Resultats globals: 6 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 5 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
9 p, 222.4 KB L'ús de les tècniques de reproducció assistida : una nova mirada sobre la reproducció i l'embaràs humà basada en el debat i l'argumentació / Vila Gatius, Jaume (INS Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ; Montalban Quesada, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'alfabetització científica promou apropar la ciència a tothom formant ciutadans amb capacitat de comprendre, decidir i actuar en temes científics. Per aconseguir-ho, una de les estratègies en l'àmbit pedagògic és vincular els coneixements científics a la vida quotidiana. [...]
Scientific literacy promotes putting science closer to people and educating citizens with ability to understand, decide and act in scientific issues. One strategy for that in pedagogy is to bind scientific knowledge and everyday life together. [...]
La alfabetización científica promueve acercar la ciencia a todos formando ciudadanos con capacidad de comprender, decidir y actuar en temas científicos. Para conseguirlo, una de las estrategias en el ámbito pedagógico es vincular los conocimientos científicos a la vida cotidiana. [...]

2021 - 10.5565/rev/ciencies.440
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 42 (2021) , p. 23-31 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
5 p, 263.8 KB Sistematitzant l'aprenentatge d'habilitats argumentatives : el debat virtual a Secundària, una eina didàctica i inclusiva / Ganzer Justicia, Laura (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació)
Els i les alumnes es troben i es trobaran en situacions on s'ha de reflexionar i decidir sobre qüestions d'àmbit científic que afecten el seu dia a dia i al conjunt de la societat. Per tant, l'alfabetització científica en tota la seva amplitud competencial es fa indispensable per prendre decisions ben fonamentades. [...]
Students often deal with situations that require them to reflect and to make decisions around scientific field questions that will affect them (as well as society, as a whole) in their daily lives. For this reason, scientific literacy becomes indispensable in order to make well substantiated decisions. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.414
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 2-6 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
52 p, 1.2 MB Representacions visuals catalanes del darwinisme durant el segle XIX / Vall, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
S'estudien imatges relacionades amb el darwinisme creades o reproduïdes a Catalunya, particularment a Barcelona, o en una revista editada per emigrats catalans als Estats Units, La Llumanera de Nova York, durant el segle xix. [...]
This paper presents images related to Darwinism created or reproduced in Catalonia, particularly in Barcelona, or in a journal published by Catalans emigrated to the United States, La Llumanera de Nova York, during the nineteenth century. [...]

2015 - 10.2436/20.2006.01.191
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica, Vol. 8 (2015) , p. 85-136  
4.
26 p, 2.5 MB La medicalización de la sociedad, un contexto para promover el desarrollo y uso de conocimientos científicos sobre el cuerpo humano / Domènech Calvet, Ana Mª (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En esta investigación se ha diseñado e implementado una unidad didáctica sobre la medicalización de la sociedad para favorecer el desarrollo de conocimientos científicos. Se analizan: a) las ideas previas de 283 alumnos de 1º de bachillerato y 164 de 3º ESO, b) la evolución de estas ideas, c) el tipo de información con el que justifican actuaciones relacionadas con la automedicación, y, d) las diferencias que se observan en función del curso. [...]
En aquesta recerca s'ha dissenyat i implementat una unitat didàctica sobre la medicalització de la societat per afavorir el desenvolupament de coneixements científics. S'analitzen: a) les idees prèvies de 283 alumnes de 1r de batxillerat i 164 de 3r d'ESO, b) l'evolució d'aquestes idees, c) el tipus d'informació amb el qual justifiquen actuacions relacionades amb l'automedicació, i, d) les diferències que s'observen en funció del curs. [...]
In this research, a SSI teaching unit based on medicalization of society has been designed and implemented in order to promote the development of scientific knowledge. A total of 399 students (283 aged 16 to 17 and 116 aged 14 to 15) participated. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1358
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 101-125 (Investigaciones Didácticas)  
5.
26 p, 207.3 KB Resistencias, novedades y negociaciones : la terminología química durante la primera mitad del siglo XIX en España / Bertomeu Sánchez, José Ramón ; Muñoz Bello, Rosa
En este artículo se analiza la nueva terminología química en España durante la primera mitad del siglo XIX. Pretendemos mostrar que el estudio de la historia de la terminología permite conocer mejor los mecanismos de negociación, apropiación y resistencia de las comunidades locales, y ofrece nuevas claves para repensar las relaciones entre centro y periferias científicas. [...]
2010 - 10.4321/S0211-95362010000100009
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 30, Núm. (2010) , p. 213-238  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
37 p, 3.1 MB Ciència i Democràcia : algunes reflexions en temps d'incertesa / Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència)
Conferència realitzada pel Dr. Agustí Nieto Galan, Director de l'Institut d'Història de la Ciència (IHIC) i catedràtic del Departament de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb motiu del 50 aniversari de la Facultat de Ciències de la UAB, el 8 d'abril de 2021.
2021
50 aniversari Facultat de Ciències UAB. Online, : 2021
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.