Resultats globals: 52 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 26 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 25 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
25 p, 182.5 KB Los límites modalmente vagos de la simplicidad mereológica / Núñez Erices, Gonzalo Germán (Universidad Católica del Maule. Departamento de Filosofía.)
Un objeto simple es un átomo mereológico, es decir, un objeto sin partes. Markosian (1998) postula lo que él llama the simple question: ¿bajo qué circunstancias es verdadero para un objeto que no posea partes? Este artículo analiza, primero, las respuestas a esa pregunta y, segundo, la tesis del nihilismo mereológico sobre composición material. [...]
Un objecte simple és un àtom mereològic, és a dir, un objecte sense parts. Markosian (1998) postula el que ell anomena the simple question: sota quines circumstàncies és veritable per a un objecte que no posseeixi parts? Aquest article analitza, primer, les respostes a aquesta pregunta i, segon, la tesi del nihilisme mereològic sobre composició material. [...]
A simple object is a mereological atom, in other words an object without parts. Markosian (1998) posits what he calls The Simple Question: under what circumstances is it true of some object that it has no parts? This article analyses, first, responses to that question, and second, the nihilistic mereological thesis of material composition. [...]

2021 - 10.5565/rev/enrahonar.1350
Enrahonar, Vol. 67 (2021) , p. 221-245 (Articles)  
2.
14 p, 386.9 KB De paraulaires, paraulistes i parauladors. Ensenyar formació de paraules i no morir en l'intent : propostes per a l'aula / Bernal, Elisenda (Universitat Pompeu Fabra)
L'ensenyament de la formació de paraules, en tots els nivells, sol ser una tasca àrdua per al professorat, per tal com explicar les regles que la regeixen i les restriccions a les quals algunes estan sotmeses no és obvi sempre. [...]
La enseñanza de la formación de palabras, en todos los niveles, suele ser una tarea ardua para el profesorado, puesto que explicar las reglas que la rigen y las restricciones a las que algunas están sometidas no es obvio siempre. [...]
Teaching word-formation is usually a challenging task no matter the level of education. For one, explaining the governing rules and restrictions that word-formation is subject to is not always evident. [...]

2020 - 10.5565/rev/regroc.53
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 99-112 (Gramática en el aula)  
3.
22 p, 336.8 KB El peso del origen social y del centro escolar en la desigualdad de resultados al final de la escuela obligatoria / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El debate sobre el efecto de los centros escolares ha sido ingente desde la aparición del informe Coleman. La desigualdad de rendimiento educativo entre el alumnado según el centro escolar al que acude es un hecho conocido tanto por científicos sociales como por muchas familias, que lo tienen en cuenta en sus estrategias de elección de escuela. [...]
School effects have been a controversial issue since the publication of the Coleman report. Students' attainment varies depending on the school they attend; a fact that is well known in social scientific research as well as in families, who take these differences into account in their school choice strategies. [...]
El debat sobre l'efecte dels centres escolars ha estat ingent des de l'aparició de l'informe Coleman. La desigualtat de rendiment educatiu entre l'alumnat segons el centre escolar al qual acudeix és un fet conegut tant per científics socials com per moltes famílies, que ho tenen en compte en les seves estratègies d'elecció d'escola. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2300
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018) , p. 29-50 (Artículos)  
4.
12 p, 134.3 KB Llegir per escriure textos d'història de la literatura / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot seguit, descrivim una experiència d'estudi d'història de la literatura a quart d'ESO que combina escriptura, lectura i interacció oral. A partir de la lectura conjunta del poema La pàtria, de Bonaventura Carles Aribau, el professor proposa d'estudiar història de la literatura. [...]
2012
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 56 (2012) , p. 27-38  
5.
17 p, 339.5 KB Cambios en los hogares y en la familia : España en el siglo XXI en el contexto europeo / Miret, Pau, 1964- (Centre d'Estudis Demogràfics)
Este artículo presenta la composición del hogar en España, delineando su evolución en el último cuarto del siglo XX, dibujando su estructura actual y comparándola con la realidad en la Europa contemporánea. [...]
2016
Panorama social, Vol. 23, Núm. monogràfic Retos demogràficos (2016) , p. 91-107  
6.
2 p, 125.2 KB La razón de la fuga : sobre el uso de las matemáticas en la composición musical / Arrizabalaga Pikabea, Gotzon (Universidad del País Vasco)
El debate acerca de las relaciones y la jerarquía entre el arte musical y las matemáticas atraviesa la historia de ambas disciplinas desde el descubrimiento por parte de Pitágoras de las relaciones numéricas que gobiernan los distintos intervalos sonoros. [...]
1999 - 10.5565/rev/enrahonar.1100
Enrahonar, 1999, p. 267-268 (Articles)  
7.
3 p, 11.0 MB Cómo valorar el contenido energético de los alimentos para perros y gatos / Castrillo, Carlos ; Baucells Sánchez, María Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
La valoración energética de los alimentos tiene por objeto cuantificar la cantidad de energía potencial que aportan, así como las distintas pérdidas que ocurren en el transcurso de los procesos de digestión y metabolismo. [...]
del animal. Este artículo explica cómo llevar a cabo dicha valoración energética.

2001
Argos, Núm. 32 (Octubre 2001) , p. 20-22  
8.
15 p, 284.1 KB Not a Stitch out of Place : Assessing Students' Attitudes Towards Multimodal Composition / Bohannon, Jeanne Law (Kennesaw State University)
This article traces a brief history of multimodal composition practices in the field of writing studies. It frames writing instruction through the theoretical lens of democratic pedagogy and presents the works of key composition scholars. [...]
En aquest article es descriu, breument, la història de les pràctiques de composició multimodal en el camp dels estudis de l'escriptura. Emmarca la instrucció d'escriptura a través de la perspectiva teòrica de la pedagogia democràtica i presenta les obres claus sobre la didàctica de l'escriptura. [...]
En este artículo se describe, brevemente, la historia de las prácticas de composición multimodal en el campo de los estudios de la escritura. Enmarca la instrucción de escritura a través de la perspectiva teórica de la pedagogía democrática y presenta las obras claves sobre la didáctica de la escritura. [...]
Cet article décrit brièvement l'histoire des pratiques dans le domaine des études de composition multimodal écrit. Cadre enseignement de l'écriture à travers la théorique de la pédagogie démocratique et présente œuvres clés sur l'enseignement de l'écriture. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.631
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 2 (may-june 2015) , p. 33-47 (Articles)  
9.
20 p, 666.9 KB La composició contemporània gallega als Estats Units : Octavio Vázquez / Fernández, Rosa María (Instituto Español de Andorra)
El compositor espanyol Octavio Vázquez (Santiago de Compostel·la, 1972) ha desenvolupat gran part de la seva activitat musical als Estats Units a partir d'un fort arrelament a la seva Galícia natal, una relació que marca la seva obra i la seva estètica, lligada a la tradició postromàntica. [...]
Der spanische Komponist Octavio Vázquez (Santiago de Compostela, 1972) hat einen Großteil seiner Musiktätigkeit in den Vereinigten Staaten verwirklicht, ohne dabei seine engen Beziehungen mit seiner Heimat Galizien aufzugeben, eine Beziehung, die sein Werk und seine in der postromanistischen Tradition verwurzelte Ästhetik bestimmt. [...]
Spanish composer Octavio Vázquez (Santiago de Compostela, 1972) has spent most of his musical career in the US, though with strong roots in his native Galicia, a relationship that marks his work and aesthetic which are embedded in post-Romantic tradition. [...]
El compositor español Octavio Vázquez (Santiago de Compostela, 1972) ha desarrollado gran parte de su actividad musical en Estados Unidos a partir de una fuerte raigambre en su Galicia natal, una relación que marca su obra y su estética, enclavada en la tradición postromántica. [...]
Le compositeur espagnol Octavio Vázquez (Saint-Jacques de Compostelle, 1972) a développé grande part de son activité musicale aux Etats-Unis, à partir d'un enracinement profond dans sa Galice natale - relation qui marque son oeuvre et son esthétique, enclavée dans la tradition postromantique. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 355-374 (Articles)  
10.
18 p, 725.9 KB De la poesia a la composició musical col·lectiva : una experiència a l'escola de música / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Aquest article s'emmarca en un context d'innovació didàctica i de recerca a l'escola de música. Concretament, s'exposa el model didàctic en relació a una composició musical col·lectiva que caracteritza l'experiència duta a terme a l'aula de 3r elemental (alumnat de 10-11 anys), i que pren com a punt de partida el poema Els ous ferrats, de Miquel Martí i Pol. [...]
Este artículo se enmarca en un contexto de innovación didáctica y de investigación en la escuela de música. Concretamente, se expone el modelo didáctico en relación a una composición musical colectiva que caracteriza la experiencia llevada a cabo en el aula de 3º elemental (alumnado de 10-11 años), y que toma como punto de partida el poema Els ous ferrats, del poeta catalán Miquel Martí i Pol. [...]
Cet article est encadré dans un contexte d'innovation pédagogique et de recherche dans les écoles de musique. On y décrit le modèle didactique suivi pour l'élaboration d'une composition musicale réalisée collectivement par un groupe d'élèves de 10-11 ans (niveau de 3ème élémentaire), qui prend comme point de départ le poème Els ous ferrats de l'écrivain catalan Miquel Martí i Pol. [...]
This article is set in the context of educational innovation and research in music schools. Specifically, it describes a didactic model relatd to collective musical composition, the focus of a project carried out with pupils aged 10 to 11 years old which took the poem Els ous ferrats (Fried Eggs) by the Catalan writer Miquel Martí I Pol as its starting point. [...]

2012
Temps d'educació, Núm. 42 (2012) , p. 93-110  

Articles : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 3.8 MB Apuntes de composición de edificios de habitación, rurales e industriales : Escuela especial de maestros de obras / Villar i Carmona, Francesc de Paula del, 1860-1927 ; Tipografia Fiol y Bernadàs
Tractat teòric corresponent a les lliçons impartides per Francisco de Paula del Villar Lozano (1828-1901), a la 'Escuela Especial de maestros de obras' durant el curs 1868-69 i sobre les habitacions rurals i indústrials.
Tratado teórico correspondiente a las lecciones impartidas por Francisco de Paula del Villar Lozano (1828-1901), en la 'Escuela Especial de maestros de obras' durante el curso 1868-69 y sobre las habitaciones rurales e industriales.
Theoretical treatise corresponding to the lessons taught by Francisco de Paula del Villar Lozano (1828-1901) in the School of Masters Builders during the course 1868-69 on rural and industrial rooms.

Barcelona : Tip. Fiol y Bernadàs, 1869
41 documents

Documents de recerca 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 1.7 MB Camel milk : composition, techno-functional properties and health benefits / Bonilla Castela, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2024
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
2.
20 p, 467.9 KB Aprenent a categoritzar el món : la relació entre composició social i pedagogia invisible. Un estudi de cas a un centre de màxima complexitat / García García, Cèlia ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En els últims anys s'ha impulsat la incorporació de projectes pedagògics en centres públics de Catalunya que proposen nous models socials relacionats amb la pedagogia invisible. En la següent recerca es vol estudiar què porta a una escola pública en una àrea caracteritzada pel baix nivell socioeconòmic i cultural a desmarcar-se del model tradicional i adoptar-ne un de nou amb elements de pedagogia invisible. [...]
En los últimos años se ha impulsado la incorporación de proyectos pedagógicos en centros públicos de Cataluña que proponen nuevos modelos sociales relacionados con la pedagogía invisible. En la siguiente investigación se quiere estudiar qué lleva a una escuela pública en un área caracterizada por un bajo nivel socioeconómico y cultural a desmarcarse del modelo tradicional y adoptar uno nuevo con elementos de la pedagogía invisible. [...]
In recent years, the incorporation of educational projects in public centres in Catalonia proposing new social models related to invisible pedagogy has been promoted. The following research aims to study what leads a public school in an area characterized by low socio-economic and cultural level to separate itself from the "traditional" scholar model and adopt a new one with elements of invisible pedagogy. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
181 p, 3.3 MB Alpine grasslands, grazing and climate change / Jarque-Bascuñana, Laia ; Albanell Trullas, Elena, dir. ; Bartolomé, Jordi, dir. ; Serrano Ferron, Emmanuel, dir.
El canvi climàtic i en els usos del sòl afecten els sistemes biològics arreu del món. Els ecosistemes alpins, estan especialment amenaçats. Les pastures d'aquests ecosistemes proporcionen recursos com biodiversitat, captura de gasos d'efecte hivernacle i subministrament d'aliments pels herbívors domèstics i salvatges. [...]
El cambio climático y en el uso del suelo afectan a los sistemas biológicos en todo el mundo. Los ecosistemas alpinos, están especialmente amenazados. Los pastos de estos ecosistemas proporcionan recursos como biodiversidad, captura de gases de efecto invernadero y suministro de alimentos para los herbívoros domésticos y salvajes. [...]
Climatic and land-use changes are affecting biological systems across the globe. Alpine ecosystems, as a fragile community, are especially threatened. Grasslands from these alpine ecosystems provide environmental services like biodiversity, greenhouse gas capture and food supply for domestic and wild herbivores. [...]

2021  
4.
163 p, 5.0 MB Global change and forest nutrient stoichiometry. The foliar elemental composition of woody plants and its drivers / Vallicrosa Pou, Helena ; Peñuelas, Josep, dir. ; Sardans i Galobart, Jordi, dir.
Aquesta tesi se centra al voltant de la composició química elemental de les fulles de les plantes llenyoses i té com a objectiu establir-hi relacions ecològiques. Al llarg dels seus diferents capítols explora la composició foliar elemental a nivell regional, a través d'experiments de camp, a nivell continental Europeu i finalment a nivell global, a través de modelització. [...]
Esta tesis divaga alrededor de la composición química elemental de las hojas de las plantas leñosas y tiene como objetivo establecer relaciones ecológicas. A lo largo de sus diferentes capítulos explora la composición foliar elemental a nivel regional, mediante experimentos de campo, a nivel continental Europeo y finalmente a nivel global, mediante modelización. [...]
This thesis focuses on the elemental chemical composition of the leaves of woody plants and aims to establish ecological relationships with it. Throughout its different chapters it explores the elementary foliar composition at regional level, through field experiments, at continental European level and finally at global level, through modeling. [...]

2021  
5.
8 p, 402.3 KB Aplicación de privacidad diferencial con Python / López Álamo, Daniel ; Navarro-Arribas, Guillermo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto final recoge una investigación de conceptos relacionados con la pri- vacidad de datos. Se profundiza en la recientemente conocida técnica de privacidad de datos y sus conceptos clave. [...]
This final project is an investigation of concepts related to data privacy. It delves into the recently known differential data privacy and its key concepts. In addition, the Laplace mechanism and the exponential mechanism are implemented as methods to apply differential privacy, which guarantees data security while preserving its usefulness. [...]
Aquest projecte final recull una recerca de conceptes relacionats amb la privacitat de dades. S'aprofundeix en la recentment coneguda tècnica de privacitat de dades i els seus conceptes clau. A més es posen en pràctica el mecanisme de Laplace i el mecanisme exponencial com a mètodes per a aplicar la privacitat diferencial, que garanteix la seguretat de les dades alhora que preserva la seva utilitat. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
133 p, 3.5 MB Essays on Fiscal Policy / Semedo Neves, José de Anchieta ; Marcet, Albert, dir. ; Obiols Homs, Francesc, dir.
En aquesta tesi, treballo en tres assajos independents sobre política fiscal. Tot i que la motivació està relacionada amb els reptes brasilers, els resultats serveixen de referència a altres economies en desenvolupament. [...]
En esta tesis, trabajo en tres ensayos independientes sobre política fiscal. Si bien la motivación se relaciona con los desafíos brasileños, los resultados sirven de referencia a otras economías en desarrollo. [...]
In this thesis, I work on three independent essays concerning fiscal policy. Even though the motivation relates to the Brazilian challenges, the results serve as references to other developing economies. [...]

2021  
7.
1 p, 7.8 MB Nutritional profile of gluten-free bread / Díaz Barón, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2021
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
8.
57 p, 1.2 MB Corponexiones. Un cuerpo que piensa/critica/crea/conecta a través de la danza / Fuster Cascio, Diana Lorena ; Rifà Valls, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Creación del pensamiento crítico/analítico desde una perspectiva de corporal que conecta/crea/piensa/critica para crear Corponexiones a través de la danza y el movimiento, una investigación basada en las artes/IBA con el objetivo de construir y potenciar los conocimientos previos en cuerpos decolonizados.
Creació d'un pensament crític/analític des d'una perspectiva corporal que connecti/creï/pensi/critiqui per crear Corponexions a través de la dansa i el moviment, una investigació artística/basada en l'IBA amb l'objectiu de construir i potenciar coneixements previs en cossos descolonitzats.
Creation of critical/analytical thinking from a body perspective that connects/creates/thinks/criticizes to create Corponexions through dance and movement, an arts/IBA-based research with the aim of building and enhancing previous knowledge in decolonized bodies.

Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona, 2019
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  
9.
133 p, 6.9 MB Mètode i característiques de composició de les bandes sonores de Hans Zimmer i la seva adaptació a la narrativa dels films / Bosch Matas, Maria ; Puig González, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Es tracta d'una recerca sobre el mètode de composició de bandes sonores del compositor alemany Hans Zimmer. En aquest projecte s'explica breument qui és Hans Zimmer i quins són els seu criteris de composició més habituals i els que millor s'adapten a la narrativa de cada film per tal d'aconseguir el millor resultat possible. [...]
Se trata de una investigación sobre el método de composición de las bandas sonoras del compositor alemán Hans Zimmer. En este proyecto se explica brevemente quién es Hans Zimmer y cuales son sus criterios de composición más habituales y los que mejor se adaptan a la narrativa de cada film para así conseguir el mejor resultado posible. [...]
This is an investigation about the method of Hans Zimmer's movie soundtracks compositons. In this project is briefly explained who Hans Zimmer is and which are his most common compositions criteria and the ones that adjust best to the film narrative in order to get the most precisely and greates result. [...]

2020
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
10.
47 p, 1.4 MB La influència de la classe social i la composició dels centres en les oportunitats educatives de l'alumnat / Gómez Bedmar, Carla ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La distribució desigual de l'alumnat en clau social i la composició social dels centres són variables que els darrers anys han estat investigades com a factors determinants en el rendiment acadèmic. [...]
2017
Grau en Educació Primària [896]  

Documents de recerca : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
3 p, 11.0 MB Cómo valorar el contenido energético de los alimentos para perros y gatos / Castrillo, Carlos ; Baucells Sánchez, María Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
La valoración energética de los alimentos tiene por objeto cuantificar la cantidad de energía potencial que aportan, así como las distintas pérdidas que ocurren en el transcurso de los procesos de digestión y metabolismo. [...]
del animal. Este artículo explica cómo llevar a cabo dicha valoración energética.

2001
Argos, Núm. 32 (Octubre 2001) , p. 20-22  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.