Results overview: Found 82 records in 0.01 seconds.
Articles, 71 records found
Contributions to meetings and congresses, 3 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 7 records found
Articles 71 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
18 p, 1.1 MB The Effects of a Content-Based Language Course on Students' Academic Vocabulary Production / Navarro Gil, Noelia (Universidad Complutense de Madrid)
This study examines the effects of content-based language instruction (CBI)on the production of academic vocabulary in texts written in Englishby university learners enrolled in two different instruction settings, i. [...]
Aquest estudi examina els efectes de l'ensenyament de llengua basat en continguts (CBI per les seves sigles en anglès) en la producció de vocabulari acadèmic en una tasca escrita de classe. Els textos van ser redactats per estudiants universitaris de primer any inscrits en dues modalitats diferents, anglès com a mitjà d'instrucció (EMI per les seves sigles en anglès) i el mateix programa en la seva L1 (Català / Castellà), durant un semestre. [...]
Este estudio examina los efectos de la enseñanza de lengua basada en contenidos (CBI por sus siglas en inglés) en la producción de vocabulario académico en una tareaescrita de clase. Los textos fueron redactados por estudiantes universitarios de primer año inscritos en dos modalidades diferentes, inglés como medio de instrucción (EMI por sus siglas en inglés) y el mismo programa en su L1 (Catalán/Castellano), durante un semestre. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.30
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 25-42 (Foundations & Research)  
2.
3 p, 285.3 KB A call for contributions from Content-Pedagogy Specialists / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings section of CJ aims to become a forum where the role of PCK in CLIL can be explored collaboratively, thus helping to fill a gap in the field. With this purpose, The A-B-C invites content-area specialists and PCK-Language teacher tandems to make informed contributions about how best to approach the teaching and learning of their particular subject matter in language development settings such as CLIL and Immersion classrooms, or Language Reception programmes for newly arrived students with migration backgrounds.
La secció L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos CLIL de CJ pretén convertir-se en un fòrum on es pot explorar el paper de CPC (Coneixement Pedagògic del Contingut) en AICLE de forma col·laborativa, ajudant així a omplir un buit en aquest camp. [...]
La sección El A-B-C del aprendizaje de contenidos en contextos AICLE de CJ pretende convertirse en un foro donde el rol de CPC (Conocimiento Pedagógico del Contenido) en CLIL pueda explorarse colaborativamente, ayudando así a llenar un vacío en el campo. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.7
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 45-47 (The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings)  
3.
21 p, 560.0 KB Emisoras infantiles en internet. Análisis de una oferta alternativa para el niño-oyente / Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La progresiva desaparición de los programas infantiles en la radio generalista se está viendo compensada por una expansión de emisoras destinadas a los niños, la mayoría de las cuales operan básicamente a través de internet. [...]
Radio programs dedicated to children have suffered a gradual disappearance in the last years. This extinction has been overcome by the expansion of stations created especially for them, most of which operate basically through the internet. [...]

2018 - 10.7195/ri14.v16i2.1180
Icono 14, Vol. 16, Num. 2 (2018) , p. 100-120  
4.
24 p, 200.9 KB Modelos emergentes de sostenibilidad de procomunes audiovisuales / Berlinguer, Marco (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Martínez Moreno, Ruben (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Fuster Morell, Mayo, 1975- (Harvard University. Berkman Center for Internet and Society) ; Subirats, Joan (Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Este articulo afronta un fenómeno emergente caracterizado por el continuo cambio y experimentación: la creación colaborativa y procomún de contenidos audiovisuales online. El análisis se centra en extraer cuales son los modelos de sostenibilidad de la creación colaborativa online. [...]
This paper addresses an emerging phenomenon characterized by continuous change and experimentation: the collaborative commons creation of audiovisual content online. The analysis wants to focus on models of sustainability of collaborative online creation, paying particular attention to the use of diferent forms of advertising. [...]

2013
Teknokultura, Vol. 10 Núm. 1 (2013) , p. 131-153  
5.
16 p, 187.8 KB Beyond Advertising Narratives : "Josefinas" and their storytelling products / Dias, Liliana (Universidade Católica Portuguesa) ; Dias, Patrícia (Universidade Católica Portuguesa)
In the last few years, advertising narratives have become increasingly important. Facing an environment of fierce competition and communication overload, brands needed to reinvent their communication strategies, and stories became protagonists, particularly in the digital environment. [...]
En els últims anys, la narrativa s'ha convertit en un component cada vegada més important de la publicitat. En un ambient de competència feroç i abundància de comunicació, les marques han necessitat reinventar les seves estratègies de comunicació. [...]
En los últimos años, la narrativa se ha convertido en un componente cada vez más importante de la publicidad. En un ambiente de competencia feroz y abundancia de comunicación, las marcas han necesitado reinventar sus estrategias de comunicación, y las narrativas se convertirán en protagonistas, sobre todo en el ambiente digital. [...]

2018 - 10.5565/rev/analisi.3118
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 58 (June 2018) , p. 47-62 (Articles)
2 documents
6.
4 p, 160.5 KB La enseñanza de la lengua : innovación y reforma / Zayas, Felipe ; Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Innovación y reforma. En un discurso acerca de la innovación en la enseñanza de la lengua y de la literatura, no se puede obviar la referencia al nuevo marco curricular establecido en la reforma de la enseñanza. [...]
1993
Aula de innovación educativa, Num. 14 (1993) , p. 5-9  
7.
22 p, 535.3 KB Contenidos transmedia de las teleseries españolas: clasificación, análisis y panorama en 2013 / Rodríguez Ferrándiz, Raúl (Universidad de Alicante) ; Ortiz Gordo, Felix (Universidad de Alicante) ; Sáez Núñez, Virginia (Universidad de Alicante)
En este artículo analizamos los contenidos transmedia que tienen como "nave nodriza" las series programadas por las cadenas de televisión tanto nacionales (La 1, Antena 3, Telecinco) como autonómicas (TV3, ETB, TVG, Canal Sur) con producción propia y de estreno en 2013. [...]
This article analyses the transmedia contents created around 33 Spanish television series broadcast in 2013 by national and regional TV networks. The article reviews the TV series' official websites, in which the transmedia contents are made available, and organises the wide variety of transmedia formats created around the sample of TV series, based on the different touchpoint categories, which refer to any content or strategy that allow viewers to engage with a television brand through other media and platforms. [...]

2014
Comunicación y sociedad, Vol. 27 Núm. 4 (2014) , p. 73-94
2 documents
8.
9 p, 501.6 KB La representación de las mujeres trabajadoras en la ficción televisiva española / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Morales, Beatriz María (Universidad Internacional de La Rioja)
La reducida presencia de la mujer en la esfera pública durante los años sesenta y setenta se reflejaba en el limitado repertorio de roles (madre y esposa principalmente) que le atribuía la ficción televisiva. [...]
During the sixties and seventies the limited presence of women in the public sphere was reflected in the restricted repertoire of roles played by female characters in television fiction (mainly those of mothers and wives). [...]

2016 - 10.3916/C47-2016-06
Comunicar: revista científica de comunicación y educación, Vol. 24 Núm. 47 (Abril 2016) , p. 59-67
2 documents
9.
6 p, 156.2 KB La colaboración científicos-profesores-estudiantes (STSPs) para mejorar la alfabetización científica. Los contenidos procedimentales y actitudinales en las leyes educativas en España / Pérez Cáceres, Francisco Javier (Instituto de Educación Secundaria "Jardines de Puerta Oscura", Málaga. Spain) ; Vílchez González, José Miguel (Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Universidad de Granada, Granada. Spain) ; González García, Francisco (Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Universidad de Granada, Granada. Spain)
En este trabajo se presenta un estudio sobre la presencia de contenidos procedimentales y actitudinales en las diferentes leyes de educación en España (1970-2014). A la vez, se argumenta la importancia del establecimiento de colaboraciones entre científicos, profesores y estudiantes (STSPs) que permitan al alumnado adentrarse en el significado de la investigación científica. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 555-560  
10.
6 p, 92.4 KB Percepción de las competencias en salud de los libros de texto por estudiantes de magisterio y expertos / Ponz Miranda, Adrián (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Carrasquer, Begoña (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Álvarez Sevilla, María Victoria (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Carrasquer Zamora, José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Se está llevando a cabo un proyecto de investigación que pretende averiguar las competencias adquiridas por los estudiantes de Educación Primaria en contenidos relacionados con la salud. Una de las partes de este trabajo contempla el análisis los libros de texto de estos niveles educativos. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 817-822  

Articles : 71 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 3 records found  
1.
15 p, 134.7 KB La implantación de un Sistema Iberoamericano de Control de Calidad para Productos Audiovisuales: propuestas metodológicas / Rodríguez Bravo, Ángel (LAICOM) ; Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação
La calidad de la programación televisiva cada vez es más superficial e indigna, aunque se sigue consumiendo televisión en todo el mundo. Vemos televisión unas tres horas y media al día y muchas de las producciones son nocivas para nuestra salud intelectual y emocional. [...]
2009
Congresso Brasileiro de Estudos Interdisciplinares da Comunicaçao, 32è : 2009  
2.
21 p, 74.5 KB La evaluación de la calidad televisiva y su trascendencia social (El caso Español) / Montoya Vilar, Norminanda (LAICOM) ; Rodríguez Bravo, Ángel (LAICOM) ; Mas Manchón, Lluís (LAICOM) ; Gallego Gordo, Miguel Ángel (LAICOM) ; Castellblanque, Mariano R. (LAICOM) ; Fórum Nacional de Professores Jornalismo
"Quality Communication" es un proyecto pionero que pretende crear un protocolo de control de la calidad de los programas de TV. Esto es, tratamos de encontrar el modo de medir los valores sociales educativos y morales de los productos audiovisuales, con el objetivo de otorgar una puntuación y un sello de calidad (QC) con reconocimiento internacional.
2009
Encontro Nacional de Professores de Jornalismo, 12è : 2009  
3.
4 p, 18.6 KB Un estudio sobre el profesorado AICLE en el aula universitaria / Lasagabaster, David (Universidad del País Vasco) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 75-78  

Books and collections 1 records found  
1.
21 p, 11.4 MB Una taxonomía estructural de la motricidad / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Primera versión publicada de la Taxonomía Estructural de la Motricidad, original del autor.
Pamplona : Asociación Española de Investigación Social Aplicada al Deporte, 1996 (Investigación Social y Deporte)
La actividad física y el deporte en un contexto democrático (1976-1996), 1996, p. 265-283  

Research literature 7 records found  
1.
200 p, 2.4 MB L'alfabetització informacional dels estudiants universitaris de Traducció i Interpretació a Espanya / Olea Martínez, Iris ; Perpinyà i Morera, Remei, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball té l'objectiu de descobrir el paper que se li atorga a la competència documental o informacional dins dels 23 graus de Traducció i Interpretació que existeixen actualment a Espanya. [...]
Este trabajo tiene como objetivo descubrir el papel que se le da a la competencia documental o informacional dentro de los 23 grados de Traducción e Interpretación que existen actualmente en España. [...]
This research aims to discover the role of the information literacy in the 23 Translation and Interpreting degrees that currently exist in Spain. To look it up, we'll read all the information offered by the syllabuses of every university: the competences, the learning results and the contents. [...]

2017
Traducció i Interpretació [1202]  
2.
14 p, 2.0 MB Sistemes de gestió de continguts i Wordpress : les claus del sector / Quijorna Pérez, Cristian ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els Sistemes de Gestió de Continguts, o CMS, estan augmentant la seva presència al mercat d'una forma molt destacada en els últims anys. Cada vegada són més les empreses i particulars que han decidit apostar per aquest tipus de frameworks per a implementar els seus llocs i plataformes web. [...]
The Content Management System, or CMS, are increasing their market presence in a very prominent in recent years. More and more companies and individuals who have decided to opt for this type of frameworks to implement their web sites and platforms. [...]
Los Sistemas de Gestión de Contenidos o CMS están aumentado su presencia en el mercado de una forma destacada en los últimos años. Cada vez son más las empresas y particulares que han decidido apostar por este tipo de frameworks para implementar sus sitios y plataformas web. [...]

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
60 p, 1.1 MB La formación en traducción técnica en el Reino Unido / Fajardo Vázquez, Yolanda ; Rodríguez-Inés, Patricia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Este TFG, de corte académico y descriptivo, pretende ser el punto de partida de un futuro proyecto de investigación más amplio. Se trata de recoger y analizar los datos sobre la formación en traducción técnica posterior al grado que se proporciona en Reino Unido.
Aquest TFG, de tall acadèmic i descriptiu, pretén ser el punt de partida d'un futur projecte d'investigació més ampli. Es tracta de recollir i analitzar les dades sobre la formació en traducció tècnica posterior al grau que es proporciona al Regne Unit a nivell de màster.
This TFG, which has a descriptive nature, aims to be the starting point for a future larger research project. It involves the collection and analysis of data of all the postgraduate courses which include training in technical translation on the United Kingdom.

2016
Traducció i Interpretació [1202]  
4.
39 p, 1.0 MB La formación en traducción técnica en España / Canadell Giralt, Cristina ; Rodríguez-Inés, Patricia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El objetivo de este Trabajo de Fin de Grado es identificar todos los másteres, posgrados y cursos relacionados con la traducción técnica que se ofertan a nivel universitario en España. La hipótesis de partida es que, aunque la traducción técnica es una de las especialidades más demandadas en el mercado de la traducción español —y también mundial—, el volumen de formación en este campo y la visibilidad del sector son muy reducidos. [...]
L'objectiu d'aquest Treball de Fi de Grau és identificar tots els màsters, postgraus i cursos relacionats amb la traducció tècnica que s'ofereixen a nivell universitari a Espanya. La hipòtesi de partida és que, malgrat que la traducció tècnica és una de les especialitats amb més demanda al mercat de la traducció espanyol —i també mundial—, el volum de formació en aquest àmbit i la visibilitat del sector són molt reduïts. [...]
The aim of this End-of-Degree Dissertation is to identify all masters', postgraduate courses and other courses related to technical translation which are provided by Spanish universities. The initial hypothesis predicts that, even though technical translation is in high demand in the Spanish—and also in the global—market, training offer in this area and its visibility are rather limited. [...]

2016
Traducció i Interpretació [1202]  
5.
19.4 MB La formación en traducción técnica : Sudamérica, Centroamérica y Norteamérica / Sánchez Cucarella, Pau ; Gómez Goikoetxea, Amaya, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Este Trabajo de Fin de Grado pretende ser el punto de partida de un futuro proyecto de investigación más amplio. Se trata de recoger y analizar los datos sobre la formación en traducción técnica que se proporciona en varios países a nivel de máster o estudios superiores a un grado.
Aquest TFG pretén ser el punt de partida d'un futur projecte d'investigació més ampli. Es tracta de recopilar i analitzar les dades sobre la formació en traducció tècnica que es proporcionen en diversos països a nivell de màster o d'estudis superiors al grau.
This TFG aims to be the starting point of a future and larger research project. The intention is to collect and analyse the data on the training in technical translation provided in several countries at master level or above the degree.

2016
Traducció i Interpretació [1202]  
6.
72 p, 1.7 MB La formación en traducción técnica. Cursos a nivel de posgrado. Alemania / Caro Barrera, José Luis ; Gómez Goikoetxea, Amaya, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La traducción técnica es sin duda una de las especialidades más solicitadas en el mercado de la traducción; sin embargo, la oferta de formación en traducción técnica no parece corresponderse con la demanda existente. [...]
La traducció tècnica és sens dubte una de les especialitats més sol·licitades al mercat de la traducció; no obstant això, l'oferta de formació en traducció tècnica no sembla correspondre's amb la demanda existent. [...]
Technical translation is indubitably one of the specialities most in demand in the translation market. However, the technical translation training on offer does not seem to suit the existing demand. [...]

2016
Traducció i Interpretació [1202]  
7.
545 p, 7.3 MB Cultura digital universitaria / Regil Vargas, Laura ; Català Domènech, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Objetivo general: Analizar la relación de los estudiantes de la Universidad Pedagógica Nacional (UPN)2 con la cultura digital universitaria. Objetivos específicos: - Conocer la relación de los estudiantes de la licenciara en Psicología Educativa, de la UPN, con la cultura digital. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.