Resultados globales: 62 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 62 registros
Artículos Encontrados 62 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
20 p, 285.7 KB Embroidering Growth : a narrative inquiry into an EFL teacher's development through Linguistic Landscapes / Solmaz, Osman (Dicle University (Turquia))
This study explores the Linguistic Landscapes (LL)-oriented professional development of an English as a Foreign Language (EFL) teacher through narrative inquiry. Focusing on her LL-centered growth in an educational setting, it captures her personal narratives to understand the impact of LL activities on her professional development. [...]
Aquest estudi explora el desenvolupament professional orientat als Paisatges Lingüístics (PL) d'una professora d'anglès com a llengua estrangera (ILE) mitjançant una investigació narrativa. L'estudi capta les seves narratives personals per comprendre l'impacte de les activitats de PL en el desenvolupament professional. [...]
Este estudio explora el desarrollo profesional orientado a los Paisajes Lingüísticos (PL) de una profesora de inglés como lengua extranjera (ILE) mediante una investigación narrativa. El estudio capta sus narrativas personales para comprender el impacto de las actividades de PL en su desarrollo profesional. [...]
Cette étude explore le développement professionnel axé sur les paysages linguistiques (PL) d'un enseignant d'anglais langue étrangère (ILE) à travers une enquête narrative. L'étude capture leurs récits personnels pour comprendre l'impact des activités de PL sur leur développement professionnel. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1343
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1343 (Invited Authors)  
2.
29 p, 1.1 MB Situando el valor de los servicios ecosistémicos en el Paraguay rural / Barranco Blasco, Martín (Stockholm University)
Este artículo se centra en adscripciones de valor a servicios ecosistémicos en el Paraguay rural. El estudio se desarrolla desde datos primarios obtenidos a través de trabajo de campo en el departamento de San Pedro, Paraguay. [...]
Aquest article se centra en les adscripcions de valor als serveis ecosistèmics al Paraguai rural. L'estudi es basa en dades primàries obtingudes a través del treball de camp al departament de San Pedro, Paraguai. [...]
This paper focuses on the adscriptions of value to ecosystem services in rural Paraguay. The study relies in primary data obtained through fieldwork in the San Pedro Department, Paraguay. Through an ethnographic approach, the paper presents a plural assessment on ecosystems services including a smallholders' perspective. [...]
Cet article se concentre sur les attributions de valeur aux services écosystémiques dans le Paraguay rural. L'étude s'appuie sur des données primaires obtenues grâce à un travail de terrain dans le département de San Pedro, au Paraguay. [...]
Este artigo enfoca as atribuições de valor aos serviços ecossistêmicos na zona rural do Paraguai. O estudo se baseia em dados primários obtidos por meio de trabalho de campo no Departamento de San Pedro, Paraguai. [...]

2022 - 10.5565/rev/periferia.878
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 2 (2022) , p. 55-83 (Artículos)  
3.
15 p, 487.5 KB Changes of teaching goals in native language teaching for pupils with visual impairments in the Czech lands / Eliaskova, Klara (Charles University in Prague)
Over the course of two centuries (since 1807), the Czech lands have seen fundamental changes in the paradigm of special L1 didactics for pupils with vision impairments (hereinafter the VI). The individual didactic transformations often found theoretical backgrounds in special education approaches simultaneously designed across Europe (especially in Austria, England, former Yugoslavia, Italy, Hungary, Russia, etc. [...]
En el transcurs de dos segles (des del 1807), el territori txec ha vist canvis fonamentals en el paradigma de didàctiques especials de L1 per a alumnes amb deficiència visual (d'ara endavant DV). Les transformacions didàctiques individuals sovint han trobat antecedents en enfocaments d'educació especial dissenyats simultàniament arreu d'Europa (especialment a Àustria, Anglaterra, ex-Iugoslàvia, Itàlia, Hongria, Rússia, etc. [...]
En el transcurso de dos siglos (desde 1807), el territorio checo ha visto cambios fundamentales en el paradigma de didácticas especiales de L1 para alumnos con deficiencia visual (en adelante DV). Las transformaciones didácticas individuales a menudo han encontrado antecedentes en enfoques de educación especial simultáneamente diseñados por toda Europa (especialmente en Austria, Inglaterra, ex Yugoslavia, Italia, Hungría, Rusia, etc. [...]
Depuis deux siècles (depuis 1807), les pays tchèques connaissent les changements fondamentaux dans le paradigme de la didactique de L1 pour les élèves avec une déficience visuelle (DV). Les transformations didactiques individuelles trouvent souvent la base théorique dans des approches de l'éducation spéciale échafaudées simultanément à travers l'Europe (spécialement en Autriche, Angleterre, ex-Yougoslavie, Italie, Hongrie, Russie etc. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1159
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1159 (Articles)  
4.
15 p, 574.7 KB La comunicación, disciplina y campo de estudio. La experiencia latina / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La investigación en comunicación presenta una serie de particularidades que le otorgan un interés específico y una cierta capacidad de adaptación a la hora de analizar los fenómenos sociales. Se trata de una disciplina y un campo de estudio a la vez, lo que implica una necesaria transdisciplinariedad en el proceso de estudio de los paradigmas sociales y de formación de los profesionales de la comunicación. [...]
Research in communication presents a series of particularities granting it a specific interest and a certain capacity of adaptation to analyze social phenomena. It is both a discipline and a field of study that implies interdisciplinarity in the process of both studying the social paradigms and training professionals in communication. [...]
La recherche en communication présente une série de particularités qui lui prêtent un intérêt spécifique et une certaine capacité d'adaptation pour analyser les phénomènes sociaux. Il s'agit en même temps d'une discipline et d'un champ d'étude, ce qu'implique la nécessité d'une interdisciplinarité dans le processus d'étude des paradigmes sociaux et de la formation des professionnels de la communication. [...]

2011 - 10.7203/eutopias.1.18436
EU-topías. Revista de interculturalidad, comunicación y estudios europeos, Vol. 1-2 (2011) , p. 7-21  
5.
24 p, 330.4 KB Procesos de centralización urbana : factores individuales y tipologías metropolitanas / Torrado, José Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; Duque Calvache, Ricardo (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; Palomares-Linares, Isabel (Universidad de Granada. Departamento de Sociología)
La vuelta a la ciudad constituye un fenómeno de gran interés. Algunos individuos y hogares buscan la centralidad, pese a que la tendencia general continúa siendo la expansión hacia lo suburbano. [...]
El retorn a la ciutat constitueix un fenomen de gran interès. Alguns individus i llars busquen la centralitat, tot i que la tendència general continua sent l'expansió a espais suburbans. La nostra aportació consisteix a connectar els plantejaments dels estudis sobre comportament residencial amb les explicacions de la recuperació dels municipis centrals per valorar fins a quin punt les teories expliquen la realitat de les ciutats metropolitanes espanyoles. [...]
The return to the city constitutes a phenomenon of great interest. Some individuals and households seek centrality, although the general trend continues to be suburbanization. Our contribution aims to relate studies on residential behavior to those addressing the recovery of the central urban districts in order to ascertain whether these theories correctly explain the reality of Spanish metropolitan cities. [...]
Le retour en ville constitue un phénomène de grand intérêt. Certains individus et ménages recherchent la centralité, bien que la tendance générale reste l'expansion vers les banlieues. Notre contribution consiste à relier les approches des études sur le comportement résidentiel aux explications de la reprise des communes centrales afin d'évaluer dans quelle mesure les théories expliquent la réalité des métropoles espagnoles. [...]

2020 - 10.5565/rev/dag.568
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 66 Núm. 3 (2020) , p. 649-672 (Articles)  
6.
20 p, 846.1 KB Comment la ponctuation se développe-t-elle chez les élèves? : Une revue systématique des recherches empiriques en classe de français langue d'enseignement / Arseneau, Rosianne (Université du Québec à Montréal)
How does punctuation in the texts of primary and secondary students develop? For example, in what order do the different signs be mastered in the written productions (in the absence of a particular didactic intervention)? The systematic review of empirical research proposed here lists 15 studies on the development of punctuation among elementary and secondary students (6 to 17 years old) in French as a language of instruction. [...]
Com es desenvolupa la puntuació en textos d'alumnes de primària i secundària? Per exemple, en quin ordre apareixen ben emprats els diferents signes en les produccions escrites (en absència d'una intervenció didàctica concreta)? La revisió sistemàtica de la recerca empírica proposada aquí llista 15 estudis sobre el desenvolupament de la puntuació en alumnes de primària i secundària (de 6 a 17 anys) a la classe de francès com a primera llengua. [...]
¿Cómo se desarrolla la puntuación en los textos de alumnos de primaria y secundaria? Por ejemplo, ¿en qué orden aparecen los diferentes signos usados correctamente en las producciones escritas (en ausencia de una intervención didáctica particular)? La revisión sistemática de la investigación empírica propuesta aquí lista 15 estudios sobre el desarrollo de la puntuación en alumnos de primaria y secundaria (de 6 a 17 años) en la clase de francés como primera lengua. [...]
Comment la ponctuation dans les textes des élèves du primaire et du secondaire se développe-t-elle? Par exemple, dans quel ordre les différents signes apparaissent-ils maitrisés dans les productions écrites (en l'absence d'une intervention didactique particulière)? La revue systématique des recherches empiriques proposée ici recense 15 études portant sur le développement de la ponctuation chez les élèves du primaire et du secondaire (6 à 17 ans) en classe de français langue d'enseignement. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.850
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e850 (Articles)  
7.
18 p, 820.9 KB Le cercle pédagogique : pour développer les savoirs et les pratiques d'enseignement en grammaire actuelle / Giguère, Marie-Hélène (Université du Québec à Montréal)
Cette étude porte sur les effets de la mise en œuvre d'un dispositif de développement professionnel appelé «cercle pédagogique» sur les pratiques effectives des enseignants participants. Des observations sur vidéo, réalisées dans la classe des participants, avant et après la formation d'une durée d'un an ont permis de constater que la majorité des enseignants a développé, d'une part, des savoirs grammaticaux acquis lors de la formation, soit un métalangage et un raisonnement grammatical et, d'autre part, des pratiques pédagogiques liées au cadre conceptuel de la didactique de la grammaire actuelle. [...]
This study looks at the effects of implementing a professional development device called "teaching community" on the participating teachers' practices. Video observations made in the participants' classrooms before and after the one-year project revealed that the majority of teachers developed both their grammatical knowledge (use of metalanguage and grammatical reasoning) and their teaching practices in relation to the current pedagogical framework for grammar teaching in French as language of schooling. [...]
Aquest estudi examina els efectes de la implementació d'un dispositiu de desenvolupament professional anomenat "cercle pedagògic" sobre les pràctiques reals dels professors participants. Les observacions en vídeo, realitzades a l'aula dels participants, abans i després de la formació d'un any de durada, van revelar que la majoria de professors van desenvolupar coneixements gramaticals durant la formació (quant a l'ús del metallenguatge i el raonament gramatical), a més de pràctiques pedagògiques relacionades amb el marc conceptual de la didàctica de la gramàtica actual. [...]
Este estudio examina los efectos de la implementación de un dispositivo de desarrollo profesional llamado "círculo pedagógico" sobre las prácticas reales de los docentes participantes. Las observaciones en video, realizadas en el aula de los participantes, antes y después de la formación de un año de duración, revelaron que la mayoría de los docentes desarrollaron conocimientos gramaticales durante la formación (en cuanto al uso de metalenguaje y a razonamientos gramaticales), además de prácticas pedagógicas con relación al marco de la didáctica de la gramática actual. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.849
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e849 (Articles)  
8.
18 p, 74.3 KB Turismo rural en Cataluña y Galicia : algunos problemas sin resolver / Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Villarino Pérez, Montserrat (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Xeografía) ; Cuesta, Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza los resultados de un proyecto de investigación que se está realizando en las Comunidades Autónomas de Cataluña y Galicia. El objetivo es completar el mapa estatal de la situación del turismo rural y llegar a establecer una serie de indicadores de calidad. [...]
This paper analyses some of the results of a research project that is being carried out in the Spanish regions (Comunidades Autónomas) of Catalonia and Galicia. The overall objective of the research project is to complete a map of rural tourism at a national level in Spain and to establish quality standards for rural tourism indicators for the entire country. [...]
Cet article montre l'analyse des résultas d'un projet de recherche réalisé dans les Communautés Autonomes de la Catalogne et Galice. Le but principal de ce projet est compléter la carte étatale de la situation du tourisme rural et établir une série d'indicateurs de qualité. [...]

2004
Cuadernos Geográficos, Vol. 34 Núm. 1 (2004) , p. 111-128  
9.
28 p, 1019.5 KB La idea vector y sus esferas : una propuesta formativa para la ambientalización curricular desde la complejidad / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El estudio se sitúa en el marco de la Educación para la Sostenibilidad y, concretamente, en los procesos de Ambientalización Curricular. En primer lugar, se expone brevemente una conceptualización acerca de la Ambientalización Curricular siguiendo el modelo ACES (Ambientalización Curricular de los Estudios Superiores). [...]
The study is in the framework of Education for Sustainability and, specifically, in the curriculum greening processes. In the first place, a conceptualization about curriculum greening is briefly presented following the ACES model. [...]
L'étude s'inscrit dans le cadre de l'éducation pour le développement durable et plus particulièrement dans l'écologisation des programmes d'études. En premier lieu, nous exposons brièvement une conceptualisation autour de l'écologisation des programmes d'études, selon le modèle ACES. [...]

2017 - 10.14201/teoredu2017291189216
Teoría de la educación, Vol. 29 Núm. 1 (2017) , p. 189-216  
10.
12 p, 178.3 KB The effect of dynamic assessment on L2 learners' listening comprehension / Roohani, Ali (Shahrekord University (Iran)) ; Jam, Bashir (Shahrekord University (Iran)) ; Yeganeh Shahbaz, Shiva (Shahrekord University (Iran)) ; Rahimi Domakani, Masoud (Shahrekord University (Iran))
Group dynamic assessment (G-DA), which is grounded in Vygotsky's sociocultural theory (SCT), explores the role of social interaction and collaboration in the development of participants' listening performance. [...]
L'avaluació dinàmica en grup (G-DA), que es fonamenta en la teoria sociocultural (SCT) de Vygotsky, explora el paper de la interacció i la col·laboració socials en el desenvolupament de l'actuació de la comprensió oral dels participants. [...]
La evaluación dinámica en grupo (G-DA), que se fundamenta en la teoría sociocultural (SCT) de Vygotsky, explora el papel de la interacción y la colaboración sociales en el desarrollo de la actuación de la comprensión oral de los participantes. [...]
L'évaluation dynamique groupale (Group dynamic assessment, G-DA), fondée sur la théorie socioculturelle de Vygotsky (SCT), explore le rôle joué par l'interaction sociale et la collaboration dans le développement des compétences de compréhension orale des participants. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.751
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 4 (november-december 2018) , p. 59-70 (Articles)  

Artículos : Encontrados 62 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.