Resultats globals: 199 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 142 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 20 registres trobats
Llibres i col·leccions, 10 registres trobats
Documents de recerca, 19 registres trobats
Materials didàctics, 8 registres trobats
Articles 142 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 477.0 KB Validación de AUTOCOM : autoevaluación de las competencias básicas de jóvenes en el marco de programas formativos de segunda oportunidad / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este trabajo aborda el proceso de validación de AUTOCOM, un instrumento de autoevaluación de la percepción que los jóvenes tienen de su nivel de dominio de competencias básicas en el marco de programas formativos de segunda oportunidad y, en función de ello, considerar su contribución al proceso de autorregulación de su aprendizaje. [...]
This study addresses the validation process for AUTOCOM, a self-assessment tool to evaluate young people’s perceived level of proficiency in basic competencies within the framework of second-chance training programs, and on that basis considers its contribution to the self-regulation process in their learning. [...]

2018 - 10.24320/redie.2018.20.4.1674
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 20, Núm. 4 (Octubre-Diciembre 2018)  
2.
31 p, 315.7 KB El trabajo por competencias en el prácticum : cómo organizarlo y cómo evaluarlo / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente artículo centra la atención en el trabajo por competencias en el prácticum. La consideración de la insuficiencia de la formación inicial predispone a asumir el prácticum como un espacio privilegiado de socialización-iniciación profesional. [...]
The article focuses on competencies-centered work in the practicum. The consideration of deficiencies in initial training hinders the possibility of assuming the practicum as a privileged environment for professional initiation and socialization. [...]

2005
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 7, Núm. 2 (2005)  
3.
25 p, 210.1 KB La Geografia a les aules : quin és el seu espai? / Royo Climent, Jordi ; Calabuig i Serra, Salvador ; Manzano, Àngel ; Expósito, David ; Giner, Xavier ; Oller, Montserrat
L’ensenyament de la geografia a les aules, tant a primària com a secundària, topa amb una sèrie de contradiccions que en fan necessari un profund replantejament. La formació del professorat i els màsters de formació, la predominança dels historiadors entre els professors de geografia, el seguiment dels llibres de text, la visió de la geografia com a ciència descriptiva, la pèrdua de continguts de la matèria al batxillerat i de pes específic a les PAU, el propi examen de les PAU, la lluita de les universitats per no perdre estudiants dels graus de geografia, els currículums i el nou model competencial. [...]
2018 - 10.2436/20.3002.01.165
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 86 (2018) , p. 119-143  
4.
17 p, 315.7 KB Examining the impact of academic development in the Engineering faculties in Chile : Changes in teaching philosophy and teachers' competencies / Acosta Peña, Roxana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Faculties of Engineering Sciences at Universidad Católica del Norte in Chile regard teacher training as a necessary tool for its academics' professional development and as a fundamental way to improve their teaching quality. [...]
2017 - 10.3926/jotse.258
Journal of Technology and Science Education, Vol. 7, Núm. 2 (2017) , p. 254-270  
5.
8 p, 465.4 KB An Innovative, Competency-Based International CLIL Project : Are you brave enough? (International Projects: a space for expanding CLIL Methodologies) / Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament)
One of the educational challenges we need to face in our hyper-connected world is the need for learning in an authentic, international and integrated environment (OECD 2017a). Student international exchanges (both virtual and face-to-face mobility), have become one of the training experiences most appreciated by enterprises. [...]
Un dels reptes educatius als quals hem enfrontar-nos en el nostre món hiperconnectat és la necessitat d'aprendre en un entorn autèntic, internacional i integrat (OCDE 2017). Els intercanvis internacionals d'estudiants (tant virtuals com presencials) s'han convertit en una de les experiències de capacitació més apreciades per les empreses. [...]
Uno de los desafíos educativos a los que debemos enfrentarnos en nuestro mundo hiperconectado esla necesidad de aprender en un entorno auténtico, internacional e integrado (OCDE 2017a). Los intercambios internacionales de estudiantes (tanto virtuales como presenciales) se han convertido en una de las experiencias de capacitación más apreciadas por las empresas. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.5
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 29-36 (Articles)  
6.
7 p, 537.8 KB Cap a un govern local metropolità : el potencial de la llei de l’Àrea Metropolitana de Barcelona / Font i Llovet, Tomàs (Universitat de Barcelona)
S’analitzen els ordenaments europeu (Carta europea de l’autonomia local), espanyol (Llei de Bases de règim local i la relativa jurisprudència constitucional) i català (Llei de l’Àrea metropolitana de Barcelona) pel que fa al reconeixement de l’autonomia, el règim de les competències i l’atribució de potestats i prerrogatives públiques a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). [...]
Se analizan los ordenamientos europeo (Carta Europea de la Autonomía Local), español (Ley Reguladora de las Bases del Régimen Local y la relativa jurisprudencia constitucional) y catalán (Ley del Área Metropolitana de Barcelona) con respecto al reconocimiento de la autonomía, el régimen de las competencias y la atribución de potestades y prerrogativas públicas al Área Metropolitana de Barcelona (AMB). [...]

2018
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, Núm. 61 (Desembre 2018) , p. 72-78 (Articles)
2 documents
7.
27 p, 825.3 KB Estrategias de enseñanza para la adquisición de competencias en formación profesional : perfiles de estudiantes / Campaña-Jiménez, Rafael Luis (Junta de Andalucía) ; Gallego-Arrufat, María Jesús (Universidad de Granada) ; Muñoz-Leiva, Francisco (Universidad de Granada)
En formación profesional el perfil de los estudiantes que acceden es muy diverso. El objetivo de esta investigación busca comprobar cómo la aplicación de estrategias didácticas apoyadas en herramientas tecnológicas facilita la adquisición de las competencias profesionales, personales y sociales en formación profesional, determinando cuáles son las características de esos perfiles. [...]
En formació professional, el perfil dels estudiants que hi accedeixen és molt divers. Els objectius d’aquesta investigació busquen comprovar de quina manera l’aplicació d’estratègies didàctiques que compten amb el suport d’eines tecnològiques facilita l’adquisició de les competències professionals, personals i socials en formació professional, determinant quines són les característiques d’aquests perfils. [...]
The profile of students entering technical and vocational education and training (TVET) programs is very diverse. This study aims to show how the implementation of student-centered teaching strategies supported by technological tools facilitates the acquisition of professional, personal and social skills in TVET. [...]

2019
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 203-229  
8.
21 p, 346.1 KB Las competencias ciudadanas en la formación profesional de las ciudades de Concepción (Chile) y Barcelona (España) / Carrillo Mardones, Olga Aurora (Universidad Católica de Temuco) ; Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lagos Rebolledo, Patricio Alejandro (Universidad Católica de Temuco)
En este artículo se presentan los resultados del estudio que analiza la adquisición de las competencias ciudadanas desde la perspectiva del estudiantado y de los tutores de formación profesional de nivel medio de las ciudades de Concepción y de Barcelona. [...]
In this article results are presented from a study that analyses the acquisition of citizenship competencies from the perspective of students and tutors of mid-level professional training in the cities of Concepción and Barcelona. [...]

2018 - 10.5944/reop.vol.29.num.3.2018.23324
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP), Vol. 29, núm. 3 (2018) , p. 110-130  
9.
10 p, 426.2 KB Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica? / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El títol d’aquest article pretén convidar a reflexionar al professorat de ciències sobre per què, què i com avaluem la nostra pràctica docent. Vivim immersos en un context educatiu on es parla – i molt – sobre innovació educativa, canvis metodològics, organitzatius, de l’avaluació, etc. [...]
The title of this article is intended to invite science teachers to reflect on why, what and how we evaluate our teaching practice. We live immersed in an educational context where a lot is said about educational innovations, methodological, organizational, and assessment changes, etc. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Num. 36 (2018) , p. 20-29 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
10.
9 p, 114.5 KB Embracing digital disruption in translator training : technology immersion in simulated translation bureaus / Buysschaert, Joost (Ghent University) ; Fernández-Parra, María (Swansea University) ; Kerremans, Koen (Vrije Universiteit Brussel) ; Koponen, Maarit (University of Turku) ; Van Egdom, Gys-Walt (Utrecht University / Zuyd University of Applied Sciences)
The aim of the present article is to show how the holistic approach of a “simulated translation bureau” (STB), bringing together many technological skills that would otherwise be taught separately in isolated course units, succeeds in familiarising translation students with the new ways of working and with new technologies.
L'objectiu d'aquest article és demostrar que l'enfocament holístic d'un "despatx de traducció simulat", que treballa conjuntament diverses competències tecnològiques que en un altre context s'haurien d'ensenyar per separat en unitats aïllades, permet que l'alumnat de traducció es familiaritzi amb les noves maneres de treballar i amb noves tecnologies.
El objetivo del presente artículo es demostrar que la aproximación holística de un "despacho de traducción simulado", que engloba el trabajo de varias competencias tecnológicas que en otro contexto tendrían que enseñarse por separado en unidades aisladas, permite que el alumnado de traducción se familiarice con las nuevas formas de trabajar y con nuevas tecnologías.

2018 - 10.5565/rev/tradumatica.209
Tradumàtica, Núm. 16 (2018) , p. 125-133 (Tradumàtica dossier)  

Articles : 142 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l’educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d’aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  
2.
5 p, 27.0 KB Class talk: recurs en línia per a l’ensenyament d’assignatures en anglès / Fortuny-Santos, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya,Departament d'Organització d'Empresas) ; Alsina Aubach, Montserrat (Universitat Politècnica de Catalunya,Departament de Matemàtica Aplicada III) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 201-205  
3.
27 p, 549.5 KB El trabajo por competencias en la enseñanza universitaria / Zabalza Beraza, Miguel A. (Universidad de Santiago de Compostela. Facultad de Ciencias de la Educación)
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007
2 documents
4.
6 p, 29.4 KB Una experiència de coordinació d’un modul docent a l’EEES / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)
Presentem una proposta de docència del Mòdul d’Història de la Comunicació de la licenciatura de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Ciències de la Comunicació en el marc de la prova pilot de l’EEES. [...]
In this Conference we present an experience on teaching History of Communication in a new career, the new studies of Publicity and Public Relations in the Faculty of Communication Sciences in the UAB. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
5.
11 p, 63.1 KB Coordinació docent per al desenvolupament de la competència documental dels traductors / Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana. Àrea de Biblioteconomia i Documentació) ; Presas, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Els models de la competència traductora contemplen la competència informacional com un dels seus omponents al costat de la competència bilingüe i els coneixements de la matèria del text, per exemple. [...]
Models of translator competence consider informational competence to be one of the core components in addition to bilingual competence and matter knowledge. At present, however, the acquisition of these competences has been separated to a large extent in different subjects. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
6.
7 p, 63.4 KB Millora del desenvolupament de competencies transversals mitjançant la col•laboració interuniversitaria / Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Amante, Beatriz (Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa. Departament de Projectes d'Enginyeria (PE)) ; Gomà, Anton (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d’Activitat Física) ; Ponsa, Pere (Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtia i Informàtica Industrial (ESAII))
Aquesta comunicació presenta una experiència col·laborativa entre l’Escola Tècnica superior d’Enginyeria (ETSE), el servei d’activitat Física (SAF) de la UAB conjuntament amb l’Escola Politècnica de Catalunya a Vilanova i la Geltrú (EPSVG). [...]
This communication presents a collaborative experience among the superior technical college of Engineering (ETSE), the service of Physical Activity (SAF) of the UAB together with the Polytechnic School of Catalonia located in Vilanova i la Geltrú (EPSVG). [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
7.
7 p, 44.3 KB Eines per al desenvolupament de competències d’enginyeria en un assignatura d’intel·ligència artificial / Vazquez Marco, Eduard (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
En aquesta comunicació recollim l’experiència de tres anys en l’adaptació al nou model educatiu en una assignatura de 4rt d’enginyeria informàtica. L’objectiu ha estat el d’aconseguir una metodologia que emfatitzi les competències dels enginyers en una assignatura orientada a la resolució de problemes com és la Intel·ligència Artificial. [...]
In this paper we review a 3 years experience on the adaptation of a subject to the new education model. We are working on the Artificial Intelligence subject that is hold during the fourth year of the Computer Science degree. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
8.
8 p, 344.1 KB Les competències transversals a l’escola de ciències de la salut de Manresa / Ubiergo Perramon, Imma (Fundació Universitària del Bages. Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa) ; Lorza Blasco, Gonzalo (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Fisioteràpia) ; Pérez Quirós, Manel (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Podologia) ; Torralba Roselló, Mireia (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Logopèdia) ; Valiente Ballesteros, Carme (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis d’Infermeria)
Un dels pilars del nou marc d’ensenyament superior és l’aprenentatge basat en competències. Yáriz i Villardón defineixen una competència com el conjunt de coneixements, habilitats i actituds necessaris per a desenvolupar una ocupació donada i la capacitat de mobilitzar i aplicar aquests recursos en un entorn determinat, per a produir un resultat definit. [...]
One of the pillars of the new framework for higher education is learning based on competences. Yáriz and Villardon define one competence as knowledge, skills and attitudes, all of them needed to develop an activity, and the capacity to apply these resources on a specific environment, to produce a defined result. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
9.
8 p, 30.7 KB Identificació de competències de pensament científic / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Ferrer i Alegre, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química)
In this paper we present the work carried out by a group of teachers from the Sciences faculty, Engineering and Educational Sciences Faculty and that has been financed by AQU-Cat. The aim of this teamwork is too elaborate a guide for the competencies assessment. [...]
En aquesta comunicació presentem un treball que estem duent a terme un grup de professors de la facultat de Ciències, d'Enginyeria i de la Facultat de Ciències de l'Educació, que ha estat finançat per AQU-Cat. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
10.
3 p, 1.8 MB Intervención en problemas : propuestas de trabajo para la comprensión interdisciplinar / Cubells Serra, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Cantera, Leonor (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Social) ; Martínez Martínez, Luz María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Aplicació de la metodologia Outdoor training a la docència universitaria pel desenvolupament de competències professionals.
Outdoor training methodology applied to teach and develop profesional competences.

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Contribucions a jornades i congressos : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 10 registres trobats  
1.
51 p, 421.2 KB La mediació empresarial / Tarrazón Rodón, M. Mercedes ; Ruíz García Juan Antonio (Universitat Pompeu Fabra) ; Gili Saldaña, Marian (Universitat Pompeu Fabra)
En les relacions empresarials, laborals, personals, o en qualsevol interacció entre persones físiques o jurídiques, els conflictes són inevitables. I no hi ha res de negatiu en això. Ara bé, quan sorgeix la controvèrsia, les parts disposen de dues opcions: o bé permetre que aquest conflicte sigui una font de problemes, despeses i eventuals pèrdues, o bé utilitzar el conflicte com a una eina per a intentar crear valor i obtenir un benefici. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 133-184
2 documents
2.
76 p, 979.3 KB Desigualtats en el desenvolupament de les competències al llarg de la vida / Miret, Pau, 1964-
La finalitat d’aquest capítol és esbrinar si les competències lectores i matemàtiques experimenten un deteriorament al llarg de la vida i, en cas afirmatiu, si hi ha característiques que prevenen o empitjoren aquesta pèrdua competencial. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2015 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 83)
Els reptes en matèria de competències de la població adulta. Una comparativa internacional a partir de les dades PIAAC, 2015, p. 89-164  
3.
12 p, 86.3 KB Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El treball que presentem recull un conjunt de reflexions que un grup de sis docents de diferents departaments de la Facultat de Ciències de l'Educació ha obtingut sobre l'experiència d'ensenyar les assignatures en llengua anglesa a la titulació de Mestre. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 137-148
3 documents
4.
10 p, 78.6 KB Model de pràcticum integrador (MPI) per a unes bones pràctiques de qualificació professional / Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Botey, Marçal (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el projecte Model de Pràcticum integrador (MPI) per a la recerca i consolidació d'una xarxa de centres d'excel·lència per a unes bones pràctiques de qualificació professional es desenvolupen bàsicament dos objectius: en primer lloc, es defineixen les competències que l'estudiant en pràctiques pot desenvolupar en cadascun dels centres, tenint en compte l'àmbit al qual pertany; i en segon lloc, s'estableix una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència MPI que, per les seves característiques, afavoreixen el treball en equip dels estudiants de diverses titulacions.
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-110
3 documents
5.
10 p, 1.4 MB Disseny i aplicació d'una activitat per a integrar coneixement i autoavaluar competències metodològiques / Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Boixadós i Anglès, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el marc de l'adaptació de la matèria Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació Psicològics a l'espai europeu d'educació superior, es proposa una activitat per a fomentar la integració en el procés d'adquisició de competències metodològiques i l'autoavaluació. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 213-222
3 documents
6.
93 p, 3.4 MB L'estudiantat des d'una perspectiva integral. Una proposta de formació per a desenvolupar un projecte de tutories entre iguals a la Universitat. / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Jordana Santiago, Mirentxu (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. 1714
Els canvis que implica l’adaptació a l’Espai Europeu d’Educació Superior ens ofereixen la possibilitat d’enriquir la nostra tasca i de reflexionar al voltant de les demandes dels i les estudiants que han gaudit i gaudeixen, durant aquests anys, dels diferents serveis d’assessorament psicopedagògic que ofereix la UAP. [...]
Bellaterra Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2011 (Reculls)  
7.
122 p, 1.1 MB Portfolios in higher education : an opportunity to rethink teaching / Blanch Gelabert, Sílvia ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Bosco Paniagua, Alejandra ; Gimeno Soria, Xavier ; González Monfort, Neus ; Jariot Garcia, Mercè ; Jiménez Pelayo, Javier ; Oliver del Olmo, Sònia ; Rifà Valls, Montserrat ; Santiveri Papiol, Noemí ; Segura Aliaga, Dídac ; Trafí Prats, Laura ; Roble Quiroga Juárez, María del ; Forestello, Ana María
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011 (Eines d'innovació docent en educació superior ; 5)
3 documents
8.
116 p, 1.6 MB Les competències transversals en el marc de l'EEES : l'assessorament psicopedagògic en el nou model educatiu. / Chancel Valente, Gabriel ; Martínez García, Nuria ; Cuéllar Corona, Alicia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
El cinquè volum de la col·lecció Reculls fa una proposta metodològica basada en la formació modular per a l'aprenentatge de les competències transversals, que hauran de servir per a desenvolupar i millorar les estratègies de prevenció i intervenció dels serveis d'assessorament psicopedagògic. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2009 (Reculls)  
9.
168 p, 1.3 MB La tutoria entre iguals en el marc de l'EEES: cinc anys de funcionament del Programa d'Assessors d'Estudiants a la UAB / Chancel Valente, Gabriel ; Jordana Santiago, Mirentxu ; Pericon Ramon, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
El Programa d'Assessors d'Estudiants (PAE), es va implementar a la UAB el curs 2002/2003. Des del seu inici s'ha buscat una relació propera, directa i d'interacció entre els estudiants que hi participen. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2007 (Reculls)  
10.
291 p, 1.5 MB Avaluació dels aprenentatges en el marc de l'EEES: una aproximació a la perspectiva dels estudiants / Chancel Valente, Gabriel ; Calsamiglia Madurga, Andrea ; Martínez García, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
Amb aquest Recull la Unitat d'Assessorament Psicopedagògic vol anticipar-se a una nova situació dels estudiants amb l'aplicació del nou pla d'estudis projectat per l'Espai Europeu d'Educació Superior, per atendre les seves necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius i professionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2007 (Reculls)  

Documents de recerca 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
11 p, 901.4 KB Aplicació de suport a les programacions i l'avaluació competencial a l'ESO / Medina Marcos, Oriol ; Musach Pi, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Fins fa poc mes de quatre anys, l'ESO a Catalunya funcionava amb un sistema en que el currículum vigent proposava una formació en la que es prioritzava els continguts i les notes numèriques per sobre de les competències, durant els quatre cursos de l'ESO. [...]
Until about four years ago, secondary education in Catalonia worked with a system in which the active model proposed a formation which was prioritized contents and numeric marks above the competencies during the four school years. [...]
Hasta hace poco más de cuatro años, la ESO de Cataluña funcionaba con un sistema en el que el currículum vigente proponía una formación en la que se priorizaba los contenidos y las notas numéricas por encima de las competencias, durante los cuatro cursos de la ESO. [...]

2019-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
280 p, 1.0 MB Construcció d'un dispositiu de diagnosi per determinar l'ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de disseny / Massaguer, Lluc, autor. ; Tejada Fernández, José, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Els canvis en el perfil dels professionals i en el de les empreses, així com el contacte entre tots dos, empeny, en l'actualitat, a traçar línies i fer valoracions del que presenta el futur, tant en l'àmbit formatiu com en el professional. [...]
Los cambios en el perfil de los profesionales y en el de las empresas, así como el contacto entre ambos, empuja, en la actualidad, a trazar líneas y hacer valoraciones de lo que presenta el futuro, tanto en el ámbito formativo como en el profesional. [...]
Changes in the profiles of professionals and of businesses, and the contact between the two, now calls for the need to mark out lines and offer evaluations of what the future holds, both in terms of education and professionally. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
37 p, 985.5 KB Efficiency in the transformation of schooling into competences : a cross-country analysis using PIAAC data / Murillo, Inés P. (Universidad de Extremadura) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Calero, Jorge, 1963- (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This study (i) compares the competence levels of the adult population in a set of OECD countries; (ii) assesses the comparative efficiency with which the education system in each country transforms schooling into competences, distinguishing by educational level, and (iii) tracks the evolution of this efficiency by birth cohorts. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2017 (XREAP ; 2017/11)  
4.
31 p, 3.8 MB Estudies o competeixes? Combina-ho amb la carrera dual / García Solà, Maria ; Torregrossa, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Cada vegada són més els esportistes que opten per combinar la seva carrera esportiva amb els estudis postobligatoris i/o formació professional. La finalitat d’aquest treball és examinar aquelles competències necessàries per assolir una carrera dual amb èxit. [...]
Increasingly number of athletes have decided to combine their sport career with compulsory studies or some other kind of professional education. The purpose of this study is to examine those competences that are necessary to achieve a successful dual career. [...]

2017
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
5.
10 p, 279.3 KB Assessment rubric of personal and prosocial competencies and skills / Edo, Mequè (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Estrada Aguilar, Joan (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Gimeno Soria, Xavier (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Morón Velasco, Mar (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; París, Gemma (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Peire Fernández, Tomàs (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE))
University training for early years and primary school teachers has traditionally focused on highly academic and technical learnings. The extensive experience of our team as teacher trainers has shown us that, in order to complement those learnings, we need to boost our students’ personal and prosocial competencies and skills. [...]
2018  
6.
119 p, 2.5 MB The music teachers' competencies from school to school / Sambola Figueras, Anna Maria ; Casals Ibáñez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This project titled The music teachers’ competencies from school to school seeks to identify whether the competences of a music teacher are different according to the school methodologies. For this purpose, we made a qualitative study and contrasted literature review, three interviews of music teachers that work in schools with different methodologies and the observation of their classes. [...]
El Treball de Fi de Grau titulat The music teachers’ competencies from school to school pretén valorar si les competències d’un mestre de música són diferents segons l’escola on treballen. Per aquest objectiu, s’ha realitzat un estudi qualitatiu on hem contrastat bibliografia, tres entrevistes a tres mestres de música que treballen a escoles diferents en metodologia i n’hem observat les seves classes. [...]

2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
7.
14 p, 1.1 MB Herramienta gamificada para la acreditación de competencias transversales de los estudiantes del GEI / Maruenda Joya, Elisabet ; Pons, Jordi, (Pons Aróztegui), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Las competencias transversales cada vez tienen mayor relevancia en la docencia y juegan un papel muy importante en el momento de la integración al mundo laboral de los estudiantes. A pesar de ello, los profesores carecen de experiencia y de herramientas para fomentarlas y evaluarlas en sus asignaturas. [...]
Transversal skills are becoming more relevant in teaching and play an important role in the integration of students into the working world. In spite of this, the teachers lack the experience and tools to promote and assess them in their subjects. [...]
Les competències transversals cada vegada tenen més rellevància a la docència i juguen un paper molt important en el moment de la integració al món laboral dels estudiants. Tot i això, els professors no tenen ni l'experiència ni les eines per fomentar-les o avaluar-les a les seves assignatures. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
49 p, 475.5 KB Are we wasting our talent? Overqualification and overskilling among PhD graduates / Di Paolo, Antonio ; Mañé Vernet, Ferran ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Drawing on a very rich data set from a recent cohort of PhD graduates, we examine the correlates and consequences of qualification and skills mismatch. We show that job characteristics such as the economic sector and the main activity at work play a fundamental direct role in explaining the probability of being well matched. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-06)  
9.
48 p, 692.6 KB Job accessibility, employment and job-education mismatch in the metropolitan area of Barcelona / Di Paolo, Antonio ; Matas i Prat, Anna ; Raymond Bara, José Luís ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper analyses the effect of job accessibility by public and private transport on labour market outcomes in the metropolitan area of Barcelona. Beyond employment, we consider the effect of job accessibility on job-education mismatch, which represents a relevant aspect of job quality. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-05)  
10.
61 p, 1.2 MB Interpretación simultánea : el camino hacia la profesionalización / Domínguez Hernando, Elena ; Stampa García-Ormaechea, Maria Guiomar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Este TFG se inicia en el estudio académico de la interpretación de conferencias, concretamente en la modalidad de simultánea. Para ello, se empieza siguiendo el recorrido de las investigaciones que se han realizado al respecto a lo largo del siglo XX y se analizan las competencias que deben estar presentes en el perfil de un intérprete. [...]
Aquest TFG s'inicia en l'estudi acadèmic de la interpretació de conferències, concretament en la modalitat de simultània. Amb aquest motiu, es comença seguint el recorregut de les investigacions que s'han realitzat al respecte al llarg del segle XX i s'analitzen les competències que han d'estar presents al perfil d'un intèrpret. [...]
This End of Degree Paper intends to do an academic study about conference interpretation, specifically about simultaneous interpretation. For this purpose, it starts following the path of several investigations carried out during the 20th century. [...]

2016
Traducció i Interpretació [1202]  

Documents de recerca : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 8 registres trobats  
1.
Guia per desenvolupar la competència transversal : resolució de problemes / Darwich Soliva, Laila (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; Martín Castillo, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; Carol, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Accensi, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Izquierdo Tugas, Maria Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Juan Godoy, Bibiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Albanell Trullas, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Clos Guillén, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Pla Soler, Reyes, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Castells, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia)
Les competències transversals són un aspecte clau en la formació dels estudiants de la Universitat. El Grup d'innovació docent de la Facultat de Veterinària ha desenvolupat unes guies amb l'objectiu d'estandarditzar l'ensenyament de les competències transversals al graus impartits a la Facultat, oferir eines i recursos a l’alumnat per ajudar-los a desenvolupar aquestes competències, i oferir eines i recursos al professorat per facilitar l'ensenyament i l'avaluació de les competències en el marc de les assignatures pròpies.
2019
   
2.
Guia per desenvolupar la competència transversal : treball en equip / Albanell Trullas, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Clos Guillén, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Carol, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Pla Soler, Reyes, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Accensi, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Izquierdo Tugas, Maria Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Juan Godoy, Bibiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Darwich Soliva, Laila (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; Martín Castillo, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; Castells, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia)
Les competències transversals són un aspecte clau en la formació dels estudiants de la Universitat. El Grup d'innovació docent de la Facultat de Veterinària ha desenvolupat unes guies amb l'objectiu d'estandarditzar l'ensenyament de les competències transversals al graus impartits a la Facultat, oferir eines i recursos a l’alumnat per ajudar-los a desenvolupar aquestes competències, i oferir eines i recursos al professorat per facilitar l'ensenyament i l'avaluació de les competències en el marc de les assignatures pròpies.
2019
   
3.
32 p, 1.9 MB Guia per desenvolupar la competència transversal. Cerca i gestió de la informació / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Pla Soler, Reyes, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Carol, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Accensi, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Izquierdo Tugas, Maria Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Juan Godoy, Bibiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Albanell Trullas, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Clos Guillén, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Darwich Soliva, Laila (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; Martín Castillo, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; Castells, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària. Grup d'Innovació Docent
Les competències transversals són un aspecte clau en la formació dels estudiants de la Universitat. El Grup d'innovació docent de la Facultat de Veterinària ha desenvolupat unes guies amb l'objectiu d'estandarditzar l'ensenyament de les competències transversals al graus impartits a la Facultat, oferir eines i recursos a l’alumnat per ajudar-los a desenvolupar aquestes competències, i oferir eines i recursos al professorat per facilitar l'ensenyament i l'avaluació de les competències en el marc de les assignatures pròpies. [...]
2018
3 documents
4.
40 p, 2.5 MB Guia per desenvolupar la competència transversal. Comunicació escrita i oral / Castells, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Accensi, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Izquierdo Tugas, Maria Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Juan Godoy, Bibiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Carol, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albanell Trullas, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Clos Guillén, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Darwich Soliva, Laila (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; Martín Castillo, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Pla Soler, Reyes, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària. Grup d'Innovació Docent
Les competències transversals són un aspecte clau en la formació dels estudiants de la Universitat. El Grup d'innovació docent de la Facultat de Veterinària ha desenvolupat unes guies amb l'objectiu d'estandarditzar l'ensenyament de les competències transversals al graus impartits a la Facultat, oferir eines i recursos a l’alumnat per ajudar-los a desenvolupar aquestes competències, i oferir eines i recursos al professorat per facilitar l'ensenyament i l'avaluació de les competències en el marc de les assignatures pròpies. [...]
2018
3 documents
5.
17 p, 156.1 KB Rúbrica d'autoavaluació de competències i habilitats personals i prosocials / París, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch, Sílvia ; Comes, Pilar ; Edo, Mequè ; Estrada, Joan ; Gimeno, Xavier ; Morón, Mar ; Peire, Tomás ; Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE)
Les competències i habilitats personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu ha elaborat una rubríca d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
2017  
6.
10 p, 1.0 MB Qüestionari d'avaluació del desenvolupament de les competències personals i prosocials / Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE) ; Blanch Gelabert, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Comes Solé, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Estrada Aguilar, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Moron Velasco, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Peire Fernández, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Les competències personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu ha elaborat un qüestionari d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
Bellaterra 2016  
7.
16 p, 251.0 KB Balanç de competències professionals / Martínez Muñoz, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Badillo Jiménez, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martínez Valero, Joan Josep ; Nicolich Salvat, Marc ; Sabaté Gómez, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L’orientació de l’estudiant universitari del Grau d’Educació Primària (GEP) en el context actual no pot ser només una xerrada informativa sobre les sortides professionals d’un mestre. Cal afrontar el futur professional com a graduats superiors amb un conjunt de competències sòlidament desenvolupades que permetin a la persona que es gradua encarar el seu futur professional de manera proactiva i decidida. [...]
2014  
8.
6 p, 198.4 KB Música y aprendizaje de lenguas en el marco competencial / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Suárez Vilagran, Maria del Mar (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
En este contexto educativo actual, en que se potencia la interdisciplinariedad y se observa también la adquisición de competencias, observamos que el aprendizaje de lenguas puede ayudarse de la música en todos sus modos de expresión. [...]
2011  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.