Resultats globals: 49 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 47 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 47 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
2.
32 p, 209.9 KB Manipularan Walter Benjamin : una altra volta a les Tesis / Pons, Arnau (Instituto de Estudios Críticos (Mèxic))
L'article fa un repàs crític de la recepció de les Tesis de Benjamin a Catalunya a partir de diversos articles de la premsa cultural, a més d'uns quants textos d'especialistes sobre l'obra benjaminiana, tot coincidint amb la publicació recent de tres traduccions al català de l'opuscle «Sobre el concepte d'història», amb motiu del vuitantè aniversari de la mort del filòsof a Portbou.
The article makes a critical review of the reception of Benjamin's Theses in Catalonia based onseveral articles in the cultural press, as well as some texts by specialists on Benjamin's work, coinciding with the recent publication of three Catalan translations of the booklet «On the Concept of History», on the occasion of the 80th anniversary of the death of the philosopher in Port-Bou.

2021 - 10.5565/rev/quaderns.33
Quaderns : revista de traducció, Vol. 28 (2021) , p. 91-121  
3.
30 p, 804.0 KB Contributions of Urban Political Ecology to sustainable drainage transitions / Nóblega Carriquiry, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article aims to demonstrate how critical urban geography and Urban Political Ecology (UPE) can provide analytical tools to fully incorporate the social dimension in Sustainable Urban Drainage Systems (SUDS), overcoming ageographical and depoliticized understandings of sustainable stormwater transitions. [...]
Aquest article té com a objectiu reconèixer que la geografia urbana crítica i l'ecologia política urbana (EPU) poden proporcionar eines analítiques per incorporar completament la dimensió social als sistemes urbans de drenatge sostenible (SUD), superant les enteses ageogràfiques i despolititzades de les transicions sostenibles de les aigües pluvials. [...]
Este artículo tiene como objetivo reconocer que la geografía urbana crítica y la ecología política urbana (UPE) pueden proporcionar herramientas analíticas para incorporar por completo la dimensión social a los sistemas urbanos de drenaje sostenible (SUD), superando los entendimientos ageográficos y despolitizados de las transiciones sostenibles de las aguas pluviales. [...]
Cet article vise à reconnaître comment la géographie urbaine critique et l'Ecologie Politique Urbaine (EPU) peuvent fournir des outils d'analyse pour intégrer pleinement la dimension sociale dans les Systèmes de Drainage Urbain Durable (SUDs), dépassant les compréhensions géographiques et dépolitisées des transitions d'utilisation durable des eaux de pluie. [...]

2022 - 10.5565/rev/dag.701
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 68 Núm. 2 (2022) , p. 363-391 (Articles)  
4.
28 p, 183.2 KB 1968 : Zaratustra posfordista / Cano, Germán (Universidad Complutense de Madrid)
En este artículo trataré de discutir la tesis según la cual el «efecto Nietzsche» en el pensamiento francés ligado al Mayo del 68, aparte de inaugurar una funesta «hermenéutica de la inocencia», solo sirvió de trinchera ideológica en una «revolución pasiva» frente a las reivindicaciones políticas y económicas de la clase trabajadora. [...]
En aquest article tractaré de discutir la tesi segons la qual l'«efecte Nietzsche» en el pensament francès lligat al Maig del 68, a part d'inaugurar una funesta «hermenèutica de la innocència», només va servir de trinxera ideològica en una «revolució passiva» enfront de les reivindicacions polítiques i econòmiques de la classe treballadora. [...]
In this article I aim to discuss the thesis that the "Nietzsche effect" in French thought linked to May '68, apart from launching a disastrous "hermeneutics of innocence", only served as an ideological trench in a "passive revolution" in the face of the political and economic demands of the working class. [...]

2022 - 10.5565/rev/enrahonar.1414
Enrahonar, Vol. 68 (2022) , p. 19-46 (Articles)  
5.
20 p, 166.0 KB «Decir pueblo es decir Ecce homo». La recepción de Nietzsche en la filosofía de María Zambrano / Soto García, Pamela (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
Abordar la recepción nietzscheana en la filosofía de María Zambrano implica la revisión de elementos biográficos y teóricos. Para comenzar con esta recepción se examina el ingreso de la filosofía de Nietzsche en la península Ibérica, considerando su vínculo con el realismo español, y el influjo en Unamuno y Ortega y Gasset. [...]
Abordar la recepció nietzscheana en la filosofia de María Zambrano implica la revisió d'elements biogràfics i teòrics. Per començar amb aquesta recepció, s'examina l'entrada de la filosofia de Nietzsche a la península Ibèrica, considerant el seu vincle amb el realisme espanyol, i l'influx en Unamuno i Ortega y Gasset. [...]
Discussing how Nietzsche influenced the philosophy of Maria Zambrano requires a review of both biographical and theoretical elements. To begin this analysis, first this article looks at how Nietzsche's philosophy arrived on the Iberian Peninsula, and considers his link with Spanish realism, and his influence on Unamuno and Ortega y Gasset. [...]

2022 - 10.5565/rev/enrahonar.1390
Enrahonar, Vol. 68 (2022) , p. 221-240 (Articles)  
6.
12 p, 122.6 KB Sexual difference and the conduct of critique (Nietzsche and Irigaray) / Deutscher, Penelope (Northwestern University)
For Nietzsche, a phenomenon, a belief, a mode of knowledge, or of subjectivity, confronts us with the possibility of creating, rather than presupposing, the criteria for its evaluation. In his Untimely Meditations, he widened the parameters of criticizability in just this way, proposing that history might be evaluated from the criterion of whether it is good or bad for life. [...]
Per a Nietzsche, un fenomen, una creença o una manera de coneixement o de subjectivitat ens enfronta a la possibilitat de crear, en lloc de pressuposar, els criteris per avaluar-lo. En les seves Consideracions intempestives va ampliar els paràmetres de la criticabilitat precisament en aquest sentit, proposant que la història pugui ser avaluada des del criteri de si és bona o dolenta per a la vida. [...]
Para Nietzsche, un fenómeno, una creencia o un modo de conocimiento o de subjetividad nos enfrenta a la posibilidad de crear, en lugar de presuponer, los criterios para su evaluación. En sus Consideraciones intempestivas amplió los parámetros de la criticabilidad precisamente en este sentido, proponiendo que la historia pueda ser evaluada desde el criterio de si es buena o mala para la vida. [...]

2022 - 10.5565/rev/enrahonar.1387
Enrahonar, Vol. 68 (2022) , p. 63-74 (Articles)  
7.
6 p, 167.6 KB Encuesta social, medio de transporte y perspectiva fílmica en Tire dié (1960), de Fernando Birri / Wehr, Christian (Universität Würzburg)
En Tire dié (1960), el primer documental del legendario Instituto de Cinematografía de la Universidad del Litoral, el director argentino Fernando Birri desarrolla varios procedimientos y técnicas que crean una objetividad casi fotográfica, un nuevo perspectivismo fílmico y, al mismo tiempo, un universalismo icónico. [...]
In Tire dié (1960), the first documentary film to come out of the legendary Instituto de Cinematografía de la Universidad del Litoral, the Argentinian director Fernando Birri develops cinematic processes and techniques that not only create a quasi-photographic objectivity of representation and an innovative filmic perspectivism. [...]

2021 - 10.35659/designis.i34p145-154
DeSignis, Núm. 34 (2021) , p. 145-154 (Escenarios/Sceneries)  
8.
19 p, 735.2 KB Contrariar el odio : los relatos del odio en los medios digitales y la construcción de discursos alternativos en alumnado de Educación Secundaria / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Ruiz, Carmen Rosa (Universidad de Málaga) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los relatos del odio son discursos creados contra personas y colectivos. Generan discriminación a partir del estigma, la generalización y la exclusión de la convivencia social. En la era digital la educación es clave para que la formación de una ciudadanía crítica pueda deconstruir los relatos del odio que se difunden online, así como reconstruirlos como contrarrelatos. [...]
Els relats de l'odi són discursos creats contra persones i col·lectius. Generen discriminació a partir de l'estigma, la generalització i l'exclusió de la convivència social. En l'era digital l'educació és clau per a la formació d'una ciutadania crítica, que pugui desconstruir els relats de l'odi que es difonen en línia, així com reconstruir-los com contrarelats. [...]
Hate speech are created against people and communities. They generate discrimination from the stigma, generalisation and exclusion of social coexistence. In the digital era, education is important to train critical citizenry able to counter online hate speech. [...]
Les récits de la haine sont des discours créés contre des personnes et chou•lectius. Ils génèrent de la discrimination à partir du stigmate, la généralisation et l'exclusion de la cohabitation sociale. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.909
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e909 (Articles)  
9.
17 p, 743.0 KB Young people confronting the challenge of reading and interpreting a digital world / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja) ; Tosar Bacarizo, Breogán (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban Fernández, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Critical citizenship education must consider the global and digital context in which we live. Digital media and global processes have a decisive influence on people's daily lives. However, digital literacy programs rarely go beyond teaching technological skills. [...]
L'educació per una ciutadania crítica ha de considerar el context global i digital en què vivim. Els mitjans digitals y els processos globals repercuteixen decisivament en la vida diària de la ciutadania. [...]
La educación para una ciudadanía crítica debe considerar el contexto global y digital en el que vivimos. Los medios digitales y los procesos globales repercuten decisivamente en la vida diaria de la ciudadanía. [...]
L'éducation critique à la citoyenneté doit tenir compte du contexte mondial et numérique dans lequel nous vivons. Les médias numériques et les processus mondiaux ont une influence décisive sur la vie quotidienne des gens. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.905
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e905 (Articles)  
10.
19 p, 1.1 MB Invisibles y ciudadanía global en la formación del profesorado de Educación Secundaria / Ballbé, Maria ; González-Valencia, Gustavo A. ; Ortega-Sánchez, Delfín
El objetivo del presente estudio fue analizar qué piensa y cómo reflexiona el futuro profesorado de Educación Secundaria (n = 61) sobre problemas y conflictos sociales controvertidos, que afectan de manera local/global la vida de las personas, y que se pueden apreciar en el tiempo, el espacio geográfico, a través de las interrelaciones sociales, etc. [...]
L'objectiu d'aquest estudi va ser analitzar què pensa i com reflexiona el futur professorat d'Educació Secundària (n = 61) sobre problemes i conflictes socials controvertits, que afecten de manera local / global la vida de les persones, i que es pot apreciar en el temps, l'espai geogràfic, a través de les interrelacions socials, etc. [...]
The aim of this study is to analyze what future Secondary Education teachers think (n = 61) and how they reflect on controversial social problems and conflicts affecting local/global issues, rethinking historical time, geographical space and social interrelations in the world. [...]
Le but de cette étude était d'analyser ce que pensent les futurs enseignants du secondaire et comment ils réfléchissent (n = 61) sur les problèmes sociaux controversés et les conflits, qui affectent la vie des gens au niveau local / mondial, et qui sont peut apprécier dans le temps, l'espace géographique, à travers les interrelations sociales, etc. [...]

2021 - 10.5565/REV/JTL3.910
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e910 (Articles)  

Articles : 47 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
25 p, 476.6 KB "Annihilating Vanity" : Challenging Women's Writing in George Eliot's Silly Novels by Lady Novelists (1856) / Sánchez Artero, Clara ; Font Paz, Carme, 1972-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
In line with the numerous gender inequalities endured by women: their literary production during the Eighteenth Century was not regarded as literary work. George Eliot challenges this notion of intellectual female inferiority in her essay "Silly Novels by Lady Novelists" (1856) as she directs a critique upon feminine degrading writings. [...]
La producció literària femenina del segle XVIII, és un dels nombrosos fronts de desigualtat de gènere. George Eliot nega la inferioritat intel·lectual femenina en el seu assaig "Silly Novels by Lady Novelists" (1856) mentrestant jutja certs escrits que considera degradants pel sexe femení i debat el classisme, la religió i l'educació femenina. [...]
En consonancia con las desigualdades de género padecidas por las mujeres, entra en juego su producción literaria del siglo XVIII. George Eliot rehúsa la inferioridad intelectual femenina en su ensayo "Silly Novels by Lady Novelists" (1856), a su vez, juzga escritos degradantes para el sexo femenino; debatiendo clasismo, religión y educación femenina. [...]

2021
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis Anglesos [801]  
2.
35 p, 1.2 MB Anàlisi crítica i contrastiva de la traducció de Teodor Llorente de 'Fausto. Tragedia de Goethe. Primera parte' / Ribera Tarifa, Cristina ; Blanco García, Aránzazu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'objectiu global d'aquest TFG és analitzar la metodologia i el resultat final de la traducció d'una de les grans obres de la literatura universal. Aquest objectiu es desglossa en 4 objectius específics: contextualitzar l'obra de Goethe i de Llorente, comparar i analitzar críticament la fidelitat de la traducció al text original (per contingut), comparar la mètrica emprada per Llorente amb la mètrica de l'original alemany i, finalment, fer balanç dels resultats del treball per a obtenir-ne conclusions, tenint en compte el context de la traducció de Llorente.
El objetivo global de este TFG es analizar la metodología y el resultado final de la traducción de una de las grandes obras de la literatura universal. Este objetivo se desglosa en 4 objetivos específicos: contextualizar la obra de Goethe y de Llorente, comparar y analizar críticamente la fidelidad de la traducción al texto original (por contenido), comparar la métrica utilizada por Llorente con la métrica del original alemán y, finalmente, hacer balance de los resultados del trabajo para obtener conclusiones, teniendo en cuenta el contexto de la traducción de Llorente.
The overall objective of this bachelor's thesis is to analyze the methodology and the final outcome of the translation of one of the greatest classics of universal literature. This objective breaks down into four specific objectives: contextualize the work of Goethe and Llorente, compare and critically analyze the accuracy of the translation (regarding the content), compare the metric used by Llorente with the metric of the original in German and finally, take stock of the results to draw conclusions, taking into account the context of Llorente's translation.

2016
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.