Results overview: Found 8 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Research literature, 1 records found
Articles 7 records found  
1.
10 p, 302.5 KB Wikipedia as a Disruptive Translation Environment : an analysis of the Istanbul/İstanbul controversy / Jones, Henry (University of Manchester)
This article presents a case-study focused on the collaborative construction of the English-language Wikipedia article about "Istanbul". It tracks the evolution of a heated debate revolving around the city's name and highlights the extent to which translation practices in this online environment are shaped by the website's disruptive digital geography.
Aquest article presenta un estudi de cas centrat en la redacció col·laborativa de l'article anglès de la Viquipèdia sobre Istanbul. Segueix l'evolució del debat acalorat que hi va haver sobre el nom de la ciutat i subratlla fins a quin punt la geografia digital disruptiva d'aquest lloc web modela les pràctiques de traducció en aquest entorn en línia.
Este artículo presenta un estudio de caso centrado en la elaboración colaborativa del artículo de Wikipedia en inglés sobre Estambul. Sigue la evolución del debate encendido sobre el nombre de la ciudad y resalta hasta qué punto la geografía digital disruptiva de este sitio web modela las prácticas de la traducción en este entorno en línea.

2018 - 10.5565/rev/tradumatica.208
Tradumàtica, Núm. 16 (2018) , p. 104-113 (Tradumàtica dossier)  
2.
24 p, 200.9 KB Modelos emergentes de sostenibilidad de procomunes audiovisuales / Berlinguer, Marco (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Martínez Moreno, Ruben (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Fuster Morell, Mayo, 1975- (Harvard University. Berkman Center for Internet and Society) ; Subirats, Joan (Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Este articulo afronta un fenómeno emergente caracterizado por el continuo cambio y experimentación: la creación colaborativa y procomún de contenidos audiovisuales online. El análisis se centra en extraer cuales son los modelos de sostenibilidad de la creación colaborativa online. [...]
This paper addresses an emerging phenomenon characterized by continuous change and experimentation: the collaborative commons creation of audiovisual content online. The analysis wants to focus on models of sustainability of collaborative online creation, paying particular attention to the use of diferent forms of advertising. [...]

2013
Teknokultura, Vol. 10 Núm. 1 (2013) , p. 131-153  
3.
5 p, 78.9 KB A formação em didática das ciências com comunidades online / Vieira, Rui Marques (Universidade de Aveiro (Portugal)) ; Tenreiro-Vieira, Celina (Universidade de Aveiro (Portugal))
A formação em Didáticas das Ciências, com a implementação do processo de Bolonha em Portugal, passou a ter uma iniciação no 1º ciclo (Licenciatura) e o seu aprofundamento no 2º ciclo (Mestrado). [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3691-3695 (Innovacions didàctiques)  
4.
16 p, 182.6 KB Crisis de representación y de participación. ¿Son las comunidades virtuales nuevas formas de agregación y participación ciudadana? / Fuster Morell, Mayo (Harvard University) ; Subirats, Joan (Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Los sistemas políticos democráticos están atravesando un período de fuertes convulsiones. A partir del análisis de dos casos de estudio de Comunidades de Creación Online (CCOs), como formas pensadas e implementadas en y desde Internet, el artículo presenta algunas conclusiones sobre las características específicas de la participación y la agencia política que puedan resultar generalizables en un proceso de transformación profunda de la democracia contemporánea. [...]
Democratic political systems are currently undergoing something of an upheaval. Based on an analysis of two case studies concerning Online Creation Communities (OCCs), which are conceived of and implemented on the Internet, this paper presents some conclusions regarding the specific characteristics of the participation and the political agency that have the potential to become more widespread as the profound transformation of contemporary democracy proceeds. [...]

2012 - 10.3989/arbor.2012.756n4002
Arbor, Vol. 188, núm. 756 (2012) , p. 641-656  
5.
14 p, 155.8 KB Etnografía conectiva de una práctica de intercambio de archivos : el caso búlgaro / Ninova, Maya Georgieva (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este texto es un resumen de mi tesis doctoral en que intento mostrar algunos puntos clave del estudio. He optado por comentar de manera muy concisa las motivaciones que me han llevado a realizar el estudio en Bulgaria pero también mi inspiración metodológica y el trabajo de campo que he realizado. [...]
This text is a summary of my dissertation where I try to show some key points of the study. I chose to discuss very concisely the motivations that have led me to conduct the study in Bulgaria but also my methodological inspiration and the fieldwork I have done. [...]

2015 - 10.5565/rev/athenea.1663
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 15 Núm. 3 (noviembre 2015) , p. 265-278 (Tesisteca)  
6.
13 p, 612.9 KB Aprendizaje colaborativo en comunidades de práctica online : la plataforma e-Catalunya / Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fernández de Álava, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El desarrollo e implantación de comunidades de práctica (CoP) online en la Administración Pública catalana es relativamente reciente. Este artículo presenta una experiencia con un objetivo triple: (1) presentar la plataforma e-Catalunya como propuesta de comunicación y de aprendizaje en red basado en CoP; (2) describir los principios que la sustentan; y (3) analizar la valoración de más de 200 participantes y moderadores, de 8 CoP, sobre su funcionamiento. [...]
The development and implementation of online communities of practice (CoP) in the public administration of Catalonia is an incipient matter. This paper reports on an experience with 3 main objectives: (1) to introduce the e-Catalunya platform as a model of communication and online learning based on CoP; (2) to describe the foundations of this model; and (3) to analyse the assessment of more than 200 moderators and participants, from 8 CoP, of its functioning. [...]

2014
Edutec (Palma de Mallorca), Num. 47 (2014) , p. 1-13  
7.
18 p, 162.0 KB Estudi etnogràfic d'un grup híbrid online/off-line / Tomàs i Justribó, Santiago
L'estudi se centra en l'anàlisi dels patrons d'interacció social d'un grup concret de nois que juguen a jocs en línia en un cibercafè de Barcelona. Es tracta d'un grup que es podria qualificar com a híbrid –on-line/off-line– ja que, en ell, el contacte presencial alterna i se superposa amb la interacció virtual. [...]
This research analyses the patterns of social interaction of a specific group of young people who play on-line games in a cybercafe in Barcelona. This group can be classified as a hybrid -on-line/off-line- since their face-to-face interaction alternates with, and is frequently superimposed on, their virtual interaction. [...]

2004 - 10.5565/rev/athenead/v1n5.118
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 5 (2003) p. 79-96  

Research literature 1 records found  
1.
El aprendizaje informal en comunidades de práctica virtuales en la administración pública: evaluación y acreditación / Fernández de Álava, Miren ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Marsick, Victoria J., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
En las últimas décadas, y con objeto de responder a las exigencias de una sociedad en constante evolución, resulta necesario considerar otras formas de acceder al conocimiento, además de las tradicionales y ligadas a los procesos de formación reglada y formal establecidos. [...]
In recent decades, with the aim of answering the demands of a society in rapid evolution, it has become necessary to consider other ways to access knowledge, besides the traditional ones linked to official and formal classroom training. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
2 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.