Results overview: Found 5 records in 0.03 seconds.
Articles, 4 records found
Research literature, 1 records found
Articles 4 records found  
1.
33 p, 544.2 KB La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta investigación se centra en determinar cómo la comunicación de la responsabilidad social corporativa incide en la percepción de reputación corporativa de las empresas de comunicación, tomando como objeto de análisis toda su cadena de valor, lo cual es novedoso en el campo. [...]
This research focuses on how the communication of corporate social responsibility affects the perception of corporate reputation of communication companies, taking the entire value chain as an object of analysis, which is novel in the field. [...]

2017 - 10.5294/pacla.2017.20.2.8
Palabra clave, Vol. 20 Núm. 2 (2017) , p. 473-505  
2.
24 p, 235.4 KB Los índices de medición de la reputación corporativa en la cadena de valor de las empresas de comunicación, una propuesta / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La necesidad de conocer la valoración que hacen los grupos de interés de las empresas aumenta en contextos cada vez más competitivos, lo que hace que evaluar la Reputación Corporativa (RC) sea una tarea primordial en el ámbito de la comunicación corporativa. [...]
In an increasingly competitive context, the need to learn how interest groups assess companies is on the rise. This means that evaluating corporate reputation (CR) is a crucial task for corporate communications. [...]

2017 - 10.26422/aucom.2017.0602.oro
Austral comunicación, Vol. 6 Núm. 2 (2017) , p. 229-252  
3.
24 p, 311.7 KB The effects of branding intangibles on corporate reputation / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo se centra en la percepción de la reputación corporativa por parte de los stakeholders de una empresa. Más concretamente, en como los intangibles de la marca tienen una influencia potencial en la reputación corporativa de una empresa de comunicación. [...]
This paper focuses on the problem of Corporate Reputation in relation to stakeholders' perception. More precisely, how the intangible values of branding have a potential influence on the Corporate Reputation of a communication company. [...]

2019 - 10.26441/RC18.1-2019-A6
Revista de comunicación, Vol. 18 Núm. 1 (2019) , p. 111-134  
4.
18 p, 375.6 KB Un modelo de desarrollo profesional para la mejora de la reputación corporativa / Casado Molina, Ana María (Universidad de Sevilla) ; Peláez Sánchez, Antonio Juan (COVIRÁN, S. C. A.)
Actualmente existe una pérdida de confianza en la gestión responsable de las empresas por parte de la sociedad. Dicha percepción es generada por sus públicos externos e internos. Ante esta situación, algunos comités directivos están desarrollando modelos de gestión alternativos dentro de su estrategia de negocio para mejorar la reputación corporativa (RC) percibida por sus empleados. [...]
Currently, there is a loss of confidence in the responsible management of companies by society. This perception is generated by its internal and external audiences. In this situation, some management boards are developing alternative management models within their business strategy to improve corporate reputation (CR) with their employees. [...]

2013 - 10.5565/rev/qp.40
Questiones publicitarias, Núm. 18 (2013) , p. 75-92 (Artículos de investigación)  

Research literature 1 records found  
1.
87 p, 2.0 MB Corporate Reputation in Spain : MERCO Rankings & El Corte Inglés Case Study / Alarcón Ferrer, Mireia ; Silaghi, Florina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
This study aims to evince the importance to track corporate reputation and its impact in a context of globalisation, important information flows and high competitiveness. To do so, this study is focused on Corporate Reputation in Spain which in this case will be examined in two different ways, by analysing MERCO ranking, considered one consolidated reference and objective measurement tool for large companies operating in Spain; and then through a case study based on El Corte Inglés. [...]
2018
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
2 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.