Resultats globals: 12 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 11 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
16 p, 137.6 KB El romance en el "femslash" : un análisis narrativo del "fan fiction" "Una vez más, una oportunidad más" / Villa-Montoya, Maria Isabel (Universidad EAFIT (Colòmbia)) ; Montoya-Bermudez, Diego (Universidad EAFIT (Colòmbia)) ; Escobar, Johanna (Universidad Politécnica Salesiana (Cuenca, Equador))
Este artículo analiza hasta qué punto el femslash, relato creado por fans que se ocupa en su mayor parte de narrativas lésbicas, puede romper con los cánones clásicos de la construcción del romance en la ficción y proponer alternativas para superar estigmas sociales alrededor de la distinción de género. [...]
This article analyzes to what extent femslash, a story created by fans that deals primarily with lesbian narratives, breaks with the classic canons of the construction of romance in fiction and proposes alternatives to overcome social stigmas around gender distinction. [...]
Aquest article analitza fins a quin punt el femslash, relat creat per fans que s'ocupa en la seva major part de narratives lèsbiques, pot trencar amb els cànons clàssics de la construcció del romanç en la ficció i proposar alternatives per superar estigmes socials al voltant de la distinció de gènere. [...]

2019 - 10.5565/rev/analisi.3192
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 60 (June 2019) , p. 65-79 (Articles)
2 documents
2.
12 p, 254.0 KB Islam and mass media consumption in post-migration contexts among women from Northern Africa in Catalonia (Spain) / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper explores the influence of religion in cultural hybridization processes linked to migratory experience, taking into account the study of mass media consumption. Our research focused on the analysis of Muslim women from northern Africa living in Catalonia (Spain) over a 5-year period. [...]
2018 - 10.3390/soc8030091
Societies, Vol. 8, Num. 91 (2018)  
3.
21 p, 407.3 KB Algunas ideas sobre la relación entre consumo cultural, capital cultural y creación musical juvenil en la comuna 15 del Distrito Especial de Aguablanca en la ciudad de Cali, Colombia / Tobar Tovar, Carlos (Pontificia Universidad Javeriana Cali (Colòmbia))
El siguiente artículo propone una vía de interpretación para la relación entre consumo cultural, capital cultural y creación musical juvenil para el caso de jóvenes habitantes de la comuna 15 en el Distrito Especial de Aguablanca de la ciudad de Cali, Colombia. [...]
The following article proposes an interpretation for the relationship between cultural consumption, capital consumption, and youth musical creation. This article focuses in the young inhabitants from the 15th commune, located in El Distrito Especial de Aguaglanca in Cali city, Colombia. [...]

2015 - 10.5565/rev/periferia.468
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 20 Núm. 2 (desembre 2015) , p. 195-215 (Artículos)  
4.
12 p, 165.4 KB La ficción televisiva de TV3 como productora de referentes de identidad cultural catalana : estudio de caso de la sitcom Plats bruts / Martínez García, Luisa del Carmen
L'article present exposa part dels resultats obtinguts en la investigació de tesi doctoral que té com a focus d'interès la creació de ficció, el text audiovisual i el seu consum. Per això, hem portat a terme una revisió en l'evolució de la ficció produïda a TV3 i ens hem decantat per l'estudi de la comèdia de situació Plats bruts. [...]
The present article describes some of the results arrived at in a doctoral dissertation research that focused on the creation of fiction products, audiovisual texts and consumption. We examined the trajectory of fiction produced by TV3 and made the decision to focus our study on the sitcom Plats bruts (Dirty Dishes). [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.51
Comunicació (Barcelona), Num. 25 (Desembre 2008) , p. 63-74  
5.
14 p, 201.0 KB Anàlisi comparada d'audiències i consums culturals dels estrangers a Catalunya / Soriano Clemente, Jaume, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
L'objectiu de l'article és oferir una visió general del lloc que ocupa el consum de mitjans dels estrangers residents a Catalunya en el conjunt de l'oferta mediàtica i cultural, fer-ne visibles els patrons de consum, les diferències i les similituds d'aquests consums en comparació dels dels ciutadans autòctons i entre els diversos col·lectius d'estrangers. [...]
The aim of this article is to provide an overall view of foreigners' media consumption in Catalonia as part of all that is offered by the media and culture, to show their consumption patterns and to note the differences and similarities of consumption patterns between foreigners and natives and also within the different groups of foreign consumers. [...]

2010
Quaderns del CAC, Vol. 13, Núm. 34 (6 2010) , p. 79-92  
6.
19 p, 160.2 KB La contribución del humor, de la comedia de situación a la identidad cultural catalana / Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
En este artículo exponemos los resultados de un estudio sobre la recepción del humor de una comedia de situación de producción catalana. Con este trabajo, intentamos entender cuáles son las representaciones sociales y culturales que la audiencia reconoce en el humor como propias y cercanas a su contexto y cuáles rechaza. [...]
In this article, we intend to set out the results of a study on how humour is received in a locally produced situation comedy. Through this work, we have been trying to understand what social and cultural representations would be recognised by the audience in the show as accurate reflections of themselves and their cultural and social context, as well as which they would reject. [...]

2009
Comunicación y sociedad, Vol. 22, N. 1 (2009) , p. 223-241  
7.
22 p, 575.8 KB El impacto del intercambio de música sobre la compra de discos y la asistencia a conciertos. El caso de España / Herrera-Usagre, Manuel (Universidad de Sevilla. Agencia de Calidad Sanitaria de Andalucía)
En la última década, el intercambio de archivos a través de Internet ha pasado de ser un fenómeno circunscrito a una minoría de la población, a convertirse en un fenómeno de gran impacto a nivel social, mediático, económico y político. [...]
In the last decade, digital file sharing has gone from being a phenomenon confined to a small share of the population to become a phenomenon with a great social, media, economic and political impact. [...]

2012 - 10.5565/rev/papers/v97n4.408
Papers : revista de sociologia, Vol. 97, Núm. 4 (octubre-desembre 2012) , p. 751-772  
8.
14 p, 124.6 KB Un enfoque emergente en la investigación sobre comunicación : los videojuegos como espacios para lo social / Sánchez-Navarro, Jordi (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació) ; Aranda, Daniel (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació)
Más allá de su importancia como producto de la industria del entretenimiento, el videojuego se constituye en un producto comunicativo que como cualquier otro incluye una importante dimensión social. [...]
Beyond its importance as a product of the entertainment industry, video games have become a communicative product that, like any other, includes an important social dimension. Some debates installed in the collective imagination have created a kind of common sense that emphasizes its nature as mere play and the potential dangers of their use, while its powerful potential as a vector for innovation in certain communication practices related to the emergence of new audiences have only been partially studied. [...]

2010 - 10.7238/a.v0i40.1149
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 129-142  
9.
11 p, 79.1 KB ¿Nuevas geografías culturales? / Jackson, Peter
Este artículo da cuenta de las nuevas direcciones tomadas en el seno de la geografía humana a consecuencia del «giro cultural». Ofrece, además, una breve cronología de hechos recientes, emprende una caracterización del «giro cultural» y evalúa hasta qué punto se ha producido un «giro espacial» concomitante en los estudios culturales. [...]
Aquest article presenta les noves direccions adoptades en el marc de la geografia humana com a conseqüència del «gir cultural». Ofereix, a més, una breu cronologia de fets recents, enceta una caracterització del gir cultural i avalua fins a quin punt s'ha produït un «gir espacial» concomitant en els estudis culturals. [...]
Cet article présente les nouvelles directions adoptées dans le cadre de la géographie humaine par effet du «virage culturel». Il offre aussi une brève chronologie de faits récents, il fait une première caractérisation du virage culturel et évalue jusqu'à quel point un «virage spatial» concomitant s'est produit dans les études culturels. [...]
This paper indicates the new directions taken within human geography as a result of the «cultural turn». It also provides a brief chronology of recent events, attempts to characterise the «cultural turn» and assesses the extent to which there has been a concomitant «spatial turn» in cultural studies. [...]

1999
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 34 (1999) , p. 41-51  
10.
14 p, 72.0 KB La investigació en comunicació de masses a Noruega pel que fa a la diversitat cultural i regional / Bakke, Marit
L'àmbit d'estudis sobre els mitjans de comunicació a Noruega es va constituir a final dels anys seixanta. La descentralització ha estat una dimensió bàsica en la política dels mitjans de comunicació noruecs, de manera que la investigació noruega s'ha centrat, també, en aspectes regionals i culturals de l'estructura, el contingut i el consum dels mitjans de comunicació. [...]
El ámbito de los estudios sobre medios de comunicación en Noruega se constituyó a finales de los años sesenta. La descentralización se ha erigido como una dimensión básica en la política de los medios de comunicación noruegos, de manera que la investigación se ha centrado, también, en aspectos regionales y culturales de la estructura, el contenido y el consumo de los medios de comunicación. [...]
Media studies in Norway date back to the late 60s. Decentralisation has been a crucial factor in Norwegian mass media policies; similarly, Norwegian research has focused on aspects of regional and cultural structure, as well as media contents and consumption. [...]

1997
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 21 (1997) , p. 221-234  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
320 p, 1.8 MB ¿Consumes cultura? La propiedad intelectual en la era digital / López González, Jesús ; Padrós Reig, Carlos, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques
Estudio comparativo y multidisciplinario (economía, derecho y sociología) sobre la Propiedad Intelectual y su aplicación internacional, con atención a Francia, Italia, Estados Unidos y España. Abordamos asuntos de actualidad como la Ley Lassalle, la Ley SOPA, la Ley HADOPI, los casos de Megaupload, Seriespepito y Seriesly, el desarrollo de los derechos de autor en Youtube o Google y SGAE. [...]
Comparative and multidisciplinary study (economics, law and sociology) on Intellectual Property and its international application, with attention to France, Italy, USA and Spain. We address current issues such as Lassalle Act, the SOPA Act, the HADOPI law, cases of Megaupload, Seriespepito and Seriesly, the development of copyright in Youtube or Google and SGAE. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.