Resultats globals: 76 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 71 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 71 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
17 p, 948.6 KB Processos d'aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l'escola dels Encants / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
En aquest article proposem una recerca en relació amb la importància del joc com a espai de creació necessari dins l'entorn educatiu, posant èmfasi en la potencialitat de la imaginació i creativitat dels infants com a eines essencials dins l'escola. [...]
In this paper we propose a research in relation to the importance of play as a necessary space of creation in educational settings, emphasizing the potential of imagination and creativity in children as essential tools within the school. [...]

2019 - 10.2436/20.3007.01.127
Revista catalana de pedagogia, Vol. 16 (2019) , p. 125-141  
2.
23 p, 1.3 MB 5x5x5=Creativity : Art as a Transformative Practice / París Romia, Gemma (Department of Teaching Musical, Artistic and Corporal Expression. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)) ; Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit))
The purpose of this article is to share ideas from 5x5x5=creativity, a research initiative established in Bath (UK) in 2000, with the aim of developing and embedding a creative and reflective pedagogy in schools and early years settings. [...]
2020 - 10.1111/jade.12229
International Journal of Art and Design Education, Vol. 39 Núm. 1 (2020) , p. 69-84  
3.
21 p, 8.3 MB El estancamiento creativo de la publicidad radiofónica en el nuevo escenario sonoro : análisis del tono y estilo de las inserciones publicitarias / Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los trabajos sobre los aspectos más creativos de la publicidad sonora son escasos. Esta investigación pretende cubrir este vacío y pone el foco no solo en los formatos, sino también en el tono y el estilo de las inserciones publicitarias radiofónicas. [...]
There are very few papers on the most creative aspects of sound advertising. This research aims to fill this void and focus not only on the formats, but also on the tone and the style of radio advertisements. [...]

2021 - 10.5209/hics.77077
Historia y comunicación social, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 403-415  
4.
24 p, 202.4 KB Tiempos de ocio y trabajo creativo. Mujeres y desigualdad de género en el campo artístico / Pinochet Cobos, Carla (Universidad Alberto Hurtado) ; Muñoz-Retamal, Javiera (Universidad Alberto Hurtado)
En este artículo analizamos los resultados de un estudio cualitativo que documenta los efectos subjetivos de la indistinción entre tiempos laborales y tiempos de ocio en el sector creativo, poniendo atención a las experiencias de las mujeres que se desenvuelven en el campo de las artes visuales de Santiago de Chile. [...]
In this article, we analyze the results of a qualitative study that documents the subjective effects of the indistinction between work and leisure times in the creative sector, focusing on the experiences of women working in the field of visual arts in Santiago, Chile. [...]

2022 - 10.5565/rev/athenea.2936
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 22 Núm. 1 (2022) , p. e2936 (Artículos)  
5.
6 p, 492.4 KB Neurociència, publicitat i disseny : diàleg entre la ciència i la intuïció / Navalles Villar, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les neurociències i les tècniques anomenades de neuromàrketing donen una forma de valoració científica de paràmetres emotius i gustatius de difícil mediació amb altres procediments. Conèixer el perquè interpretem determinats estímuls visuals auditius, gustatius, olfactius i tàctils, ens ho explica l'evolució humana per mitjà de l'estudi de les neurociències.
Neuroscience and so-called neuromarketing techniques provide a form of scientific assessment of emotional and taste parameters that are difficult to mediate with other procedures. Knowing why we interpret certain visual, auditory, gustatory, olfactory, and tactile visual stimuli is explained by human evolution through the study of the neurosciences.
Las neurociencias y las técnicas denominadas de neuromárketing dan una forma de valoración científica de parámetros emotivos y gustativos de dificil mediación con otros procedimientos. Conocer porqué interpretamos determinados estímulos visuales auditivos, gustativos, olfativos y tactiles, nos lo explica la evolución humana por medio del estudi de las neurociencias.

2022 - 10.5565/rev/qp.372
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 29 (2022) , p. 11-15  
6.
12 p, 315.6 KB ¿Cómo se diseña un curso de creación de materiales? / Sabas Elías, María
La acción formativa de cualquier profesional que se dedica a la enseñanza de lenguas supone un gran valor para la mejora continua de la calidad de su trabajo, así como para el desarrollo de su trayectoria profesional. [...]
The educational action of any professional involved in the teaching of languages, is of great value for the continuous improvement of the quality of his work, as well as for the development of his professional career. [...]

2021 - 10.5565/rev/doblele.91
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 7 (2021) , p. 37-49  
7.
6 p, 241.4 KB Diseño gráfico, grafica y symposium grafica / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
No es fácil realizar un symposium en condiciones normales y menos lo és cuando el mundo está soportando una pandemia. Aún así, el VI Symposium grafica se llevó a cabo con la presencia del COVID-19. [...]
It is not easy to hold a symposium under normal conditions and it is less easy when the world is enduring a pandemic. Even so, the VI Symposium grafica was carried out with the presence of COVID-19. [...]

2020 - 10.5565/rev/grafica.203
Grafica, Vol. 9 Núm. 17 (2021) , p. 5-10 (Opinión)  
8.
20 p, 7.4 MB How multimodality shapes creative choice in dance / Muntanyola-Saura, Dafne (Universitat Autònoma de Barcelona)
Creative choice is an individual act. As in other fields such as filmmaking, dance creation is based on a cognitive dualism that considers the choreographer as the creative decision-maker, while the dancer is objectified. [...]
La toma de decisión creativa es un acto individual. El cuerpo de la bailarina es un instrumento para la exploración de las imágenes del coreógrafo. Al igual que en otros campos artísticos, como la industria cinematográfica, la creación en danza se basa en un dualismo cognitivo. [...]

2014 - 10.3989/ris.2013.04.04
Revista internacional de sociología, Vol. 72 Núm. 3 (setembre-desembre 2014) , p. 563-582  
9.
19 p, 723.3 KB El liderazgo femenino en la creatividad publicitaria / Montes Mojonero, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta investigación se enfoca en las directoras creativas publicitarias en su rol de líderes. Se centra en su presencia en los departamentos creativos y no en las causas de su ausencia. Se entrevista a seis directoras creativas españolas, que han conseguido llegar y mantenerse en ese departamento. [...]
This research studies female creative directors in advertising as leaders. It focuses on their presence in the creative departments rather than in the causes of their absence. We interviewed six Spanish female creative directors, who managed to reach and stay in that department. [...]

2016 - 10.7764/cdi.39.1039
Cuadernos.info, Núm. 39 (2016) , p. 113-131
2 documents
10.
18 p, 103.9 KB Burlando a los censores en el siglo XXI / Echauri Galván, Bruno (Universidad de Alcalá. Departamento de Filología Moderna)
El presente artículo detalla una experiencia docente articulada en torno a dos fragmentos de dos obras distintas: Gulliver's Travels, de Jonathan Swift (1726/1892), y 1984, escrita por George Orwell (1949/1979). [...]
The present paper describes a teaching experience based on two different literary fragments: firstly, an excerpt retrieved from Gulliver's Travels, by Jonathan Swift (1726/1892) and, secondly, a passage from 1984, the famous novel written by George Orwell (1949/1979). [...]

2020
Quaderns : revista de traducció, Núm. 27 (2020) , p. 169-186 (Experiències)  

Articles : 71 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
17 p, 1.5 MB Is there gender bias in the assessment of advertising creativity? / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Gender discrimination in creative departments has been studies using surveys, content analyses, and qualitative methods (Broyles, S. & Grow, J. 2008). Previous research depicts that there exists interest in variables related with assessing advertising creativity (Koslow et al. [...]
2012
International Conference on Research in Advertising, 11a : 2012  
2.
5 p, 27.1 KB Exploring the music-language cognitive connection for a CLIL-oriented teaching of music in secondary school: a case study based on programme music / Colino Alonso, Elisa (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 9-13  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 264.4 KB Creativity : the key to creating successful advertising messages in the digital sonosphere / Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
The characteristics of the radio media have traditionally been put forward as arguments to justify the lack of creativity in radio advertising in Spain. Factors such as fragmentation of the media, the need to resort to high frequencies in the broadcast message, the format almost absolute control wedge or direct translation of texts designed to television to radio, have led to and perpetuated the idea that radio advertising is not creative. [...]
Braga, Portugal: Communication and Society Research Centre (University of Minho), 2012
Radio evolution : conference Proceedings, 2012, p. 295-303  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
36 p, 863.9 KB Evaluating creative writing : the criterion behind short stories' assessment / Díaz Suárez, Saray ; Reeves, Alan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Assessment is an essential aspect of creative writing. However, there is not a clear opinion of whether such assessment is subjective or objective, as both types are firmly supported by researchers. [...]
L'avaluació es un aspecte essencial de l'escriptura creativa. No obstant, no hi ha una opinió clara de si aquesta avaluació és subjectiva o objectiva, ja que ambdós tipus estan fermament recolzats per investigadors. [...]

2015
Grau en Estudis Anglesos [801]  
2.
480 p, 6.6 MB Radiografía de una mente creativa. El caso del comunicólogo Joan Costa / Barrabino García-Manso, Andreu ; Estaún Ferrer, Santiago, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Acadèmics i professionals coincideixen a reconèixer a Joan Costa com un dels comunicòlags més destacat en les Ciències de la Comunicació de les organitzacions. Aquesta valoració queda avalada per la seva extensa obra de més de quaranta llibres on es desenvolupen les seves reconegudes teories i gran part dels treballs professionals desenvolupats per a empreses i institucions a nivell internacional. [...]
Académicos y profesionales coinciden en reconocer a Joan Costa como uno de los comunicólogos más destacado en las Ciencias de la Comunicación de las organizaciones. Esta valoración queda avalada por su extensa obra de más de cuarenta libros donde se desarrollan sus reconocidas teorías y gran parte de los trabajos profesionales desarrollados para empresas e instituciones a nivel internacional. [...]
Academics and practitioners are agreed to Joan Costa as one of the most prominent communicator in Communication Sciences organizations. This assessment is confirmed by the extensive work of more than forty books where its recognized theories and much of the professional work done for companies and institutions to develop international markets. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.