Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
18 p, 378.6 KB Some characteristic trends of teaching Spanish as a foreign language in post-pandemic Latin America / Cerqueiras, Vera (FLACSO (Organització). Sede Académica Argentina)
La enseñanza de español como lengua extranjera se ha ido desarrollando y consolidando en el continente americano durante los últimos treinta años con propósitos, baterías conceptuales y metodológicas dispares. [...]
The teaching of Spanish as a foreign language has developed and consolidated in the Americas in the last thirty years with different conceptual contents and methodological approaches. It is beyond the purposes of this communication to address this complex and extensive process, so we will focus on identifying some trends that, in our opinion, currently characterize the landscape of ELE in the region. [...]

2023 - 10.5565/rev/doblele.132
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 9 (2023) , p. 4-21 (Dossier)  
2.
19 p, 1.3 MB Reflective practice in times of Covid-19 : a tool to improve education for sustainable development in pre-service teacher training / Fuertes, Maria Teresa (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Dulsat, Carles (Universidad Isabel I (Burgos). Facultat de Ciències Humanes i Socials) ; Álvarez Cánovas, Isabel 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Crisis situations such as the current Covid-19 pandemic are a catalyst for change. This study stresses the need to work towards achieving quality education, and to prepare future teachers in sustainability competencies. [...]
2021 - 10.3390/su13116261
Sustainability, Vol. 13 Núm. 11 (2021) , p. 13  
3.
5 p, 130.7 KB Book Review / Shockett, Enkelena (University of Minnesota. CARLA)
Thinking through Children's Literature in the Classroom, edited by Agustín Reyes - Torres, Luis S. Villacañas - de- Castro and Betlem Soler - Pardo; Cambridge Scholars Publishing 2014; ISBN 978 1 4438 5336 1; pp. [...]
Thinking through Children's Literature in the Classroom, édité par Agustín Reyes - Torres, Luis S. Villacañas - de- Castro et Betlem Soler - Pardo; Cambridge Scholars Publishing 2014; ISBN 978 1 4438 5336 1; pp. [...]
Thinking through Children's Literature in the Classroom, editat per Agustín Reyes - Torres, Luis S. Villacañas - Betlem de Castro i Soler - Pardo; Cambridge Scholars Publishing, 2014; ISBN 978 1 4438 5336 1; pp. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.592
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 4 (november-december 2014) , p. 74-78 (Book Reviews)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
71 p, 1.4 MB Anàlisi dels recursos per la construcció d'una escola coeducativa. Estudi de cas d'un centre públic Análisis de los recursos para la construcción de una escuela coeducativa. Estudio de caso de un centro público / Mateu Segura, Helena ; Foradada Villar, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Corbella Molina, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca revisa el desplegament de recursos per la coeducació en l'etapa Primària d'un centre públic de l'Alt Penedès. La coeducació com a principi d'una educació per a la Justícia Global es configura com una necessitat per fer front a les marcades desigualtats socials. [...]
Esta investigación revisa el despliegue de recursos para la coeducación en la etapa Primaria de un centro público del Alt Penedès. La coeducación como principio de una educación para la Justicia Global se configura como una necesidad para hacer frente a las marcadas desigualdades sociales. [...]
This study examines the allocation of resources for co-educational activities in an Alt Penedès public school's elementary curriculum. Co-education as a principle of education for Global Justice is configured as a necessity for addressing pronounced social inequities. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Pedagogia [1211]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.