Resultats globals: 11 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
16 p, 467.2 KB Impact of the digital dividend release on regional digital terrestrial television in Spain : the cases of Andalusia, Catalonia, the Balearic Islands and Navarre / Gutiérrez Montes, Eladio ; Espín Heras, Marc ; Fernández Alonso, Isabel
Este artículo describe y analiza las implicaciones para la televisión terrestre de cobertura autonómica derivadas de la supresión, en el Plan Técnico Nacional de TDT de 2014, de un múltiplex por comunidad. [...]
This article describes and analyses the implications for regional terrestrial television in Spain of the withdrawal of one multiplex per self-governing region, as imposed by the 2014 National Technical Plan for Digital Terrestrial Television (DTT). [...]

2016 - 10.15581/003.29.4.29-44
Comunicación y sociedad, Vol. 29 Núm. 4 (2016) , p. 29-43
2 documents
2.
22 p, 359.1 KB La crisis de la TDT local pública en España : el caso de Cataluña / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alborch, Federica
El artículo describe y analiza el estado de la televisión digital terrestre local (TDT-L) pública en Cataluña justo después del apagón analógico de abril de 2010. Los resultados muestran que sólo 12 de los 37 canales públicos previstos estaban emitiendo y que sólo cinco más podían hacerlo a medio plazo. [...]
El artículo se basa en una investigación cualitativa en el transcurso de la cual se ha entrevistado en profundidad a representantes de los 37 canales previstos. Los objetivos del artículo son, por una parte, describir el modelo de TDT-L vigente y su estado de implantación en Cataluña en mayo de 2010. [...]
The article describes and analyses the state of public local digital terrestrial television (L-DTT) in Catalonia just after the analogue switch-off in April 2010. The results show that only 12 of the 37 anticipated public television channels were broadcasting, and only five more were expected to do so in the medium term. [...]

2011 - 10.4185/RLCS-66-2011-934-292-313-EN
Revista latina de comunicación social, Núm. 66 (2011), p. 292-313
2 documents
3.
16 p, 913.6 KB El modelo de negocio de televisión de proximidad : límites y aportaciones en el entorno digital / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
El modelo de negocio de proximidad es una estrategia de captación de valor desarrollada por parte de las televisiones locales privadas catalanas y que se ha revelado útil para su sostenibilidad económica. [...]
The proximity business model is a valuable recruitment strategy developed by some private local TV in Catalonia and.
which has proved its worth for economic sustainability. Based on community-oriented content, it is financed from local advertising and public aid. However, in 2010, the model suffers legal and financial constraints that make it a problematic strategy. [...]

2011
Comunicación y hombre, Vol. 7 (2011), p. 29-41  
4.
16 p, 2.3 MB Pluralismo y paralelismo político en la información televisiva en España / Humanes, Mª Luisa (Universidad Rey Juan Carlos) ; Montero Sánchez, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Molina de Dios, Ramón (Universitat de les Illes Balears) ; López-Berini, Alfredo
Introducción: El artículo se articula en dos objetivos generales. En primer lugar se intenta verificar si la información televisiva de las cadenas generalistas se rige por el dominio del pluralismo externo como característica distintiva del sistema de medios pluralista-polarizado, tal como han expuesto Hallin y Mancini. [...]
This article has two main objectives. Firstly, it attempts to determine whether the news content of the mainstream Spanish television channels is governed by external pluralism which is a distinguishing feature of the polarised-pluralist media system, as exposed by Hallin and Mancini. [...]

2013 - 10.4185/RLCS-2013-990en
Revista latina de comunicación social, Núm. 68 (2013) , p. 566-581  
5.
18 p, 111.8 KB Modelos de negocio de la TDT-L privada en Catalunya: entre la sostenibilidad económica y la viabilidad legal / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
En los primeros compases de la televisión digital terrestre local (TDT-L) en Catalunya, las emisoras privadas están aplicando tres modelos de negocio, que hemos denominado de proximidad, en cadena y paratelevisivo. [...]
In the early stages of implementing local digital terrestrial television (L-DTT) in Catalonia, private broadcasters are using three business models, which we called proximity, network and paratelevision. [...]

2011
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 20 (2011) , p. 271-288  
6.
18 p, 253.0 KB Políticas de TDT y configuración del mapa televisivo autonómico digital en la Comunidad Autónoma Vasca (2002-2007) / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Entre 2002 y 2007, el Gobierno de Euskadi diseñó y aplicó un conjunto de políticas de comunicación orientadas a implantar la TDT en su territorio y que dieron lugar al mapa de televisivo terrestre que afrontaría el apagón analógico. [...]
2002tik 2007ra bitartean, Euskadiko Gobernuak, bere lurraldean LTDa ezartzea xede izanik, komunikazio politika mulltzoa diseinatu eta abiarazi zuen, gero itzalketa analogikoari aurre emango zion lurreko telebistaren mapa erakarri zutelarik. [...]
Between 2002 and 2007, the Government of Euskadi designed and implemented a set of communication policies aimed at introducing DTT in its territory and that led to the terrestrial television map which would face the analogical switch-off. [...]

2011
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 16, Núm. 31 (Noviembre 2011) , p. 13-30  
7.
9 p, 253.5 KB Polítiques de televisió, canvi tecnològic i proximitat a Catalunya / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
La migració de la televisió local (TVL) catalana cap a la TDT ha anat més enllà d'un canvi tecnològic i ha comportat una transformació en profunditat d'un sector amb tres dècades d'història. Aquesta alteració es deu a com s'ha gestionat la implantació de la nova tecnologia de transmissió a l'àmbit local, ja que les polítiques públiques espanyoles i catalanes no han tingut en compte la realitat analògica preexistent, sinó que l'Administració pública ha aprofitat el canvi tecnològic per canviar d'arrel la manera com s'organitza la TVL i també el model d'emissora -anomenat de proximitat- que ha de prestar el servei. [...]
The switch from Catalan local television to DTT has gone beyond a mere change in technology, involving the far-reaching transformation of a sector with three decades of history. This alteration is due to how the new broadcasting technology has been implemented in the local sphere, as Spanish and Catalan public policies have not taken the pre-existing analogue situation into account. [...]

2010
Quaderns del CAC, Vol. 13, Núm. 35 (12 2010) , p. 13-21  
8.
7 p, 171.3 KB El model de negoci en cadena a Catalunya : de l'èxit radiofònic al fracàs televisiu / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Al llarg dels anys dos mil, quatre empreses de televisió local han intentat aplicar a Catalunya el model de negoci en cadena. Sorgit a la indústria radiofònica als anys vint del segle passat, es basa en l'agregació d'emissores per poder emetre en cadena al màxim d'audiència potencial possible per comercialitzar-la entre grans anunciants. [...]
During the 2000s, four local television companies have tried to apply a network-base business model. This model emerged in the radio industry in the 20s of the last century and it is based on the aggregation of stations to create a network in order to broadcast to the maximum potential audience. [...]

2012
Quaderns del CAC, Vol. 15, Núm. 38 (6 2012) , p. 97-103  
9.
7 p, 62.6 KB Televisión de pago a la italiana / Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La introducción de la TDT está modificando la estructura del mercado televisivo italiano. En este artículo se repasa la oferta actual de televisión de pago en la TDT italiana, configurada como una popularización de este servicio audiovisual de carácter tradicionalmente elitista. [...]
A introdução da TDT está a modificar a estrutura do mercado televisivo italiano. Neste artigo revisita-se a oferta actual de televisão paga na TDT italiana, configurada como uma popularização deste produto audiovisual de caráter tradicionalmente elitista. [...]
The introduction of DTT is modifying the structure of the Italian TV market. In this paper we review the pay-TV offer on Italian DTT, which has become a popular version of this audiovisual service usually seen as an elitist one. [...]

2008
Eptic on line. Revista de economía política de las tecnologías de la información y la comunicación, Vol. X, N. III (2008)  
10.
17 p, 104.6 KB Docudrames a la televisió digital : periodisme, simulació i mentides / Micó, Josep Lluís (Universitat Ramon Llull)
A la televisió moderna, alguns d'aquests espais intenten atrapar els espectadors a través de la seva intervenció en el desenvolupament del relat mitjançant qualsevol procediment que comporti una certa interactivitat. [...]
The classic docudramas were created from a combination of reality, simulation and fiction. In modern television, some of these programs try to get viewers by having them intervene in the development of the story by means of any process that has a certain degree of interactivity. [...]

2009
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 38 (2009) p. 17-33  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
24 p, 1.6 MB El Esoterismo y la adivinación como fenómeno comunicativo en la televisión española / Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Biblioteconomia i Documentació) ; Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cruz Palacios, Emilio (Gabinete Psicopedagógico Danann)
En las parrillas nocturnas de los canales de Televisión Digital Terrestre (TDT) españoles abundan los programas de adivinación con consultas telefónicas. Pese a las transformaciones que ha experimentado el medio televisivo en los últimos años, estos programas, difícilmente clasificables dentro de los géneros televisivos clásicos, se mantienen. [...]
TV grids of the digital channels are full of programmes about esotericism by phone. These programmes, which are difficult to classify amongst the television classical genres, remain in the grid despite all the transformations experimented by the television medium because they are both a communication phenomena and a business for television companies, private consulting companies and telecommunications operators. [...]

2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.