Resultats globals: 17 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles, 14 registres trobats
Materials de curs 1 registres trobats  
1.
36 p, 5.3 MB A World of Diversity / Marga Adrover ; Maria Carrasco ; Oriol Pallarés, dir. ; M. Rosa Batlle, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this teaching unit, students are going to reflect on and discuss about world’s diversity. They will set out on a discovery trip through the 5 continents in order to discover how young people live; the issues that affect their way of life and how much the place you are born affects your outcome in life.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
78 p, 733.3 KB Parent participation in schools: limits, logics and possibilities third sector organizations, immigrant families and special education / Paniagua Rodríguez, Alejandro ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
La importancia de la participación de las familias en la escuela ha sido históricamente un argumento clave a la hora de analizar los problemas educativos y proponer reformas e iniciativas. Durante los últimos años, esta noción ha cobrado nueva fuerza como consecuencia de la crisis económica, el incremento de la diversidad de los estudiantes en las aulas y la creciente presión que reciben las escuelas para mejorar sus resultados. [...]
The importance of the participation of families in schools has long been a key idea to discuss educational problems and to advance new reforms and initiatives. During the last years, this notion has received a renewed attention due to the financial crisis, the increase of diversity in classrooms and the growing pressure directed towards schools to improve their effectiveness. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
257 p, 1.6 MB The role of play as a medium of inclusion in culturally diverse preschools / Billur Çakirer, Huriye ; Fuentes Agustí, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta Tesis Doctoral consta de tres estudios independientes que pretenden analizar el proceso de inclusión de la diversidad cultural en los niños preescolares y el papel del juego durante este proceso. [...]
This doctoral dissertation research includes three independent studies, which were formulated and conducted one after another due to additional data collection necessity appeared during the research process. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
19 p, 497.6 KB Representaciones Sociales sobre las personas LGBTI en la universidad : perspectivas del profesorado y alumnado / Liscano Rivera, Doria Constanza (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jurado de Los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo incide sobre la percepción de la diversidad sexual y las representaciones sociales que se manifiestan en el contexto universitario y forman parte de las prácticas del profesorado y alumnado frente a personas LGBTI. [...]
This article affects the perception of sexual diversity and social representations that manifest themselves in the university context and form part of the practices of the teachers and students against LGBTI people sectors. [...]

2016
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 9, Núm. 3 (2016) , p. 231-249  
2.
14 p, 153.5 KB "Malgudi" as the Nation-Space : a Critical Study of R.K. Narayan's The Guide (1958) and its Cinematic Adaptation / Maji, Shyamasri
A study of the cultural ethos of a community initiates a dialogue between the people of that community and the place where the cultural ethos either originated or flourished. In R. K. Narayan's fiction, the town of Malgudi exudes such an in-depth connection with the characters living in and around it. [...]
Un estudio que se base en el ethos cultural de una comunidad inicia un diálogo entre la gente de esa comunidad y el lugar donde el ethos se originó, o bien donde floreció. En la ficción de R. K. [...]

2017 - 10.5565/rev/indialogs.75
Indialogs : Spanish journal of India studies, Vol. 4 (2017) , p. 81-94 (Articles)  
3.
25 p, 901.7 KB La integración del colectivo inmigrante en las regiones españolas / Martínez de Lizarrondo Artola, Antidio (Universidad Pública de Navarra) ; Rinken, Sebastian (Instituto de Estudios Sociales Avanzados (IESA-CSIC)) ; Moreno, Gorka (Universidad del País Vasco) ; Godenau, Dirk (Universidad de La Laguna)
Este artículo presenta un novedoso sistema de medición de la integración de las personas inmigrantes en las regiones españolas. Complementando en varios aspectos la iniciativa lanzada años atrás por las instituciones europeas (Declaración de Zaragoza), el sistema de medición propuesto comprende 24 indicadores que abarcan cuatro áreas: la situación laboral; las relaciones sociales e intergrupales; el bienestar individual, y el acceso a derechos de ciudadanía. [...]
Aquest article presenta un nou sistema de mesurament de la integració de les persones immigrants a les regions espanyoles. Complementant en diversos aspectes la iniciativa llançada anys enrere per les institucions europees (Declaració de Saragossa), el sistema de mesurament proposat comprèn 24 indicadors que abasten quatre àrees: la situació laboral; les relacions socials i intergrupals; el benestar individual, i l’accés a drets de ciutadania. [...]
This paper presents an innovative measurement system regarding the integration of immigrants in Spain and its regions. Complementing in various ways the EU-sponsored Declaration of Zaragoza, the approach proposed here includes 24 indicators grouped into four areas: employment, social and intergroup relations, individual welfare, and citizenship. [...]

2016 - 10.5565/rev/papers.2257
Papers : revista de sociologia, Vol. 101 Núm. 3 (Juliol-Setembre 2016) , p. 289-313 (Artículos)  
4.
21 p, 224.7 KB Audiovisual europeo, diversidad cultural y mercado global : análisis de las actuaciones exteriores de la política audiovisual de la Unión Europea / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La presencia global del audiovisual europeo se ha convertido en una prioridad para la Unión Europea. Bajo el primer mandato de la Comisión Barroso, las autoridades comunitarias han empezado a desarrollar un conjunto de actuaciones de carácter exterior dentro del ámbito de la política audiovisual europea. [...]
Global presence of European audiovisual has become a priority for the European Union. Under Barroso’s Commission first mandate, European authorities have undertaken some actions to emphasize the external dimension of the EU audiovisual policy. [...]

2010
Ámbitos, Núm. 19 (2010) , p. 243-293  
5.
13 p, 4.1 MB Plan Calidoscopio. Hacia la plena inclusión social de niños y jóvenes de familias inmigradas / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Existe una dimensión de la inmigración reciente apartada de los debates sociales no contemplada en su globalidad desde los poderes públicos: los hijos e hijas de estas familias recién llegadas. Hay que tener en cuenta la globalidad de estas personas y de su situación. [...]
There is one dimensión of recent immigration that is somewhat removed from the social debates, and is not globally provided for by the public powers that be: the children of these newly-arrived families. [...]

2002
Educación social: revista de intervención socioeducativa, Núm. 20 (2002) , p. 85-97  
6.
13 p, 227.8 KB Shere Rom : creando una microcultura para la inclusión socioeducativa / Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona
El fracaso y abandono escolar es una problemática importante en nuestro país, (Organiza-ción de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, 2012) especialmente en determinados grupos minoritarios, (Fernández–Enguita, Mena y Riviere, 2010). [...]
School failure and early drop out is an important issue in our country (Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, 2012) especially in certain mi-nority groups (Fernández – Enguita, Mena y Riviere, 2010). [...]

2012 - 10.5565/rev/qpsicologia.1142
Quaderns de psicologia, Vol. 14, Núm. 2 (2012) , p. 87-99  
7.
12 p, 71.4 KB Teacher training in «multicultural» Sweden / Rabo, Annika (Stockholm University. Centre for Research on International Migration and Ethnic Relations)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
This paper builds on the experience of the on-going, mainly ethnographic, research project called Teacher training in’ multicultural’ Sweden. Class, gender and ethnicity. In this multi-disciplinary project a number of scholars conduct research through participant observation in, and through the study and analysis of documents from, a number of teacher training colleges in Sweden. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 7 (2007) , p. 1-12  
8.
36 p, 327.3 KB La globalización de la cultura y la cuestión de la diversidad cultural : estudio de los flujos mundiales de traducciones entre 1979 y 2002 / Barré, Germain (Université Paris Dauphine)
El artículo plantea un cuestionamiento a la diversidad cultural mediante el estudio de los flujos de traducciones entre 1979 y 2002. Con la ayuda del análisis de redes o método “estructural”, se utilizan indicadores para medir la diversidad cultural y evaluar el reconocimiento de las diferentes lenguas. [...]
The article presents a challenge to cultural diversity through the study of translation flows between 1979 and 2002. With the help of network analysis or method "structural" indicators are used to measure cultural diversity and assess the recognition of different languages. [...]

2010 - 10.5565/rev/redes.393
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales
3 documents
9.
10 p, 1.5 MB Etnoecología : punto de encuentro entre naturaleza y cultura / Reyes García, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Martí i Sanz, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
La etnoecología ha sido definida como el estudio interdisciplinar de los sistemas de conocimiento, prácticas, y creencias de los diferentes grupos humanos sobre su ambiente. En las décadas de los 60 y 70, los primeros estudios en etnoecología se centraron en documentar cómo diferentes grupos indígenas clasificaban elementos de su medio ambiente (e. [...]
Ethnoecology has been defined as the interdisciplinary study of the knowledge, practices, and believes of human groups about their environment. Ethnoecology started in the 1960’s with an interest in documenting how indigenous peoples classified environmental features such as plant species. [...]

2007
Ecosistemas : revista de la Asociación Española de Ecología Terrestre, Vol. 16, N. 3 (Septiembre 2007) , p. 46-55  
10.
21 p, 700.2 KB Estudio de las concepciones de los estudiantes de magisterio sobre la diversidad cultural / Rodríguez Izquierdo, Rosa Mª (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Teoría y Didáctica de la Educación)
L’atenció a la diversitat cultural, tot i que està reconeguda a la legislació educativa actual, és encara més un desig que no pas una realitat. Els futurs professors no tenen un coneixement adequat de les característiques dels infants que pertanyen a minories ètniques ni com se’ls pot donar l’atenció educativa que necessiten. [...]
In spite of being recognised in legislation, attention to cultural diversity, is still more a desire than a reality. Future teachers do not have an appropriate knowledge about the characteristics of minority ethnic children as to how to provide the educational attention they need. [...]
La atención a la diversidad cultural, a pesar de estar reconocida en la legislación educativa actual, es todavía más un deseo que una realidad. Los futuros profesores no tienen un adecuado conocimiento de las características de los niños pertenecientes a minorías étnicas ni de cómo pueden prestarles la atención educativa que necesitan. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.196
Educar, N. 36 (2005) p. 49-69  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.