Results overview: Found 46 records in 0.03 seconds.
Articles, 33 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 12 records found
Articles 33 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
20 p, 141.7 KB Responsabilidad social corporativa : estudio sobre la identificación y clasificación de los stakeholders / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Ma. (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Desde hace unos años estamos siendo testigos del auge de la Responsabilidad Social Corporativa (RSC) debido a una serie de fenómenos que están cambiando el panorama empresarial. Un fenómeno clave sin el que no se puede entender el apogeo de la RSC es la redefinición de la empresa desde la teoría de los stakeholders de Freeman, que concibe las organizaciones como un ente formado por diversos actores clave que afectan y son afectados por éstas. [...]
In the last years, we have witnessed the rise of Corporate Social Responsibility (CSR) due to a series of phenomena that are changing the business context. One of these phenomena without which the CSR rise cannot be understood is the company's redefinition from the Freeman's stakeholder theory, which conceives organizations as entities made up of different key actors that affect and are affected by them. [...]

2018 - 10.7263/adresic-017-02
AD Research ESIC (International Journal of Communication Research), Vol. 17 Núm. 17 (2018) , p. 90-109  
2.
14 p, 232.2 KB La Responsabilidad social corporativa en las empresas y su relación con los públicos de interés : los casos de Unilever y Nestlé / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Ma. (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las últimas décadas han sido testigo del auge de la implementación de la Responsabilidad Social Corporativa (RSC) por parte de las empresas y de su estudio desde la Academia. Algunas investigaciones muestran el creciente interés de las empresas por comunicar sus acciones de RSC especialmente a través de las webs corporativas. [...]
The previous decades have seen the boom of the implementation of Corporate Social Responsibility by companies and the study of it by the Academy. Some investigations show a growing interest by the companies to report on actions of CSR especially through corporate webs. [...]

2015
AD Research ESIC (International Journal of Communication Research), Vol. 11 Núm. 11 (2015) , p. 26-39  
3.
14 p, 1.2 MB El diálogo entre empresas de comunicación y sus stakeholders en América y Europa / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana)
Esta investigación se aproxima a la comunicación de la gestión de la RSC con una mirada hacia los valores de la empresa y las características culturales que esa gestión destila. En el estudio de la relación entre las compañías de comunicación y sus stakeholders, se plantea una comparativa entre empresas americanas y europeas a través de los reportes que envían al Pacto Mundial de la ONU. [...]
This research approaches the communication of CSR management with a look at the company's values ​​and management cultural characteristics. In the study of the relationship between communication companies and their stakeholders, we propose a comparison between Latin American and European companies through reports sent to the UN Global Compact. [...]

2011 - 10.7764/cdi.29.239
Cuadernos.info, Núm. 29 (2011) , p. 91-104  
4.
33 p, 544.2 KB La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta investigación se centra en determinar cómo la comunicación de la responsabilidad social corporativa incide en la percepción de reputación corporativa de las empresas de comunicación, tomando como objeto de análisis toda su cadena de valor, lo cual es novedoso en el campo. [...]
This research focuses on how the communication of corporate social responsibility affects the perception of corporate reputation of communication companies, taking the entire value chain as an object of analysis, which is novel in the field. [...]

2017 - 10.5294/pacla.2017.20.2.8
Palabra clave, Vol. 20 Núm. 2 (2017) , p. 473-505  
5.
24 p, 235.4 KB Los índices de medición de la reputación corporativa en la cadena de valor de las empresas de comunicación, una propuesta / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La necesidad de conocer la valoración que hacen los grupos de interés de las empresas aumenta en contextos cada vez más competitivos, lo que hace que evaluar la Reputación Corporativa (RC) sea una tarea primordial en el ámbito de la comunicación corporativa. [...]
In an increasingly competitive context, the need to learn how interest groups assess companies is on the rise. This means that evaluating corporate reputation (CR) is a crucial task for corporate communications. [...]

2017
Austral comunicación, Vol. 6 Núm. 2 (2017) , p. 229-252  
6.
25 p, 185.7 KB La inserción territorial de las empresas multinacionales en los países de Europa central. El papel de la estrategia global / Puig Gómez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona)
A finales de los años ochenta, los países de Europa Central y Oriental (PECO), en el marco de su transición sistémica, iniciaron un proceso de reintegración en la economía mundial. En vistas a las dificultades de inserción por la vía tradicional de las exportaciones, este objetivo condujo a una política de apertura a la inversión extranjera directa (IED) dado que además, entre las diversas formas que el capital exterior puede tomar, la IED parece ser la que mayor capacidad reestructuradora tiene para la economía receptora. [...]
Since the end of the 1980's, Central and Eastern European countries (CEECs) have had the strategy of enhancing their integration into the worldwide economy. In view of the difficulties facing insertion via the traditional method of exports, this objective has taken place along with a policy of openness towards foreign direct investment (FDI), since the various forms that external capital can take, FDI seems to be that which has the greatest re-structuring ability for the receptor economy. [...]

2003
Revista de economía mundial, Núm. 8 (2003) , p. 23-48  
7.
26 p, 425.0 KB The problems of efficiency and linguistic discrimination in the coordination of firms / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Terrones Ribas, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alarcón Alarcón, Amado (Universitat Rovira i Virgili) ; Garzón Guillén, Luis (Universitat Rovira i Virgili)
This article deals with the strategies of linguistic coordination of four enterprise models located in Catalonia (Spain), unequally a¤ected by the mobility of factors of production. We analyze the linguistic regimes of each one of these models paying special attention to the linguistic criteria of selection and promotion of personnel. [...]
2006 - 10.1515/IJSL.2006.068
International journal of the sociology of language, Núm. 182 (2006) , p. 41-66  
8.
14 p, 1.9 MB La difusión de las causas sociales y su impacto en la percepción de la imagen de marca. El caso español de Televisió de Catalunya / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Esta investigación pretende determinar si la difusión de las causas sociales impacta en la percepción de la imagen de marca de una empresa de comunicación. Se sitúa en un marco teórico basado en la publicidad social, imagen de marca, identidad y reputación corporativa, como punto de partida para entender cómo las iniciativas solidarias inciden en la imagen de marca. [...]
This research aims to determine if the broadcasting of social causes impacts the perception of a media company brand image. The theoretical framework is based on concepts such as social advertising, brand image, corporate identity and reputation as a starting point to understand how solidarity initiatives affect the brand image. [...]

2015 - 10.7764/cdi.36.551
Cuadernos.info, Núm. 36 (2015) , p. 125-138
2 documents
9.
12 p, 514.9 KB Representación de los trabajadores en la empresa digital / Pastor Martínez, Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente trabajo pretende destacar los desajustes que presenta la aplicación del modelo legal vigente de representación de los trabajadores a unos modelos organizativos empresariales caracterizados, en muchos casos, por la intensificación de los procesos de atomización de los centros de trabajo o, incluso, por la deslocalización física de los trabajadores. [...]
El present treball pretén destacar els desajustos que presenta l'aplicació del model legal vigent de representació dels treballadors a uns models organitzatius empresarials caracteritzats, en molts casos, per la intensificació dels processos d'atomització dels centres de treball o, fins i tot, per la deslocalització física dels treballadors. [...]
The aim of this paper is to highlight the mismatch between the current legal model of worker representation and the digital business organizational model characterized, in many cases, by an intensification of the processes of atomization of work centers or even by their dispersion. [...]

2018 - 10.5565/rev/aiet.67
Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 5 (2018) , p. 111-122 (Anàlisi des de la perspectiva del Dret Laboral)  
10.
22 p, 306.4 KB La coincidencia entre las notas de prensa y los breves de economía : análisis cuantitativo y cualitativo de dos periódicos españoles / Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Micó, Josep Lluís (Universitat Ramon Llull) ; Pozo, Francesc (Universitat Politècnica de Catalunya)
La presente investigación tiene como objetivo comparar entre las notas de prensa de empresas y organismos públicos y los breves publicados por los medios de comunicación. Con ello se pretende detectar si la nota de prensa es procesada o contrastada antes de ser publicada o si, por el contrario, es difundida tal como llega a la redacción. [...]
The objective of this research is to compare the press releases of companies and public organizations and the briefs published by the media. With this goal in mind, it is intended to detect if the press release is processed or contrasted before being published, or if, on the contrary, it is disseminated as it arrives at the newsroom. [...]
Aquesta recerca té com a objectiu comparar les notes de premsa d'empreses i organismes públics i els breus publicats pels mitjans de comunicació. Amb això es pretén detectar si la nota de premsa és processada o contrastada abans de ser publicada o si, per contra, és difosa tal com arriba a la redacció. [...]

2018 - 10.5565/rev/analisi.3143
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 59 (December 2018) , p. 29-50 (Articles)
2 documents

Articles : 33 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
15 p, 332.5 KB Les empreses i la crisi / Piqué, Josep
Josep Piqué, president de Vueling, ha compaginat la seva tasca empresarial amb la política. Ha estat director general d'Indústria de la Generalitat de Catalunya, Ministre d'Indústria i Energia, Ministre d'Afers Exteriors, Ministre de Ciència i Tecnologia i portaveu del govern popular de José Maria Aznar. [...]
2010 (Grup Claris)
Conferències de l'Associació d'Amics de la UAB, 2010  

Research literature 12 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
55 p, 1.3 MB El derecho de separación del socio en caso de falta de distribución de dividendos : análisis del artículo 348 bis de la LSC / Paz García, Sergi de ; Mercadal Vidal, Francisco, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El artículo 348 bis LSC tiene su origen en la Ley 25/2011, que lo introdujo en el Ordenamiento Jurídico. Este precepto ha sido suspendido durante un largo tiempo, para volver a entrar en vigor en 2017, pero a su vez volver a ser reformado el año 2018. [...]
Article 348 bis LSC, has its birth in the Law 25/2011, which introduced it into the Legal Order. This rule has been suspended for a long time, to return in 2017, but in turn to be reformed again in 2018. [...]

2020
Grau en Dret [949]  
2.
5 p, 126.5 KB Policy Brief - United Kingdom / Brandl, Bernd ; Kildunne, Anne ; RECOVER project - Relaunching Collective Bargaining Coverage in Outsourced Services
2018 (RECOVER Policy Briefs)  
3.
5 p, 461.2 KB Policy brief - Poland / Owczarek, Dominik (Institute of Public Affairs) ; Czarzasty, Jan (Institute of Public Affairs) ; RECOVER project - Relaunching Collective Bargaining Coverage in Outsourced Services
2018 (RECOVER Policy Briefs)  
4.
6 p, 477.8 KB Policy Brief - The Netherlands / Keune, Maarten (Amsterdam Institute for Advanced Labour Studies (AIAS)) ; Payton, Noëlle (Amsterdam Institute for Advanced Labour Studies (AIAS)) ; RECOVER project - Relaunching Collective Bargaining Coverage in Outsourced Services
2018 (RECOVER Policy Briefs)  
5.
5 p, 626.4 KB Policy Brief - Italy / Pedaci, Marcello ; Guarascio, Carmela ; RECOVER project - Relaunching Collective Bargaining Coverage in Outsourced Services
2018 (RECOVER Policy Briefs)  
6.
6 p, 472.1 KB Policy Brief - France / Rodríguez, Joan (Rodríguez Soler) ; RECOVER project - Relaunching Collective Bargaining Coverage in Outsourced Services
2018 (RECOVER Policy Briefs)  
7.
5 p, 502.2 KB Policy Brief - Spain / Molina Romo, Óscar 1962- ; Godino, Alejandro ; RECOVER project - Relaunching Collective Bargaining Coverage in Outsourced Services
2018 (RECOVER Policy Briefs)  
8.
40 p, 1.6 MB Evolución de Epson Ibérica en España y Cataluña; análisis de la trayectoria de una empresa multinacional japonesa instalada en Cataluña / Navarro Gallardo, Aida ; Colom Jaén, Artur, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Anàlisi de la trajectòria d'Epson Ibèrica des dels seus inicis fins a l'actualitat, aprofundint en les relacions comercials entre Espanya, Catalunya i Japó, així com la cultura empresarial japonesa a les filials catalanes.
Análisis de la trayectoria de Epson Ibérica desde sus inicios hasta la actualidad, profundizando en las relaciones comerciales entre España, Cataluña y Japón, así como la cultura empresarial japonesa en las filiales catalanas.
Epson Ibérica's evolution analysis from its beginnings to the present, deepening trade relations between Spain, Catalonia and Japan as well as Japanese business culture in Catalan subsidiaries.

2016
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]  
9.
307 p, 4.7 MB The creation and development of university-based companies. Evidence from Spain / Migliorini, Pablo ; Serarols i Tarrés, Christian, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
A lo largo de esta tesis doctoral estudio el fenómeno de las empresas universitarias (EU). Las EU son empresas que han sido recientemente creadas por miembros de una universidad madre (profesorado, investigadores, estudiantes o personal administrativo) con el objetivo de comercializar el conocimiento y/o la tecnología inicialmente desarrollada en la universidad madre (UM). [...]
In this doctoral dissertation I study the phenomenon of university-based companies (UBC) in Spain. UBC are recently created companies founded by university members (faculty, researchers, students and staff) with the aim of commercially exploiting some knowledge or technology originally developed inside Parent Universities (PU). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
10.
41 p, 1.3 MB Advantages and disadvantages of voluntary disclosure of companies / Kowalewska, Weronika ; Di Meo, Fabrizio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
My final degree paper will investigate the theoretical and practical aspects about voluntary disclosure. First of all, I will compare mandatory and voluntary disclosures. Giving more focus to voluntary part I will analyse its effects and consequences on company's performance, market position etc. [...]
2015
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
2 documents

Research literature : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.