Results overview: Found 31 records in 0.02 seconds.
Articles, 27 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 3 records found
Articles 27 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
11 p, 347.7 KB Formas de interacción implicadas en la promoción de estrategias de comprensión lectora a través de un programa de tutoría entre iguales / Valdebenito Zambrano, Vanessa Haydeé (Universidad Católica de Temuco) ; Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
La investigación se centra en conocer el efecto de un programa de tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión lectora. Integraron la población de estudio 127 alumnos del grupo de intervención y 75 del grupo de comparación, pertenecientes a cuatro centros educativos de primaria. [...]
This study focuses on learning about the effect of a peer tutoring program on the development of reading comprehension. The study comprised 127 students in the intervention group, along with 75 students in the comparison group, all of them enrolled in 4 primary schools. [...]

2015 - 10.1016/j.rlp.2014.07.001
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 47, Núm. 2 (Mayo-Agosto 2015) , p. 75-85  
2.
12 p, 221.1 KB Influencia de la tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión y el autoconcepto lector / Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Enmarcada en el programa educativo Leemos en pareja, que se fundamenta en la tutoría entre iguales y que tiene como objetivo la mejora de la competencia lectora, la investigación que se presenta pretende indagar en los progresos realizados por los alumnos en el ámbito de la comprensión y el autoconcepto lector e identificar algunos de los mecanismos presentes en el programa que pueden favorecer esos cambios. [...]
This research is about the educational programme Leemos en pareja, which is based on peer tutoring, to improve literacy skills. The objectives of this research try to look into the progress made by pupils in reading comprehension and reading self-concept; and identify some of the mechanisms which can explain these changes. [...]
Encadré dans le programme éducatif Nous lisons en couple, basé sur la tutelle entre pairs et qui a com objectif améliorer la compétence lectrice, la recherche présente les progrès réalisés par les élèves dans le domaine de la compréhension et l’autoimage lectrices et prétend identifier quelques mécanismes présents dans le programme qui peuvent favoriser ces changements. [...]

2013
Investigación en la escuela, Núm. 81 (2013) , p. 67-68  
3.
12 p, 178.3 KB The effect of dynamic assessment on L2 learners’ listening comprehension / Roohani, Ali (Shahrekord University (Iran)) ; Jam, Bashir (Shahrekord University (Iran)) ; Yeganeh Shahbaz, Shiva (Shahrekord University (Iran)) ; Rahimi Domakani, Masoud (Shahrekord University (Iran))
Group dynamic assessment (G-DA), which is grounded in Vygotsky’s sociocultural theory (SCT), explores the role of social interaction and collaboration in the development of participants’ listening performance. [...]
L’avaluació dinàmica en grup (G-DA), que es fonamenta en la teoria sociocultural (SCT) de Vygotsky, explora el paper de la interacció i la col·laboració socials en el desenvolupament de l’actuació de la comprensió oral dels participants. [...]
La evaluación dinámica en grupo (G-DA), que se fundamenta en la teoría sociocultural (SCT) de Vygotsky, explora el papel de la interacción y la colaboración sociales en el desarrollo de la actuación de la comprensión oral de los participantes. [...]
L’évaluation dynamique groupale (Group dynamic assessment, G-DA), fondée sur la théorie socioculturelle de Vygotsky (SCT), explore le rôle joué par l’interaction sociale et la collaboration dans le développement des compétences de compréhension orale des participants. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.751
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 4 (november-december 2018) , p. 59-70 (Articles)  
4.
5 p, 964.4 KB The effects of a peer tutoring programme to improve the reading comprehension competence involving primary students at school and their families at home / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdebenito, Vanessa (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents on the effects of an educational programme involving peer tutoring at school and family tutoring at home on child reading comprehension achievement. We drew upon a sample of 303 students and 223 family tutors. [...]
2012 - 10.1016/j.sbspro.2012.05.361
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1684-1688  
5.
19 p, 284.9 KB Using comprehension questions and reader-response strategies with second-semester university Spanish students / Hibbs, Brian (Dalton State College)
For most of the 20th century, literary criticism has focused on uncovering the author's intended meanings of a given text. In contrast, reader-response theorists have concentrated on the role of the reader in literary interpretation. [...]
Durant la major part del segle XX, la crítica literària s'ha centrat en el descobriment del significat d'un text literari segons l'autor. No obstant això, acadèmics en el camp de la teoria de la recepció han explorat també la funció del lector en la interpretació literària. [...]
Durante la mayoría del siglo XX, la crítica literaria ha enfocado en el descubrimiento del significado de un texto literario según el autor. Sin embargo, académicos en el campo de la teoría de la recepción han concentrado en la función del lector en la interpretación literaria. [...]
Pendant la majorité du XX siècle, la critique littérarite concentrait sur le sens d'un texte littéraire selon l'auteur. Néanmoins, les academiciens de la théorie de la réception focalisent leurs efforts sur le rôle du lecteur dans l'interprétation littéraire. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.706
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 4 (november-december 2017) , p. 49-67 (Articles)  
6.
19 p, 178.5 KB Diseño y fiabilidad de un cuestionario sobre la comprensión auditiva/audiovisual / Casañ Núñez, Juan Carlos (Universitat Politècnica de València)
Este trabajo forma parte de una investigación mixta multifase que explora el empleo de preguntas de comprensión audiovisual integradas en el vídeo en forma de subtítulos y sincronizadas con los fragmentos pertinentes para el aprendizaje de lenguas extranjeras. [...]
The study reported in this paper is part of a multiphase mixed-methods investigation that explores the usage of audiovisual comprehension questions embedded within a video sequence in the form of subtitles and synchronized with the relevant fragments, for the purpose of language learning. [...]
Aquest treball forma part d'una investigació mixta multifase que explora la utilització de preguntes de comprensió audiovisual integrades al vídeo en forma de subtítols i sincronitzades amb els fragments pertinents per a l'aprenentatge de llengües estrangeres. [...]
Ce travail fait partie d'une recherche conjointe en plusieurs phases à explorer l'utilisation des questions de compréhension audiovisuelle intégrées dans la vidéo comme des sous-titres et synchronisés avec des fragments pertinents pour l'apprentissage des langues étrangères. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.686
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 47-65 (Articles)  
7.
23 p, 626.8 KB La tutoría entre iguales como un potente recurso de aprendizaje entre alumnos : efectos, fluidez y comprensión lectora / Valdebenito Zambrano, Vanessa Haydeé (Universidad Católica de Temuco) ; Duran, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del estudio es investigar el impacto de las redes de cooperación en el aula, mediante un programa fundamentado en la tutoría entre iguales para promover el mejoramiento de la comprensión y fluidez lectora. [...]
The aim of the study is to investigate the impact of cooperation networks in the classroom through an educational programme based on peer tutoring, to promote improvement in reading comprehension and fluency. [...]

2013
Perspectiva educacional, Vol. 52, núm. 2 (2013) , p. 154-176  
8.
9 p, 194.4 KB Utilidad de distintas ayudas en la resolución de un problema de insight y su relación con las estrategias metacognitivas / Martínez Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Tubau Sala, Elisabet (Universitat de Barcelona) ; Guilera Agüera, Llorenç (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rabanaque, Samuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez, Edgar (Universitat de Barcelona)
En este trabajo se analiza la relación entre las estrategias metacognitivas (EM) y la eficacia de distintas ayudas en la resolución de un problema de insight. Los participantes intentaron resolver el problema de las tres bombillas sin ninguna ayuda o después de recibir distintas pistas que diferían en el nivel de abstracción, y respondieron al cuestionario de auto-informe de O’Neil & Abedi (1996) sobre el uso de EM. [...]
In this work it is studied the relationship between metacognition and the efficacy of different hints while solving an insight problem. Participants attempted to solve the three bulbs problem either without any hint or after receiving hints with different levels of abstraction, and answered the O’Neil & Abedi’s (1996) self-report inventory about metacognitive strategies. [...]

2008
Anales de psicología, Vol. 24, núm. 1 (2008) , p. 16-24  
9.
20 p, 882.3 KB An investigation on the comprehension of Persian passives in typical development and autism / Gavarró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Heshmati, Yalda (Columbia University. Teachers College)
Autism Spectrum disorders have attracted the attention of many researchers working on communicative and pragmatic competence, but much less attention has been paid to the investigation of narrow syntax in this condition. [...]
Una investigació sobre la comprensió de les passives del persa en casos de desenvolupament típic i d’autisme Els desordres d’espectre autista han interessat molts investigadors de la competència comunicativa i pragmàtica, però no s’ha parat gaire atenció a l’estudi de la sintaxi estricta d’aquesta condició. [...]

2014 - 10.5565/rev/catjl.151
Catalan journal of linguistics, Vol. 13 (2014) , p. 79-98  
10.
22 p, 9.8 MB Anselmo y Ockham : una fe para distintas lógicas-semióticas / Aguirre Sala, Jorge Francisco
Anselmo y Ockham, auxilian la fe con distintas teorías lingüísticas. Anselmo utiliza la suposición semántica y la implicación material para lanzar al espíritu hacia “lo mayor” de lo impensable. [...]
Anselmo and Ockham, support the faith with different linguistic theories. Anselmo use the semantic supposition and the material implication for throw the spirit towards “the greatest” of the unthinking. [...]

2007
Mirabilia, Núm. 7 (December 2007) , p. 87-108  

Articles : 27 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
16 p, 2.1 MB Study on eye tracking technique: do digital media influence reading comprehension? / Zhang, Bing (University of Shangai for Science and Technology. Department of Journalism and Communications Studies) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
In this paper we have used eye tracking techniques to make a comparison between the results obtained by digital reading and the results obtained by the paper reading, which aims at finding similarities and differences to provide people a better choice of different reading media. [...]
2014
Congreso Internacional de Investigadores Audiovisuales. Madrid, España, : 2014
2 documents

Research literature 3 records found  
1.
45 p, 2.9 MB False friends in advanced learners of English. The effect of task type and mode / Solé Alonso, Gemma ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this paper is to study the way in which false friends can be a persistent error in advanced learners of English by relating it to the influence of task type and mode. The study is led by three research questions, namely to what extent advanced learners of English still struggle with the phenomenon of false friends, if false friends are more likely to occur in production or comprehension tasks and finally, if there is any influence of oral or written mode in the occurrence of false friends. [...]
L'objectiu d'aquest treball és estudiar la manera com els falsos amics poden ser un error persistent en els estudiants avançats d'anglès, relacionant-ho amb la influència del tipus de tasca i el mode. [...]

2017
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
2.
61 p, 1.2 MB Interpretación simultánea : el camino hacia la profesionalización / Domínguez Hernando, Elena ; Stampa García-Ormaechea, Maria Guiomar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Este TFG se inicia en el estudio académico de la interpretación de conferencias, concretamente en la modalidad de simultánea. Para ello, se empieza siguiendo el recorrido de las investigaciones que se han realizado al respecto a lo largo del siglo XX y se analizan las competencias que deben estar presentes en el perfil de un intérprete. [...]
Aquest TFG s'inicia en l'estudi acadèmic de la interpretació de conferències, concretament en la modalitat de simultània. Amb aquest motiu, es comença seguint el recorregut de les investigacions que s'han realitzat al respecte al llarg del segle XX i s'analitzen les competències que han d'estar presents al perfil d'un intèrpret. [...]
This End of Degree Paper intends to do an academic study about conference interpretation, specifically about simultaneous interpretation. For this purpose, it starts following the path of several investigations carried out during the 20th century. [...]

2016
Traducció i Interpretació [1202]  
3.
88 p, 6.7 MB Analyse et classification des jeux de mots des sketches de l'humoriste française Florence Foresti. Difficultés de compréhension pour un apprenant de français langue étrangère et intérêt pour l'enseignement de la langue seconde / Navarro, Joanne ; López Ferron, Guylene Elise, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Avant de commencer notre travail, nous nous sommes interrogés sur les difficultés de compréhension que les étudiants de français langue seconde pouvaient rencontrer et avons tenté de cibler le type de contexte où ils se retrouvaient en échec et les raisons qui rendaient leur compréhension plus difficile. [...]
Antes de empezar nuestro trabajo, nos hemos preguntado qué dificultades de comprensión los estudiantes de francés como segunda lengua podían tener y hemos intentado determinar el tipo de contexto en el que se encontraban en situación de fracaso y las razones que hacían que su comprensión fuera más difícil. [...]

2015
Graduat o Graduada en Estudis de Francès i d'Espanyol [1001]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.