Resultats globals: 23 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 14 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
4 p, 104.9 KB Symposium grafica : Cuarto encuentro académico en diseño gráfico / Balbuena Palacios, Leonor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
El IV Symposium Gráfica contó con la presencia de profesionales y estudiantes del ámbito de la comunicación y la creatividad gráfica. Además de tener el soporte de las revistas "grafica" y "questiones publicitarias". [...]
El IV Simposi Gràfica va comptar amb la presència de professionals i estudiants de l'àmbit de la comunicació i la creativitat gràfica. A més de tenir el suport de les revistes "gràfica" i "questions publicitàries". [...]
The IV Graphic Symposium was attended by professionals and students in the field of communication and graphic creativity. In addition to having the support of "graphic" magazines and "advertising questions". [...]

2019 - 10.5565/rev/grafica.147
Grafica, Vol. 7 Núm. 13 (2019) , p. 69-72 (Reseñas)  
2.
9 p, 599.0 KB Investiguem i ens comuniquem científicament : una proposta de centre com a dinamització de la Competència Científica / Álvarez, Joan Antoni (INS de Vilanova del Vallès) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Garrote, Anna (INS de la Roca del Vallès) ; Gasco, Jesús (INS de Granollers) ; Oliveros, Carlos (INS de Vilanova del Vallès) ; Rodríguez, Lluís (INS de Vilanova del Vallès)
El desenvolupament de la competència científica implica la participació en primera persona en activitats d'investigació i comunicació científica. Es presenta una experiència de centre duta a terme els cursos acadèmics 2013-2014 i 2014-2015 en la que, en el marc de la Setmana de la Ciència, han participat els alumnes de tots els cursos i el professorat de ciències de l'Institut de Secundària INS Vilanova. [...]
The development of the scientific competence implies participating in first person in scientific communications and investigation activities. Here, we present an experience developed dur-ing 2013-2014 and 2014-2015 academic courses in the The Science Week in which science teachers and students from all courses from the high school INS Vilanova have participated. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 12-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
16 p, 150.0 KB Literacitat científica i lectura / Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals)
En aquest article exposen les tasques de formació del professorat de ciències sobre la lectura científica dutes a terme pel grup Llenguatge i Ensenyament de les Ciències, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]
El artículo expone las tareas llevadas a cabo, por parte del grupo Lenguaje y Enseñanza de las Ciencias, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en el marco de la formación del profesorado de ciencias sobre la lectura científica. [...]
Cet article expose les tâches menées à terme par le groupe Langage et Enseignement des Sciences, de l'Université Autonome de Barcelone, dans le cadre de la formation des enseignants de sciences pour la lecture scientifique. [...]
This article relates the activities of the Science Language and Teaching Group at the UAB (Universitat Autònoma de Barcelona), carried out in the context of training science faculty on the subject of scientific reading. [...]

2008
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 34 (2008) , p. 67-82  
4.
14 p, 12.9 MB La comunicació des de la ciència : una assignatura encara pendent / Ramentol, Santiago, 1948- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
In order to determine the areas in which scientific communication takes place and, in particular, communication from the field of science, this article establishes five circles. The first includes the interactions within each specialization; the second, the relations within the same branch of science; the third, within science as a whole; the fourth, within the society of knowledge, and the fifth, with society in general. [...]
2008
Trípodos.com: revista digital de comunicació, Núm. 22 (2008) , p. 9-22  
5.
27 p, 1.2 MB Dues dècades de comunicació científica : anàlisi bibliomètrica de les revistes de la Societat Catalana de Comunicació (1989-2009) / Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Mitjançant un recompte bibliomètric i una anàlisi temàtica basada en el tesaurus de la UNESCO, aquest article caracteritza la producció científica publicada per les revistes de la Societat Catalana de Comunicació entre 1989 i 2009. [...]
Through bibliometric techniques and a thematic analysis based on UNESCO's thesaurus, this article characterises the scientific production published in the journals by the Societat Catalana de Comunicació (Catalan Communication Society) between 1989 and 2009. [...]

2012 - 10.2436/20.3008.01.97
Comunicació : revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 29 Núm.1 (maig 2012) p.125-151  
6.
11 p, 170.9 KB L'ús de tesaurus per a l'anàlisi temàtica de la producció científica: apunts metodològics des d'una experiència pràctica / Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Es descriuen els aspectes metodològics d'una experiència aplicada d'anàlisi temàtica d'un corpus de revistes científiques de comunicació. Com a descriptors es van usar els del tesaurus de la UNESCO i els dels àmbits teòrics i els sectors definits en una recerca prèvia, així com descriptors onomàstics lliures, geogràfics i temporals. [...]
Se describen los aspectos metodológicos de una experiencia aplicada de análisis temático de un corpus de revistas científicas de comunicación. Como descriptores se usaron los del tesauro de la UNESCO y los de los ámbitos teóricos y los sectores definidos en una investigación previa, así como descriptores onomásticos libres, geográficos y temporales. [...]
We describe methodological aspects of the thematic analysis of a scientific communication journal corpus. Descriptors were taken from the UNESCO Thesaurus and from theoretical areas defined in previous research. [...]

2012
BiD : textos universitaris de biblioteconomia i documentació, Núm. 29 (desembre 2012) , p.1-11
2 documents
7.
19 p, 1.8 MB Teoria i pràctica de l'adopció escolar de monuments : l'experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d'Aprenentatge de la Noguera / Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentatge de la Noguera) ; González Marcén, Paloma (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria) ; Gatell, Cristina (Institut La Romànica (Barberà del Vallès)) ; Jara, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials) ; Solsona, Rosa (Camp d'Aprenentatge de la Noguera.)
L'adopció de monuments constitueix una fórmula d'introducció del coneixement i la implicació de l'alumnat preuniversitari en el seu context local, que s'ha mostrat molt productiva en diversos països europeus, mitjançant la imbricació dels centres educatius en la valoració i la conservació del patrimoni històric proper, en col·laboració amb l'administració municipal i les entitats científiques i culturals. [...]
La adopción de monumentos constituye una fórmula de introducción del conocimiento e implicación del alumnado preuniversitario en su contexto local, que se ha mostrado muy productiva en diferentes países europeos, mediante la imbricación de los centros educativos en la valoración y la conservación del patrimonio histórico cercano en colaboración con la administración municipal y las entidades científicas y culturales. [...]
The school's adoption of monuments has shown to be in some European countries a very productive scheme for introducing primary and secondary school pupils into the knowledge and involvement in their local context. [...]

2009
Treballs d'Arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 103-121  
8.
6 p, 462.1 KB ¿Qué dice el profesorado que ha aprendido con su participación en la feria de la ciencia de Sevilla? / Ferreras Tomé, Josechu ; Luna Pérez, Manuel ; Solís Ramírez, Emilio
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
9.
11 p, 470.3 KB The decline of natural sciences : confronting diminishing interest, fewer scientists and poorer working conditions in western countries. A comparative analysis between Spain and the United Kingdom / Elías, Carlos
This study sets out to determine if the interest in and study of natural sciences is declining in western countries as scientists currently contend. Part one demonstrates how survey results reveal a decline of interest in scientific news in the EU. [...]
Este estudio intenta esclarecer si está decayendo el interés por la ciencia y el estudio de materias científicas en los países occidentales tal y como sostienen los científicos. La primera parte demuestra como, efectivamente, el resultado de las encuestas revela que en la Unión Europea existe un declive del interés por las noticias científicas. [...]

2009
Papers : revista de sociologia, N. 93 (2009) p. 69-79  
10.
23 p, 160.8 KB Revistas del Journal Citation Report sobre Comunicación / Fernández Peña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
2007
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 12, Núm. 23 (Noviembre 2007) , p. 11-33  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
124 p, 7.6 MB Herramientas 2.0 para comunicar la actividad científica / Lasauca i Cisa, Xavier (Catalunya. Direcció General de Recerca) ; Calvet Renedo, Sergio pòster
Presentació de la conferència "Herramientas 2. 0 para comunicar la actividad científica" que va estar pronunciada pel Sr. Xavier Lasauca el 25 d'octubre a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació en el marc de la programació d'activitats per a la Setmana Internacional de l'Accés Obert de 2017. [...]
2017 2017
Setmana Internacional de l'Accés Obert. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2017
2 documents
2.
18 p, 490.3 KB Portal de Recerca de Catalunya / Fabregas i Estrada, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Gestió de la Recerca)
2015
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 9a : 2015  
3.
106 p, 8.9 MB Eines 2.0 per difondre la recerca / Lasauca i Cisa, Xavier (Catalunya. Direcció General de Recerca)
Els mitjans de comunicació social estan transformant el món, particularment el món acadèmic i de la recerca. En aquest àmbit concret serveixen, d'una banda, per comunicar la ciència i socialitzar el coneixement i, de l'altra, incrementar la difusió, la visibilitat i l'impacte de la recerca. [...]
2015
Doctoral Working Group del Doctorat en Sociologia. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 4rt : 2015  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
2 p, 35.4 KB Plantilla per elaborar el pla de comunicació i divulgació científica del projecte / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i de Promoció
Es detallen els canals amb que comptarà la Universitat Autònoma de Barcelona per a la difusió pública dels resultats de recerca vinculats a projectes, dins del pla de comunicació i divulgació científica de la Universitat.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2015
3 documents

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
46 p, 1.4 MB El dibuix a classe de ciències : una eina modelitzadora i avaluadora / Martinez Martinez, Andrea ; Canet Pladevall, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza el recurs del dibuix a la classe de ciències com a una potent eina modelitzadora i la coavaluació d'aquest dibuix com a eina d'aprenentatge. Les dades es van recollir en un institut públic de Santa Coloma de Gramenet. [...]
juny 2019  
2.
162 p, 5.7 MB Entre França i Espanya. El sorgiment d'un nou espai de comunicació científica per mitjà de la revista La Medicina Catalana. Portantveu de l'Occitània mèdica (Barcelona, 1933-1938) / Perona Carrion, Judith ; Martínez Vidal, Àlvar dir (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de les Ciències (CEHIC)) ; Zarzoso Orellana, Alfons, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Net Castel, Àlvar, tutor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
Els orígens de la premsa científica periòdica es remunten a les pràctiques de transmissió del coneixement emanades de la denominada República de les Lletres, en particular a les publicacions aparegudes dins les acadèmies reials o les societats erudites de l'Antic Règim. [...]
The origins of the scientific press back to regular practices knowledge transfer arising from the so-called "Republic of Letters", between 1550 and 1750, in particular publications appeared in the royal academies or erudite societies of the Old Regime. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
1 p, 131.5 KB Divulgació de la idea científica "resposta evolutiva a l'escalfament global" pels mitjans de comunicació: errors comuns i proposta de solucions / Verdaguer Casadevall, Guerau ; Rodríguez-Trelles Astruga, Francisco José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2014
Graduat o Graduada en Genètica [833]  
4.
1 p, 19.5 KB Transferència científica a l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals : anàlisi de la vinculació universitat - societat / Duran i Mestre, Clara ; Escalas, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Ruiz Mallén, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori de la Difusió de la Ciència
Aquest projecte ha estat impulsat per l'Observatori de la Divulgació de la Ciència (ODC) de la UAB i dut a terme a l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA). Està emmarcat dins el marc del nou Programa Europeu Horizon 2020 i més específicament dels conceptes establerts per la RRI. [...]
Este proyecto ha sido impulsado por el Observatori de la Divulgació de la Ciència (ODC) de la UAB y llevado a cabo en el Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA). Está englobado dentro el marco del nuevo Programa europeo Horizon 2020 y más específicamente de los conceptos establecidos por el RRI. [...]
This project has been driven by the Observatori de la Divulgació de la Ciència (ODC) at the UAB and carried out at the Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA). This encompassed within the framework of the new European Program Horizon 2020 and more specifically of the concepts established by the RRI. [...]

2013
4 documents

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
11.3 KB Bones pràctiques en comunicació científica / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició amb motiu del Fòrum de la Recerca 2006.
L'exposició dividida en 5 apartats (Introducció, Catàleg, Internet, Bases de dades y Bibliografia) vol proporcionar els recursos digital més recents sobre el tema del periodisme científic, la comunicació de la ciència i la responsabilitat dels periodistes a l'hora d'informar sobre els avenços científics.

2007  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.