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1.
A waste lexicon to negotiate extended producer responsibility in free trade agreements / Torrente, Jorge M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Ripa, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Chifari, Rosaria (Fundació ENT) ; Bukkens, Sandra G.F. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Giampietro, Mario (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Developing economies largely rely on imported consumer goods from the manufacturing industries of industrialized economies through free-trade agreements. After consumption, goods end-up in local waste streams and landfilled because of poorly developed waste management systems. [...]
2020 - 10.1016/j.resconrec.2020.104711
Resources, conservation and recycling, Vol. 156 (May 2020) , art. 104711  
2.
28 p, 3.2 MB Mil mundos en un mundo : imagen e imaginación política en la prensa marginal madrileña, 1968-1978 / Molina Agudo, Inés (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente trabajo examina el fenómeno de la prensa marginal madrileña, las producciones editoriales clandestinas que circulaban en la ciudad de Madrid durante los primeros años de la Transición democrática. [...]
The present article examines the phenomenon of the Madrilenian marginal press, the clandestine editorial productions circulating in Madrid during the first years of the democratic transition. Starting from the Global Sixties and the reflections on the mass media motivated by the new movements, this paper traces a genealogy of practices, perspectives and strategies of subversion that shape the free press, linking it with the development of the Madrilenian marginal press during the 70s. [...]

2017 - 10.5944/etfvii.3.2015.12700
Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte, Vol. 29-30 (2017-2018) , p. 93-120  
3.
Tackling the plastic problem : a review on perceptions, behaviors, and interventions / Heidbreder, Lea Marie (Universität Koblenz-Landau. Interdisziplinäre Forschungsgruppe Umwelt) ; Babloka, Isabella (Universität Koblenz-Landau. Interdisziplinäre Forschungsgruppe Umwelt) ; Drews, Stefan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Menzel, Claudia (Universität Koblenz-Landau. Sozial-, Umwelt- und Wirtschaftspsychologie)
The excessive production and consumption of plastic has serious consequences on the environment and human health. The reduction of plastic has therefore become a major global challenge. As technical solutions might be insufficient to curb the problem, a perspective highlighting the impact of human behavior is needed. [...]
2019 - 10.1016/j.scitotenv.2019.02.437
Science of the total environment, Vol. 668 (June 2019) , p. 1077-1093  
4.
10 p, 394.4 KB Análisis comparativo sobre la percepción de la calidad de los servicios deportivos municipales del Baix Llobregat / Solanellas i Donato, Francesc (INEFC Barcelona. Grupo de Investigación Social y Educativa de la Actividad Física y el Deporte-GISEAFE) ; Fanega Macías, Laureà (INEFC Barcelona. Grupo de Investigación Social y Educativa de la Actividad Física y el Deporte-GISEAFE)
La valoración de la calidad de los servicios públicos es un tema de creciente interés en nuestra sociedad. Parece lógico pensar que un estudio constante de esta materia podría contribuir al control, mejora y exigencia de los mismos. [...]
The evaluation of the quality of the public services is a topical subject. It seems logical to think that a constant study in this field could contribute to control, to improve and to be more demanding to them. [...]
A avaliação da qualidade dos serviços públicos é um assunto de crescente interesse em nossa sociedade. Parece lógico pensar que um estudo constante deste assunto poderia contribuir para o controle, melhoria e demanda do mesmo. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 105-114 (Artículos)  
5.
13 p, 1.6 MB Assessing the moderating effect of the end user in consumer behavior : the acceptance of technological implants to increase innate human capacities / Pelegrín Borondo, Jorge (Universidad de La Rioja. Departamento de Economía y Empresa) ; Reinares Lara, Eva (Universidad Rey Juan Carlos. Departamento de Economía y Empresa) ; Olarte Pascual, Cristina (Universidad de La Rioja. Departamento de Economía y Empresa) ; Garcia Sierra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Today, technological implants are being developed to increase innate human capacities, such as memory or calculation speed, and to endow us with new ones, such as the remote control of machines. This study's aim was two-fold: first, to introduce a Cognitive-Affective-Normative (CAN) model of technology acceptance to explain the intention to use this technology in the field of consumer behavior; and second, to analyze the differences in the intention to use it based on whether the intended implant recipient is oneself or one's child (i. [...]
2016 - 10.3389/fpsyg.2016.00132
Frontiers in psychology, Vol. 7, (February 2016) , Art. 132, p. 1-13  
6.
19 p, 605.4 KB La gestión integrada del conocimiento del consumidor : caso aplicado a la Planificación Estratégica en España / Sánchez Blanco, Cristina (Universidad de Navarra)
Se analiza la importancia del consumidor en comunicación comercial y de su conocimiento para obtener una comunicación eficaz y su fidelidad. Para ello, ese conocimiento debe ser transversal y los diferentes profesionales implicados deben trabajar de forma coordinada. [...]
This article discusses the importance of consumer in advertising and the consumer knowledge for effective communication and his loyalty. That knowledge must be transverse and the different professionals must work in harmony. [...]

2011 - 10.5565/rev/qp.68
Questiones publicitarias, Núm. 16 (2011) , p. 40-58 (Artículos de investigación)  
7.
24 p, 1.8 MB El papel del eslogan en la actitud hacia la marca : una tentativa de estudio experimental / Muñiz Velázquez, José Antonio (Universidad Pontificia de Salamanca)
En el presente trabajo abordamos la figura del eslogan, como elemento destacado de la comunicación publicitaria, sobre todo en relación al papel que puede desempeñar en la formación o modificación de actitudes del consumidor hacía la marca. [...]
In the current work we approach to the figure of the slogan in relation to its role in the formation or modification of consumer attitudes towards a brand In order to explain the importance that slogan has in attitudes, we present a study in which we try to veriJY if the presentation of certain brands close to its slogan gives more favorable attitudes towards these brands, than we could obtain with the presentation of the same brands without their slogans. [...]

2005 - 10.5565/rev/qp.158
Questiones publicitarias, Núm. 10 (2005) , p. 119-142 (Artículos de investigación)  
8.
14 p, 258.0 KB La nueva era de la polarización de los hábitos de consumo : Lujo Vs. Lowcost / Rangel Pérez, Celia (ESIC Business & Marketing School)
En este artículo se estudian los efectos de las marcas low-cost y de las marcas de lujo en los hábitos de consumo en la sociedad occidental. Por un lado, existe un grupo de consumidores que desea emplear su dinero del mejor modo y por otro lado, existe otro grupo de la sociedad que demanda productos y servicios cada vez más personalizados y exclusivos. [...]
This article studies the impact of low-cost brands and luxury brands in consumer habits in the Western society. On the one hand, there is a group of consumers who want to use their money the best way they can, and on the other hand, there is another group that demands personalized and exclusive products and services. [...]

2015 - 10.5565/rev/qp.6
Questiones publicitarias, Núm. 20 (2015) , p. 31-44 (Artículos de investigación)  
9.
21 p, 1.6 MB La publicidad turística en Andalucía (2002-2005) : Andalucía sólo hay una. La tuya vs. Andalucía te quiere / Garrido Lora, Manuel (Universidad de Sevilla)
Las comunidades autónomas españolas, una vez completado el traspaso de competencias en materia de promoción turística por el Estado central, estdn rea­ lizando denodados esfuerzos por captar la mayor cuota posible del mercado turís­ tico nacional e internacional. [...]
The Spanish independent communities, once completed the crossing of competitions in the matter of tourist promotion by the central State, are making indefotigable ejforts to catch the greater possible quota of the national and international tourist market. [...]

2005 - 10.5565/rev/qp.156
Questiones publicitarias, Núm. 10 (2005) , p. 77-97 (Artículos de investigación)  
10.
14 p, 1.1 MB La necesidad de estudiar al consumidor en publicidad. Estudio comparativo del consumidor joven argentino frente al de otras nacionalidades / Garrido Lora, Manuel (Universidad de Sevilla)
La publicidad vive por y para el consumidor. Por ello, buena parte del tiempo y el dinero dedicados a la investigación y diseño de las campañas publicitarias tiene mucho que ver con aquellas personas -los consumidores­ de cuyo compo1tamiento depende, en gran medida, el mantenimiento de la cuenta del anunciante en la agencia de publicidad.
Advertising lives by and for the consumer. For this reason, a good part of the time and money devoted to the research and design of advertising campaigns has a lot to do with those people -the consumers whose composition depends, to a large extent, on the maintenance of the advertiser's account in the advertising agency. [...]

1998 - 10.5565/rev/qp.229
Questiones publicitarias, Núm. 7 (1998) , p. 72-85 (Artículos de investigación)  

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Documentos de investigación Encontrados 10 registros  
1.
51 p, 562.3 KB Adaptación de campañas publicitarias del inglés al español : un estudio comparativo / Batet Sendra, Mònica ; West, Sarah Julia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En aquest treball s'analitzen vuit anuncis de multinacionals originalment emesos en anglès i es comparen amb la seva adaptació al castellà. Prèviament, es descriuen les tècniques de marketing, de traducció i els recursos lingüístics i audiovisuals utilitzats per tal de familiaritzar-se amb els receptors de cada una de les cultures. [...]
En este trabajo se analizan ocho anuncios de multinacionales emitidos originalmente en inglés y se comparan con su adaptación al español. Previamente, se describen las técnicas de marketing, de traducción y los recursos lingüísticos y audiovisuales usados para familiarizarse con los receptores de cada una de las culturas. [...]
In this paper eight advertisements from multinationals originally broadcast in English are analysed and compared to their adaptation in Spanish. Prior to this, marketing and translation techniques, together with linguistic and audiovisual resources, are introduced to familiarise the reader with the target audience of each culture. [...]

2020
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
2.
37 p, 628.2 KB Els supermercats cooperatius i participatius com a eina per la sobirania alimentària i el mercat social / Cappadona Cappadona, Giulio ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El sistema agroalimentari, per com està planejat avui dia, representa la maximització del benefici en contra de la dignitat dels treballadors del sector i de el medi rural en el qual es desplega. El moviment de la sobirania alimentària neix per contrarestar aquest procés i proposar una alternativa, l'agroecologia, que representa la forma més sostenible, ecològicament i socialment, de produir aliments i de redistribuir benestar. [...]
El sistema agro-alimentario, por como está planeado hoy en día, representa la maximización del beneficio en contra de la dignidad de los trabajadores del sector y del medio rural en el cual se despliega. [...]
The agro-food system, as planned today, represents the maximization of profit against the dignity of workers in the sector and in the rural environment in which it is deployed. The food sovereignty movement was born to counter this process and propose an alternative, agroecology, which represents the most ecologically and socially sustainable way of producing food and redistributing well-being. [...]

2020
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
3.
74 p, 1015.2 KB Actitudes españoles acerca de los coches autónomos / Alberti Piulachs, Lluis ; Pan, Xing ; López Sintas, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En el nostre treball, en primer lloc, analitzem quines són les ventatges y desventatges del us del cotxe autònom, a més a més, també realitzem un resum breu dels diferentes nivells de autonomia del cotxe autònom. [...]
En nuestro trabajo pretendermos en primer lugar, analizar cuáles son las ventajas y desventajas del uso del coche autónomo, además de realizar un resumen breve de los diferentes niveles de autonomía del coche autónomo. [...]
In our work, we intend firstly to analyze what are the advantages and disadvantages of using the autonomous car, in addition to making a brief summary of the different levels of autonomy of the autonomous car. [...]

2020
Màster Universitari en Màrqueting [1093]  
4.
73 p, 592.2 KB El paso de la conducta online a offline en los consumidores de pornografía infantil : el fenómeno de los agresores duales / Portero Castells, Cristina ; Garrido Gaitán, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El creciente contenido pornográfico infantil en la red y su consumo ha generado una alarma social y por consiguiente las investigaciones empíricas sobre los consumidores de pornografía infantil han aumentado en los últimos años. [...]
The increase of child pornographic content on the internet and its consumption has generated social alarm and consequently empirical research on child pornography consumers has increased in recent years. [...]

2020
Grau en Criminologia [805]  
5.
39 p, 1.6 MB Sources and Implications of Asymmetric Competition : An Empirical Study / López Belbeze, Ma. Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
There has been a growing interest in the analysis of the asymmetries in competition in literature. Empirical evidence of its existence in the Spanish diaper market suggests us to study the source of these asymmetries and implications for the brand price decisions and more specifically, in the analysis of the brand's competitive position. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 1999 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 99/4)  
6.
42 p, 2.0 MB Els centres de joc i entreteniment electrònic al Japó : un estudi de cas a la ciutat elèctrica de Nipponbashi (Ōsaka) / Fernández Brime, Ignasi ; Lozano Mendez, Artur, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En aquest treball es tracta d'explicar no només per què els centres de joc i entreteniment electrònic persisteixen al Japó ans també cerca quines particularitats culturals i històriques poden amagar-se rere el fenomen. [...]
En este trabajo se trata de explicar no sólo por qué los centros de juego y entretenimiento electrónico persisten en Japón sino que también investiga qué particularidades culturales e históricas pueden esconderse tras el fenómeno. [...]
This work aims to explain not only why the game and electronic entertainment centers persist in Japan but it also explores the cultural and historical particularities behind this phenomenon. We point out how the urban development of Japanese large cities plays an intermediary role in order to shape the business model based on those centers, the electric city being one of its main standards, and we also apply a gender perspective to analyze cultural manifestations such as purikura cabins and the exploitation of the moe image. [...]

2019
Estudis d'Àsia Oriental [0]  
7.
72 p, 1.3 MB Las cláusulas de sumisión y de ley aplicable en las condiciones generales en Internet / Tribaldos García, Erika ; Vilà Costa, Blanca, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Los términos y condiciones generales en Internet contienen cláusulas que regulan la relación entre el usuario y la plataforma. La problemática que gira en torno a ello es que el usuario, por lo general, acepta el contenido de las condiciones sin haberlo leído de forma previa. [...]
The terms and conditions on the Internet contain clauses that regulate the relationship between the user and the web platform. The problem that revolves around it is that the user in general accepts the content of the conditions without having read it in advance. [...]

2018
Grau en Dret [949]  
8.
51 p, 2.2 MB Desenmascarando la traducción publicitaria. : Análisis comparativo de anuncios en español, francés y alemán / Fernández Cabrera, Elena ; Franquesa, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
A lo largo de este trabajo se estudia la traducción de spots publicitarios dependiendo de los aspectos culturales del país en el que se emiten. De este modo, se estudia la situación de la publicidad, el perfil del consumidor y las características principales de la traducción publicitaria de España, Francia y Alemania. [...]
Al llarg d'aquest treball s'estudia la traducció d'anuncis depenent dels aspectes culturals del país on s'emeten. D'aquesta manera, s'estudia la situació de la publicitat, el perfil del consumidor i les característiques principals de la traducció publicitària d'Espanya, França i Alemanya. [...]
We study the marketing translation of TV commercials all along these pages. We compare the changes depending on the culture of the country where they are broadcast. So, we study the marketing situation, the consumer profile and the main characteristics of the marketing translation in Spain, France and Germany. [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1203]
4 documentos
9.
14 p, 1.4 MB Sistema para reforzar la presencia de pequeñas PYME en Internet y fomentar la demanda en ámbito local de bienes de consumo / Sánchez Gálvez, Francisco ; Ramos Terrades, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Es una realidad que el consumidor está habituado a buscar y comparar bienes de consumo de diferentes proveedores mediante Internet. Actualmente la mayoría de los consumidores se desplazan a unos grandes almacenes o cadenas generalistas, que le ofrezcan la mejor calidad-precio, para adquirir aquellos productos que necesitan. [...]
It's a reality that the consumer is accustomed to search and compare consumer goods from different providers via Internet. Currently most consumers moves to a big department stores or generalist stores, that can offer the best value, to acquire those products they need. [...]
És una realitat que el consumidor està habituat a buscar i comparar béns de consum de diferents proveïdors mitjançant Internet. Actualment la majoria dels consumidors es desplacen a uns grans magatzems o cadenes generalistes, que li ofereixin la millor qualitat-preu, per adquirir aquells productes que necessiten. [...]

2015-07-09
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
29 p, 298.4 KB Are two-part tariffs efficient when consumers plan ahead? An empirical study / Fernández Villadangos, Laura (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
During the last two decades there has been an increase in using dynamic tariffs for billing household electricity consumption. This has questioned the suitability of traditional pricing schemes, such as two-part tariffs, since they contribute to create marked peak and offpeak demands. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2006 (CREAP ; 2006-04)  

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