Results overview: Found 8 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 7 records found
Articles 1 records found  
1.
9 p, 120.9 KB La comunicació empresarial en situacions de crisi. Estudi de cas : la crisi de Fontaneda / Enrique, Ana Ma. (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'empresa britànica United Biscuits decideix, l'any 2002, tancar la fàbrica de galetes Fontaneda a Aguilar de Campoo (Palència). Després de més de cent anys d'activitat de Fontaneda a Aguilar, els veïns s'enfrontaven a la pèrdua de dos-cents dotze llocs de treball, però també a la pèrdua d'una certa identitat. [...]
In 2002 the British multinational United Biscuits made the decision to close the Fontaneda cookie factory in Aguilar de Campoo, a municipality in the province of Palencia, Spain. After more than a hundred years of Fontaneda cookie production in Aguilar, the inhabitants faced the loss of not only 212 jobs but also of a certain kind of identity. [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.49
Treballs de comunicació, Núm. 25 (Desembre 2008)  

Research literature 7 records found  
1.
107 p, 3.8 MB Reinventant a Miró : de l'estratègia al pla de comunicació / Duarte Lorente, Natalia ; Alavedra Comas, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball planteja una estratègia de màrqueting acompanyada d'un pla de comunicació per a la marca d'electrodomèstics Miró, en crisi des del 2011. En les següents pàgines exposo la problemàtica de la marca, el seu entorn i la competència amb la que conviu per, finalment, crear una estratègia i un pla d'accions que permeti tornar a posicionar-la com a marca líder en el seu sector.
El presente trabajo plantea una estrategia de marketing acompañada de un plan de comunicación para la marca de electrodomésticos Miró, en crisis desde el 2011. En las siguientes páginas expongo la problemática de la marca, su entorno y la competencia con la que convive para, finalmente, crear una estrategia y un plan de acciones que la permita volver a posicionarse como marca líder en su sector.
This project presents a marketing strategy followed by a communication plan for Miró, the electrical appliance brand in crisis since 2011. On the following pages I introduce the problems of the brand, its environment and the competitors of its market with the aim to create a strategy and an action plan that gives the tools to reposition the brand as a leader on its market.

2018
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2.
58 p, 2.7 MB Pla d'empresa de barnabrava.cat / González Unanue, Sergi ; Valero Sancho, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En el mercat de les tecnologies hi ha molta competència, i per tant no tots els projectes poden arribar a veure l'èxit. El naixement d'aquesta nova iniciativa està envoltat d'incertesa i risc. Per aquest motiu cada cop és més corrent veure la creació d'startups. [...]
En el mercado de la nuevas tecnologías hay mucha competencia, y por lo tanto no todos los proyectos pueden llegar a ver el éxito. El nacimiento de esta nueva iniciativa se ve envuelto de incertidumbre y riesgo. [...]
There is a lot of concurrence in the technology's market, therefore not all the projects can reach success. New initiatives born are surrounded by uncertainty and risk. For this reason, nowadays it is more usual to see the creation of startups. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
3.
163 p, 8.9 MB La gestió de la comunicació a les ONG : Estudi de cas: Greenpeace Espanya / García Pujol, Èrika ; Morales Serrano, Francisca, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Gestionar la comunicació de manera estratègica suposa un avantatge competitiu per empreses però també per altres organitzacions com les ONG. Aquestes són organitzacions solidàries amb objectius diferents dels de qualsevol empresa, per això la comunicació es gestiona des d'una altra mirada, aprofitant al màxim els beneficis del món digital i lluitant per consolidar una imatge sòlida dins d'un sector influenciat pels estereotips. [...]
Gestionar la comunicación de manera estratégica supone una ventaja competitiva para las empresas pero también para otras organizaciones como las ONG. Éstas son organizaciones solidarias con objetivos distintos a los de cualquier empresa, por esto la comunicación se gestiona des de otra perspectiva, aprovechando al máximo los beneficios del mundo digital y luchando para consolidar una imagen sólida en un sector influenciado por los estereotipos. [...]
To manage communication strategically is a competitive advantage for companies but also for other organizations such as NGOs. These are solidarity organizations with different aims than the others companies, so communication is managed from another perspective, maximizing the benefits of the digital world and struggling to build a strong image in a sector influenced by stereotypes. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
4.
48 p, 359.2 KB Cross-country differences in disclosure quality : a study of fair value disclosures by european real estate companies / Sundgren, Stefan (University of Vaasa) ; Mäki, Juha (University of Vaasa) ; Somoza López, Antonio (Universitat de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
Companies are under IAS 40 required to report fair values of investment properties on the balance sheet or to disclose them in the notes. The standard requires also that companies have to disclose the methods and significant assumptions applied in determining fair values of investment properties. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2013 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 13/7)  
5.
225 p, 2.1 MB Revelación voluntaria de información, cobertura mediática y favorabilidad : efectos en el coste del capital propio, las previsiones de beneficios y la manipulación del resultado / Álvarez Gómez, Manuel ; Rodríguez Pérez, Gonzalo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
El estudio del papel de la información en el mercado de capitales es fundamental, ya que una mayor revelación de información reduce la información asimétrica, requisito básico para el buen funcionamiento de los mercados. [...]
The study of the role of information in the capital market is fundamental, since greater disclosure of information reduces asymmetric information, a basic prerequisite for the smooth functioning of the markets. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Departament d'Economia de l'Empresa, 2013  
6.
455 p, 3.6 MB La Comunicación empresarial en situaciones de crisis : estudio de caso: la crisis de Fontaneda / Enrique, Ana Ma. (Ana María) ; Puig González, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Toda organización empresarial puede verse afectada por un acontecimiento capaz de poner en riesgo su equilibrio natural, siendo susceptible de derivar en crisis y amenazando no tan sólo la estabilidad de la propia compañía, sino también, el sector empresarial en la que ésta se desenvuelve. [...]
Any business organization can be affected by an event capable of risking their natural balance is likely to lead to crisis and threaten not only the stability of the company itself, also, the business area in which it operates. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  
7.
451 p, 1.7 MB La Comunicación planificada : estudio cualitativo de las variables estructura, gestión y valores en la comunicación de las organizaciones / Morales Serrano, Francisca ; Ricarte Bescós, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
El objeto de la presente Tesis es estudiar la estructura, la gestión y los valores en la Comunicación de las organizaciones desde un enfoque holístico. Para avanzar en la investigación, asesorar y formar profesionales en el campo que nos ocupa es imprescindible conocer como se estructura la comunicación, cómo se gestiona y cuál es su materia prima: cuáles son sus valores. [...]
THE PLANNED COMMUNICATION: qualitative study of the variable ones structures, management and values in the communication of the organizations. Doctoral thesis. Author: Francisca Morales Serrano. The object of the present Thesis is study the structure, the management and the values in the Communication of the organizations from a hollistic approach. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.