Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
16 p, 207.5 KB Attention, memory, and verbal learning and their relation to schizotypal traits in unaffected parents of schizophrenic patients / Caparrós Caparrós, Beatriz (Universitat de Girona) ; Barrantes-Vidal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Obiols Llandrich, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
The main objective of this ex post facto study is to compare the differences in cognitive functions and their relation to schizotypal personality traits between a group of unaffected parents of schizophrenic patients and a control group. [...]
El objetivo principal de este estudio ex post facto es comparar las diferencias de las alteraciones cognitivas y su relación con los rasgos de la personalidad esquizotípica entre un grupo de padres no afectados de pacientes esquizofrénicos y un grupo control. [...]

2008
International journal of clinical and health psychology, Vol. 8, núm. 1 (2008) , p. 37-52  
2.
13 p, 41.0 KB Patrón comportamental en adolescentes con riesgo a los trastornos del espectro esquizofrénico / Caparrós Caparrós, Beatriz (Universitat de Girona) ; Barrantes-Vidal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Obiols Llandrich, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo principal de este estudio es evaluar si existen diferencias en los rasgos esquizotípicos y en el patrón comportamental en sujetos adolescentes normales con vulnerabilidad a los trastornos del espectro esquizofrénico comparados con sujetos controles. [...]
The main aim of this study is to assess whether there are differences in schizotypal traits and behavioural patterns in normal adolescents at risk for schizophrenia spectrum disorders in comparison to normal controls. [...]

2000
Psicología conductual = Behavioral psychology, Vol. 8, núm. 2 (2000) , p. 217-229  
3.
20 p, 213.7 KB ¿Cómo diagnosticar a un niño? : Diagnóstico del Trastorno de Déficit Atencional con Hiperactividad desde una perspectiva discursiva crítica / Peña Ochoa, Mónica (Universidad Diego Portales (Xile)) ; Rojas Navarro, Patricio (Goldsmiths, University of London) ; Rojas Navarro, Sebastian (King's College London)
Este trabajo examina desde la perspectiva del análisis crítico del discurso, el diagnóstico del Trastorno de Déficit Atencional con Hiperactividad, tal como lo plantea el DSM-IV y CIE-10. Considera como fundamento las dificultades que la taxonomía médica plantea respecto de la infancia como categoría social distinta de la adultez, la utilización del signo de la hipercinesia como prueba del trastorno, y el uso de instrumentos auxiliares ajenos al setting clínico, como el "Test de Conners". [...]
This work examines from the perspective of critical discourse analysis, the Attention Deficit with Hyperactivity Disorder diagnosis as stated by the DSM-IV and ICD-10. It considers as basis the difficulties posed by medical taxonomy of childhood as a distinct social category from adulthood, the using the sign of hyperkinesia as an evidence of the disorder, and the utilization of auxiliary instruments, external to the clinical "setting", as the "Test of Conners". [...]

2015 - 10.5565/rev/athenea.1304
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 15 Núm. 1 (marzo 2015) , p. 91-110 (Artículos)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.