Results overview: Found 6 records in 0.03 seconds.
Articles, 6 records found
Articles 6 records found  
1.
13 p, 732.2 KB La transmisión del conocimiento a través de la infografía digital / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La infografía digital es un tipo de comunicación muy visual e informativa que refleja asuntos significativos por medio de representaciones figurativas, convenciones abstractas y muy en segundo término por sistemas orales. [...]
The digital infographics is a very visual type of informative comunication reflecting significant issues through figurative representations, conventions and more abstract oral systems. Is an optimal way of presenting messages that effectively facilitates understanding similar to that of the texts or other forms, established in the visual media. [...]

2009
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 18 (2009) , p. 51-63  
2.
15 p, 376.9 KB La comunicación de contenidos en la infografía digital / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La infografía gráfica de soporte digital es una comunicación que apela al interés periodístico de diferentes lectores. La gran fuerza iconográfica polidimensional, sintética y estética de estos novedosos productos infográficos se presenta como una nueva forma de texto que, probablemente dentro de no mucho tiempo, será uno de los móviles impulsores de ese nuevo mundo global del que se comienza ya a hablar por parte de los eruditos. [...]
The content of this text lets see the increased knowledge in two types of people clearly distinct, when are in front of computer graphics digital. The knowledges of entry are not essential to achieve an understanding of selected content, according to various typologies, models and limits. [...]

2010
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 16 (2010) , p. 469-483  
3.
14 p, 25.0 MB Generation and Rendering of Interactive Ground Vegetation for Real-Time Testing and Validation of Computer Vision Algorithms / Hempe, Nico (RWTH Aachen University (Germany). Institute for Man-Machine Interaction) ; Rossmann, Jürgen (RWTH Aachen University (Germany). Institute for Man-Machine Interaction) ; Sondermann, Björn (RWTH Aachen University (Germany). Institute for Man-Machine Interaction)
During the development process of new algorithms for computer vision applications, testing and evaluation in real outdoor environments is time-consuming and often difficult to realize. Thus, the use of artificial testing environments is a flexible and cost-efficient alternative. [...]
2013 - 10.5565/rev/elcvia.519
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, Vol. 12, Núm. 2 (2013) , p. 40-53  
4.
18 p, 1.6 MB Clasificación del grafismo de contenido en los informativos de televisión / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
In this article we set out a typology of the audiovisual graphic design used by the principal Spanish television stations. The article contains a study of graphics in television news, in which we review the principal functions of graphics and their most common use, to fill certain news deficits. [...]
2009
Trípodos.com: revista digital de comunicació, Núm. 25 (2009) , p. 179-196  
5.
13 p, 586.6 KB La Infografía digital en el ciberperiodismo / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La infografía digital ha aparecido a finales del pasado siglo XX, en el contexto del desarrollo de tecnologías de la comunicación, para instalarse como una de las más importantes formas de presentación informativa y documental. [...]
Digital infographics appeared at the end of the twentieth century, within the context of information technology, and has become one of the most important forms of informative and documentary presentations. [...]

2008 - 10.4185/RLCS-63-2008-799-492-504
Revista latina de comunicación social, Núm. 63 (2008) , p. 492-504  
6.
18 p, 108.0 KB Tipología del grafismo informativo = Typology of the graphics information / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Las infografías comenzaron a utilizarse en la comunicación para resolver las carencias informativas periodísticas o documentales. Los relatos necesitaban unas formas más efectivas para remediar una cierta crisis de la lectura, que se intentó resolver con una mayor apuesta visual y quizá, aunque sea un elemento secundario, gracias al desarrollo de las tecnografías de la comunicación. [...]
The graphics information began to be used to fill some journalistic gaps or documentary information that needed stories, as a result of a certain crisis of reading a greater visual option, although it is a secondary element, thanks to the development of the graphic tecnology communication. [...]

2008
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 14 (2008) , p. 631-648  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.