Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
10 p, 125.2 KB L'Any Internacional de les Llengües 2008 : per la diversitat lingüística i el multilingüisme / Argenter Giralt, Joan Albert 1947- (Institut d'Estudis Catalans)
A propòsit de la declaració de l'Any Internacional de les Llengües 2008 per l'ONU, es fa una presentació succinta de les motivacions i de la significació d'aquesta iniciativa i es fa una recensió de les iniciatives de caràcter polític, de recerca i de sensibilització dutes a terme per organismes internacionals (UNESCO) i supranacionals (UE) en relació amb la promoció de la diversitat lingüística i el multilingüisme. [...]
Apropos the declaration of the International Year of the Languages 2008 by the UNO, the author briefly presents the motivation and meaning of this initiative. Also, a series of UNO's and the EU's political measures, research programs, actions oriented to sensitize governments and public opinion to language diversity and multilingualism are reviewed. [...]

2007-2008 - 10.2436/20.3007.01.20
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 6 (2007-2008) , p. 15-23  
2.
11 p, 842.2 KB Language diversity in mathematics education research : a move from language as representation to politics of representation / Chronaki, Anna (University of Malmö. Department for Mathematics and ScienceTeaching) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
We discuss language diversity in mathematics education research by considering the move from a view of language as representation that strives to correlate concepts, ideas, codes and signs towards addressing the representation politics of language. [...]
2018 - 10.1007/s11858-018-0942-4
ZDM, Vol. 50, núm. 6 (2018) , p. 1101-1111  
3.
22 p, 211.1 KB El habitus institucional : una herramienta teórica y metodológica para el estudio de la cultura escolar / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
El objetivo de este artículo es avanzar en el debate académico sobre los efectos que genera la cultura escolar sobre las oportunidades educativas de los estudiantes. Para ello, el articulo defiende la importancia del habitus institucional como herramienta teórica y metodològica para avanzar en el estudio de la cultura escolar y abrir la caja negra dentro de la cual se ha tendido a mantener el concepto. [...]
The Institutional habitus: a methodological and Theoretical Tool to Analyse The School Culture». The aim of the paper is to proceed with the academic debate around the effect of school culture on students' educational opportunities. [...]

2015
Témpora : revista de sociología de la educación, Núm. 18, 2ª época (enero 2015) , p. 37-58  
4.
36 p, 327.3 KB La globalización de la cultura y la cuestión de la diversidad cultural : estudio de los flujos mundiales de traducciones entre 1979 y 2002 / Barré, Germain (Université Paris Dauphine)
El artículo plantea un cuestionamiento a la diversidad cultural mediante el estudio de los flujos de traducciones entre 1979 y 2002. Con la ayuda del análisis de redes o método "estructural", se utilizan indicadores para medir la diversidad cultural y evaluar el reconocimiento de las diferentes lenguas. [...]
The article presents a challenge to cultural diversity through the study of translation flows between 1979 and 2002. With the help of network analysis or method "structural" indicators are used to measure cultural diversity and assess the recognition of different languages. [...]

2010 - 10.5565/rev/redes.393
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales
3 documents
5.
26 p, 155.5 KB Explorant les possibilitats transformatives de la pràctica educativa : el coneixement antropològic aplicat a la formació de mestres / Soto Marata, Pepi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Durant dos cursos escolars s'ha dut a terme un procés de formació de mestres per a la millora de les relacions interculturals a l'escola, mitjançant seminaris, a tres centres d'Educació Infantil i Primària públics de Catalunya. [...]
A lo largo de dos cursos escolares se llevó a cabo un proceso de formación de maestros, mediante seminarios, en tres centros públicos de Educación Infantil y Primaria de Cataluña, con el objetivo de mejorar las relaciones interculturales en la escuela. [...]
A program of teacher's trainning has been developed in three public elementary and primary schools, in a period of two years. The main goal was to improve intercultural relationships in school. The sociol-antropological app roach and the consideration that each member of the group is a cultural subjectect a r e the new features of this p roposal, which has let the transformation of the socio-cultural relationships and the educational task in minority grops with isolation risks.

1999 - 10.5565/rev/educar.341
Educar, N. 24 (1999) , p. 131-155  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
1 p, 42.2 KB Does follower of majority accelerate polarization or diversity of culture? / Ogawa, Yuki (Rissho University) ; Yamamoto, Hitoshi (Rissho University)
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.