Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
6 p, 242.4 KB Comunicación en colores / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
El uso del color puede ser intencionado o no serlo. Esto produce distintos grados de comunicación posible a través de los colores que son usados en los elementos de un mensaje visual, gráfico o audiovisual. [...]
The use of color may or may not be intentional. This produces different degrees of communication possible through the colors that are used in the elements of a visual, graphic or audiovisual message. [...]

2024 - 10.5565/rev/qp.400
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 5-10 (Editorial)  
2.
22 p, 138.4 KB La especificidad cultural del texto literario : propuesta didáctica de sensibilización / Schäpers, Andrea (Universidad Pontificia Comillas. Departamento de Traducción e Interpretación)
La especificidad cultural de una obra literaria emana, en gran medida, de los marcadores culturales presentes en dicha obra, ya que configuran la trama y dan color, y contribuyen con ello a constituir una identidad cultural determinada: una sociedad en un momento histórico y una ubicación geográfica concreta, unos usos y costumbres sociales y un patrimonio cultural muy específico. [...]
The cultural specificity of a literary work is, to a large extent, consequential of the cultural markers therein, as these hew the plot and add colour, thereby contributing to the work's specific cultural identity: a society in a historical moment and in a specific geographical location, social customs and practices, and a very specific cultural heritage. [...]

2016
Quaderns : revista de traducció, Núm. 23 (2016) , p. 37-58 (Articles)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.