Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
23 p, 408.3 KB La formación en competencias de pensamiento histórico / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta una propuesta para la formación de competencias de pensamiento histórico. 1) La conciencia histórica-temporal relacionada con la temporalidad humana, el cambio y el poder sobre el tiempo futuro. [...]
This article presents a proposal of historical thinking competences education. 1) The historical-temporal consciousness related to human temporality, change and power over the future time. 2) The representation of history, such as narrative and historical explanation, for the reconstruction of the past. [...]

2010
Clio y asociados, Núm. 14 (2010) , p. 34-56  
2.
19 p, 172.4 KB Formación de la conciencia histórica y educación para el futuro / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo pretendemos establecer las relaciones entre dos corrientes de investigación e innovación en la enseñanza de la Historia y de las ciencias sociales, que tienen importantes líneas de convergencia, aunque pertenecen a tradiciones científicas diferentes. [...]
In this article we pretend to prove the relations between two lines of research and innovation in the teaching of history and social sciences, both have important points of contact, although they belong to different scientific traditions. [...]

2014
Clio y asociados, Núm. 19 (2014) , p. 249-267  
3.
14 p, 250.2 KB Una investigación cualitativa y etnográfica sobre el valor educativo y el uso didáctico del patrimonio cultural / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
Se han hecho valiosas aportaciones acerca del estudio del patrimonio cultural desde la perspectiva de las diversas ciencias sociales y de la didáctica, pero dichas aportaciones parece que han encontrado escaso eco en la enseñanza-aprendizaje de las ciencias sociales. [...]
Valuable contributions have become about the study of the cultural patrimony from the perspective of diverse social sciences and the didactics, but these contributions it seems that they have found little echo in the education-learning of social sciences. [...]

2008
Enseñanza de las ciencias sociales, Núm. 7 (2008) , p. 23-37  
4.
21 p, 973.6 KB La investigación en didáctica de la historia / Henríquez Vásquez, Rodrigo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Los autores exponen en este artículo sus indagaciones sobre la situación de la investigación en didáctica de la Historia, a partir de la literatura científica producida en algunos de los países de nuestro entorno, concretándose al mundo anglosajón, al francófono y al italiano y, dada la diversidad temática, ciñéndose a algunas líneas de investigación y sobre algunas características que permitan a los investigadores de habla española conocer, comparar o definir su propia línea de investigación. [...]
The authors explain in this article their research in the situation ofthe investigation in Hstory didactic. The stating pont is scientific literature publisched in dijferent countries, specialy in the anglo saxon wod, France and Italy and, for the thematic diversity, in the concentration of somes investigations and about some caractheristics who will Uve the investigators ofSpanish language to know, to compare or to definite his modele ofinvestigation. [...]

2004
Educación XX1, Vol. 7 (2004) , p. 63-84  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.