1.
|
|
2.
|
4 p, 104.9 KB |
Symposium grafica : Cuarto encuentro académico en diseño gráfico
/
Balbuena Palacios, Leonor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
El IV Symposium Gráfica contó con la presencia de profesionales y estudiantes del ámbito de la comunicación y la creatividad gráfica. Además de tener el soporte de las revistas "grafica" y "questiones publicitarias". [...] El IV Simposi Gràfica va comptar amb la presència de professionals i estudiants de l'àmbit de la comunicació i la creativitat gràfica. A més de tenir el suport de les revistes "gràfica" i "questions publicitàries". [...] The IV Graphic Symposium was attended by professionals and students in the field of communication and graphic creativity. In addition to having the support of "graphic" magazines and "advertising questions". [...]
2019 - 10.5565/rev/grafica.147
Grafica, Vol. 7 Núm. 13 (2019) , p. 69-72 (Reseñas)
|
|
3.
|
9 p, 599.0 KB |
Investiguem i ens comuniquem científicament : una proposta de centre com a dinamització de la Competència Científica
/
Álvarez, Joan Antoni (INS de Vilanova del Vallès) ;
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ;
Garrote, Anna (INS de la Roca del Vallès) ;
Gasco, Jesús (INS de Granollers) ;
Oliveros, Carlos (INS de Vilanova del Vallès) ;
Rodríguez, Lluís (INS de Vilanova del Vallès)
El desenvolupament de la competència científica implica la participació en primera persona en activitats d'investigació i comunicació científica. Es presenta una experiència de centre duta a terme els cursos acadèmics 2013-2014 i 2014-2015 en la que, en el marc de la Setmana de la Ciència, han participat els alumnes de tots els cursos i el professorat de ciències de l'Institut de Secundària INS Vilanova. [...] The development of the scientific competence implies participating in first person in scientific communications and investigation activities. Here, we present an experience developed dur-ing 2013-2014 and 2014-2015 academic courses in the The Science Week in which science teachers and students from all courses from the high school INS Vilanova have participated. [...]
2016 - 10.5565/rev/ciencies.365
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 12-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
4.
|
16 p, 150.0 KB |
Literacitat científica i lectura
/
Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals)
En aquest article exposen les tasques de formació del professorat de ciències sobre la lectura científica dutes a terme pel grup Llenguatge i Ensenyament de les Ciències, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...] El artículo expone las tareas llevadas a cabo, por parte del grupo Lenguaje y Enseñanza de las Ciencias, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en el marco de la formación del profesorado de ciencias sobre la lectura científica. [...] Cet article expose les tâches menées à terme par le groupe Langage et Enseignement des Sciences, de l'Université Autonome de Barcelone, dans le cadre de la formation des enseignants de sciences pour la lecture scientifique. [...] This article relates the activities of the Science Language and Teaching Group at the UAB (Universitat Autònoma de Barcelona), carried out in the context of training science faculty on the subject of scientific reading. [...]
2008
Temps d'educació, Núm. 34 (2008) , p. 67-82
|
|
5.
|
14 p, 12.9 MB |
La comunicació des de la ciència : una assignatura encara pendent
/
Ramentol, Santiago, 1948- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
In order to determine the areas in which scientific communication takes place and, in particular, communication from the field of science, this article establishes five circles. The first includes the interactions within each specialization; the second, the relations within the same branch of science; the third, within science as a whole; the fourth, within the society of knowledge, and the fifth, with society in general. [...]
2008
Trípodos, Núm. 22 (2008) , p. 9-22
|
|
6.
|
|
7.
|
11 p, 170.9 KB |
L'ús de tesaurus per a l'anàlisi temàtica de la producció científica: apunts metodològics des d'una experiència pràctica
/
Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Es descriuen els aspectes metodològics d'una experiència aplicada d'anàlisi temàtica d'un corpus de revistes científiques de comunicació. Com a descriptors es van usar els del tesaurus de la UNESCO i els dels àmbits teòrics i els sectors definits en una recerca prèvia, així com descriptors onomàstics lliures, geogràfics i temporals. [...] Se describen los aspectos metodológicos de una experiencia aplicada de análisis temático de un corpus de revistas científicas de comunicación. Como descriptores se usaron los del tesauro de la UNESCO y los de los ámbitos teóricos y los sectores definidos en una investigación previa, así como descriptores onomásticos libres, geográficos y temporales. [...] We describe methodological aspects of the thematic analysis of a scientific communication journal corpus. Descriptors were taken from the UNESCO Thesaurus and from theoretical areas defined in previous research. [...]
2012
BiD : textos universitaris de biblioteconomia i documentació, Núm. 29 (desembre 2012) , p.1-11
2 documents
|
|
8.
|
19 p, 1.8 MB |
Teoria i pràctica de l'adopció escolar de monuments : l'experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d'Aprenentatge de la Noguera
/
Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentatge de la Noguera) ;
González Marcén, Paloma (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria) ;
Gatell, Cristina (Institut La Romànica (Barberà del Vallès)) ;
Jara, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials) ;
Solsona, Rosa (Camp d'Aprenentatge de la Noguera.)
L'adopció de monuments constitueix una fórmula d'introducció del coneixement i la implicació de l'alumnat preuniversitari en el seu context local, que s'ha mostrat molt productiva en diversos països europeus, mitjançant la imbricació dels centres educatius en la valoració i la conservació del patrimoni històric proper, en col·laboració amb l'administració municipal i les entitats científiques i culturals. [...] La adopción de monumentos constituye una fórmula de introducción del conocimiento e implicación del alumnado preuniversitario en su contexto local, que se ha mostrado muy productiva en diferentes países europeos, mediante la imbricación de los centros educativos en la valoración y la conservación del patrimonio histórico cercano en colaboración con la administración municipal y las entidades científicas y culturales. [...] The school's adoption of monuments has shown to be in some European countries a very productive scheme for introducing primary and secondary school pupils into the knowledge and involvement in their local context. [...]
2009
Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 103-121
|
|
9.
|
|
10.
|
|