Resultats globals: 240 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 200 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 5 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 32 registres trobats
Articles 200 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 288.9 KB Fortaleses i febleses del Treball de Final de Grau a la Facultat de Traducció i d’Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona : epistemologia, heteroglòssia, visibilitat / Aguilar-Amat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d’Interpretació) ; Edo Julià, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d’Interpretació) ; Guarné Cabello, Blai (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d’Interpretació)
El Treball de Final de Grau és una assignatura de síntesi mitjançant la qual l’estudiant, supervisat per un tutor, demostra la capacitat d’aplicar els coneixements i les competències que ha adquirit al llarg del Grau en un àmbit concret de caire acadèmic o professional, ja explorat anteriorment o encara per explorar. [...]
The Final Year Project (TFG - Treball de Final de Grau) is a compulsory subject in the final year of the Bachelor’s degree. Under the supervision of a tutor, students demonstrate the ability to apply acquired skills and know-how in a specific academic or professional field, which can be an area where research has already been carried out or as yet to be studied. [...]

2018
Quaderns : revista de traducció, Núm. 25 (2018) , p. 267-285 (Experiències)  
2.
20 p, 1.1 MB La coordinación de las aproximaciones en la comprensión del concepto de límite cuando los estudiantes para profesor anticipan respuestas de estudiantes / Fernández Verdú, Ceneida (Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica) ; Sánchez-Matamoros García, Gloria (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Moreno Moreno, Mar (Universidad de Alicante) ; Callejo de la Vega, M. Luz (Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica)
El objetivo de este estudio es examinar en qué medida la identificación de la coordinación de las aproximaciones en el dominio y el rango de una función es considerado un avance conceptual (KDU en Simon, 2006) en la comprensión del concepto de límite de una función por futuros profesores. [...]
L'objectiu és examinar en quina mesura la identificació de la coordinació de les aproximacions en el domini i el rang d'una funció és considerat un avançament conceptual (KDU; Simon, 2006) en la comprensió del concepte de límit d'una funció pel futur professorat. [...]
The aim of this study is to examine to what extent the identification of the coordination of approximations in the domain and in the range is considered a Key Developmental Understanding (KDU in Simon, 2006) by prospective teachers. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2291
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 143-162 (Investigaciones Didácticas)  
3.
18 p, 737.3 KB El conocimiento de la modelación matemática desde la reflexión en la formación inicial de profesores de matemática / Huincahue Arcos, Jaime (Universidad Católica del Maule (Talca, Xile)) ; Borromeo-Ferri, Rita (Universität de Kassel) ; Mena-Lorca, Jaime Juan Fernando (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Valparaíso, Xile))
La introducción de la modelación matemática en el currículo de enseñanza media chileno, hace ya una decena de años, ha relevado la necesidad de estudios relativos a las prácticas de su enseñanza en la formación inicial de profesores en el país. [...]
Fa ja una dècada que la introducció de la modelació matemàtica en el currículum d'ensenyament mitjà xilè que ha revelat la necessitat d'estudis relatius a les pràctiques d'ensenyament a la formació inicial de mestres del país. [...]
The introduction of mathematical modelling in the Chilean secondary education curriculum, some ten years ago, has highlighted the need for studies concerning the teaching practices on modelling in the initial training of teachers in the country. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2277
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 99-115 (Investigaciones Didácticas)  
4.
20 p, 338.1 KB Influencia de la formación y la investigación didáctica del profesorado de ciencias sobre su práctica docente / Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciencies Experimentals i Socials) ; Fernández-Sánchez, José (Universitat de València) ; Domínguez-Sales, María Consuelo (Universitat de València. Departament de Didáctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Cantó Doménech, José Rafael (Universitat de València) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada I)
Este trabajo analiza las relaciones entre la formación, la investigación en didáctica y la práctica docente del profesorado de ciencias de secundaria. La muestra no probabilística está formada por 55 profesores de secundaria. [...]
Aquest treball té com a finalitat analitzar les relacions entre la formació, la investigació en didàctica i la pràctica docent del professorat de ciències a l'ESO. La mostra no probabilística està formada per 55 mestres de secundària de ciències en actiu. [...]
This work analyzes the relationships between teacher training, research in science education and the teaching practice of science Spanish inservice teachers of secondary education. The non-probabilistic sample consist of 55 teachers. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2355
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 25-44 (Investigaciones Didácticas)  
5.
19 p, 235.9 KB Los clústeres y la gerencia del conocimiento (GC) : cooperar y competir / de Arteche, Mónica Regina (Universidad Argentina de la Empresa)
El objetivo del trabajo que presentamos fue mostrar como los clústeres y las comunidades de prácticas (CoP) generan conocimiento, ventajas competitivas y crean valor al desarrollar los activos intangibles de las empresas. [...]
L’objectiu del treball que presentem va ser mostrar com els clústers i les comunitats de pràctiques (CoP) generen coneixement, avantatges competitius i creen valor en desenvolupar els seus actius intangibles. [...]
també es va aprofundir sobre teories econòmiques que fonamenten l’associativitat. Es van estudiar els clústers i les CoP de quatre països: Research Triangle Park (RTP), de Carolina del Nord (EUA); GAIA, del País Basc (Espanya); Clúster Tecnològic Bariloche (Argentina), i indústria del calçat del Vale do Sinos (Brasil). [...]
The objective of this research was to show how clusters and communities of practice (CPs) generate knowledge, competitive advantages and create value by developing the intangible assets located within the different players of the cluster. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.806
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 185-203 (Temas de investigación)  
6.
12 p, 134.3 KB Llegir per escriure textos d'història de la literatura / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot seguit, descrivim una experiència d'estudi d'història de la literatura a quart d'ESO que combina escriptura, lectura i interacció oral. A partir de la lectura conjunta del poema La pàtria, de Bonaventura Carles Aribau, el professor proposa d'estudiar història de la literatura. [...]
2012
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 56 (2012) , p. 12-22  
7.
16 p, 138.4 KB Conocimiento del modo infinito inmediato de la extensión, en Spinoza / Beltrán, Miquel (Universitat de les Illes Balears)
Frente a la consuetudinaria consideración de que, de acuerdo con Spinoza, el conocimiento según la razón lo es de las cosas, que son modos finitos de uno de los dos atributos divinos conocidos por la mente humana, a saber, el Pensamiento y la Extensión, entendemos probar en este trabajo, sobre la literalidad del tratamiento de la cuestión por parte del filósofo en el Libro Segundo de la Ethica (E 2), que las nociones comunes o las propiedades comunes de las cosas (objeto, en efecto, del segundo género de conocimiento) son en puridad el modo infinito inmediato de la Extensión, que Spinoza define claramente en la carta 64 (Ep 64) como el movimiento y el reposo. [...]
Davant la consuetudinària consideració que, d'acord amb Spinoza, el coneixement segons la raó ho és de les coses, que són modes finits d'un dels dos atributs divins coneguts per la ment humana, el Pensament i l'Extensió, entenem provar en aquest treball, sobre la literalitat del tractament de la qüestió per part del filòsof en el Llibre Segon de l'Ethica (E 2), que les nocions comunes o les propietats comunes de les coses (objecte, en efecte, del segon gènere de coneixement) són en puritat el mode infinit immediat de l'Extensió, que Spinoza defineix clarament en la carta 64 (Ep64) com el moviment i el repòs. [...]
Contrary to the usual conception of Spinoza's second kind of knowledge as a knowledge of particular things (the finite modes expressing one of the two attributes known to us, Thought and Extension), the aim of this paper is to prove, taking literally some propositions contained in the Second Book of the Ethics (E 2), that common notions such as the ubiquitous properties of things are precisely forged through the knowledge of the immediate infinite mode of Extension, namely, motion and rest, as is written in Letter 64 (Ep 64). [...]

2017 - 10.5565/rev/enrahonar.1171
Enrahonar : quaderns de filosofia, Vol. 59 (2017) , p. 55-70 (Articles)  
8.
16 p, 200.6 KB Persevering with Geography / Morgan, John (University of Auckland)
Aquest article analitza l'estat actual de l'ensenyament de la geografia, i ho fa a partir de l'experiència de l'autor com a professor d'aquesta matèria, com a formador de futurs professors de geografia i com a investigador d'aquest camp científic. [...]
This paper offers an analysis of the current state of geography education, based on the author's experience as a geography teacher, teacher educator and researcher. It starts from a concern that recent discussions of ‘teacher quality' have tended to downplay (or at least simply assume) the importance of subject and disciplinary knowledge in favour of more generic teaching skills. [...]
Este artículo analiza el estado actual de la enseñanza de la geografía y, para ello, se basa en la experiencia del autor como profesor de esta materia, como formador de futuros profesores de geografía y como investigador en este campo científico. [...]
Cet article propose une analyse de l'état actuel de l'éducation en géographie, à partir de l'expérience de l'auteur en tant que professeur de géographie, formateur de formateurs et chercheur. Cela part d'une préoccupation selon laquelle les discussions récentes sur la «qualité des enseignants» ont tendance à minimiser (ou tout simplement à supposer) l'importance des connaissances disciplinaires en faveur de compétences d'enseignement plus génériques. [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.457
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 529-544 (Articles)  
9.
20 p, 298.6 KB Metamorfosis del vuelo : (im)posibilidad cognitiva y movilidad simbólica en la poesía de Rómulo Bustos Aguirre / Santos, Emiro Rafael (Universidad de Cartagena (Colòmbia))
En este artículo presentamos una lectura de las relaciones entre poesía y conocimiento en la obra del poeta colombiano Rómulo Bustos Aguirre (Santa Catalina de Alejandría, 1954). Examinamos cómo su re-escritura de las figuras arquetípicas de Ícaro y el Ángel encarnan los límites del conocimiento conceptual y místico; y cómo la ironización de los centros tradicionales del pensamiento occidental (entre ellos la filosofía y la ciencia), construye un tipo de saber caracterizado por una conciencia metamórfica de la realidad. [...]
In the present article, I analyze the relationship between poetry and knowledge in the work of the Colombian poet Rómulo Bustos Aguirre (Santa Catalina de Alejandría, 1954). Particularly, I examine how his re-writing of the archetypical figures Icarus and the Angel embody the boundaries of conceptual and mystic knowledge. [...]
En aquest article presentem una lectura de les relacions entre poesia i coneixement en l'obra del poeta colombià Ròmul Bustos Aguirre (Santa Caterina d'Alexandria, 1954). Examinem com el seu re-escriptura de les figures arquetípiques d'Ícar i l'Àngel encarnen els límits del coneixement conceptual i místic; i com la ironización dels centres tradicionals del pensament occidental (entre ells la filosofia i la ciència), construeix un tipus de saber caracteritzat per una consciència metamòrfica de la realitat. [...]

2017 - 10.5565/rev/mitologias.446
Mitologías hoy, Vol. 15 (2017) , p. 243-262 (Dossier)  
10.
22 p, 207.2 KB La imagen de China y la geografía urbana china en Occidente : reflexiones desde la península Ibérica / Lois González, Rubén C. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Xeografía) ; Piñeira Mantiñán, María José (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Xeografía)
A partir de la Edad Media, la civilización china ha aparecido a los ojos de los europeos como ejemplo acabado de lo oriental, siguiendo a E. Said. Esto implicó una imagen de lejanía, cierto exotismo y un enorme desconocimiento de las claves internas de este extenso territorio, salvo en contadas excepciones donde lo chino implicaba novedad (la pólvora, el vestido, la pasta, etc. [...]
Segons Edward Said, a partir de l'edat mitjana, la civilització xinesa ha aparegut, als ulls dels europeus, com un exemple acabat del món oriental. Això va implicar una imatge de llunyania, cert exotisme i un enorme desconeixement de les claus internes d'aquest extens territori, tret de comptades excepcions on tot el que estava relacionat amb la Xina significava novetat (la pólvora, la roba, la pasta, etc. [...]
Selon Edward Said, depuis le moyen-âge, la civilisation chinoise est apparue, aux yeux des Européens, comme un parfait exemple de l'Orient. Il s'agissait une image d'éloignement, d'un certain exotisme et d'une énorme ignorance des clés internes de ce vaste territoire, sauf à rares exceptions où les produits chinois évoquaient la nouveauté (la poudre à canon, la robe, les pâtes, etc. [...]
Following Edward Said, since the Middle Ages, Chinese civilization has appeared, to the eyes of Europeans, as a perfect example of the Oriental. This image evoked remoteness and a certain exoticism, and implied a lack of knowledge about the internal keys of this vast territory, except where Chineseness entailed novelty (gunpowder, clothing, pasta, etc. [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.398
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 2 (maig-agost 2017) , p. 255-276 (Articles)  

Articles : 200 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 5 registres trobats  
1.
26 p, 7.2 MB Standards and accessibility. A researcher in the world of consensus / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
University lecturers' natural environment has traditionally been classes, conferences and academic publications. However, a third element is gaining presence next to teaching and researching: knowledge transfer. [...]
2017
TransAccess. Translation and accessibility. Cracòvia, Polònia, : 2017  
2.
42 p, 5.1 MB Transferència en patrimoni cultural / Vicente i Campos, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Desenvolupament Estratègic de la Vicegerència de Recerca)
2013
Presentació del fons digital de la Societat del Gran Teatre del Liceu. Barcelona, Catalunya, 2013  
3.
11 p, 166.9 KB Peer-practual : una tutoria entre iguals interprofessional als estudis de magisteri i psicopedagogia / Monereo i Font, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Duran, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanch, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Es presenta una experiència d’innovació didàctica consistent en la realització conjunta de pràctiques professionals entre estudiants de Magisteri d’educació Infantil i Educació Primària, i estudiants de Psicopedagogia. [...]
The authors of this communication presents the results of a didactic innovation experience, based on professional practices between undergraduates studying to become Pre-school or Primary Teachers, and Psychopedagogy students. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
7 p, 38.5 KB 20 anys d’innovació docent en comunicació : eines per a la participació en la construcció de coneixement no-androcèntric de ciències socials, humanitats i informació periodística / Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)
Des de 1987 els membres de l’equip d’Història de la Comunicació ha desenvolupat diverses experiències d’innovació docent que han conduït a la proposta actual de construir una wiki per a la participació en la construcció de coneixement d’Humanitats, Ciències Socials i informació periodística: 1. [...]
From 1987 the members of History of Communication group research have developed different pedagogical innovations experiences that conducted to the nowadays aim to construct a wiki page. The goals of this wiki page are to construct a new participatory knowledge in Humanities, Social Sciences and journalistic information. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
5.
73 p, 9.5 MB La certificación en la biblioteca universitaria / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Universidad Complutense de Madrid. Biblioteca
2005
Evaluación de bibliotecas universitarias, 2005  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
14 p, 120.6 KB Episteme : a journal of social epistemology
Edinburgh : Edinburgh University Press, 2004-
73 documents
 Accés restringit a la UAB

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
7 p, 317.0 KB Recomanacions per seleccionar un repositori per al dipòsit de dades de recerca / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya
Document adreçat al recolzament dels investigadors en el moment de seleccionar un repositori per al dipòsit de les seves dades de recerca atès que a partir de l’any 2017 l’Open Research Data Pilot (ORD Pilot) de l’Horizon 2020 requerirà a tots els projectes que rebin finançament la publicació de les dades de recerca en obert.
2016
3 documents
2.
15 p, 255.6 KB Plans de Gestió de Dades / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya ; Lounds, Alan (traductor)
Document que vol servir de recolzament als investigadors a l’hora de crear els seus Plans de Gestió de Dades; concretament, per als projectes finançats en el marc de l’Horitzó 2020 de la Unió Europea.
This document is intended to support researchers in creating their Data Management Plans. It is specifically aimed at projects financed under the EU's Horizon 2020 programme.

2016
4 documents

Documents de recerca 32 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
639 p, 3.8 MB Epistemología africana y concepciones teóricas : reevaluar el impacto de los presupuestos sobre la filosofía de lo real / Molongwa Bayibayi, Jesús, autor. ; Gómez Pin, Víctor, supervisor acadèmic. ; Tshiamalenga Ntumba, Ignace-Marcel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia.
Este estudio parte del hecho de que todo problema científico se aborda dentro de una tradición determinada que tiene su historia particular. Es en esta tradición histórico-cultural que se plantean todos los problemas filosóficos, científicos, éticos, políticos, etc. [...]
The study starts from the fact that every scientific problem is approached from a certain tradition which has its own history. It's in that historical-cultural tradition where philosophical, scientific, ethic, and other problems are set up. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
2.
274 p, 1.7 MB Models ontològics i teories equivalents : anàlisi d'una caracterització representativa de les entitats fonamentals en la descripció científica / Romero Ruiz, Jaume, autor. ; Gómez Pin, Víctor, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia.
En parlar de models científics hem de preguntar-nos sobre el seu significat i abast. La diversitat d'usos ens porta a interrogar-nos per la possibilitat d'un concepte que unifiqui la seva concepció. [...]
When talking about scientific models we have to explain what they mean and which their scope is. The diversity of uses leads us to question about the possibility of a unifying conception. Although we often consider formal and empirical cases different in nature, we can see that a characterization in terms of representation is wide enough to explain both possibilities. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
22 p, 4.6 MB Informació i documentació en els Jocs Olímpics / Halbwirth, Sue ; Toohey, Kristine
Aquest treball té com a objectiu reflexionar sobre la informació i la documentació dels Jocs Olímpics des de tres perspectives. En primer lloc, el treball presenta l'entorn informatiu dels organitzadors d'events, els Comitès organitzadors dels JJ. [...]
Este trabajo tiene como objetivo reflexionar sobre la información y la documentación de los Juegos Olímpicos desde tres perspectivas. En primer lugar, el trabajo presenta el entorno informativo de los organizadores de eventos, los Comités organizadores de los JJ. [...]
This work aims to reflect on the information and documentation of the Olympic Games from three perspectives. In the first place, the work presents the informative environment of the event organizers, the organizing committees of the Olympic Games (the OCOG) and presents the example of the management of the information and documentation within the organizing committee Sydney Olympics, the SOCOG (Sydney Organizing Committee for the Olympic Games). [...]

Bellaterra: Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, 2010 (Lliçons universitàries, 6)
3 documents
4.
33 p, 1.1 MB Estudi sobre el Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra : implementació de la reforma agrària per transformar la societat / Alonso Cazorla, Ariadna ; Prat, Enric, 1956-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest estudi té com objectiu donar a conèixer la lluita del Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra, que a través de pressionar el govern per implementar una reforma agrària a Brasil, pretén provocar una transformació social tant a escala nacional com global. [...]
2017
Graduat o Graduada en Ciència Política i Gestió Pública [818]  
5.
57 p, 1.8 MB Els intel·lectuals avui : entrevistes amb Jordi Amat, Jordi Berrio, Manuel Delgado, Marina Garcés i Jordi Gràcia / Quintana Moreno, Berta ; Cullell, Pere, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Els intel·lectuals avui" és una reflexió sobre la figura de l'intel·lectual a partir de la pregunta: què és un intel·lectual avui?. A través de les entrevistes retrat i la reflexió assagística, s'intentarà donar claus per reflexionar sobre aquesta figura i tot allò que comporta avui en dia. [...]
"Los intelectuales hoy" es una reflexión sobre la figura del intelectual partiendo de la pregunta: qué es un intelectual hoy? Mediante entrevistas de retrato i la reflexión ensayística se intentarán dar claves para reflexionar entrono a esta figura y todo lo que conlleva hoy en día. [...]
Intellectuals today gives a thought about the role that intellectuals play nowadays in our society, based on the question: what is an intellectual today? Through in-depth interviews, this paper wants to give an essay view trying to understand these leadings figures and their current role in society. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
6.
196 p, 947.5 KB Pensamiento permitido, formas de conocimiento y jerarquización del saber: apuntes psicosociales / Martínez Richard, Janicce ; Pujal i Llombart, Margot, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
La investigación "«Pensamiento permitido», formas de conocimiento y jerarquización del saber: apuntes psicosociales", trata de una interpelación al mundo del conocimiento si bien desde las posiciones de sujeto que permite y propicia el saber académico, pasando por éste y volviendo a éste, discurre y transita por "otras formas de conocimiento" según algunas tesis de Henri Bergson acerca de "la inteligencia" entendida como una posibilidad entre aquellas formas, y no la única. [...]
The investigation "«Permitted thought», forms of knowing and hierarchization of knowledge: psychosocial notes", questions the world of knowledge from the position of the subject that allows and facilitates academic knowledge by going through and back to it after visiting "other ways of knowing", as Henri Bergson put it in some theses on "intelligence" considered as a mere possibility among others. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
187 p, 1.4 MB Hacia una ciencia de las ausencias : revisión conceptual y discusión acerca de las ausencias, alteridades y movilidades sociales contemporáneas / Romano Silva, Javier ; Martínez Martínez, Luz María, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
La presente tesis doctoral tiene por título "Hacia una ciencia de las ausencias. Revisión conceptual y discusión acerca de las ausencias, alteridades y movilidades sociales contemporáneas". En términos generales el trabajo presenta una sistematización conceptual de naturaleza cualitativa interesada en una línea de investigación sobre la cual se trabaja desde el año 2005 a la fecha. [...]
This thesis is entitled: "Toward a Science of absences. Conceptual review and discussion about the absences, otherness and contemporary social mobility". Overall, the paper presents a conceptual systematization qualitative interested in a research line on which you are working since 2005 to date. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
8.
632 p, 5.8 MB La Creación y gestión del conocimiento en las organizaciones educativas : un estudio multicaso / Rodríguez Gómez, David ; Gairín Sallán, Joaquín, dir ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
9.
115 p, 815.9 KB Estructura y relato en diseño : el holograma como metáfora epistemológica y herramienta didáctica del diseño / Aubry Ramírez, Dominique ; Arribas, Irma ; Pibernat i Domènech, Oriol
La sobrevaloración del diseño como categoría formal evidencia una debilidad en cuanto a la comprensión y sensibilidad ante la capacidad expresiva del mismo, provocando un desequilibrio proyectual que sobreformaliza y banaliza al diseño. [...]
The over value of design as a formal category shows a debility regarding the comprehension and sensibility in which it expresses it self, provoking a disequilibrium that banalize and over formalize design. [...]

2015  
10.
225 p, 3.0 MB Estimación de medida: el conocimiento didáctico del contenido de los maestros de primaria / Pizarro Contreras, Ruth Noemí ; Albarracín i Gordo, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El año 2012 el currículo de matemática para la educación primaria chilena tuvo cambios sustanciales, una de estas variaciones es el ingreso de un nuevo eje curricular a la formación escolar: la medida, que trae consigo objetivos de aprendizaje que involucran su estimación. [...]
In 2012 the mathematics curriculum for primary education in Chile changed substantially, one of these changes is the entry of a new curriculum axes, measurement, which brings learning objectives involving measurement estimation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Documents de recerca : 32 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.