No exact match found for d’empreses, using d empreses instead...
Results overview: Found 11 records in 0.03 seconds.
Articles, 4 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 4 records found
Graphic and multimedia documents, 2 records found
Articles 4 records found  
1.
9 p, 982.5 KB Actitudes hacia la creación de empresas / Genescà i Garrigosa, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Veciana, José Ma. (José María), 1932-2009 (Universitat Autònoma de Barcelona)
La creación de nuevas empresas es la savia del sistema de economía de mercado y factor importante en la estructura de la industria de un país. Sin embargo, mientras que la problemática de concentración de empresas, de la acumulación de poder económico a través de la creciente dimensión de las grandes unidades económico-financieras y de la proliferación de multinacionales ha atraído el interés de políticos, empresarios y científicos, al tema de la creación de nuevas empresas, que viene a constituir la otra cara de la moneda, no se le ha atribuido en España, salvo excepciones la importancia que tiene. [...]
1984
Información comercial española, Núm. 611 (1984) , p. 147-155  
2.
8 p, 707.4 KB Anàlisi de l'ocupació per compte propi a Catalunya / Capelleras i Segura, Joan-Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Genescà i Garrigosa, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona)
Self-employment has been stimulated over recent years by supportive policies in many European countries. Accordingly, this topic has received a renewed interest in academic research. In this paper the main characteristics of self-employment in Catalonia are analysed and compared to Spain and other selected European Union countries. [...]
2004
Revista econòmica de Catalunya, Núm. 49-50 (2004) , p. 34-41  
3.
20 p, 1.2 MB La emergencia de las "empresas de base humana" en España : ¿nuevo paradigma o consecuencia inevitable? / Valenzuela García, Hugo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Molina, José Luis (Molina González) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
El artículo presenta una serie de estudios de caso etnográfico de empresas españolas de «base humana», denominadas de este modo por potenciar el factor humano como ventaja competitiva. Estas empresas poseen ciertos rasgos en común: operan en la economía del conocimiento, sus fundadores son talentosos jóvenes emprendedores, aplican conocimientos de las humanidades, son flexibles y cooperativas, realizan una gestión horizontal y no persiguen el lucro como único objetivo. [...]
L'article exposa una sèrie d'estudis de cas etnogràfic d'empreses espanyoles de «base humana », anomenades d'aquesta manera pel fet de potenciar el factor humà com a avantatge competitiu. Aquestes empreses posseeixen certs trets en comú: operen en l'economia del coneixement, els seus fundadors són joves emprenedors talentosos, apliquen coneixements de les humanitats, són flexibles i cooperatives, tenen una gestió horitzontal i no persegueixen el lucre com a objectiu únic. [...]
L'article présente un ensemble d'études de cas ethnographiques portant sur des entreprises espagnoles «de base humaine», dénommées ainsi afin de favoriser le facteur humain comme avantage concurrentiel. [...]
This paper presents a number of ethnographic case study of Spanish so-called "human-base enterprises", since they enhance the human factor as a competitive advantage. These companies do share certain traits: they operate in the knowledge economy, founders are talented young entrepreneurs, knowledge from humanities and arts are usually applied, are flexible and cooperative, apply horizontal management, and do not necessarily pursue profit as their main objective. [...]

2013 - 10.5565/rev/dag.61
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 59, Núm. 3 (Setembre-Desembre 2013) , p. 523-542  
4.
21 p, 666.3 KB L'esperit empresarial des de la perspectiva del gènere / Brunet Icart, Ignasi (Universitat Rovira i Virgili)
Aquest article sintetitza els discursos produïts per dones empresàries sobre la influència de la variable gènere en la creació i la gestió d'empreses. Influència que actua en dues direccions: d'una banda, en l'assumpció del rol de «superdona», per part de dones que mantenen una intensa proximitat afectiva amb la família i que assumeixen una compatibilitat total entre l'àmbit reproductiu i l'àmbit productiu (en aquest cas, l'empresa, com a instrument d'autonomia per satisfer aquesta compatibilitat); de l'altra, en l'assumpció del rol de «superhome», és a dir, en la imitació del gènere socialment assignat als homes, que es tradueix en la supeditació de tot allò relacionat amb l'àmbit domèstic respecte a l'objectiu d'èxit professional.
This paper synthesises the discourse produced by female employers regarding the influence of gender in the creation and management of business; that is, the influence of the gender variable in two dimensions. [...]

2011 - 10.5565/rev/papers/v96n3.151
Papers : revista de sociologia, Vol. 96, Núm. 3 (2011) , p. 937-957  

Books and collections 1 records found  
1.
10 p, 68.5 KB El foment de la creativitat i de l'esperit emprenedor en el context dels ECTS / Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Uroz, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
L'objectiu principal d'aquest projecte és fomentar la creativitat i l'esperit emprenedor entre els estudiants de primer curs de la diplomatura de Turisme de la UAB en el context dels ECTS (crèdits europeus). [...]
El objetivo principal de este proyecto es fomentar la creatividad y el espíritu emprendedor entre los estudiantes de primer curso de la diplomatura de Turismo de la UAB en el contexto de los ECTS (créditos europeos). [...]
The main goal of this project was to foster creativity and the entrepreneurial spirit among students in their first year of the Diploma in Tourism at the UAB within the context of the ECTS (European credits). [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 23-32
3 documents

Research literature 4 records found  
1.
244 p, 53.3 MB Tripper, la red social de economía colaborativa para viajeros / Vargas Zamora, Rubén ; Valli, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Una idea que mou a les noves generacions: viatjar. Una eina que les defineix: noves tecnologies. La unió entre ambdues beneficia la creació d'aplicacions que marquen un abans i un després en les seves vides. [...]
Una idea que mueve a las nuevas generaciones: viajar. Una herramienta que les define: nuevas tecnologías. La unión entre ambas favorece la creación de aplicaciones exitosas que marcan un antes y un después en sus vidas. [...]
An idea that moves the new generations: travel. A tool that defines them: new technologies. The union between both benefits the creation of successful applications that mark a before and after in their lives. [...]

2018
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2.
115 p, 4.8 MB Plan de comunicación : Liight, la app que recompensa la sostenibilidad / Sánchez Tomás, Nuria ; Valli, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les start-ups i les apps estan vivint el seu millor moment, constantment sorgeixen noves idees i emprenedors que busquen finançament per poder fer els seus projectes, afegit a aquesta recerca d'inversió hi està la falta de recursos per dedicar a la comunicació i és aquí d'on sorgeix aquest projecte. [...]
Las startups y las apps están viviendo su mejor momento, constantemente surgen nuevas ideas y emprendedores en busca de financiación para llevar a cabo sus proyectos, unido a esta búsqueda de inversión va la falta de recursos para dedicar a la comunicación y de aquí surge el objetivo de este proyecto. [...]
Startups and apps are living their best moment, with new ideas and entrepreneurs constantly appear in search of financing to carry out their projects, together with this investment search goes the lack of resources to devote to communication and from here arises this project. [...]

2018
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
3.
44 p, 384.6 KB What underlies localization and urbanization economies? Evidence from the location of new firms / Marín-López, Raquel (Universitat de Barcelona) ; Jofre Monseny, Jordi (Universitat de Barcelona) ; Viladecans Marsal, Elisabet (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The objective of this paper is to analyze why firms in some industries locate in specialized economic environments (localization economies) while those in other industries prefer large city locations (urbanization economies). [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2012 (XREAP ; 2012-08)  
4.
51 p, 261.2 KB The Black Box of Business Dynamics / Callejón, María (Universitat de Barcelona) ; Ortún Rubio, Vicente (Universitat Pompeu Fabra) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Research in business dynamics has been advancing rapidly in the last years but the translation of the new knowledge to industrial policy design is slow. One striking aspect in the policy area is that although research and analysis do not identify the existence of an specific optimal rate of business creation and business exit, governments everywhere have adopted business start-up support programs with the implicit principle that the more the better. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2009 (XREAP ; 2009-7)  

Graphic and multimedia documents 2 records found  
1.
PhD in Entrepreneurship and Management (iDEM) : 40th Anniversary / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
The PhD in Entrepreneurship and Management / iDEM Program is dedicated to promoting competitive, international-level research that makes a significant contribution to science and generates new and useful social knowledge in the field of entrepreneurship and small business management. [...]  
2.
3.0 KB La Creació d'empreses, una alternativa davant de la deslocalització industrial? / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca Universitària de Sabadell ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre les mesures que des de l'Administració Autonòmica fomenten la creació d'empreses per tal de contrarestar la deslocalització industrial. També es tracta de la creativitat en les noves iniciatives empresarials i dels emprenedors.
2004  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.