Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
24 p, 200.9 KB Modelos emergentes de sostenibilidad de procomunes audiovisuales / Berlinguer, Marco (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Martínez Moreno, Ruben (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Fuster Morell, Mayo, 1975- (Harvard University. Berkman Center for Internet and Society) ; Subirats, Joan (Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Este articulo afronta un fenómeno emergente caracterizado por el continuo cambio y experimentación: la creación colaborativa y procomún de contenidos audiovisuales online. El análisis se centra en extraer cuales son los modelos de sostenibilidad de la creación colaborativa online. [...]
This paper addresses an emerging phenomenon characterized by continuous change and experimentation: the collaborative commons creation of audiovisual content online. The analysis wants to focus on models of sustainability of collaborative online creation, paying particular attention to the use of diferent forms of advertising. [...]

2013
Teknokultura, Vol. 10 Núm. 1 (2013) , p. 131-153  
2.
9 p, 501.6 KB La representación de las mujeres trabajadoras en la ficción televisiva española / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Morales, Beatriz María (Universidad Internacional de La Rioja)
La reducida presencia de la mujer en la esfera pública durante los años sesenta y setenta se reflejaba en el limitado repertorio de roles (madre y esposa principalmente) que le atribuía la ficción televisiva. [...]
During the sixties and seventies the limited presence of women in the public sphere was reflected in the restricted repertoire of roles played by female characters in television fiction (mainly those of mothers and wives). [...]

2016 - 10.3916/C47-2016-06
Comunicar, Vol. 24 Núm. 47 (Abril 2016) , p. 59-67
2 documents
3.
23 p, 1.3 MB Uncovering the attitudes towards science, scientific contents and scientists of mass media communication professionals / Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Latorre, José Ignacio (Universitat de Barcelona. Departament d'Estructura i Constituents de la Matèria)
We present an exploratory descriptive study designed to assess attitudes towards science, science based media contents and scientists of media communication professionals. The research explores the attitudes of a group of senior audiovisual communication students before and after taking a course on production of radio programs based on scientific contents. [...]
Presentamos un estudio descriptivo exploratorio diseñado para avanzar en la identificación de las actitudes de los profesionales de los medios de comunicación audiovisuales hacia la ciencia, los contenidos mediáticos inspirados en ciencia y los científicos mismos. [...]

2014
Diálogos de la comunicación, Vol. 88 (2014)  
4.
11 p, 84.2 KB La sociedad multipantallas: retos para la alfabetización mediática / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión convencional, en sus inicios medios de comunicación centralizada y de audiencia masiva, se está actualmente transformando y diversificando para acomodarse a las nuevas exigencias y condiciones de los nuevos contextos digitales. [...]
Conventional television is getting transformed and diversified to adapt to the new requirements and conditions of the new digital contexts. This means deep transformations in the production, distribution and reception systems; in the programs, genres, and contents in general; and in the commercialization channels and financing systems. [...]

2008
Comunicar, Vol. 16, Núm. 31 (octubre 2008) , p. 15-25  
5.
14 p, 119.5 KB La participación como bien de consumo : una aproximación conceptual a las formas de implicación de los usuarios en proyectos audiovisuales colaborativos / Roig Telo, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació)
Este artículo centra su atención en el concepto de participación, ampliamente utilizado -y también discutido- para hacer referencia a la implicación de los usuarios en la creación de contenidos audiovisuales en Internet. [...]
This paper focuses on the concept of participation, widely used -and also contested- in relation to the engagement of users in the creation of media content. on the Internet. Particularly, our interest lies in the participation of publics in the design, development and diffusion of complex media products, such as feature films, webseries or transmedia projects. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1147
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 101-114  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.