Resultados globales: 284 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 223 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 6 registros
Publicaciones periódicas, Encontrados 1 registros
Libros y colecciones, Encontrados 4 registros
Documentos de investigación, Encontrados 48 registros
Materiales didácticos, Encontrados 2 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 223 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
14 p, 2.3 MB Unattended gap in local adaptation plans : the quality of vulnerability knowledge in climate risk management / Marín-Puig, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Ariza Sole, Eduard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Casellas, Antònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR - SGR - Research Group on Inactive Governance and Socio-ecological Territorial Dynamics of the Anthropocene (INTERFASE)
A risk-based management approach to climate change is dominant in local adaptation plans integrating climate-science data with place-based vulnerability assessments. While the former has a regional character and uncertainty is approached by means of probabilities and confidence, the latter is context-specific, relies on local knowledge and uncertainty is barely assessed. [...]
2022 - 10.1016/j.crm.2022.100465  
2.
11 p, 415.7 KB Benchmarking the Knowledge Management Practices in Selected European Higher Education Libraries / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Düren, Petra (Hamburg University of Applied Sciences. Department Information) ; Saarti, Jarmo (University of Eastern Finland Library)
Knowledge Management (KM) in libraries refers to the systematic management and control of knowledge as an important resource when producing high quality library and information services. If one wishes to make the optimal use and dissemination of organizational and other work-life related knowledge, then one needs to acquire appropriate knowledge management tools and to adopt a systematic procedure for KM throughout the organization. [...]
2015
Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, Vol. 4 Núm. 2 (2015) , p. 399-412  
3.
22 p, 464.4 KB Conocimiento, acción e investigación en Educación Social / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En aquest treball es tracten problemàtiques clàssiques en el camp de la pedagogia i l'educació social. Una és la contraposició entre la teoria i la pràctica, que ha contribuït a generar una bretxa entre els acadèmics i els professionals de l'educació social. [...]
2022
Educació Social: Revista d'Intervenció Socioducativa, Vol. 80 (2022) , p. 1
2 documentos
4.
26 p, 2.3 MB La crisi de l'urbanisme de ciutats globals : reavaluar 20 anys de transformació del sòl i activitat econòmica del 22@Barcelona / Martín-Gómez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; València López, Albert (Universitat Politècnica de Catalunya)
En aquest article presentem una anàlisi del desenvolupament urbanístic i econòmic del pla 22@, a partir d'una revisió de les dades primàries a escala parcel·lària del Portal d'Informació Urbanística i de Cartografia de l'Ajuntament de Barcelona (2020a, 2020b). [...]
Based on a review of the primary data from the Urban Information and Cartography Information Portal of Barcelona City Council (2020a; 2020b) this article analyses the outcomes of the implementation of the 22@ urban plan by looking at the correlation between urban development and ICT-related economic activity. [...]
Dans cet article, nous présentons une analyse de l'équilibre du développement urbain et économique du 22@ basée sur un examen des données primaires au niveau de la parcelle du Portail d'Information Urbaine et Cartographique de la Mairie de Barcelone (2020a, 2020b). [...]
En este artículo presentamos un análisis del desarrollo urbanístico y económico del plan 22@, a partir de una revisión de los datos primarios a escala parcelaria del Portal de Información Urbanística y de Cartografía del Ayuntamiento de Barcelona (2020a, 2020b). [...]

2022 - 10.5565/rev/dag.676
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 68 Núm. 1 (2022) , p. 81-105  
5.
27 p, 179.1 KB Racionalidades punitivas : una epistemología para la objetivación y la historicidad de las políticas del castigo / Domínguez Sánchez-Pinilla, Mario (Universidad Complutense de Madrid) ; Domínguez González, David Jorge (Universidad Complutense de Madrid)
La idea de racionalidad en Michel Foucault no se refiere a un criterio de razón universal a modo de conocimiento puro y neutral, sino conjugada en plural como «racionalidades». Funciona como un régimen de verdad que no solo produce nuevos conceptos y una organización histórica de la observación, sino también dominios de regulación e intervenciones políticas y técnicas. [...]
La idea de racionalitat en Michel Foucault no es refereix a un criteri de raó universal a manera de coneixement pur i neutral, sinó conjugada en plural com a «racionalitats». Funciona com un règim de veritat que no sols produeix nous conceptes i una organització històrica de l'observació, sinó també dominis de regulació i intervencions polítiques i tècniques. [...]
Michel Foucault's idea of rationality does not refer to a universal criterion of reason as pure and neutral knowledge, but rather is understood in the plural, as «rationalities». His perspective functions as a regime of truth that not only produces new concepts and a historical organisation of observation, but also areas of regulation and political and technical intervention. [...]

2021 - 10.5565/rev/enrahonar.1358
Enrahonar, Vol. 67 (2021) , p. 131-157 (Articles)  
6.
15 p, 116.2 KB Technology as an influential variable in the development of dialogical learning / Palomares-Montero, Davinia (Universitat de València) ; Chisvert-Tarazona, María José (Universitat de València) ; del Campo Ponz, Cristóbal (Centro de Formación, Innovación y Recursos del Profesorado (CEFIRE))
Schools have a responsibility to prepare new generations born in a globalized and interconnected world. The main objective of this paper is to analyze the role that technology plays in the development of dialogical learning in learning communities. [...]
Les escoles tenen la responsabilitat de preparar les noves generacions que neixen en un món globalitzat i interconnectat. L'objectiu principal d'aquest treball és analitzar el paper de la tecnologia en el desenvolupament de l'aprenentatge dialògic en les comunitats d'aprenentatge. [...]
Las escuelas tienen la responsabilidad de preparar a las nuevas generaciones en un mundo globalizado e interconectado. El objetivo principal de este trabajo es analizar el papel de la tecnología en el desarrollo del aprendizaje dialógico en comunidades de aprendizaje. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1332
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 157-171 (Temas de investigación)  
7.
26 p, 335.3 KB Analistas simbólicos, jerarquía urbana y atracción de talento en las ciudades mundiales españolas (2005-2019) : un análisis a partir de la EPA / Albertos Puebla, Juan Miguel (Universitat de València. Departament de Geografia)
Este trabajo utiliza los microdatos de la Encuesta de población activa del INE entre 2005 y 2019 para analizar el nivel de competencias de la población ocupada, los procesos de cualificación del mercado de trabajo de las ciudades mundiales españolas (Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla y Bilbao) y el papel que están teniendo las migraciones de profesionales y técnicos altamente cualificados como reflejo de su capacidad diferencial para atraer talento externo. [...]
Aquest treball utilitza les microdades de l'Enquesta de població activa de l'INE entre 2005 i 2019 per analitzar el nivell de competències de la població ocupada, els processos de qualificació del mercat de treball de les ciutats mundials espanyoles (Madrid, Barcelona, València, Sevilla i Bilbao) i el paper que estan tenint les migracions de professionals i tècnics altament qualificats com a reflex de la seva capacitat diferencial per atreure talent extern. [...]
This work uses microdata from the National Institute of Statistics' Labor Force Survey between 2005 and 2019 to analyze the level of competencies of the employed population and the qualification processes of the labor market in Spanish world cities (Madrid, Barcelona, Valencia, Seville, and Bilbao) and the role that migrations of highly qualified professionals and technicians are playing as a reflection of their differential capacity to attract external talent. [...]
Ce travail utilise les microdonnées de l'enquête sur la population active de l'INE entre 2005 et 2019 pour analyser le niveau de compétences de la population employée et les processus de qualification du marché du travail dans les villes-monde espagnoles (Madrid, Barcelone, Valence, Séville et Bilbao) et le rôle que jouent les migrations de professionnels et de techniciens hautement qualifiés comme reflet de leur capacité différentielle à attirer des talents externes. [...]

2021 - 10.5565/rev/dag.663
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 67 Núm. 3 (2021) , p. 495-519 (Articles)  
8.
24 p, 422.1 KB La innovación social como herramienta para hacer frente a los retos urbanos : una aproximación al proyecto MARES-Alimentación (Madrid) / Yacamán Ochoa, Carolina (Universidad Autónoma de Madrid) ; Sánchez Moral, Simón (Universidad Complutense de Madrid) ; de la Fuente, Rosa (Universidad Complutense de Madrid)
El proyecto MARES de Madrid, liderado por el Ayuntamiento de Madrid (2016-2019), representa una de las iniciativas de innovación social más importantes de la ciudad en los últimos años. MARES desarrolló estrategias de resiliencia urbana y económica en materia de empleo desde el enfoque de la economía social y solidaria en cinco clústeres clave (alimentación, movilidad, reciclaje, energía y economía de los cuidados) para avanzar hacia un nuevo modelo productivo de la ciudad. [...]
El projecte MARES de Madrid, liderat per l'Ajuntament de Madrid (2016-2019), representa una de les iniciatives d'innovació social més importants de la ciutat en els últims anys. MARES ha desenvolupat estratègies de resiliència urbana i econòmica en matèria d'ocupació des de l'enfocament de l'economia social i solidària en cinc clústers clau (alimentació, mobilitat, reciclatge, energia i economia de les cures) per avançar cap a un nou model productiu de la ciutat. [...]
The MARES project in Madrid, led by the Madrid City Council (2016-2019), is one of the most important social innovation initiatives undertaken in the city in recent years. To advance towards a new productive model for the city, MARES developed a set of strategies for urban and economic resilience strategies for employment based on the Social and Solidarity Economy approach, which are structured around five key clusters (food, mobility, recycling, energy, care economy). [...]
À Madrid, le projet MARES, dirigé par la mairie de Madrid (2016-2019), représente l'une des initiatives d'innovation sociale les plus importantes de la ville ces dernières années. MARES a développé des stratégies de résilience urbaine et économique en termes d'emploi à partir de l'approche de l'économie sociale et solidaire dans cinq pôles clés (alimentation, mobilité, recyclage, énergie et économie des soins) pour s'orienter vers un nouveau modèle productif de la ville. [...]

2021 - 10.5565/rev/dag.666
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 67 Núm. 3 (2021) , p. 365-387 (Articles)  
9.
23 p, 1.0 MB From Japanese to Spanish, from Spanish to Catalan, but no English? : a case study of language use and knowledge of Japanese residents in Catalonia / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Aquest estudi explora l'ús i els coneixements de la llengua de la població japonesa a Catalunya. Catalunya, on aquests dos idiomes, d'estatus socials diferents, estan en contacte, planteja algunes preguntes sobre les pràctiques lingüístiques dels migrants i també posa en dubte el pretès paper de l'anglès com a llengua franca internacional. [...]
This study explores the language use and knowledge of the Japanese population in Catalonia. Catalonia, where two languages of different social statuses are in contact, raises some questions about migrants' language practice and also questions the supposed role of English as an international lingua franca. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016 - 10.2436/rld.i66.2016.2816
Revista de llengua i dret, Núm. 66 (2016) , p. 15-37  
10.
10 p, 1.9 MB The Teaching and Learning of Physical Education in Primary and Secondary Education : Get you fit through a CLIL circuit! / López Cancho, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona)
When foreign language learning became a social goal, the Department of Education of Catalonia began to organize language teaching programs with a specific goal: to create a multilingual school project that would offer students the opportunity to start learning and using languages in contexts such as Physical Education. [...]
Quan l'aprenentatge de llengües estrangeres va convertir-se en objectiu social, el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya va començar a organizar programes d'ensenyament de llengües amb un objectiu concret: crear un projecte d'escola multilíngue que oferís als estudiants la possibilitat de començar a aprendre i utilitzar les llengües en contextos com l'Educació Física. [...]
Cuando el aprendizaje de lenguas extranjeras se convirtió en objetivo social, el Departamento de Enseñanza de la Generalidad de Cataluña comenzó a organizar programas de enseñanza de lenguas con un objetivo concreto: crear un proyecto de escuela multilingüe que ofreciera a los estudiantes la posibilidad de empezar a aprender y utilizar las lenguas en contextos como la Educación Física. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.26
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 57-66 (L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos AICLE)  

Artículos : Encontrados 223 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 6 registros  
1.
TEDx / Hernández Salazar, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Parc de Recerca) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Parc de Recerca
TEDxBarcelona: què és, quin objectiu té aquesta plataforma i les xerrades que s'hi fan, com participar-hi, com contribueixen a l'educació oberta i quin impacte tenen. Una vegada fet aquest marc general es concreta amb la iniciativa TEDxUABBarcelona: objectiu, concurs, el tema "Pensament innovador", la formació als 6 o 8 millors i animar-los a què es presentin a futures edicions de la UAB, si és el cas.
TEDxBarcelona: qué es, qué objetivo tiene esta plataforma y las charlas que se realizan, cómo participar, cómo contribuyen a la educación abierta y qué impacto tienen. Una vez realizado este marco general se concreta con la iniciativa TEDxUABBarcelona: objetivo, concurso, el tema "Pensamiento innovador", la formación a los 6 u 8 mejores y animarles a que se presenten a futuras ediciones de la UAB, si es el caso.
TEDxBarcelona: what it is, what is the purpose of this platform and the talks that take place on it, how to participate in it, how they contribute to open education and what impact they have. Once this general framework has been completed, the TEDxUABBarcelona initiative takes shape: objective, competition, the topic "Innovative thinking", training for the best 6 or 8 and encouraging them to apply to future editions of the UAB, if applicable.

2022
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2022
2 documentos
2.
26 p, 7.2 MB Standards and accessibility. A researcher in the world of consensus / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
University lecturers' natural environment has traditionally been classes, conferences and academic publications. However, a third element is gaining presence next to teaching and researching: knowledge transfer. [...]
2017
TransAccess. Translation and accessibility. Cracòvia, Polònia, : 2017  
3.
42 p, 5.1 MB Transferència en patrimoni cultural / Vicente i Campos, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicegerència de Recerca)
2013
Presentació del fons digital de la Societat del Gran Teatre del Liceu. Barcelona, Catalunya, 2013  
4.
11 p, 166.9 KB Peer-practual : una tutoria entre iguals interprofessional als estudis de magisteri i psicopedagogia / Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Es presenta una experiència d'innovació didàctica consistent en la realització conjunta de pràctiques professionals entre estudiants de Magisteri d'educació Infantil i Educació Primària, i estudiants de Psicopedagogia. [...]
The authors of this communication presents the results of a didactic innovation experience, based on professional practices between undergraduates studying to become Pre-school or Primary Teachers, and Psychopedagogy students. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
5.
7 p, 38.5 KB 20 anys d'innovació docent en comunicació : eines per a la participació en la construcció de coneixement no-androcèntric de ciències socials, humanitats i informació periodística / Moreno Sardà, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Des de 1987 els membres de l'equip d'Història de la Comunicació ha desenvolupat diverses experiències d'innovació docent que han conduït a la proposta actual de construir una wiki per a la participació en la construcció de coneixement d'Humanitats, Ciències Socials i informació periodística: 1. [...]
From 1987 the members of History of Communication group research have developed different pedagogical innovations experiences that conducted to the nowadays aim to construct a wiki page. The goals of this wiki page are to construct a new participatory knowledge in Humanities, Social Sciences and journalistic information. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
6.
73 p, 9.5 MB La certificación en la biblioteca universitaria / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Universidad Complutense de Madrid. Biblioteca
2005
Evaluación de bibliotecas universitarias, 2005  

Publicaciones periódicas Encontrados 1 registros  
1.
14 p, 120.6 KB Episteme : a journal of social epistemology
Edinburgh : Edinburgh University Press, 2004-
73 documentos
 Acceso restringido a la UAB

Libros y colecciones Encontrados 4 registros  
1.
7 p, 453.0 KB Bones pràctiques en gestió de dades de recerca : organitzar, anomenar i versionar fitxers / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya
Aquest document forma part del conjunt de bones pràctiques sobre gestió de dades de recerca i fa referència a com organitzar, anomenar i versionar fitxers.
Barcelona: Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya, 2020 (Bones pràctiques en gestió de dades de recerca)
2 documentos
2.
214 p, 10.8 MB Las redes como dispositivos para la gestión educativa en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Barrera-Corominas, Aleix, coord. ; Aguilar Chávez, Nohemy Scarleth ; Arce González, Consuelo ; Baptista Gonzáles, Mario Raúl ; Barrales Villegas, Adoración ; Bizelli, José Luís ; Bolaños Prado, Elena ; Chevalier, Carolina ; Contreras Chacón, Azael Eduardo ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; Donoso Díaz, Sebastián ; Estrada González, Yuro Jasser ; Jerónimo, Miguel ; Garzón Castrillón, Ana J. ; González Rodríguez, Mario ; González Rubio, Janeth ; Lopes Reis, Márcia ; López Soligo, Marina Ancona ; Medina, Gladys del Carmen ; Medrano Rodríguez, Hernán ; Molina Granados, Sergio A. ; Mendoza Molina, Xochiquetzalli ; Molina Yuncosa, Nuby Lisbeth ; Nossar, Karina ; Palmeros y Ávila, Guadalupe ; Pérez Vences, Mayté ; Pinheiro, Fernanda ; Reyes Araya, Daniel ; Rivera Alvarado, Miguel ; Sánchez Díaz, Sebastián ; Sandoval Manríquez, Mario ; Sarasola, Marcos ; Silva Galán, Josep María ; Scaffo, Sonia ; Tejera, Andrea ; Vázquez, María Inés
La presente aportación se focaliza en cómo el trabajo en red puede ayudar a mejorar la organización y gestión de los centros educativos. Presenta referentes normativos pero también identifica redes centradas en la gestión y pone ejemplos de alguna de ellas. [...]
Bellaterra : EDO-SERVEIS , 2018 (Informes ; 10)  
3.
7 p, 394.4 KB Recomanacions per seleccionar un repositori per al dipòsit de dades de recerca / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya
Document adreçat al recolzament dels investigadors en el moment de seleccionar un repositori per al dipòsit de les seves dades de recerca atès que a partir de l'any 2017 l'Open Research Data Pilot (ORD Pilot) de l'Horizon 2020 requerirà a tots els projectes que rebin finançament la publicació de les dades de recerca en obert.
2020
5 documentos
4.
26 p, 297.3 KB Plantilles per a l'elaboració dels plans de gestió de dades / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya ; Lounds, Alan trad.
2022
9 documentos

Documentos de investigación Encontrados 48 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
7.9 MB El aprendizaje en el puesto de trabajo. Su concreción en el Departamento de Justicia y en los Servicios Sociales de Cataluña / Murillo Pedrosa, Lourdes ; Gairín Sallán, Joaquín, dir.
T'has parat a pensar com aprens tot el que saps per a desenvolupar les funcions que requereix el teu lloc de treball? Consideres que des de la teva organització s'ofereixen les suficients oportunitats per a facilitar l'adquisició de competències i/o habilitats que necessites en el dia a dia? Aquestes són algunes qüestions a les quals intenta donar resposta la present tesi doctoral. [...]
¿Te has parado a pensar cómo aprendes todo lo que sabes para desarrollar las funciones que requiere tu puesto de trabajo? ¿Consideras que desde tu organización se ofrecen las suficientes oportunidades para facilitar la adquisición de competencias y/o habilidades que necesitas en el día a día? Estas son algunas cuestiones a las que intenta dar respuesta la presente tesis doctoral. [...]
Have you stopped thinking about how you learn everything you need to know to carry out the functions required by your position? Do you consider that your organization offers sufficient resources to facilitate the acquisition of the competences and/or skills you need on a daily basis? These are some of the questions this doctoral thesis attempts to answer. [...]

2023  
2.
66 p, 1.1 MB Explorant la relació entre recerca STEM i ESS / Ríos Font, Raquel ; Garcia Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquest treball s'intenta fer una exploració de la relació entre el món de l'Economia Social i Solidària (ESS) i el de la recerca científico-tècnica (o STEM, per les sigles en anglès de Science, Technology, Engineering and Mathematics). [...]
En este trabajo se intenta hacer una exploración de la relación entre el mundo de la Economía Social y Solidaria (ESS) y el de la investigación científico-técnica (o STEM, por las siglas en inglés de Science, Technology, Engineering and Mathematics). [...]
The present work intends explore the relationship between the worlds of Social and Solidarity Economy (SSE) and that of scientific-technical (or STEM, for Science, Technology, Engineering and Mathematics) research. [...]

2023
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
3.
11 p, 8.5 MB Mapa de coneixement de la UAB. Modelat i anàlisi de la producció científica basat en grafs de coneixement / De Vicente Viladesau, Ariadna ; Lladós, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El Portal del Coneixement de la UAB (Knowledge Map UAB) és una eina que té per objectiu gestionar la informacio sobre el personal investigador, els grups de recerca i professorat del centre per tal de proveir una col·leccio de serveis i utilitats, que permet a les empreses fer consultes especifiques i rebre resultats precisos en funcio de les seves necessitats de recerca. [...]
El Portal del Conocimiento de la UAB (Knowledge Map UAB) es una herramienta que tiene como objetivo gestionar la información sobre el personal investigador, los grupos de investigación y el profesorado del centro con el fin de proporcionar una colección de servicios y utilidades que permitan a las empresas realizar consultas específicas y recibir resultados precisos según sus necesidades de investigación. [...]
The Knowledge Map UAB is a tool aimed at managing information about research staff.

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
4.
75 p, 1.2 MB D'existències, perspectives i contextos / Pluvins De Frutos, Josep Maria ; Riba Miralles, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball vol reivindicar unes humanitats de sabers interdisciplinars i integradors en les que l'existència de les persones són objecte d'estudis permanents i dependents de les diferents perspectives i dels contextos en els que són abordats. [...]
Este trabajo quiere reivindicar el estudio de unas humanidades de saberes interdisciplinares e integradores en las que la existencia de las personas son objeto de estudios permanentes y dependientes de las diferentes perspectivas y de los contextos en los que son abordados. [...]
This project wants to vindicate the humanities of interdisciplinary and inclusive knowledge in which the existence of people is the subject of permanent studies and depends on the different perspectives and contexts in which they are addressed. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Humanitats [1139]  
5.
12.9 MB Integrated Environmental System Management Approaches and Stakeholder Chosen Visualizations for Coastal Management in the Global South / Smith, David Jonathan ; Rodríguez-Labajos, Beatriz, dir. ; Sarrà i Adroguer, Montserrat, dir.
Les comunitats costaneres, especialment les del Sud Global, estan cada vegada més amenaçades per a l'impacte del canvi climàtic. L'Antropocè ha accelerat la degradació mediambiental, eliminant la protecció que ofereix el medi ambient i afectant encara més els sistemes socioecològics de les zones costaneres. [...]
Las comunidades costeras, especialmente las del Sur Global, están cada vez más expuestas a los impactos del cambio climático. El Antropoceno ha acelerado la degradación ambiental, eliminando la protección que ofrece el medio ambiente y afectando aún más a los sistemas socioecológicos de las zonas costeras. [...]
Coastal communities, especially those in the Global South, are increasingly at risk to the impacts of the changing climate. The Anthropocene has accelerated the environmental degradation, removing the protection offered by the environment and further impacting the socio-ecological systems at coastal areas. [...]

2023  
6.
11.0 MB Caracterización del conocimiento especializado sobre el área de figuras planas en estudiantes para maestro / Caviedes, Sofía ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, dir. ; Gamboa Rojas, Genaro, dir.
L'objectiu de la present tesi doctoral és caracteritzar el coneixement especialitzat que posen en joc els EPM quan s'enfronten a un conjunt de tasques professionals que involucren l'àrea de figures planes. [...]
El objetivo de la presente tesis doctoral es caracterizar el conocimiento especializado que ponen en juego los EPM cuando se enfrentan a un conjunto de tareas profesionales que involucran el área de figuras planas. [...]
The aim of the present doctoral thesis is to characterize the specialized knowledge put into play by preservice teachers when faced with a set of professional tasks involving the area of flat figures. [...]

2022  
7.
30 p, 815.6 KB L'ocupabilitat en les reformes d'Educació Superior : estudi de cas de l'ocupabilitat en el desenvolupament de l'Espai Europeu d'Educació Superior / García Nomdedeu, Mireia ; Scandurra, Rosario, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les transformacions socials i econòmiques esdevingudes al llarg de les últimes dècades han reconfigurat totalment el sistema productiu i el mercat del treball. Aquestes transformacions han suposat també un canvi en els factors que expliquen el fet que un individu obtingui feina, i per tant, la seva ocupabilitat. [...]
Las transformaciones sociales y económicas ocurridas a lo largo de las últimas décadas han reconfigurado totalmente el sistema productivo y el mercado del trabajo. Estas transformaciones han supuesto también un cambio en los factores que explican el hecho de que un individuo obtenga trabajo, y por tanto, su empleabilidad. [...]
The social and economic trasformations that have taken place in the last few decades have completely rearranged the productive system, as well as the labour market. Said transformations have also entailed a shift in the main elements involved in the process of an individual obtaining a position, hence, their employability. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]  
8.
85 p, 2.0 MB Meta-mood knowledge as a moderator of the relationship between risk factors and internalizing psychopathology : anxiety and depression / Yildirim, Damla ; Ballespí Sola, Sergi, dir. ; Vives Brosa, Jaume, dir.
En aquest treball examinem la importància de l'autoconsciència emocional (és a dir, la capacitat de percebre i comprendre el propi món emocional) utilitzant un abordatge multidimensional del coneixement meta-emocional (i. [...]
En el presente trabajo examinamos la importancia de la autoconciencia emocional (es decir, la capacidad de percibir y comprender el propio mundo emocional) utilizando un abordaje multidimensional del conocimiento meta-emocional (i. [...]
In the present work, we examined the importance of emotional self-awareness (i. e. , the ability to perceive and understand one's own emotional world) using a multidimensional approach to dimensions of meta-mood knowledge (i. [...]

2022  
9.
208 p, 9.4 MB Climate Change Indicators. A Local Perspective / García del Amo, David ; Reyes-García, Victoria, dir. ; Mortyn, Graham, dir.
Aquesta tesi contribueix a el creixent camp d'investigació de l'canvi climàtic i el coneixement indígena i local (ILK) responent a la crida per a l'exploració de dades terrestres que ajudin a omplir els buits de coneixement actuals sobre els impactes de l'canvi climàtic a nivell local. [...]
Esta tesis contribuye al creciente campo de investigación del cambio climático y el conocimiento indígena y local (ILK) respondiendo al llamamiento para la exploración de datos terrestres que ayuden a llenar los vacíos de conocimiento actuales sobre los impactos del cambio climático a nivel local. [...]
This thesis contributes to the growing research field of climate change and indigenous and local knowledge (ILK) by answering the call for the exploration of ground data sources that will help fill current gaps in our understanding of climate change impacts at the local level. [...]

2021  
10.
10 p, 449.7 KB Anàlisi d'algorismes de Record Linkage sobre grafs / Boned Riera, Carlos ; Ramos Terrades, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Una de les branques d'estudi dels Knowledge Graphs són els problemes de record linkage. S'han introduı̈t una gran sèrie d'algorismes que els intenten resoldre de manera efectiva i consistent. En aquest projecte avaluarem diferents tipus d'aquests algorismes, des de mètodes inductius com els que ofereix el Neo4j fins algorismes d'aprenentatge profund, passant per algorismes de machine learning. [...]
Una de las ramas de estudio de los Knowledge Graphs son los problemas de record linkage. Se han introducido una serie de algoritmos que los intentan resolver de manera efectiva y consistente. En este proyecto evaluaremos diferentes tipos de estos algoritmos, desde métodos inductivos como los que ofrece el Neo4j hasta algoritmos de aprendizaje profundo, pasando por algoritmos de machine learning. [...]
A large number of algorithms have been introduced that try to solve them effectively and consistently. In this project we will evaluate different types of these algorithms, from inductive methods such as those offered by Neo4j to deep learning algorithms, through machine learning algorithms. [...]

2022
Enginyeria de Dades [1394]  

Documentos de investigación : Encontrados 48 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 2 registros  
1.
1 p, 123.1 KB Publica, gestiona i dona accés als teus datasets de manera FAIR i seguint les directrius de l'EOSC amb CORA.RDR / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya
Infografia amb característiques i beneficis de publicar dades de recerca a CORA. Repositori de Dades de Recerca. Aquesta infografia ha estat elaborada per l'Àrea de Ciència oberta del CSUC amb l'objectiu de difondre l'ús del repositori a tot el personal investigador de les institucions integrades a CORA. [...]
Infografía con características y beneficios de publicar datos de investigación en CORA. Repositori de Dades de Recerca. Esta infografía ha sido elaborada por el Área de Ciencia abierta del CSUC con el objetivo de difundir el uso del repositorio a todo el personal investigador de las instituciones integradas en CORA. [...]
Infographic with characteristics and benefits of publishing research data in CORA. Research Data Repository. This infographic has been prepared by the Open Science Area of the CSUC with the aim of disseminating the use of the repository to all the researchers of the institutions integrated in CORA. [...]

2023 (Eines per a la recerca)
3 documentos
2.
1 p, 119.0 KB Què és CORA.RDR i què ofereix? : publica, gestiona i dona accés als teus datasets de manera FAIR i seguint les directrius de l'EOSC amb CORA.Repositori de Dades de Recerca. Beneficis de publicar dades de recerca a CORA.RDR / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya
Infografia amb característiques i beneficis de publicar dades de recerca a CORA. Repositori de Dades de Recerca. Aquesta infografia ha estat elaborada per l'Àrea de Ciència oberta del CSUC amb l'objectiu de difondre l'ús del repositori a tot el personal investigador de les institucions integrades a CORA. [...]
Infografía con características y beneficios de publicar datos de investigación en CORA. Repositori de Dades de Recerca. Esta infografía ha sido elaborada por el Área de Ciencia abierta del CSUC con el objetivo de difundir el uso del repositorio a todo el personal investigador de las instituciones integradas en CORA. [...]
Infographic with characteristics and benefits of publishing research data in CORA. Research Data Repository. This infographic has been prepared by the Open Science Area of the CSUC with the aim of disseminating the use of the repository to all the researchers of the institutions integrated in CORA. [...]

2023 (Eines per a la recerca)
3 documentos

Documentos gráficos y multimedia Encontrados 1 registros  
1.
TEDx / Hernández Salazar, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Parc de Recerca) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Parc de Recerca
TEDxBarcelona: què és, quin objectiu té aquesta plataforma i les xerrades que s'hi fan, com participar-hi, com contribueixen a l'educació oberta i quin impacte tenen. Una vegada fet aquest marc general es concreta amb la iniciativa TEDxUABBarcelona: objectiu, concurs, el tema "Pensament innovador", la formació als 6 o 8 millors i animar-los a què es presentin a futures edicions de la UAB, si és el cas.
TEDxBarcelona: qué es, qué objetivo tiene esta plataforma y las charlas que se realizan, cómo participar, cómo contribuyen a la educación abierta y qué impacto tienen. Una vez realizado este marco general se concreta con la iniciativa TEDxUABBarcelona: objetivo, concurso, el tema "Pensamiento innovador", la formación a los 6 u 8 mejores y animarles a que se presenten a futuras ediciones de la UAB, si es el caso.
TEDxBarcelona: what it is, what is the purpose of this platform and the talks that take place on it, how to participate in it, how they contribute to open education and what impact they have. Once this general framework has been completed, the TEDxUABBarcelona initiative takes shape: objective, competition, the topic "Innovative thinking", training for the best 6 or 8 and encouraging them to apply to future editions of the UAB, if applicable.

2022
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2022
2 documentos

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.