Resultados globales: 475 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 419 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 7 registros
Publicaciones periódicas, Encontrados 1 registros
Libros y colecciones, Encontrados 13 registros
Documentos de investigación, Encontrados 35 registros
Artículos Encontrados 419 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
25 p, 300.7 KB El papel de la comunicación en la construcción nacional de Cataluña : Jordi Pujol y la instrumentalización política de lo medios. / Guimerà i Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Desde el inicio de su actividad política bajo el franquismo y durante los veinti-trés años que presidió la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol mostró un gran inte-rés per intervenir en los medios de comunicación. [...]
From the beginning of his political activity under the Franco regime and dur-ing the 23 years of his presidency of the Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol showed a great interest to intervene in the media. [...]

2018 - 10.18042/hp.40.13
Historia y Política, Núm. 40 (2018) , p. 363-387  
2.
10 p, 730.6 KB Cuerpos y Redes : una lectura de las teorías de la discursividad y de la mediatización de E. Verón / Cingolani, Gastón (Universidad Nacional de las Artes)
Eliseo Verón entretejió a lo largo de su obra, una teoría de la producción social de sentido con una teoría de la mediatización. Dos nociones -en absoluto obvias o previsibles- han sido clave en esa textura: la de cuerpo y la de red. [...]
Throughout his work, Eliseo Verón has interwoven a theory of social production of meaning with a theory of mediatization. Two -in all obvious or predictable- notions have been key in the weaving: body and network. [...]

2018 - 10.35659/designis.i29p157-166
DeSignis, Núm. 29 (Julio-Diciembre 2018) , p. 157-166  
3.
9 p, 239.8 KB O itinerário intelectual de Eliseo Verón na França / De Cheveigné, Suzane (Centre National de la Recherche Scientifque)
Eliseo Verón (1935-2014) foi um dos pesquisadores em ciência da informação e da comunicação dos mais respeitados na França, um dos mais ecléticos – e, sem dúvida, um dos mais exigentes. Ele manteve-se paradoxalmente marginal no meio acadêmico francês – e sua morte, vinte anos após o retorno à Argentina, só deu lugar na França a pequenas manifestações. [...]
Eliseo Verón (1935-2014) was a major Latin-American but also French sociologist and semiotician who was the author of essential contributions to the feld of media research. Although his work has had a high impact in the French and Spanish-speaking areas, it is less well known to the Anglo-Saxon world.

2018 - 10.35659/designis.i29p17-25
DeSignis, Núm. 29 (Julio-Diciembre 2018) , p. 17-25  
4.
9 p, 621.7 KB La producción de sentidos en la publicidad : la preponderancia del sonido en relación a lo visual / Drigo, María Ogécia (PUC SP) ; Perez, Clotilde (PUC SP)
Con el objetivo de averiguar el potencial de sentidos generados por el juego que se establece entre lo visual y lo sonoro, o entre imágenes ópticas y sonoras, presentamos reflexiones sobre publicidad y representaciones visuales, aplicamos conceptos y clasificaciones de Deleuze, para imágenes cinematográficas, como también aspectos de la semiótica peirceana, para análisis de la pieza publicitaria Passat Volkswagen: La Fuerza.
With the objective of ascertaining the potential of the meanings generated by the play between visual and sound or between optical and sound images, we present reflections about advertising and visual representations and we apply Deleuze's concepts and classifications for cinematographic images, as well as aspects of peircean semiotics, for analysis of the advertising piece Passat Volkswagen: The Force.

2018
DeSignis, Núm. 28 (Enero-Junio 2018) , p. 201-216  
5.
9 p, 552.0 KB Comunicaciónn organizacional en clave sonora : el caso de 'Blink', los podcast de BBVA / Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La inclusión de podcasts en la estrategia comunicativa de las organizaciones es un fenómeno emergente, pues las empresas y las instituciones que confían en el audio branding para conectar con sus públicos saben que el sonido es una herramienta eficaz para transmitir sus activos inmateriales. [...]
The inclusion of podcasts in the communication strategy of organizations is an emerging phenomenon. There are many companies that rely on audio branding to connect with their audiences, and they know how sound could be an effective tool to communicate their intangible values. [...]

2019 - 10.3145/epi.2019.sep.11
El Profesional de la información, Vol. 28, Num. 5 (2019) , p. 1-9  
6.
10 p, 305.5 KB Sense notícies de corrupció: la informació periodística sobre corrupció en els webs municipals / Manfredi Sánchez, Juan Luis (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Herranz de la Casa, José María (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cantero de Julián, Juan Ignacio (Universidad de Castilla-La Mancha)
Objectiu: el text investiga la informació publicada en els webs municipals en relació amb els casos propis de corrupció. L'objectiu consisteix a valorar com es fa la cobertura periodística amb mitjans propis, i validar la funció de font sanejada i documental dels ajuntaments. [...]
Objetivo: el texto investiga la información publicada en las webs municipales en relación con los casos propios de corrupción. El objetivo consiste en valorar cómo se realiza la cobertura periodística con medios propios, y validar la función de fuente saneada y documental de los ayuntamientos. [...]
Objective: This article examines the information published by municipal government websites on the subject of government corruption. Its objectives are to evaluate how cases of government corruption are reported by media which are themselves government-run and to test and validate the role played by city councils as providers of reliable documentary sources. [...]

2017 - 10.1344/BiD2017.39.13
BID. Textos universitaris de bibliteconomia i documentació, Num. 39 (2017)
2 documentos
7.
20 p, 650.6 KB Learning Prosody in a Video Game-Based Learning Approach / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
With the growth in popularity of video games in our society many teachers have worked to incorporate gaming into their classroom. It is generally agreed that by adding something fun to the learning process students become more engaged and, consequently, retain more knowledge. [...]
2019 - 10.3390/mti3030051
Multimodal technologies and interaction, Vol. 3, núm. 3 (2019) , p. 51  
8.
11 p, 454.9 KB La comunicación de crisis en el sector atómico: protocolo, características y recomendaciones en eventos nucleares / Cobos Urbina, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Las centrales nucleares necesitan una comunicación organizada para los dos tipos de situaciones especiales a las que se enfrentan: por un lado, para informar a los stakeholders de lo que está ocurriendo en una crisis operativa; y por otra parte para recuperar la confianza pública en aquellos acontecimientos imprevistos que afectan a la reputación de la central y a la legitimidad social de la energía nuclear. [...]
Nuclear power plants need an organized communication for the two types of special situations they face: on the one hand to inform relevant stakeholders of what is happening in an operational crisis; and on the other hand to recover public confidence in those unforeseen events that affect the reputation of the nuclear power plant and the social legitimacy of nuclear energy. [...]

2019 - 10.20318/recs.2019.4372
Revista Española de Comunicación en Salud, Vol. Suplemento Núm. 1 (2019) , p. S19-S29  
9.
19 p, 210.0 KB Modelo de análisis web para centrales nucleares: estudio del caso de España / Cobos Urbina, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las centrales nucleares necesitan buenos sistemas de comunicación externa para convertirse en referente informativo sobre su actividad, y para convencer al público en general sobre la viabilidad de esta apuesta energética. [...]
Nuclear power plants need good external communication systems to become an informative reference on their activity, and to convince the general public about the feasibility of this energy bet. [...]

2019 - 10.5209/esmp.64799
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 25 Núm. 2 (Agosto 2019) , p. 727-745  
10.
4 p, 235.0 KB Responsabilidad social corporativa : de la noción a la gestión / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Estrella BARRIO FRAILE, Responsabilidad Social Corporativa. De la noción a la gestión. Barcelona : Editorial UOC, 2019.
Este libro consiste en un manual dirigido a estudiantes, investigadores y profesionales del ámbito de la RSC (Responsabilidad Social Corporativa) en el que la autora realiza un repaso teórico y práctico de la RSC y su gestión. [...]
This book consists of a manual aimed at students, researchers and professionals in the field of CSR (Corporate Social Responsibility) in which the author performs a theoretical and practical review of CSR and its management. [...]

2019 - 10.5565/rev/qp.332
Questiones publicitarias, Vol. 2 Núm. 24 (2019) , p. 103-104 (Reseñas)  

Artículos : Encontrados 419 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 7 registros  
1.
23 p, 585.7 KB Herramienta para la medición de valores corporativos en las organizaciones : ProtocoloEva® / Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lopes da Silva, Elaine A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
"Lo que no se mide no existe, y si existe, no puede generar valor"(Aljure,2016:208). Todas las organizaciones definen en su filosofía corporativa la misión, visión y valores, pero pocas miden si esos valores son aceptados y transmitidos a sus públicos internos y stakeholders, y en qué medida son aceptados y generan en la organización un clima social y una cultura acorde con los valores de la empresa. [...]
"What is not measured does not exist, and if it exists, it cannot generate value" (Aljure, 2016: 208). All organizations define in their corporate philosophy the mission, vision and values, but few of them measure if those values are accepted and transmitted to their internal audiences and stakeholders, and to what extent they are accepted and generate, in the organization, a social climate and culture in accordance with the values of the company. [...]

2018
Congreso Internacional de Investigación en Relaciones Públicas. Girona, Catalunya, 13è : 2018  
2.
18 p, 490.3 KB Portal de Recerca de Catalunya / Fabregas i Estrada, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Gestió de la Recerca)
2015
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 9a : 2015  
3.
1 p, 2.2 MB Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology. / Zhang, Bing ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min
The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documentos
4.
4 p, 175.4 KB Strategic decision support for marketing communication : an agentbased simulation of consumer attitudes to smart home appliances / Dam, Koen H. van (Imperial College London) ; Sanden, Maarten C.A. van der (Delft University of Technology) ; Stragier, Jeroen (Ghent University)
Marketing and communication professionals are responsible for building long term relationships with customers and managing the information exchange. The roll-out of smart energy meters to households presents a particular challenge as network and energy companies would benefit from the smart grid while the advantages for households are less visible. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  
5.
11 p, 1.7 MB Communication apprehension, self-esteem and the Leviathan model / Huet, Sylvie (Institut national de recherche en sciences et technologies pour l'environnement et l'agriculture (França)) ; Shtiliyanova, Anastasia (Institut national de la recherche agronomique (França))
Mc Corskey and al, 1977 have shown there is a link between a high aversion to oral communication and a lower self-esteem. We investigate if the Leviathan model which considers agents gossiping and having an opinion of each other (Deffuant et al 2013) is able to reproduce such a correlation. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014  
6.
36 p, 1.5 MB Material docent interactiu elaborat amb Camtasia Studio : l'exemple dels estudis de comunicació de la UAB / Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Guimerà i Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La comunicació exposa els resultats de la primera fase d'un projecte que els autors estan duent a terme a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. La recerca, de naturalesa exploratòria, comença amb el disseny i elaboració d'un exemple de material digital de suport a la docència amb el programa informàtic Camtasia Studio, que és sotmès a testeig per part d'una mostra de docents i discents d'aquests estudis. [...]
This paper shows the results of an early-stage project which authors are currently carrying out at the Faculty of Communication Sciences (Universitat Autònoma de Barcelona). This exploratory research starts with the design and production of a digital content sample made with Camtasia Studio software for supporting learning process. [...]

2008
Congrés Internacional Docència Universitària i Innovació, : 2008  
7.
16 p, 341.5 KB De los investigadores a la redes : una aproximación tipológica a la autoría en las revistas de comunicación / Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo analiza las diferentes tipologías de autores en las 16 principales revistas españolas de comunicación durante un período de 3 años (2007-2009). Se cuantifica y clasifica la autoría individual y colectiva de los 1. [...]
This work analyzes the different kinds of authorship in the 16 core Spanish communication journals from 2007 to 2009. Individual and multiple authorship of the 1,182 articles published by these journals are quantified and classified according to the number of authors and its aggregation by institution; the typology of collaborations is established; and the profile of the field is drawn. [...]

2011
Congreso Nacional de Metodología de la Investigación en Comunicación, 1r : 2011  

Publicaciones periódicas Encontrados 1 registros  
1.
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Anàlisi
Anàlisi tracta de la comunicació i la cultura en general, i especialment dels fenòmens relacionats amb els mitjans de comunicació de masses. Intenta fomentar la col·laboració interdisciplinària, i l'anàlisi crítica i polèmica dels temes estudiats: anàlisi semiòtica de la comunicació, repetició i serialitat en el cinema i en la televisió, democràcia i comunicació, i els mitjans de comunicació i la política cultural. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1980-.
60 documentos

Libros y colecciones Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
10 p, 7.0 MB Linking community interpreting research with intercultural communication theories. Methodological approach to the specific case of the Chinese in Catalonia / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Since globalisation has enhanced intercultural exchanges almost on a daily basis, plenty of research has been undertaken to elucidate the sources of misunderstanding between cultures. Disciplines such as intercultural pragmatics, social psychology or ethnography have been developed to shed tight on topics of intercultural communication. [...]
Berlin : Lit Verlag, 2011
Modelling the field of community interpreting: questions of methodology in research and training, 2011, p. 66-84  
2.
528 p, 5.4 MB Diásporas, migrações, tecnologias da comunicação e identidades transnacionais / Cogo, Denise, ed. ; ElHajji, Mohammed, ed. ; Huertas Bailén, Amparo, ed.
Tras reunir a 32 especialistas que han contribuido con 27 capítulos, este libro presenta una fascinante perspectiva interdisciplinar sobre algunas de las dinámicas sociales y mediatizadas más actuales que informan sobre procesos identitarios en tiempos de una radical transición sociocultural y político-económica. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2012 (eBooks de l'InCom-UAB, 1)  
3.
101 p, 1.0 MB Imaginarios sobre la comunicación : algunas certezas y muchas incertidumbres en torno a los estudios de comunicación, hoy / Rizo García, Marta
Esta obra tiene como propósito explorar los imaginarios que sobre la comunicación tienen los jóvenes que actualmente estudian la carrera de comunicación en la Ciudad de México. Ofrece algunas miradas en torno al fenómeno comunicativo. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2012 (eBooks de l'InCom-UAB ; 2)  
4.
128 p, 1.5 MB Comunicación, cultura y violencia / Rizo García, Marta ; Romeu Aldaya, Vivian, coord.
El debate en torno a las múltiples relaciones entre la violencia y la comunicación tiene cada vez una mayor presencia en el escenario académico. La cuestión es simple: la presencia de la violencia en las relaciones sociales se ha vuelto insoslayable en tanto desde hace unos años se ha evidenciado en la práctica social como un excelente ejemplo de la estructuralidad del poder. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2012 (eBooks de l'InCom-UAB ; 3)  
5.
96 p, 1.1 MB El conflicto de las identidades: comunicación e imágenes de la interculturalidad / Silva Echeto, Víctor
El libro indaga, por un lado, sobre la construcción de las identidades, tanto desde el análisis de las posiciones más esencialistas, como desde las más flexibles. Asumiendo, además, el conflicto de las identidades, o en otros términos, de las identificaciones sin identidad. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2013 (eBooks de l'InCom-UAB ; 4)  
6.
117 p, 1.9 MB El uso de las redes sociales : ciudadanía, política y comunicación : la investigación en España y Brasil / Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed.
El documento es resultado de los trabajos de dos grupos de investigación universitarios - Comress-Incom UAB y el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) y que combinan la narrativa divulgadora, la referencia a la investigación empírica y la reflexión didáctica entorno a la nuevas tecnologías y sus implicaciones sociales de forma comparativa en dos entornos: España y Brasil. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 6)  
7.
145 p, 1.4 MB Interculturalidad: miradas críticas / Pech Salvador, Cynthia ; Rizo García, Marta, coord.
Los textos reunidos en este libro constituyen un acercamiento al tema de la interculturalidad con una visión crítica. Parten del interés por aportar a la reflexión sobre la interculturalidad hoy, pero sobre todo, hacerlo desde una posición crítica a partir de las diferentes experiencias de investigación, tanto teòrica como pràctica, en los distintos ámbitos disciplinares como lo son el de la pedagogía, la comunicación, el derecho y la antropología.
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2015 (eBooks de l'InCom-UAB ; 9)  
8.
300 p, 2.0 MB Miradas periféricas: las nuevas epistemologías de la comunicación en Brasil y en Portugal / Martins, Rosana, ed. ; Hollanda, Heloisa Buarque de, ed. ; Saturnino, Rodrigo, ed.
El libro incluye una selección de textos que reflexionan sobre los principales retos a los que se enfrentan los investigadores en los ámbitos de la comunicación y la cultura, incluyendo entre otros la comunicacion política, el genero, el cine o la identidad.
Bellaterra : Institut de la Comunicació, 2016 (eBooks de l'InCom-UAB ; 11)  
9.
2 p, 35.4 KB Plantilla per elaborar el pla de comunicació i divulgació científica del projecte / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i de Promoció
Es detallen els canals amb que comptarà la Universitat Autònoma de Barcelona per a la difusió pública dels resultats de recerca vinculats a projectes, dins del pla de comunicació i divulgació científica de la Universitat.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2015
3 documentos
10.
22 p, 1.7 MB Disseny : disseny, logotip i mascota en la promoció i la identitat de Barcelona'92 / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Centre d'Estudis Olímpics
Miquel de Moragas observa la relació entre la identitat i el disseny del logotip i la mascota en el cas de Barcelona'92.
Miquel de Moragas observa la relación entre la identidad y el diseño del logotipo y la mascota en el caso de Barcelona'92.
Miquel de Moragas observes the link between identity and the design of the logo and the mascot in the Barcelona'92 case.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 1995
Les claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona '92, 1995, p. 115-129
2 documentos

Libros y colecciones : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 35 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
11 p, 760.4 KB Hack the world / Mateos Pi, Carles ; Parera Fiestas, Oriol, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte ha consistit a crear un sistema de posicionament indoor 3D mitjançant diversos Arduino que actuen com a nodes fixes i una Raspberry Pi que és l'element a posicionar. Per dur-ho a terme, inicialment s'ha intentat crear un sistema el qual, a través de la intensitat de senyal rebuda entre transmissors de radiofreqüència, es pugui calcular la distància de la Raspberry a cadascun dels Arduino, amb la finalitat de poder triangularitzar l'element dins duna sala. [...]
This project has been to create a 3D indoor positioning system using several Arduino which act as fixed nodes and a Raspberry Pi which is the element to position. In order to carry it out, initially, it was attempted to create a system which, through the intensity of signal received between radio frequency transmitters, could calculate the distance of the Raspberry to each of the Arduino, in order to be able to triangulate the element within a room. [...]
Este proyecto ha consistido en crear un sistema de posicionamiento indoor 3D mediante diversos Arduino que actúan como nodos fijos y una Raspberry Pi que es el elemento a posicionar. Para llevarlo a cabo, inicialmente se ha intentado crear un sistema el cual, a través de la intensidad de señal recibida entre transmisores de radiofrecuencia, se pueda calcular la distancia de la Raspberry a cada uno de los Arduino, con el fin de poder triangularitzar el elemento dentro de una sala. [...]

2019-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
108 p, 7.6 MB Code-Switcheando : bilingual practices of english philology students on Social Media / Gonzàlez Rider, Carlota ; Moyer, Melissa Greer, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper deals with the regular practice of code-switching online by a group of Spanish students enrolled in an English Philology degree in Catalonia. The analysis looks at four participants and their interactions over WhatsApp, Twitter and Instagram in a period of two years. [...]
Aquest treball tracta sobre la pràctica habitual d'alternança de codi en línia d'un grup d'estudiants espanyols matriculats a un grau de Filologia Anglesa a Catalunya. L'anàlisi posa el focus sobre quatre participants i les seves interaccions per WhatsApp, Twitter i Intagram en un període de dos anys. [...]
Este trabajo trata sobre la práctica habitual de alternancia de código en línea en un grupo de estudiantes españoles matriculados en un grado de Filología Inglesa en Cataluña. El análisis pone el foco sobre cuatro participantes y sus interacciones para WhatsApp, Twitter e Intagram en un período de dos años. [...]

2019
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
3.
87 p, 2.6 MB "English frenzy" among Spanish higher education students : neoliberal subjects in a global job market / Maslanka Figueroa, María ; Codó, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The acquisition of English has become a necessity for both students and workers in the current global economic context. This phenomenon has resulted in an "English frenzy", a fever motivated by the language ideology of necessitation – which in turn is influenced by neoliberalism – through which English has become the key skill needed for students and workers to become employable subjects. [...]
2019
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
4.
280 p, 2.3 MB The role of newspapers in the EU communication process. / Rodríguez Guillén, David, autor. ; Costa, Pere-Oriol, 1940- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
La baja participación en las elecciones europeas, la crisis migratoria, el "Brexit". A lo largo de los últimos años, la Unión Europea ha experimentado un creciente escepticismo. Aunque algunos argumentan que la crisis financiera es una de las principales razones del incremento del escepticismo, el papel jugado por los medios de comunicación en el proceso de comunicación de la Unión Europea también podría haber jugado un factor importante al respecto. [...]
The low turnout in the European elections, the migration crisis, the "Brexit". Over the past few years the European Union has experienced an increasing skepticism. Although some people argue that the financial crisis is one of the main reasons for this rise, the role played by mass media in the EU communication process could have also been an important factor in the rise of skepticism. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
5.
260 p, 10.7 MB Los estereotipos de la mujer mexicana en los mensajes gráficos electorales. Análisis de percepción de valores del elector. / Sepúlveda Ríos, Irma Janett, autor. ; Rodríguez Bravo, Ángel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual.
Durante los procesos electorales existe una gran cantidad de mensajes que forman parte de las estrategias de comunicación de los partidos políticos. El contacto y vínculo que tienen éstos con los ciudadanos es, generalmente, a través de los medios de comunicación de masas, mediante discursos, mensajes, imágenes e historias que se transmiten y que van generando en grupos de votante una relación afectiva y de identificación con los candidatos o partidos políticos. [...]
During the electoral processes, there is a big number of messages within the communication strategies used by political parties. The way these messages reach people is generally through mass media, speeches, images and stories that try to generate a bonding relationship, making citizens identify themselves with the candidates or their political parties. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
2 documentos
6.
363 p, 2.4 MB La influencia del entorno sonoro en la eficacia comunicativa. / Badajoz Dávila, David, autor. ; Rodríguez Bravo, Ángel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual.
Esta tesis está dentro del marco del Grupo de Investigación LAICOM (Laboratorio de Análisis Instrumental de la Comunicación). Nos hemos basado en el Método de Análisis Instrumental (Rodríguez Bravo, 2008). [...]
This thesis is within the framework of the LAICOM Research Group (Laboratory of Instrumental Analysis of Communication). We have used the Method of Instrumental Analysis (Rodríguez Bravo, 2008). The object of study of this thesis is the influence of the sound environment on the communicative effectiveness. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
12 p, 1.3 MB Aplicación multicliente para la creación de portales cautivos y gestión de los datos capturados / Baena Tarriño, Fabián ; Sánchez Albaladejo, Gema, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Dado el uso creciente de tecnologías web mediante portales cautivos para ofrecer y proporcionar acceso a internet gracias a dispositivos físicos preparados para ello, nace la idea de este proyecto. [...]
Given the increasing use of web technologies through captive portals in order to offer and provide access to internet thanks to physical devices prepared for it, the idea for this project was born. It is based on the improvement of the tools used by Please Networks S. [...]
Atès l'ús creixent de tecnologies web mitjançant portals captius per oferir i proporcionar accés a internet gràcies a dispositius físics preparats per a això, neix la idea d'aquest projecte. Es basa en la millora de les eines utilitzades per part de l'empresa Please Networks S. [...]

2017-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
13 p, 3.4 MB NearHobby : oci al teu voltant / Mesa Cabrera, Carlos ; Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball té com a objectiu apropar entitats d'oci i clubs esportius a usuaris potencials mitjançant la creació de dues aplicacions: una aplicació mòbil i una aplicació web. Amb aquestes aplicacions es vol facilitar la interacció entre usuari i entitat. [...]
This project aims at bringing leisure entities and sports clubs closer to potential users through the creation of two apps: a mobile app and a web app. What we want with these apps is to make easier the interaction between users and entities. [...]
Este trabajo tiene como objetivo acercar entidades de ocio y clubes deportivos a usuarios potenciales mediante la creación de dos aplicaciones: una aplicación móvil y una aplicación web. Con estas aplicaciones se quiere facilitar la interacción entre usuario y entidad. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
13 p, 1.1 MB IPoL, un protocol per la transmissió de dades mitjançant senyals lluminosos / Parés Olivares, Lluc ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball pretén mostrar el procés de creació i implementació d'un protocol per transmetre dades mitjançant senyals lluminosos. S'ha realitzat per tal d'entendre els requisits que s'han de tenir en compte a l'hora d'utilitzar aquestes tecnologies i aprendre sobre la implementació en sistemes Unix a més baix nivell. [...]
This project aims to present the procedure to create and implement a protocol that sends data using light signals. It has been developed to understand the requirements that should be taken into account when using these technologies and to learn about low-level implementation in Unix systems. [...]
Éste trabajo pretende mostrar el proceso de creación e implementación de un protocolo para transmitir datos mediante señales luminosos. Se ha realizado para entender los requerimientos que se deben tener en cuenta a la hora de utilizar éstas tecnologías y aprender sobre la implementación en sistema Unix a más bajo nivel. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
10 p, 600.5 KB D7.2 Tutorials and multimedia products / WaterInnEU
This deliverable includes the final tutorial and multimedia material concerning a series of products selected by the consortium through a process of screening the EU funded innovative solutions relevant to water basin management to be promoted by the WaterInnEU project. [...]
2017
3 documentos

Documentos de investigación : Encontrados 35 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.