Resultats globals: 15 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 14 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
22 p, 445.3 KB Juegos para enseñar la naturaleza del conocimiento científico y tecnológico / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears) ; Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears)
La naturaleza del conocimiento científico y tecnológico constituye un componente esencial de la alfabetización en ciencias o de la competencia científica, y por eso sus contenidos innovadores se están incorporando a los currículos de ciencias actuales. [...]
La naturalesa del coneixement científic i tecnològic constitueix un component essencial de l’alfabetització en ciències o de la competència científica, i per això els seus continguts innovadors s’estan incorporant als currículums de ciències actuals. [...]
The nature of scientific and technological knowledge is an essential component of scientific literacy or science competence and form part of the current science curricula as innovative content. Due to the lack of appropriate educational materials, however, teaching such concepts in the classroom is a major challenge. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.839
Educar, Vol. 53 Núm. 1 (2017) , p. 149-170 (Temas de investigación)  
2.
26 p, 576.8 KB Libertarian movement and self-management of knowledge in the Spain of the first third of the 20th century : «Questions and answers» section (1930-1937) of the journal Estudios / Tabernero-Holgado, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d’Història de la Medicina) ; Molero Mesa, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Jiménez-Lucena, Isabel (Universidad de Málaga. Unidad de Historia de la Medicina)
Newspaper Q&A sections reflect and contribute to the social historical context in which they are published, and they may play roles as distinct as becoming a tool to sustain social arrangements or, conversely, being an instrument for social change. [...]
2013 - 10.4321/S0211-95362013000100003
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 33, Núm. 1 (2013) , p. 43-67  
3.
19 p, 292.0 KB Evaluación del conocimiento didáctico y científico del profesorado : el caso del sistema educativo de Panamá / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Talavera, Marisa (Senacyt (República de Panamá))
La investigación que se presenta en este artículo parte de la realización de un estudio sobre el profesorado que enseña Ciencias (Gairín (coord. ), 2009) en el contexto del Plan de Evaluación de los Aprendizajes de Ciencias y Matemática que se inició en el año 2008 por parte de la Secretaría Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación (SENACYT) de Panamá. [...]
The research presented in this paper derives from a broad study of Panamanian science teachers carried out in the context of the Plan de Evaluación de los Aprendizajes de Ciencias y Matemática. This plan stars in 2008 and was held by Secretaría Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación (SENACYT) from Panama. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.821
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 229-247  
4.
26 p, 580.4 KB Movimiento libertario y autogestión del conocimiento en la España del primer tercio del siglo XX : la sección «Preguntas y respuestas» (1930-1937) de la revista Estudios / Tabernero-Holgado, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d’Història de la Medicina) ; Molero Mesa, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Jiménez-Lucena, Isabel (Universidad de Málaga. Unidad de Historia de la Medicina)
Las secciones periodísticas de preguntas y respuestas reflejan y contribuyen a las sociedades en que se publican, y pueden desempeñar roles tan diferentes como constituirse en una herramienta para mantener la normatividad social o, por el contrario, en un instrumento para el cambio de las normas sociales. [...]
2013 - 10.4321/S0211-95362013000100003
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 33, Núm. 1 (2013) , p. 43-67  
5.
18 p, 698.1 KB La contribución de la psicologia social al estudio de la ciencia / Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tirado Serrano, Francisco Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
El articulo pretende mostrar la contribución que hasta ahora ha hecho la psicologia social al estudio de la ciencia, señalando sus principales carencias así como las posibles vias de superación de las mismas. [...]
This paper presents the contributions of social psychology to the study of science. It highlights its weakerpoints, and suggests ways of overcoming them. First, the authors propose a thematic classification of the studies carried out in the field of social psychology. [...]

2000
Anuario de psicología, Vol. 31, Núm. 3 (2000) , p. 77-93  
6.
6 p, 455.8 KB Creencias versus conocimiento en el concepto de alimento natural / España Ramos, Enrique ; Prieto Ruz, Teresa
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
7.
27 p, 434.0 KB A Questão da Agência em Redes Acadêmicas de Pesquisa : Centralidade, Produtividade e Escolha / Rossoni, Luciano (Universidade Positivo (Brasil)) ; Guarido Filho, Edson Ronaldo (Universidade Positivo (Brasil)) ; Machado-da-Silva, Clóvis L. (Universidade Positivo (Brasil))
No presente artigo, investigamos o papel da agência na construção do conhecimento científico com base em pressupostos do estruturacionismo. Para tanto, a noção de agência foi empiricamente tratada a partir da análise de redes sociais, tendo como indicadores a centralidade, produtividade e escolha preferencial de pesquisadores do campo da pesquisa na área dos estudos organizacionais e da estratégia em organizações no Brasil. [...]
In this article, we examine the role of the agency in the construction of scientific knowledge under the assumptions of structurationism. For this purpose, the notion of agency has been empirically treated from the social network analysis, with the indicators being the centrality, productivity and preferential attachment of researchers in the field of organizational studies and strategy in Brazil. [...]

2010 - 10.5565/rev/redes.401
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 19, Núm. (2010) , p. 96-121
2 documents
8.
10 p, 397.4 KB Using Ecological Data as a Foundation for Decision-Making in the USA / Barbour, Michael T. ; Holdsworth, Susan ; Paulsen, Steve
Decisions that impact the quality of aquatic systems are being made daily throughout the world based on little or no ecological information (Barbour et al. , 2004). Monitoring information, based on scientifically and rigorously tested ecological indicators, is integral to water quality management programs for protecting human health, preserving and restoring ecosystem integrity, and sustaining a viable economy. [...]
Diariamente se están tomando decisiones que inciden en la calidad de los sistemas acuáticos basadas en escasa o ninguna información ecológica (Barbour et al. , 2004). La información obtenida en programas de gestión, basada en indicadores cient´ıficos y basados en indicadores ecológicos, se integra en programas de gestión de la calidad del agua para la protección de la salud humana, la preservación o restauración de la integridad de los ecosistemas y el sostenimiento de una economía viable. [...]

2006
Limnética, V. 25 n. 3 (2006) p. 613-622  
9.
10 p, 485.9 KB Análisis de la influencia de la construcción de mapas conceptuales sobre la estructura cognitiva en estudiantes de física / López Rupérez, F.
In this work we investigated the effect of systematic hierarchical concept mapping by students in a COU (High School) Physics class on their cognitive structure. The results show no statistically significant influence of the treatment, but rather of personal study habits on the nurnber of response words. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 135-144  
10.
12 p, 732.6 KB Más allá del conocimiento : los desafíos epistemológicos y sociales de la enseñanza mediante el cambio conceptual / Duschl, R. A.
The focus of this paper is on the generic assessment practices teachers need to adopt in order to support the shift in perspective about classroom management. This research show that actions, practices, products and discourse patterns of the classroom can provide the necessary assessment information in the epistemic, cognitive, and social domains teachers need to facilitate science learning.
1995
Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 3-14  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
289 p, 2.0 MB Sociedad del riesgo y comunicación social de la ciencia: Apropiación social del conocimiento científico relevante en el marco de conflictos ambientales. El caso de un desastre ecológico en el sur de Chile / Villarroel Venturini, Pablo ; Vilches M., Lorenzo, dir. ; Skewes V., Juan Carlos, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació
La ubicuidad y magnitud de la crisis ambiental contemporánea ha dado lugar a desafíos completamente nuevos para la sociedad moderna, lo cual, en las últimas tres décadas, ha estimulado nuevos desarrollos en teoría social para intentar comprender este escenario emergente. [...]
This, in turn, has stimulated new developments in social theory to make sense of this emergent scenario. Among the theoretical perspectives that have been developed, the risk society theory (RST) makes it possible to understand the occurrence of environmental problems as a consequence of a crisis in modernity. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.