Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
14 p, 120.6 KB Episteme : a journal of social epistemology
Edinburgh : Edinburgh University Press, 2004-
73 documents
 Accés restringit a la UAB

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
196 p, 947.5 KB Pensamiento permitido, formas de conocimiento y jerarquización del saber: apuntes psicosociales / Martínez Richard, Janicce ; Pujal i Llombart, Margot, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
La investigación "«Pensamiento permitido», formas de conocimiento y jerarquización del saber: apuntes psicosociales", trata de una interpelación al mundo del conocimiento si bien desde las posiciones de sujeto que permite y propicia el saber académico, pasando por éste y volviendo a éste, discurre y transita por "otras formas de conocimiento" según algunas tesis de Henri Bergson acerca de "la inteligencia" entendida como una posibilidad entre aquellas formas, y no la única. [...]
The investigation "«Permitted thought», forms of knowing and hierarchization of knowledge: psychosocial notes", questions the world of knowledge from the position of the subject that allows and facilitates academic knowledge by going through and back to it after visiting "other ways of knowing", as Henri Bergson put it in some theses on "intelligence" considered as a mere possibility among others. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
115 p, 815.9 KB Estructura y relato en diseño : el holograma como metáfora epistemológica y herramienta didáctica del diseño / Aubry Ramírez, Dominique ; Arribas, Irma ; Pibernat i Domènech, Oriol
La sobrevaloración del diseño como categoría formal evidencia una debilidad en cuanto a la comprensión y sensibilidad ante la capacidad expresiva del mismo, provocando un desequilibrio proyectual que sobreformaliza y banaliza al diseño. [...]
The over value of design as a formal category shows a debility regarding the comprehension and sensibility in which it expresses it self, provoking a disequilibrium that banalize and over formalize design. [...]

2015  
3.
193 p, 547.0 KB Integración de la epistemología en la formación del profesorado de ciencias / Adúriz-Bravo, Agustín ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
La didáctica de las ciencias reconoce actualmente la necesidad y la urgencia de formar al profesorado de ciencias en las metaciencias (epistemología, historia y sociología de la ciencia). Esta tesis está dedicada a una revisión crítica y a una generación de criterios y propuestas para la formación de los futuros profesores de ciencias en la epistemología. [...]
Didactics of science (science education as a discipline) currently recognises the urgent need to educate science teachers in the metasciences (philosophy, history and sociology of science). This thesis is devoted to a critical revision of this idea and to the construction of criteria and proposals for prospective science teacher education in the philosophy of science. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
3 documents
4.
306 p, 1.9 MB Perceptual demonstratives and attention : conceptual and epistemological aspects of perceptual consciousness / Fernández Prat, Olga ; Quesada, J. Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
En aquesta tesi es tracta un cas concret i significatiu d'interacció entre anàlisi conceptual i investigació científica en psicologia cognitiva: l'aspecte demostratiu de la percepció, un tret central que ha estat estudiat recentment per filòsofs com ara Peter Strawson, Gareth Evans, Christopher Peacocke, John McDowell, John Campbell i Bill Brewer (encara que ja fou objecte d'atenció per part de Hegel a les primeres seccions de la Fenomenologia de l'espirit). [...]
This dissertation is about a specific and significant case of interaction between conceptual analysis and scientific research in cognitive psychology, namely, the demonstrative aspect of perception, a central feature which has been recently discussed by philosophers such as Peter Strawson, Gareth Evans, Christopher Peacocke, John McDowell, John Campbell and Bill Brewer (although it was already treated by Hegel in the first sections of The Phenomenology of Mind). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.