Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
17 p, 3.6 MB Ecosystem dynamics and management after forest die-off : a global synthesis with conceptual state-and-transition models / Cobb, Richard C. (California State Polytechnic University) ; Ruthrof, Katinka X. (Murdoch University) ; Breshears, David D. (University of Arizona) ; Lloret Maya, Francisco (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Aakala, Tuomas (University of Helsinki) ; Adams, Henry D. (Oklahoma State University) ; Anderegg, William R. L. (Universty of Utah. Department of Biology) ; Ewers, Brent E. (University of Wyoming. Department of Botany and Program in Ecology) ; Galiano, Lucía (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Grünzweig, José M. (The Hebrew University of Jerusalem) ; Hartmann, Henrik (Max-Planck Institute for Biogeochemistry) ; Huang, Cho-ying (National Taiwan University. Department of Geography) ; Klein, Tamir (Weizmann Institute of Science (Israel)) ; Kunert, Norbert (University of Freiburg) ; Kitzberger, Thomas (Universidad Nacional del Comahue (Argentina)) ; Landhäusser, Simon M. (University of Alberta. Department of Renewable Resource) ; Levick, Shaun R. (Max-Planck-Institut für Biogeochemie) ; Preisler, Yakir (The Hebrew University of Jerusalem) ; Suárez, Maria Laura (Universidad Nacional del Comahue (Argentina)) ; Trotsiuk, Volodymyr (Ceska Zemedelska Univerzita V Praze) ; Zeppel, Melanie J. B. (University of Sydney)
Broad-scale forest die-off associated with drought and heat has now been reported from every forested continent, posing a global-scale challenge to forest management. Climate-driven die-off is frequently compounded with other drivers of tree mortality, such as altered land use, wildfire, and invasive species, making forest management increasingly complex. [...]
2017 - 10.1002/ecs2.2034
Ecosphere, Vol. 8, Issue 12 (December 2017) , art. e02034  
2.
17 p, 952.9 KB Promoviendo la apropiación del modelo de energía en estudiantes de 4º de ESO a través del diseño didáctico / Soto, Macarena (Universidad de Santiago de Chile) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Presentamos una investigación sobre la apropiación del modelo de energía por parte de estudiantes de 4º de ESO que participan de un taller experimental centrado en la modelización (ideas de transferencia, conservación y degradación de la energía), identificando los grados de sofisticación en el uso del modelo y las fronteras conceptuales que superan, y usando este análisis para orientar el refinamiento iterativo del diseño del taller (perspectiva de diseño basado en la investigación). [...]
We present a research about the appropriation of the model of energy by 4th ESO students that participate in a modeling labwork-based workshop dealing with the ideas of energy transfer, conservation and degradation, identifying different degrees of sophistication in the use of the model of energy by students and some conceptual boundaries necessary to be crossed. [...]

2017 - 10.17979/arec.2017.1.1.2003
Ápice, Vol. 1, núm. 1 (2017) , p. 90-106  
3.
11 p, 935.8 KB Reflections on a Quarter-Century of Research in Sports Medicine Psychology / Wiese-Bjornstal, Diane M. (University of Minnesota)
The three purposes of this paper are to provide reflections on (a) defining a new field of sports medicine psychology, (b) our research examining the genesis and testing of the integrated model of psychological response to the sport injury and rehabilitation process (Wiese-Bjornstal and Smith, 1993), and, (c) future directions for evaluating the model and advancing the field of sports medicine psychology. [...]
Los tres objetivos de este artículo son el reflexionar sobre (a) la definición d un nuevo campo de la psicología de la medicina del deporte; (b) la investigaciones que han examinado la génesis y la comprobación del modelo psicológico integrado de respuesta a la lesión deportiva y del proceso de readaptación (Wiese-Bjornstal y Smith. [...]
Os três objectivos deste artigo são reflectir sobre (a) a definição de um novo campo da psicologia da medicina desportiva; (b) as investigações que analisaram a génese e a comprovação do modelo integrado de resposta psicológica à lesão desportiva e do processo de reabilitação (Wiese-Bjornstal and Smith. [...]

2014
Revista de psicología del deporte, Vol. 23 Núm. 2 (2014) , p. 411-421  
4.
12 p, 569.6 KB Una investigación sobre los esquemas conceptuales del continuo : ensayo de un cuestionario / Romero, C. (IB Manuel Blancafort (La Garriga, Catalunya))
Calculus, we have established a questionnaire and an analytical approach to responses, fully rooted in networks. The theoretical framework is based on the Dreyfus and Vinner idea of cconcept image)), where we attune the expression eperception of a propertyn. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4235
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 3-14  
5.
12 p, 57.2 KB Construyendo significados en mecánica cuántica : fundamentación y resultados de una propuesta innovadora para su introducción en el nivel universitario / Greca, Ileana Maria (Universidad Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Física) ; Herscovitz, Victoria E. (Universidad Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Física)
El rápido crecimiento de una tecnología basada en los principios de la mecánica cuántica torna imperioso el conocimiento de sus fundamentos por la mayoría de los estudiantes universitarios. Siendo una de las mayores dificultades al estudiar estos temas la creación de la «nueva percepción» que la mecánica cuántica implica para el mundo microscópico, desarrollamos una unidad didáctica introductoria con un abordaje que denominamos fenomenológico-conceptual, con énfasis en las características cuánticas de los sistemas. [...]
Technology based on the principles of Quantum Mechanics is of growing importance so it becomes imperative to offer to the future professionals at least courses on the basics of it. One of the main problems faced by students when learning this subject relates to the difficulty of creating a «new perception» for the microscopic world. [...]

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3974
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 2 (2002) , p. 327-338  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.