativa (CAA). [...]

2016-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 32 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.