Results overview: Found 2 records in 0.01 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
28 p, 301.2 KB Procesos causales, realismo y mecánica cuántica / Suárez, Mauricio (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Lógica y Filosofía de la Ciencia)
La teoría de la explicación causal de Wesley Salmon encuentra, según el mismo Salmon, una importante dificultad en las correlaciones Einstein-Podolsky-Rosen (EPR) de la mecánica cuántica. En un influyente artículo, publicado en 1982, Bas van Fraassen desarrolló un argumento en contra del realismo causal a partir de un análisis de las correlaciones EPR. [...]
According to Wesley Salmon himself, his theory on causal explanation encounters significant hurdles in the Einstein-Podolsky-Rosen (EPR) correlations of quantum mechanics. In an influential article published in 1982, Bas van Fraassen elaborated on an argument against causal realism based on an analysis of EPR correlations. [...]

2005 - 10.5565/rev/enrahonar.358
Enrahonar, N. 37 (2005) p. 141-168 (Articles)  

Research literature 1 records found  
1.
46 p, 1.7 MB Habilidades sociales de los escolares y prevención del conflicto : programa de mejora del clima escolar / Gómez Serra, Silvia ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Treball d'intervenció pràctica. Este trabajo se basa en una investigación realizada sobre una muestra de 110 alumnos de Primero y Cuarto curso de ESO del Centro de Estudios Claret, Sabadell, mediante una metodología observacional y cuantitativa, llevado a cabo durante un periodo de tres meses, y que tiene por objetivo analizar la falta de habilidades sociales de los alumnos con el fin de crear un programa de prevención de conflictos. [...]
This paper is based on a research conducted on a sample of 110 students from first and fourth year of ESO Claret Studies Centre, Sabadell, through observational and quantitative methodology, conducted over a period of three months, and whose main objective is to analyze the lack of social skills of students in order to create a program of conflict prevention. [...]

2015
Grau en Criminologia [805]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.