1.
|
25 p, 182.5 KB |
Los límites modalmente vagos de la simplicidad mereológica
/
Núñez Erices, Gonzalo Germán (Universidad Católica del Maule. Departamento de Filosofía.)
Un objeto simple es un átomo mereológico, es decir, un objeto sin partes. Markosian (1998) postula lo que él llama the simple question: ¿bajo qué circunstancias es verdadero para un objeto que no posea partes? Este artículo analiza, primero, las respuestas a esa pregunta y, segundo, la tesis del nihilismo mereológico sobre composición material. [...] Un objecte simple és un àtom mereològic, és a dir, un objecte sense parts. Markosian (1998) postula el que ell anomena the simple question: sota quines circumstàncies és veritable per a un objecte que no posseeixi parts? Aquest article analitza, primer, les respostes a aquesta pregunta i, segon, la tesi del nihilisme mereològic sobre composició material. [...] A simple object is a mereological atom, in other words an object without parts. Markosian (1998) posits what he calls The Simple Question: under what circumstances is it true of some object that it has no parts? This article analyses, first, responses to that question, and second, the nihilistic mereological thesis of material composition. [...]
2021 - 10.5565/rev/enrahonar.1350
Enrahonar, Vol. 67 (2021) , p. 221-245 (Articles)
|
|
2.
|
14 p, 386.9 KB |
De paraulaires, paraulistes i parauladors. Ensenyar formació de paraules i no morir en l'intent : propostes per a l'aula
/
Bernal, Elisenda (Universitat Pompeu Fabra)
L'ensenyament de la formació de paraules, en tots els nivells, sol ser una tasca àrdua per al professorat, per tal com explicar les regles que la regeixen i les restriccions a les quals algunes estan sotmeses no és obvi sempre. [...] La enseñanza de la formación de palabras, en todos los niveles, suele ser una tarea ardua para el profesorado, puesto que explicar las reglas que la rigen y las restricciones a las que algunas están sometidas no es obvio siempre. [...] Teaching word-formation is usually a challenging task no matter the level of education. For one, explaining the governing rules and restrictions that word-formation is subject to is not always evident. [...]
2020 - 10.5565/rev/regroc.53
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 99-112 (Gramática en el aula)
|
|
3.
|
22 p, 336.8 KB |
El peso del origen social y del centro escolar en la desigualdad de resultados al final de la escuela obligatoria
/
Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El debate sobre el efecto de los centros escolares ha sido ingente desde la aparición del informe Coleman. La desigualdad de rendimiento educativo entre el alumnado según el centro escolar al que acude es un hecho conocido tanto por científicos sociales como por muchas familias, que lo tienen en cuenta en sus estrategias de elección de escuela. [...] School effects have been a controversial issue since the publication of the Coleman report. Students' attainment varies depending on the school they attend; a fact that is well known in social scientific research as well as in families, who take these differences into account in their school choice strategies. [...] El debat sobre l'efecte dels centres escolars ha estat ingent des de l'aparició de l'informe Coleman. La desigualtat de rendiment educatiu entre l'alumnat segons el centre escolar al qual acudeix és un fet conegut tant per científics socials com per moltes famílies, que ho tenen en compte en les seves estratègies d'elecció d'escola. [...]
2018 - 10.5565/rev/papers.2300
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018) , p. 29-50 (Artículos)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
15 p, 284.1 KB |
Not a Stitch out of Place : Assessing Students' Attitudes Towards Multimodal Composition
/
Bohannon, Jeanne Law (Kennesaw State University)
This article traces a brief history of multimodal composition practices in the field of writing studies. It frames writing instruction through the theoretical lens of democratic pedagogy and presents the works of key composition scholars. [...] En aquest article es descriu, breument, la història de les pràctiques de composició multimodal en el camp dels estudis de l'escriptura. Emmarca la instrucció d'escriptura a través de la perspectiva teòrica de la pedagogia democràtica i presenta les obres claus sobre la didàctica de l'escriptura. [...] En este artículo se describe, brevemente, la historia de las prácticas de composición multimodal en el campo de los estudios de la escritura. Enmarca la instrucción de escritura a través de la perspectiva teórica de la pedagogía democrática y presenta las obras claves sobre la didáctica de la escritura. [...] Cet article décrit brièvement l'histoire des pratiques dans le domaine des études de composition multimodal écrit. Cadre enseignement de l'écriture à travers la théorique de la pédagogie démocratique et présente œuvres clés sur l'enseignement de l'écriture. [...]
2015 - 10.5565/rev/jtl3.631
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 2 (may-june 2015) , p. 33-47 (Articles)
|
|
9.
|
20 p, 666.9 KB |
La composició contemporània gallega als Estats Units : Octavio Vázquez
/
Fernández, Rosa María (Instituto Español de Andorra)
El compositor espanyol Octavio Vázquez (Santiago de Compostel·la, 1972) ha desenvolupat gran part de la seva activitat musical als Estats Units a partir d'un fort arrelament a la seva Galícia natal, una relació que marca la seva obra i la seva estètica, lligada a la tradició postromàntica. [...] Der spanische Komponist Octavio Vázquez (Santiago de Compostela, 1972) hat einen Großteil seiner Musiktätigkeit in den Vereinigten Staaten verwirklicht, ohne dabei seine engen Beziehungen mit seiner Heimat Galizien aufzugeben, eine Beziehung, die sein Werk und seine in der postromanistischen Tradition verwurzelte Ästhetik bestimmt. [...] Spanish composer Octavio Vázquez (Santiago de Compostela, 1972) has spent most of his musical career in the US, though with strong roots in his native Galicia, a relationship that marks his work and aesthetic which are embedded in post-Romantic tradition. [...] El compositor español Octavio Vázquez (Santiago de Compostela, 1972) ha desarrollado gran parte de su actividad musical en Estados Unidos a partir de una fuerte raigambre en su Galicia natal, una relación que marca su obra y su estética, enclavada en la tradición postromántica. [...] Le compositeur espagnol Octavio Vázquez (Saint-Jacques de Compostelle, 1972) a développé grande part de son activité musicale aux Etats-Unis, à partir d'un enracinement profond dans sa Galice natale - relation qui marque son oeuvre et son esthétique, enclavée dans la tradition postromantique. [...]
2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 355-374 (Articles)
|
|
10.
|
18 p, 725.9 KB |
De la poesia a la composició musical col·lectiva : una experiència a l'escola de música
/
Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Aquest article s'emmarca en un context d'innovació didàctica i de recerca a l'escola de música. Concretament, s'exposa el model didàctic en relació a una composició musical col·lectiva que caracteritza l'experiència duta a terme a l'aula de 3r elemental (alumnat de 10-11 anys), i que pren com a punt de partida el poema Els ous ferrats, de Miquel Martí i Pol. [...] Este artículo se enmarca en un contexto de innovación didáctica y de investigación en la escuela de música. Concretamente, se expone el modelo didáctico en relación a una composición musical colectiva que caracteriza la experiencia llevada a cabo en el aula de 3º elemental (alumnado de 10-11 años), y que toma como punto de partida el poema Els ous ferrats, del poeta catalán Miquel Martí i Pol. [...] Cet article est encadré dans un contexte d'innovation pédagogique et de recherche dans les écoles de musique. On y décrit le modèle didactique suivi pour l'élaboration d'une composition musicale réalisée collectivement par un groupe d'élèves de 10-11 ans (niveau de 3ème élémentaire), qui prend comme point de départ le poème Els ous ferrats de l'écrivain catalan Miquel Martí i Pol. [...] This article is set in the context of educational innovation and research in music schools. Specifically, it describes a didactic model relatd to collective musical composition, the focus of a project carried out with pupils aged 10 to 11 years old which took the poem Els ous ferrats (Fried Eggs) by the Catalan writer Miquel Martí I Pol as its starting point. [...]
2012
Temps d'educació, Núm. 42 (2012) , p. 93-110
|
|