Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
4 p, 77.1 KB Anàlisi de la comprensió per part de l'alumnat sord dels documents televisius subtitulats i criteris de millora / Cambra i Vergés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Leal García, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
Aquest article analitza com l'alumnat sord entén els dibuixos animats subtitulats de la televisió de Catalunya. Els resultats indiquen que l'alumnat amb sordesa te dificultats per comprendre els dibuixos animats no sols perquè la velocitat dels subtítols és excessiva, sinó també perquè la subtitulació literal no els permet mirar la imatge i extreure'n una significació del seu contingut. [...]
This article analyses how deaf students understand subtitled cartoon programmes on Catalan television. Results indicate that students with deafness have problems in understanding cartoons, not only because the subtitles are too fast, but because literal subtitling does not allow them to look at the image and extract meaning from its content. [...]

2009
Quaderns del CAC, Núm. 31-32 (Juny 2009) , p. 145-148  
2.
27 p, 1.3 MB El silencio como metáfora : una aproximación a la Comunidad Sorda y a su sentimiento identitario / Rodríguez Martín, Dolors (Universitat de Barcelona)
El colectivo de personas sordas puede ser conceptualizado desde dos perspectivas dicotómicas. Por un lado la perspectiva biomédica, que entenderá la sordera como un déficit, una patología; y por otro la sociocultural, que la entenderá como una particularidad haciendo que se perciba e interprete el mundo a partir del rasgo visual. [...]
The deaf people can be conceptualized from two dichotomous perspectives. The biomedical perspective that understanding deafness as a deficit, pathology. And the sociocultural perspective that understanding deafness as a peculiarity that makes the person perceives and interprets the world from the eyesight. [...]

2013 - 10.5565/rev/periferia.378
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 18 núm. 1 (Juny 2013) , p. 1-27  
3.
17 p, 95.2 KB Les famílies que tenen criatures amb necessitats educatives específiques: les famílies oïdores que tenen criatures sordes / Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest article té com a punt de partença els processos adaptatius que fan les famílies davant de la presència d'un fill amb necessitats educatives especials, i se centra en el cas concret de les famílies oïdores que tenen criatures sordes. [...]
Este artículo tiene como punto de partida los procesos adaptativos que deben realizar las familias ante la presencia de un hijo con necesidades educativas especiales, y se centra en el caso concreto de las familias que oyen pero que tienen criaturas sordas. [...]
This article arises from an adaptive process that families should undertake with their children with special needs, and most specifically in the case of families with deaf children. It exposes recent progress in the development of deaf children and in the quality of family life through early application of new technologies and advances in early education. [...]

2010
Educar, Núm. 45 (2010) , p. 99-115  
4.
14 p, 126.2 KB "Signando" juntos : conversaciones sobre la transformación de la materia / Vázquez Martínez, Susana (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; García-Rodeja Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)
En este trabajo, se analizan las respuestas a cuestionarios y las conversaciones de seis estudiantes sordos a la hora de interpretar fenómenos relacionados con la transformación de la materia. Los resultados muestran que los modelos utilizados son similares a los descritos para alumnos oyentes. [...]
This paper reports findings from a group interwiew study of how deaf pupils reason about phenomena related to transformation of matter. The results show that deaf students use similar models to those described in hearing students. [...]

2005
Enseñanza de las Ciencias, V. 23 n. 2 (2005) p. 237-250  
5.
14 p, 680.3 KB Percepción de la sordera y la integración por parte del alumnado sin necesidades educativas especiales / Cambra i Vergés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Una de les questions socioafectives que preocupa especialment els professionals dedicats al'educació de l'alumnat sord és el grau d'acceptació d'aquests estudiants a l'aula ordinaria. L'objectiu d'aquest estudi és avaluar la percepció de l'alumnat sense necessitats educatives especials del deficit auditiu i de la integració de l'alumnat sord a l'aula, i veure si existiesen diferencies en lunció de l'edat. [...]
Acceptance of deaf students by their hearing peers in regular classrooms is one of the socio-affective questions which interests specialists on education of the deaf. This study evaluates non-special educational needs students' perception of deafness and integration of deaf children in regular classrooms. [...]
Una de las cuestiones socioafectivas que preocupa especialmente a los profesionales dedicados a la educación del alumnado sordo es el grado de aceptación de estos estudiantes en el aula ordinaria. El objetivo de este estudio es evaluar la percepción del alumnado sin necesidades educativas especiales del déficit auditivo y de la integración del alumnado sordo en el aula, y ver si existen diferencias en función de la edad. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.202
Educar, N. 36 (2005) p. 155-168  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.