Resultats globals: 18 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 18 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
20 p, 705.2 KB Estudio de emociones en un proceso de ruptura cognitiva a través del reconocimiento facial / Ezquerra Martínez, Ángel (Universidad Complutense de Madrid) ; Pamplona, Sonia (Universidad Complutense de Madrid) ; Casas-Mas, Amalia (Universidad Complutense de Madrid) ; Nieto-Gómez, Iván (Universidad Complutense de Madrid)
Las emociones que se producen en los procesos de enseñanza-aprendizaje en ciencias experimentales presentan cuestiones todavía por resolver. En este artículo, hemos utilizado un método paramétrico que usa el reconocimiento facial y permite identificar las emociones en tiempo real y vincularlas con acciones educativas concretas. [...]
The emotions that arise in the processes of teaching and learning in experimental sciences still pose unresolved questions. In this article, we have employed a parametric method that utilizes facial recognition, allowing the real-time identification of emotions and their linkage to specific educational actions. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5987
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 23-42 (Investigaciones Didácticas)  
2.
18 p, 1.0 MB Climate Change and Health in Urban Areas with a Mediterranean Climate : A Conceptual Framework with a Social and Climate Justice Approach / Marí-Dell'Olmo, Marc 1978- (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Oliveras, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Barón-Miras, Lourdes Estefanía (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona. Universitat de Barcelona. Servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia) ; Borrell i Thió, Carme (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Montalvo Porro, Tomas (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ariza, Carles (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Ventayol, Irma (Ajuntament de Barcelona. Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat) ; Mercuriali, Lilas (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sheehan, Mary (The Johns Hopkins University - Pompeu Fabra University Public Policy Center) ; Gómez-Gutiérrez, Anna (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Villalbí, Joan Ramon (Agència de Salut Pública de Barcelona)
The consequences of climate change are becoming increasingly evident and highlight the important interdependence between the well-being of people and ecosystems. Although climate change is a global phenomenon, its causes and consequences vary dramatically across territories and population groups. [...]
2022 - 10.3390/ijerph191912764
International journal of environmental research and public health, Vol. 19 Núm. 19 (october 2022) , p. 12764  
3.
26 p, 1.8 MB Evolución de la concepción de medio ambiente en estudiantes de pedagogía en educación básica / Arias Arce, Roberto Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Banqué, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El presente estudio explora en la evolución de la noción de medio ambiente que despliegan estudiantes de pedagogía en educación básica chilenos, a lo largo del desarrollo de un taller constructivista en Educación Ambiental (EA), asumiendo la necesidad de actualizarla en Chile. [...]
The present study explores the evolution of the notion of the environment that Chilean pedagogy students deploy in basic education, throughout the development of a constructivist workshop on Environmental Education (EA), assuming the need to update it in Chile. [...]

2020 - 10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2019.v1.i2.2202
Revista educación ambiental y sostenibilidad (REAyS), Vol. 1 Núm. 2 (2020)  
4.
17 p, 3.6 MB Ecosystem dynamics and management after forest die-off : a global synthesis with conceptual state-and-transition models / Cobb, Richard C. (California State Polytechnic University) ; Ruthrof, Katinka X. (Murdoch University) ; Breshears, David D. (University of Arizona) ; Lloret Maya, Francisco (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Aakala, Tuomas (University of Helsinki) ; Adams, Henry D. (Oklahoma State University) ; Anderegg, William R. L. (Universty of Utah. Department of Biology) ; Ewers, Brent E. (University of Wyoming. Department of Botany and Program in Ecology) ; Galiano, Lucía (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Grünzweig, José M. (The Hebrew University of Jerusalem) ; Hartmann, Henrik (Max-Planck Institute for Biogeochemistry) ; Huang, Cho-ying (National Taiwan University. Department of Geography) ; Klein, Tamir (Weizmann Institute of Science (Israel)) ; Kunert, Norbert (University of Freiburg) ; Kitzberger, Thomas (Universidad Nacional del Comahue (Argentina)) ; Landhäusser, Simon M. (University of Alberta. Department of Renewable Resource) ; Levick, Shaun R. (Max-Planck-Institut für Biogeochemie) ; Preisler, Yakir (The Hebrew University of Jerusalem) ; Suárez, Maria Laura (Universidad Nacional del Comahue (Argentina)) ; Trotsiuk, Volodymyr (Ceska Zemedelska Univerzita V Praze) ; Zeppel, Melanie J. B. (University of Sydney)
Broad-scale forest die-off associated with drought and heat has now been reported from every forested continent, posing a global-scale challenge to forest management. Climate-driven die-off is frequently compounded with other drivers of tree mortality, such as altered land use, wildfire, and invasive species, making forest management increasingly complex. [...]
2017 - 10.1002/ecs2.2034
Ecosphere, Vol. 8, Issue 12 (December 2017) , art. e02034  
5.
5 p, 574.6 KB Tractament d'idees alternatives de física en educació secundària / Torres Climent, Àngel Luis (IES Joanot Martorell d'Elx (Alacant))
El present treball mostra una proposta metodològica per canviar certes idees alternatives de la Física de l'Educació Secundària, per idees científiques. La proposta persegueix arri- bar al canvi conceptual i metodològic a través del plantejament de situacions d'indagació, discussió i comunicació dels alumnes, ocupant un paper fonamental del procés, la contrastació experimental de les hipòtesis.
The present work shows a methodological propose to change some alternative ideas related with Physics in high school education, for scientific ideas. That propose tries to get a conceptual and methodological change by proposing inquiry situations, students' discussion and communication, in which experimental contrast of the hypotheses occupies a fun-damental role in the process.

2016 - 10.5565/rev/ciencies.364
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 7-11 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
6.
20 p, 429.0 KB Modal verbs, future and grammaticalization in Old Catalan : a cognitive approach / Sentí, Andreu (Universitat de València)
The process of grammaticalization of Catalan modal verbs deure, haver and tenir involves a semantic change, a rise of new meanings and an increase in their semantic network. On the one hand, deontic modal verbs develop inferential evidential meanings, and, on the other, future meanings (posteriority). [...]
La gramaticalització de les perífrasis verbals modals deure + Inf, haver (a/de) + Inf i tenira/de + Inf, i va comportar una evolució semàntica i un procés de polisemització ric i complex. Les perífrasis d'obligació desenvolupen, per una banda, uns valors evidencials d'inferència i, per l'altra, uns valors de posterioritat temporal o futur. [...]

2015 - 10.5565/rev/catjl.162
Catalan journal of linguistics, Vol. 14 (2015) , p. 179-198 (Articles)  
7.
20 p, 786.4 KB El mapa evolutivo de las estaciones del año / Navarro Pastor, Manuel (Universitat d'Alacant)
Los mapas evolutivos son estructuras que representan la red de itinerarios que pueden seguir los niños en la conceptualización de temas específicos (en el ámbito del pensamiento concreto). Están constituidos por el conjunto de integraciones posibilitadas por la sucesión de diferenciaciones que realiza el sujeto de un aspecto de su realidad observacional (a partir de la percepción). [...]
Els mapes evolutius són estructures que representen la xarxa d'itineraris que poden seguir els nens en la conceptualització de temes específics (en l'àmbit del pensament concret). Estan constituïts pel conjunt d'integracions possibilitades per la successió de diferenciacions que realitza el subjecte d'un aspecte de la seva realitat observacional (a partir de la percepció). [...]
Evolutionary maps (emaps) are structures that represent the network of itineraries that children may follow in the conceptualization of specific topics (within concrete thought). They consist of the set of integrations that are made possible by the succession of differentiations that subjects make from perceptual reality. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1464
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 23-42 (Investigaciones Didácticas)  
8.
24 p, 369.4 KB La enseñanza y el aprendizaje de la ciencias. un estudio sobre «qué, cuándo y cuánto» aprenden los alumnos acerca de la visión / Bravo, Bettina (Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ingeniería) ; Pesa, Marta (Universidad Nacional de Tucumán. Departamento de Física) ; Pozo, Juan Ignacio (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Básica)
Se estudia el aprendizaje experimentado por un grupo de alumnos de educación secundaria cuando se implementa en el aula una propuesta especialmente diseñada para propiciar un cambio ontológico, epistemológico y conceptual de su modo de conocer. [...]
What is studied is the experimented learning of a group of students of secondary school education when the specially designed teaching proposal to foster an ontological, epistemic and conceptual change in the way of knowledge is implemented in the classroom. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n3.424
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 3 (novembre 2012) , p. 109-132  
9.
12 p, 274.0 KB Valoración de los modelos más usados en la enseñanza de las ciencias basados en la analogía «el alumno como científico» / Marín Martínez, Nicolás (Almería University. Department of Didactics in Mathematics and Experimental Sciences.) ; Cárdenas Salgado, Fidel Antonio (Pedagógica Nacional University, Bogotá. Chemistry Department.)
En didáctica de las ciencias, agrupar ciertos modelos de enseñanza bajo la analogía del «alumno como científico» resulta útil y significativo dado que hace referencia a un modo de fundamentar y argumentar propuestas para la enseñanza de las ciencias. [...]
In Science Education, grouping certain models of teaching under the analogy of the «student as a scientist» is useful and meaningful, since it has become a powerful way of supporting proposals for Science teaching. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n1.332
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 1 (2011) , p. 35-45  
10.
10 p, 341.4 KB Pensamiento intuitivo en química: suposiciones implícitas y reglas heurísticas / Talanquer, Vicente
El objetivo central de este trabajo es el de ilustrar en qué medida el razonamiento de los estudiantes de ciencias, en particular de los alumnos de química, puede estar restringido por suposiciones implícitas sobre las propiedades y el comportamiento de las entidades en un sistema, o por atajos de razonamiento (heurísticos) que les ayudan a disminuir el esfuerzo cognitivo. [...]
The central goal of this work is to illustrate the extent to which science students' reasoning is constrained by a) implicit assumptions about the properties and behavior of the relevant entities in the domain, and b) shortcut reasoning procedures (heuristics) in order to build explanations, generate inferences, and make predictions and decisions with limited time and knowledge. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n2.6
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 2 (2010) , p. 165-174  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.