Resultats globals: 12 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 9 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
8 p, 465.4 KB An Innovative, Competency-Based International CLIL Project : Are you brave enough? (International Projects: a space for expanding CLIL Methodologies) / Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
One of the educational challenges we need to face in our hyper-connected world is the need for learning in an authentic, international and integrated environment (OECD 2017a). Student international exchanges (both virtual and face-to-face mobility), have become one of the training experiences most appreciated by enterprises. [...]
Un dels reptes educatius als quals hem enfrontar-nos en el nostre món hiperconnectat és la necessitat d'aprendre en un entorn autèntic, internacional i integrat (OCDE 2017). Els intercanvis internacionals d'estudiants (tant virtuals com presencials) s'han convertit en una de les experiències de capacitació més apreciades per les empreses. [...]
Uno de los desafíos educativos a los que debemos enfrentarnos en nuestro mundo hiperconectado esla necesidad de aprender en un entorno auténtico, internacional e integrado (OCDE 2017a). Los intercambios internacionales de estudiantes (tanto virtuales como presenciales) se han convertido en una de las experiencias de capacitación más apreciadas por las empresas. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.5
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 29-36 (Articles)  
2.
32 p, 216.8 KB Parlar i escriure per aprendre ciències socials. Les competències lingüístiques i la formació democràtica dels joves / González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bosch, Dolors (IES Joaquima Pla Farreras (Sant Cugat del Vallès)) ; Casas i Vilalta, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
Partim del convenciment que el llenguatge és l'instrument fonamental de la comunicació i que el domini de les competències lingüístiques permet expressar i compartir el que s'ha après. En la mesura que els estudiants comparteixen i contrasten els seus coneixements, les seves opinions i els seus dubtes amb altres companys, tenen més possibilitats de comprendre i d'interpretar com és la societat on viuen. [...]
Partimos del convencimiento de que el lenguaje es el instrumento fundamental de la comunicación y que el dominio de las competencias lingüísticas permite expresar y compartir lo que se ha aprendido. [...]

2008
IN. Revista Electrònica d'Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, Vol. 1 (2008) , p. 139-170  
3.
24 p, 311.8 KB Perspectiva de tutores y de empresas sobre el desarrollo de las competencias básicas de empleabilidad en el marco de los programas de formación profesional básica / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente artículo analiza la percepción que tutores y empresas colaboradoras de los programas de cualificación profesional inicial -PCPI- tienen sobre el perfil competencial de los jóvenes en relación con las competencias básicas de empleabilidad. [...]
Aquest article analitza la percepció que tutors i empreses col·laboradores dels programes de qualificació professional inicial -PQPI- tenen sobre el perfil competencial dels joves en relació amb les competències bàsiques d'empleabilitat. [...]
This article analyses the perception of tutors and companies collaborating in Initial Professional Qualification Programmes (IPQP) regarding young people's competency profile, specifically the key competencies related to employability, and how the design and development of such training programmes have an influence on the acquisition of these competencies. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.870
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 261-284 (Monográfico)  
4.
18 p, 654.9 KB El joc tradicional i popular a l'escola primària : una proposta de l'educació física cap a la cessió d'autonomia / Becerro-Mina, Annabel (Col·legi FEDAC La immaculada (Castellar del Vallès)) ; Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
L'article recull el resum d'una unitat didàctica (UD) que una futura mestra especialista en Educació Física va aplicar, durant el seu període de pràctiques, a un grup d'alumnes de tercer de primària. [...]
2013 - 10.1344/reire2013.6.2627
REIRE, Vol. 6, núm. 2 (2013) , p. 101-118  
5.
18 p, 439.2 KB El fracàs escolar : un camí llarg i desigual / Castel Baldellou, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valiente González, Oscar (Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic. Centre de Recerca i Innovació Educativa (Bèlgica))
En el present article, s'intenta analitzar el fracàs escolar des dels diferents indicadors que s'obtenen al llarg de tota la primària i la secundària i que, en molts moments, ens donen indicis i pistes sobre allò que després esdevé el percentatge d'individus que no aconsegueixen superar els ensenyaments obligatoris. [...]
El presente artículo intenta analizar el fracaso escolar desde los diferentes indicadores que se obtienen a lo largo de las enseñanzas primaria y secundaria y que, en muchos momentos, nos dan indicios y consejos acerca de lo que luego se deriva en el porcentaje de personas que no logran superar las enseñanzas obligatorias. [...]
His article attempts to analyse the school failure from the different indicators that are obtained throughout compulsory schooling (primary and secondary) and that, in many moments give us clues and tips about then called school failure (percentage of people who fail to overcome the mandatory teachings), and, secondly, the unequal incidence of this school failure on the students depending on their social and cultural environment. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.418
Educar, Vol. 49, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2013) , p. 227-244  
6.
10 p, 186.2 KB El treball cooperatiu a l'aula de llatí / Dejuan Gonzalez, Laura (INS Canigó (Almacelles))
El treball cooperatiu és el grup de procediments amb què es treballen més competències bàsiques des de la competència comunicativa a la social i ciutadana, passant per la competència d'autonomia i la competència digital, entre d'altres. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 133-142  
7.
5 p, 148.0 KB La Rúbrica, instrument en l'avaluació per les Competències Bàsiques / Díez Calzada, M. Carmen (Institut Montserrat (Barcelona, Catalunya)) ; Zurita i Món, Sílvia (Institut Domènech Perramon (Arenys de Munt))
El procés d'ensenyament-aprenentatge (E-A) de l'alumnat de secundària ha de respondre al repte d'incorporar el treball per competències a l'avaluació. La necessitat de concretar indicadors del nivell de competencialitat assolit per l'alumnat amb descriptors propis de cada competència és l'element de qualitat que incorpora la LOE. [...]
2012 - 10.5565/rev/ciencies.119
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 17-21  
8.
5 p, 79.8 KB Fer química amb dues lectures sobre la xocolata / Solsona Pairó, Núria (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
L'article analitza l'ús de dues lectures sobre la xocolata en una classe de química de 4t. d'ESO, durant les quals es desenvolupen algunes competències comunicatives i socials, d'altres relacionades amb el coneixement i interacció amb el mon i la més fonamental d'autonomia i iniciativa personal.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.374
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 17 (Desembre 2010) , p. 20-24  
9.
5 p, 452.1 KB Aprofundint en el concepte de transferència d'energia a través de la lectura d'un text / Oliveras Prat, Begonya (IES Menéndez y Pelayo (Barcelona)) ; Sanmartí, Neus (IES Menéndez y Pelayo (Barcelona))
En aquest article es mostra el desenvolupament d'una activitat, realitzada a 2n d'ESO per treballar el concepte de transferència d'energia a través de la lectura d'un text aparegut en un mitjà no científic, tot desenvolupant diferents competències bàsiques. [...]
2010 - 10.5565/rev/ciencies.178
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 19-23  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
84 p, 3.2 MB El desenvolupament de les Competències Bàsiques d'Ocupabilitat de l'alumnat de l'ESO. Estudi de cas del Col·legi Montserrat / Barrios Pérez, Maria ; Jariot, Mercè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La recerca gira al voltant de les competències bàsiques d'ocupabilitat de l'alumnat que cursa l'etapa educativa de secundària obligatòria, l'ESO. En concret, el que es pretén és conèixer la importància que li atorga una escola concreta, el Col·legi Montserrat, a les competències bàsiques d'ocupabilitat. [...]
La investigación gira en torno a las competencias básicas de empleabilidad del alumnado que cursa la etapa educativa de secundaria obligatoria, la ESO. En concreto, lo que pretende es conocer la importancia que le otorga una escuela concreta, el Colegio Montserrat, a las competencias básicas de empleabilidad. [...]
The research revolves around the basic employability skills of pupils attending the compulsory secondary education stage, CSE. Specifically, the aim is to find out the importance given by a specific school, Montserrat School, to the basic employability skills. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Pedagogia [1211]  
2.
37 p, 985.5 KB Efficiency in the transformation of schooling into competences : a cross-country analysis using PIAAC data / Murillo, Inés P. (Universidad de Extremadura) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Calero, Jorge, 1963- (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This study (i) compares the competence levels of the adult population in a set of OECD countries; (ii) assesses the comparative efficiency with which the education system in each country transforms schooling into competences, distinguishing by educational level, and (iii) tracks the evolution of this efficiency by birth cohorts. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2017 (XREAP ; 2017/11)  

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
6 p, 198.4 KB Música y aprendizaje de lenguas en el marco competencial / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Suárez Vilagran, Maria del Mar (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
En este contexto educativo actual, en que se potencia la interdisciplinariedad y se observa también la adquisición de competencias, observamos que el aprendizaje de lenguas puede ayudarse de la música en todos sus modos de expresión. [...]
2011  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.