Resultats globals: 28 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 25 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 432.3 KB Club de Directores Creativos de Europa / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Es dona notícia de la celebració a Barcelona de la 32ª edició dels Premis Art Directors Club of Europe · ADCE. Aquesta organització treballa en el camp de la creativitat, la direcció d'art, el disseny i la publicitat. [...]
News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]
Se da noticia de la celebración en Barcelona de la 32ª edición de los Premios Art Directors Club of Europe · ADCE. Esta organización trabaja en el campo de la creatividad, la dirección de arte, el diseño y la publicidad. [...]
News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]

2024 - 10.5565/rev/qp.399
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 37-39 (Reseñas)  
2.
6 p, 382.0 KB Història de la publicitat de Catalunya / Freire Sánchez, Alfonso (Universitat Abat Oliba CEU)
La obra Història de la publicitat de Catalunya (Serra, 2021) relata, contextualiza y expone los principales hitos y acontecimientos de la publicidad catalana desde sus inicios (en el siglo XIX) hasta nuestros días, lo que supone una documentación de casi 150 años de historia; una misión literaria que nunca se había documentado y narrado con este grado de detalle, profundidad y exactitud. [...]
The book Història de la Publicitat de Catalunya (Serra, 2021) recounts, contextualizes and exposes the main milestones and events of Catalan advertising from its beginnings in the 19th century to the present day, which represents a documentation of almost 150 years of history; a literary mission that has never before been documented and narrated with this degree of detail, depth and accuracy. [...]
Obra ressenyada: Carolina SERRA (ed. ), Història de la publicitat de Catalunya. Barcelona: Sàpiens, 2021.

2023 - 10.5565/rev/qp.382
Questiones publicitarias, Vol. 6 Núm. 31 (2023) , p. 25-30 (Reseñas)  
3.
21 p, 8.3 MB El estancamiento creativo de la publicidad radiofónica en el nuevo escenario sonoro : análisis del tono y estilo de las inserciones publicitarias / Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los trabajos sobre los aspectos más creativos de la publicidad sonora son escasos. Esta investigación pretende cubrir este vacío y pone el foco no solo en los formatos, sino también en el tono y el estilo de las inserciones publicitarias radiofónicas. [...]
There are very few papers on the most creative aspects of sound advertising. This research aims to fill this void and focus not only on the formats, but also on the tone and the style of radio advertisements. [...]

2021 - 10.5209/hics.77077
Historia y comunicación social, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 403-415  
4.
6 p, 492.4 KB Neurociència, publicitat i disseny : diàleg entre la ciència i la intuïció / Navalles Villar, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les neurociències i les tècniques anomenades de neuromàrketing donen una forma de valoració científica de paràmetres emotius i gustatius de difícil mediació amb altres procediments. Conèixer el perquè interpretem determinats estímuls visuals auditius, gustatius, olfactius i tàctils, ens ho explica l'evolució humana per mitjà de l'estudi de les neurociències.
Neuroscience and so-called neuromarketing techniques provide a form of scientific assessment of emotional and taste parameters that are difficult to mediate with other procedures. Knowing why we interpret certain visual, auditory, gustatory, olfactory, and tactile visual stimuli is explained by human evolution through the study of the neurosciences.
Las neurociencias y las técnicas denominadas de neuromárketing dan una forma de valoración científica de parámetros emotivos y gustativos de dificil mediación con otros procedimientos. Conocer porqué interpretamos determinados estímulos visuales auditivos, gustativos, olfativos y tactiles, nos lo explica la evolución humana por medio del estudi de las neurociencias.

2022 - 10.5565/rev/qp.372
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 29 (2022) , p. 11-15  
5.
19 p, 723.3 KB El liderazgo femenino en la creatividad publicitaria / Montes Mojonero, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta investigación se enfoca en las directoras creativas publicitarias en su rol de líderes. Se centra en su presencia en los departamentos creativos y no en las causas de su ausencia. Se entrevista a seis directoras creativas españolas, que han conseguido llegar y mantenerse en ese departamento. [...]
This research studies female creative directors in advertising as leaders. It focuses on their presence in the creative departments rather than in the causes of their absence. We interviewed six Spanish female creative directors, who managed to reach and stay in that department. [...]

2016 - 10.7764/cdi.39.1039
Cuadernos.info, Núm. 39 (2016) , p. 113-131
2 documents
6.
4 p, 407.8 KB Experimenta punto es / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
En setiembre de 2019 pudimos conocer de primera mano, la revitalización de la Editorial Experimenta. Ésta, que había nacido en Madrid en el año 1988 con el objeto de impulsar la cultura del proyecto en España, durante los años de la crisis económica tuvo dificultades para seguir con su labor. [...]
In September 2019 we were able to see first-hand, the revitalization of Editorial Experimenta. This, which was born in Madrid in 1988 with the aim of promoting the culture of the project in Spain, during the years of the economic crisis, had difficulties to continue with its work. [...]

2020 - 10.5565/rev/qp.344
Questiones publicitarias, Vol. 3 Núm. 25 (2020) , p. 27-29 (Reseñas)  
7.
4 p, 330.3 KB Publicidad de sensaciones / Álvarez Rodríguez, Víctor (Universidad de Cádiz)
Obra ressenyada: José MARTÍ PARREÑO, Funny Marketing: Consumidores, entretenimiento y comunicaciones de marketing en la era del branded content. Valencia: Editorial Wolters Kluwer España, 2010.
El sector publicitario es un medio en constante evolución. Los publicitarios siempre deben adaptar sus mensajes y conceptos al día a día de los consumidores. Hacer presente a la publicidad en sus vidas para que la reconozcan de manera integrada y, también en los últimos años, entretenida. [...]
The advertising sector is a constantly evolving medium. Advertisers must always adapt their messages and concepts to the day to day of consumers. Make advertising present in their lives so that they recognize it in an integrated way and, also in recent years, entertaining. [...]

2019 - 10.5565/rev/qp.330
Questiones publicitarias, Vol. 2 Núm. 24 (2019) , p. 99-101 (Reseñas)  
8.
4 p, 462.6 KB Chocolates, jabones y otros reclamos / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
El Boom de la Publicidad coincide con la mejora de los procedimientos de producción gráfica sobre cartón, sobre hojalata e incluso sobre cerámica. La exposición que presenta el "Museu de Disseny de Barcelona" hace un recorrido por la publicidad de productos anunciados en escaparates, mostradores, en paredes o en cualquier otro lugar entre los años 1890 y 1950. [...]
The Advertising Boom coincides with the improvement of the graphic production procedures on cardboard, tinplate and even ceramics. The exhibition presented by the "Museu de Disseny de Barcelona" takes a tour through the advertising of products advertised in sideboard, counters, on walls or anywhere else between the 1890 and 1950. [...]

2019 - 10.5565/rev/qp.329
Questiones publicitarias, Vol. 2 Núm. 24 (2019) , p. 91-93 (Reseñas)  
9.
11 p, 13.3 MB Una manifestación de la creatividad en publicidad : la dirección de arte / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo estudia la figura del director de arte y su evolución a lo largo de la publicidad moderna. Si las relaciones entre arte y publicidad se iniciaron en una primera etapa en Europa, el desarrollo de la figura profesional del director de arte publicitario dentro del departamento creativo de la agencia de publicidad está más ligada a los EE. [...]
This article studies the figure of the art director and its evolucition along the modern advertising. If the relations between art and advertising began in onefirst stage in Europe, the development of the professional figure of advertising art director within the creative department of advertising agency is more tied to the US. [...]

2004
Creatividad y Sociedad, Núm. 6 (2004) , p. 35-45  
10.
4 p, 104.9 KB Symposium grafica : Cuarto encuentro académico en diseño gráfico / Balbuena Palacios, Leonor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
El IV Symposium Gráfica contó con la presencia de profesionales y estudiantes del ámbito de la comunicación y la creatividad gráfica. Además de tener el soporte de las revistas "grafica" y "questiones publicitarias". [...]
El IV Simposi Gràfica va comptar amb la presència de professionals i estudiants de l'àmbit de la comunicació i la creativitat gràfica. A més de tenir el suport de les revistes "gràfica" i "questions publicitàries". [...]
The IV Graphic Symposium was attended by professionals and students in the field of communication and graphic creativity. In addition to having the support of "graphic" magazines and "advertising questions". [...]

2019 - 10.5565/rev/grafica.147
Grafica, Vol. 7 Núm. 13 (2019) , p. 69-72 (Reseñas)  

Articles : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
17 p, 1.5 MB Is there gender bias in the assessment of advertising creativity? / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Gender discrimination in creative departments has been studies using surveys, content analyses, and qualitative methods (Broyles, S. & Grow, J. 2008). Previous research depicts that there exists interest in variables related with assessing advertising creativity (Koslow et al. [...]
2012
International Conference on Research in Advertising, 11a : 2012  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 264.4 KB Creativity : the key to creating successful advertising messages in the digital sonosphere / Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
The characteristics of the radio media have traditionally been put forward as arguments to justify the lack of creativity in radio advertising in Spain. Factors such as fragmentation of the media, the need to resort to high frequencies in the broadcast message, the format almost absolute control wedge or direct translation of texts designed to television to radio, have led to and perpetuated the idea that radio advertising is not creative. [...]
Braga, Portugal: Communication and Society Research Centre (University of Minho), 2012
Radio evolution : conference Proceedings, 2012, p. 295-303  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
316 p, 5.9 MB Signaling effects of awards on advertising creatives : The Brazilian Experience / Meléndez Rodríguez, Saraí ; Roca, David, dir.
Aquest estudi qualitatiu explora els efectes de senyalització i els costos associats a guanyar Cannes Lions, considerat la cerimònia de lliurament de premis més prestigiosa de la indústria. La teoria de la senyalització (Signalling Theory) s'utilitza com a marc teòric. [...]
Este estudio cualitativo explora los efectos de señalización y los costos asociados con ganar Cannes Lions, considerada la ceremonia de premiación más prestigiosa de la industria. La teoría de la señalización (Signalling Theory) se utiliza como marco teórico. [...]
This qualitative study explores the signaling effects and costs associated with winning Cannes Lions, considered the industry's most prestigious award ceremony. Signaling theory is utilized as a theoretical framework. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

2022  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.