Resultats globals: 58 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 33 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 13 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 10 registres trobats
Articles 33 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 45.5 KB Contract on dialogic inclusion : how to get out of the ghetto / Aubert, Adriana (Universitat de Barcelona) ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona)
The current debates about competencies that we can find in the forums, agendas and documents along our country, where yet held during the nineties in the European Union. Although, the core of the international debate is being, more recently, centered in the success actions that are managing to develop these competencies in all the students from an approach that go through the boundaries of the school and that involve families and the community in the whole process, from its elaboration until its development. [...]
Los actuales debates sobre competencias que llenan foros, agendas y documentos en nuestro país ya se llevaron a cabo durante los años noventa en la Unión Europea. Sin embargo, el núcleo del debate internacional se centra de forma más reciente en las actuaciones de éxito que logran que todos los niños y niñas desarrollen estas competencias, desde un planteamiento que va más allá de los límites de la escuela y que involucra a familiares y a la comunidad en general tanto en el proceso de elaboración como de desarrollo. [...]

2009 - 10.25115/psye.v1i1%20y%202.161
Psychology, society and education, Vol. 1 Núm. 1 (2009) , p. 61-70  
2.
18 p, 261.0 KB La interculturalidad en el contexto universitario : necesidades en la formación inicial de los futuros profesionales de la educación / Peñalva Velez, Alicia (Universidad Pública de Navarra) ; Leiva Olivencia, Juan José (Universidad de Málaga)
La interculturalidad en la educación superior universitaria es un factor más de calidad educativa, que implica la introducción de aspectos como la convivencia, la valoración y validación del otro, y la interacción a través del mutuo reconocimiento. [...]
La interculturalitat en l'educació superior universitària és un factor més de qualitat educativa, que implica la introducció d'aspectes com la convivència, la valoració i la validació de l'altre, i la interacció a través del mutu reconeixement. [...]
Interculturality in higher education is an additional factor of educational quality, which entails the introduction of aspects such as coexistence, the valuation and validation of the other and interaction through mutual recognition. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.989
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 141-158 (Monográfico)  
3.
21 p, 629.9 KB Historias que transforman : narrativas en el aula / Aguirre García-Carpintero, Arecia (Universitat Jaume I. Departament d'Educació) ; Doménech Vidal, Ana (Universitat Jaume I)
El presente estudio se llevó a cabo en un centro de educación secundaria de Castellón, concretamente en el ciclo formativo de grado superior en integración social. Tras la elaboración y la edición del libro de historias de vida de mujeres migrantes, lesbianas y bisexuales (Equipo Encontrando Vidas, 2012), se diseñó una unidad didáctica utilizando las narraciones como recurso pedagógico en la asignatura de habilidades de autonomía personal y social. [...]
El present estudi es va dur a terme en un centre d'educació secundària de Castelló, concretament al cicle formatiu del grau superior d'integració social. Després d'haver elaborat i editat el llibre d'històries de vida de dones migrants, lesbianes i bisexuals (Equipo Encontrando Vidas, 2012), es va dissenyar una unitat didàctica emprant les narracions com a recurs pedagògic en l'assignatura d'habilitats d'autonomia personal i social. [...]
This study was conducted in a secondary school of Castellón, Spain; specifically in a higher vocational education and training course in social integration. Following the drafting and editing of a book of life stories of women, migrants, lesbians and bisexuals, a teaching unit was designed to use the stories as a teaching resource in the subject "Personal and Social Autonomy Skills". [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.916
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 123-143 (Monográfico)  
4.
17 p, 132.9 KB El papel de una maestra en la inclusión de una alumna sordociega en la comunidad educativa / Barba-Martín, Raúl A. (Universidad de Valladolid) ; González-Calvo, Gustavo (Universidad de Valladolid) ; Martínez-Scott, Suyapa (Universidad de Valladolid)
Esta investigación tiene como objetivo analizar el modo en que una docente de Educación Infantil pone en práctica su modelo pedagógico desde la perspectiva de un modelo inclusivo de gestión escolar. [...]
Aquesta investigació té com a objectiu analitzar la manera com una docent d'educació infantil posa en pràctica el seu model pedagògic des de la perspectiva d'un model inclusiu de gestió escolar. [...]
This research examines how an early childhood education teacher puts into practice her teaching model from the perspective of an inclusive model of school management. Among other aims, the teacher seeks to achieve the complete and effective inclusion of a visually and hearing impaired immigrant student. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.915
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 83-99 (Monográfico)  
5.
19 p, 268.1 KB Persones grans institucionalitzades a Catalunya: quantes són i com són? / Zueras Castillo, Pilar (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Ajenjo, Marc, 1965- (Centre d'Estudis Demogràfics)
La població més gran de seixanta-cinc anys institucionalitzada a Catalunya és un col·lectiu en augment constant, tant per les millores en termes de supervivència com per l'expansió de la institucionalització en les darreres dècades. [...]
2016
Revista catalana de sociologia, Vol. 31 Núm. 2 (2016) , p. 5-23  
6.
20 p, 1.1 MB La inmigración en España : ¿Una integración con pies de barro? / Moreno, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del artículo es analizar el impacto de la crisis económica en la integración de la población inmigrada en España. El punto de partida es la singularidad del caso español que durante los años de intensa inmigración consiguió un notable grado de integración sociocultural. [...]
The aim of the paper is to analyze the impact of the economic crisis on the integration of the immigrant population in Spain. The Spanish case is singular because during the years of intense immigration achieved a remarkable degree of socio-cultural integration. [...]

2016 - 10.5209/rev_POSO.2016.v53.n2.48312
Política y sociedad, Vol. 53 Núm. 2 (2016) , p. 509-528  
7.
16 p, 190.4 KB Análisis discursivo de interacciones sociales en un aula de matemáticas multiétnica / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo, indagamos los modos en que se construyen las identidades de los diferentes alumnos como aprendices de matemáticas en el discurso de un aula multiétnica. Para ello, analizamos interacciones sociales ocurridas durante los primeros días de clase en un aula de matemáticas de secundaria (15-16 años) con un elevado porcentaje de alumnos inmigrantes. [...]
In this paper, we explore how students construct their identities as mathematical learners within the discourse of the multiethnic classroom. We analyse social interactions during the first days of class in a secondary mathematics classroom (15 and 16-year-old) with a high percentage of immigrant students. [...]

2004
Revista de educación (Madrid), Num. 334 (2004) , p. 59-74  
8.
28 p, 3.4 MB Educar para la convivencia intercultural en sociedades multiculturales / Jordán, Josep Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Nuestras sociedades actuales son irrevocablemente cada vez más multiculturales. En esa realidad, plural en todos los planos, están llamadas a vivir, sobre todo, las actuales y futuras jóvenes generaciones. [...]
Our present societies are irrevocably more and more multicultural. The present and future rising generations are called to live in that plural reality in all the levels. To this effect, it is not mistaken to affirm that the fate which awaits the personal and social life of our time and of the future depends more than ever on the capacity of the people to «know how to live together» harmonically with many and different Others in the various fields of the daily reality. [...]

2003
Revista de educación (Madrid), Núm. extra (2003) , p. 213-240  
9.
2 p, 135.0 KB Ben educats per a la convivència
Salvador Cardús assegura que vivim en un món "que ens vol mal educats, és a dir, que necessita individus sense criteri, fàcils de ser manipulats i, en definitiva, dòcils al mercat econòmic i polític". [...]
2004
Barcelona, metròpolis mediterrània, Núm. 63 (2004) , p. 6-7  
10.
3 p, 53.4 KB Una experiencia de participación de los alumnos / Cela, Jaume ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Miró, Lola
Tras unas reflexiones previas sobre las posibilidades y límites legales de la participación, se cuenta de qué modo puede dinamizarse en el conjunto de la comunidad escolar. Se destacan las tareas de la asamblea de clase, la reunión de delegados y el consejo escolar. [...]
1993
Cuadernos de pedagogía, Núm. 217 (Septiembre 1993) , p. 32-33  

Articles : 33 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
228 p, 1.2 MB La convivencia en los centros educativos de educación básica en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Barrera-Corominas, Aleix, coord. ; Aguilar Chávez, Nohemy ; Donoso, Sebastián ; Nicolau, Ana ; Aguilar, Maritza ; Ferreira Arza, Yolanda ; Nossar, Karina ; Alonso Jiménez, Maria Teresa ; Fonseca Jarquín, Mª del Carmen ; Palmeros y Ávila, Guadalupe ; Alfonso Moreira, Yaquelín ; Gairín Sallán, Joaquín ; Parra Trepowski, Oscar Ignacio ; Arce González, Consuelo ; García Siso, Sara ; Pacheco Salazar, Berenice ; Barrales Villegas, Adoración ; García Treviño, Manuel A. ; Planas Domingo, Juan Antonio ; Bascasnegras , Mayoryis ; González Rubio, Janeth ; Tejeira, Magaly ; Benavides, Nibaldo ; Hernández Valerio, Wilfrido ; Rascón, Enrique ; Bolaños Prado, Elena ; Herrera, Esmelda ; Román Medina, Luciano ; Brito Delgado, Juana María ; Jerónimo, Miguel ; Sánchez, Sebastián ; Briceño Caldera, Vicente ; Lopes Reis, Márcia ; Sandoval, Mario ; Caballero, Danysabel ; Martínez, Daniel ; Marcos, Sarasola ; Contreras Chacón, Azael E. ; Medrano Rodríguez, Hernán ; Suarez Díaz, Guadalupe ; Córdoba, Luz María ; Molina Granados, Sergio A. ; Tafur Puente, Rosa María ; Corea Tórrez, Norma C. ; Molina Yuncosa, Nuby L. ; Vázquez, María Inés
La presente aportación recoge la visión de 46 especialistas de quince países iberoamericanos sobre las formas de entender y promover la convivencia escolar en los centros educativos de los distintos países. [...]
Santiago de Chile : Santillana , 2014 (Informes ; 6)  

Documents de recerca 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
80 p, 25.2 MB Coeducación y ciudad : transitando hacia una convivencia inclusiva y equitativa / Chuchuca Cely, Stefany ; Ortiz Guitart, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Coeducación y Ciudad. Transitando hacia una convivencia inclusiva y equitativa, nace de la necesidad de transformar la ciudad actual a partir de procesos participativos que promuevan ciudades con un tejido urbano y social inclusivo, equitativo y libre de estereotipos sexistas, para lo cual es necesario transformar la actual educación en los centros educativos por coeducación y empezar a ver la participación infantil como pieza clave en la planificación de la ciudad y el espacio público. [...]
Coeducació i Ciutat. Transitant cap a una convivència inclusiva i equitativa, neix de la necessitat de transformar la ciutat actual a partir de procesos participatius que promoguin ciutats amb un teixit urbà i social inclusiu, equitatiu i lliure de estereotips sexistes, per a la qual es necessari transformar la actual educació en els centres educatius per coeducació i començar a veure la particiapció infantil com a peça clau en la planificació de la ciutat i l'espai lliure. [...]

2019  
2.
255 p, 2.5 MB Educación para la convivencia y la cultura de paz a través de las TAC : un estudio multicasos en el contexto bogotano / Vargas Sánchez, Ana Dolores, autor. ; Bosco Paniagua, María Alejandra, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
La presente investigación tuvo como propósito explorar las experiencias de aula mediadas por Tecnologías para Aprendizaje y el Conocimiento (TAC), como apoyo a los procesos relacionados con la Educación para la Convivencia y la Cultura de Paz en seis colegios distritales en la ciudad de Bogotá Colombia. [...]
The purpose of this research was to explore the classroom experiences mediated by Technologies for Learning and Knowledge (TAC), as support for the processes related to Education for Coexistence and Culture of Peace in six district schools in Bogotá city, Colombia. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
308 p, 1.7 MB Cohabitation, marriage and children's economic well-being : Spain in comparative perspective / Hu, Xiaoteng, autor. ; Flaquer, Lluís, 1946- supervisor acadèmic. ; Moreno Mínguez, Almudena, supervisor acadèmic. ; Garriga, Anna, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia.
L'auge de la cohabitació constitueix un dels canvis demogràfics més remarcables esdevinguts als països occidentals. A Espanya la cohabitació i el naixement de fills de parelles cohabitants han passat de ser un cas excepcional a constituir un comportament familiar socialment acceptat. [...]
L'auge de la cohabitació constitueix un dels canvis demogràfics més remarcables esdevinguts als països occidentals. A Espanya la cohabitació i el naixement de fills de parelles cohabitants han passat de ser un cas excepcional a constituir un comportament familiar socialment acceptat. [...]
El auge de la cohabitación constituye uno de los cambios demográficos más significativos en los países occidentales. En España la cohabitación y el nacimiento de hijos de parejas cohabitantes han pasado de ser un caso excepcional a constituir un comportamiento familiar socialmente aceptado. [...]
The rise in cohabitation is one of the most striking demographic changes to have occurred in Western countries. In Spain, cohabitation and having children in cohabitation have increasingly shifted from a rare and deviant pattern of family to a fairly normal and socially accepted family behavior. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
4.
71 p, 1.0 MB Veus veneçolanes a Barcelona / Llamas León, Sergi ; Casamajó Solé, Gemma, dir., (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Retrat col·lectiu de diferents generacions de veneçolans de períodes migratoris diferents que expliquen l'abans, el després i l'imprevisible demà del país caribeny. Històries de gent que surt del seu país d'origen en contextos diversos i arriba a una Barcelona en què ha de conviure, lluitar i integrar-se.
Retrato colectivo de diferentes generaciones de venezolanos de periodos migratorios diferentes que explican el antes, el después i el imprevisible porvenir del país caribeño. Historias que gente que sale de su país de origen en contextos diversos y llegan a una Barcelona en la que tienen que convivir, luchar e integrarse.
Collective portait of different generation of venezuelan from different migratory periods that explain the past, the future and the unpredicatble forthcoming of the caribbean country. Stories of people who leave their own country in diverse contexts and come to Barcelona, where they have to live together, fight and integrate themselves.

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
5.
133 p, 2.6 MB Family matters : three essays on living arrangements across societies / Liu, Chia, autor ; Esteve, Albert, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Demogràfics
El sistema de vida familiar difiere a través del tiempo y de las sociedades debido a factores sociales y económicos. El patrón de convivencia revela no sólo las preferencias, sino también las condiciones prácticas bajo las cuales los individuos basan sus decisiones. [...]
Family living arrangement differs across time and societies due to social and economic factors. Coresidence reveals not only preferences, but also practical conditions under which individuals base their coresidential decisions on. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
6.
24 p, 341.5 KB Educar para la Igualdad : implementación del taller Construyendo Relaciones Sanas. / Rodríguez Pérez, Sara
En el presente artículo, se muestran las principales conclusiones obtenidas tras la implementación del taller de educación sexual Construyendo relaciones sanas en once institutos del municipio de Gijón (Asturias). [...]
2016  
7.
36 p, 2.4 MB Violencia en las relaciones de pareja en población joven en Asturias / Rodríguez Pérez, Sara ; Cofiño Fernández, Rafael ; Corrales González, Carlos
Asturias Dirección General de Salud Pública. Consejería de Sanidad del Principado de Asturias. 2015  
8.
630 p, 2.4 MB Las Prácticas pedagogicas que realizan los Asistentes de la Educación, durante los recreos en los patios de escuelas públicas básicas de Valparaíso, y su relevancia en la gestión de la convivencia / Bravo Gallegos, José Saúl ; Asensio, José Ma., (José María) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
En las escuelas públicas básicas de Chile, los estudiantes durante los horarios de recreos están bajo la supervisión exclusiva de los denominados Asistentes de la Educación; esta clasificación oficial abarca al personal que debe desarrollar diversas tareas en los centros educativos tales como auxiliares de servicio, labores administrativas, profesionales no docentes, e inspectores de patio que son el actor objeto de esta investigación. [...]
In primary public schools in Chile, during recess times students are under the exclusive supervision of the called educational assistants; this official classification includes the personnel who perform different duties in schools such as caretaker, administrative tasks, non-teachers professionals and patio inspectors who are the subject of this investigation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
114 p, 2.2 MB Participació i convivència ciutadana al Vendrell : construint la xarxa per la convivència del Vendrell / Lázaro Silva, Alba ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria proposa un seguit d'eixos transversals i línies de treball amb l'objectiu d'orientar el disseny d'un projecte de treball en xarxa al Vendrell. El projecte s'emmarca en l'àmbit d'apoderament comunitari i la promoció de la participació i convivència ciutadana, comptant amb el teixit associatiu com a motor per a endegar processos de canvi. [...]
Esta memoria propone una serie de ejes transversales y líneas de trabajo con el objetivo de orientar el diseño de un proyecto de trabajo en red en el municipio de El Vendrell. El proyecto se enmarca en el ámbito del empoderamiento comunitario y la promoción de la participación y convivencia ciudadana, contando con el tejido asociativo como motor para poner en marcha procesos de cambio. [...]
This report propounds transversal issues, work lines with different suggestions and a set of considerations with the target of guiding the design of a networking project. This project belongs to the community empowerment sphere in order to promote the citizen participation and peaceful coexistence with the help of associations as a motor to boost change processes. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
10.
46 p, 1.7 MB Habilidades sociales de los escolares y prevención del conflicto : programa de mejora del clima escolar / Gómez Serra, Silvia ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Este trabajo se basa en una investigación realizada sobre una muestra de 110 alumnos de Primero y Cuarto curso de ESO del Centro de Estudios Claret, Sabadell, mediante una metodología observacional y cuantitativa, llevado a cabo durante un periodo de tres meses, y que tiene por objetivo analizar la falta de habilidades sociales de los alumnos con el fin de crear un programa de prevención de conflictos. [...]
This paper is based on a research conducted on a sample of 110 students from first and fourth year of ESO Claret Studies Centre, Sabadell, through observational and quantitative methodology, conducted over a period of three months, and whose main objective is to analyze the lack of social skills of students in order to create a program of conflict prevention. [...]

2015
Graduat o Graduada en Criminologia [805]  

Documents de recerca : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  

Documents gràfics i multimèdia 10 registres trobats  
1.
721x1024, 654.2 KB La Nostra gent del mar demana justícia : Aliança Popular-Convivència Catalana vol per a tu, home del mar: pau, treball i llibertat / Alianza Popular-Convivencia Catalana
[Madrid : s.n.], 1977  
2.
739x1024, 439.0 KB Vota a Herminia Garcia-Villamil : vota pau, treball i llibertat / Alianza Popular-Convivencia Catalana
[1977]  
3.
740x1024, 478.0 KB Vota a Josep A. Linati i Bosch : vota pau, treball i llibertat / Alianza Popular-Convivencia Catalana
[1977]  
4.
731x1024, 457.6 KB Vota a Joaquim Gias i Jove : vota pau, treball i llibertat / Alianza Popular-Convivencia Catalana
[1977]  
5.
740x1024, 471.8 KB Vota a Joan A. Valls i Jove : vota pau, treball i llibertat / Alianza Popular-Convivencia Catalana
[1977]  
6.
730x1024, 444.6 KB Vota a Ferran Bau Carpi : vota pau, treball i llibertat / Alianza Popular-Convivencia Catalana
[1977]  
7.
1024x1538, 879.8 KB Hem de saldar el deute amb el camp : Aliança Popular-Convivencia Catalana volper a tu, Home del Camp: pau, treball i llibertat / Alianza Popular-Convivencia Catalana
[S.l.] : [S.n.], 1977  
8.
1024x1534, 851.7 KB La igualdad por encima del sexo : Alianza Popular-Convivencia Catalana quiere para ti, Mujer: paz, trabajo y libertad / Alianza Popular-Convivencia Catalana
[S.l.] : [S.n.], 1977  
9.
1024x1528, 219.7 KB La familia necesita seguridad : Alianza Popular-Convivencia Catalana quiere para La familia: paz, trabajo y libertad / Alianza Popular-Convivencia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona
[S.l.] : [S.n.], 1977  
10.
724x1040, 831.5 KB Vota eficàcia, vota López Rodó / Alianza Popular-Convivencia Catalana ; Alianza Popular
1977  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.