Resultats globals: 28 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 18 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
20 p, 417.7 KB La batalla del Born : relat polític i estratègies de posició ideològica a Twitter / Coromina Rodríguez, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Casacuberta, David, 1967- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Giménez i Renom, Ignasi
La nostra recerca pren com a cas d'estudi la figura de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i, més concretament, la polèmica generada al voltant de l'exposició «Franco, Victòria, República. Impunitat i espai urbà», celebrada l'octubre de 2016 al Born Centre de Cultura i Memòria. [...]
Our research takes as a case study the figure of Barcelona's mayor, Ada Colau, and specifically the controversy over the exhibition "Franco, Victory, Republic. Impunity and Urban Space" held in October 2016 at El Born Center for Culture and Memory. [...]

2018 - 10.2436/20.3008.01.171
Comunicació : revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 35 Núm. 2 (2018) , p. 25-44  
2.
5 p, 263.8 KB Sistematitzant l'aprenentatge d'habilitats argumentatives : el debat virtual a Secundària, una eina didàctica i inclusiva / Ganzer Justicia, Laura (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació)
Els i les alumnes es troben i es trobaran en situacions on s'ha de reflexionar i decidir sobre qüestions d'àmbit científic que afecten el seu dia a dia i al conjunt de la societat. Per tant, l'alfabetització científica en tota la seva amplitud competencial es fa indispensable per prendre decisions ben fonamentades. [...]
Students often deal with situations that require them to reflect and to make decisions around scientific field questions that will affect them (as well as society, as a whole) in their daily lives. For this reason, scientific literacy becomes indispensable in order to make well substantiated decisions. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.414
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 2-6 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
22 p, 129.6 KB Otras perspectivas en el estudio de la cerámica prehistórica : la aportación de las sociedades vivas / Rubio de Miguel, Isabel (Universidad Autónoma de Madrid)
La cerámica ha constituido uno de los principales fósiles-guía en prehistoria y arqueología. Habitualmente, su estudio se ha planteado desde una perspectiva evolucionista, considerándola una de las innovaciones que surgen en el devenir de la prehistoria. [...]
La ceràmica ha constituït un dels principals fòssils-guia en prehistòria i arqueologia. Habitualment, el seu estudi s'ha plantejat des d'una perspectiva evolucionista i se l'ha considerada una de les innovacions que sorgeixen en l'esdevenir de la prehistòria. [...]
Pottery has always been one of the most important cultural markers in Prehistory and Archaeology. Usually, its study has been made from an evolutionary perspective, considering ware one of the innovations which appears along the Prehistory. [...]

2019 - 10.5565/rev/tda.104
Treballs d'arqueologia, Vol. 23 (2019) , p. 261-281 (Articles)  
4.
18 p, 362.1 KB Usos i abusos del determinisme biològic / Vendrell Simón, Begoña (Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC))
Per què natura i cultura de vegades estan separades per un abisme dins d'algunes cultures, i en d'altres semblen parts de la mateixa peça? El pensament dualista és força estès, força comú, i domina l'antropologia. [...]
Why are nature and culture sometimes separated by an abyss in some societies, while in others they appear to be two sides of the same coin? Dualistic thought is quite common, and it dominates in anthropology. [...]

2011
Quaderns de l'Institut Català d'Antropologia, Núm. 27 (2011) , p. 27-44  
5.
7 p, 1.0 MB El debat de les humanitats : llums i ombres / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
El 16 de desembre de 1997 es retirava del Congrés dels Diputats el projecte de Real Decreto pel qual es pretenia establir uns ensenyaments mínims, corresponents a les àrees de Ciències Socials, Geografia i Història, i les de Llengua Castellana i Literatura a l'ESO. [...]
1998 - 10.17345/comeduc19984-10
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 4-10  
6.
3 p, 125.5 KB Experiència sobre el debat acadèmic / Castilla Garcia, Marc
2018
E-ciències jurídiques, Núm. 2 (2018) , p. 1-3  
7.
1 p, 79.6 KB Crítica al nostre debat públic / Moreno, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2016
Ara, Núm. 1987 (24 maig 2016)  
8.
8 p, 431.5 KB Les controvèrsies sòcio-científiques com a contextos d'aprenentatge i comunicació a l'aula : anàlisi de crítica de la informació i habilitats comunicatives / Farró, Laura (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)) ; Lope, Sílvia (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Oliveras Prat, Begonya (Institut Obert de Catalunya (IOC))
La formulació de propostes de treball amb controvèrsies sòcio-científiques (o CSC) implica treballar tres eixos fonamentals: la definició i proposta de dilemes rellevants, i el treball explícit de la lectura crítica i altres habilitats comunicatives com el debat. [...]
Constructing learning activities with Socio-Scientific Issues implies the development of three key axes: the proposal of relevant dilemmas on the one side, and the explicit work on critical reading and communicative skills (as debating) on the other side. [...]

2015 - 10.5565/rev/ciencies.49
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 39-46 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
1 p, 97.8 KB Política : íntima o quotidiana / Moreno, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2011
Ara, Núm. 131 (9 d'abril de 2011) , p. 31  
10.
1 p, 68.6 KB Senyals de fum / Tresserras, Joan Manuel, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2014
Ara, Núm. 1212 (3 d'abril de 2014) , p. 27  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
14 p, 670.9 KB Del pluralisme metodològic als múltiples usos de la tècnica : la integració metodològica en la investigació-acció / Martí Olivé, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball)
Més enllà del diferent potencial -en termes genèrics- dels mètodes i tècniques per abordar determinades dimensions de la realitat social, en el marc d'una estratègia d'investigació-acció una mateixa tècnica pot tenir diferents usos i objectius. [...]
Más allá del diferente potencial -en términos genéricos- de los métodos y técnicas para abordar determinadas dimensiones de la realidad social, en el marco de una estrategia de investigación-acción una misma técnica puede tener diferentes usos y objetivos. [...]

2003
Congrés Català de Sociologia. Poder i societat civil. Reus (Catalunya), 4t. : 2003
2 documents

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
37 p, 545.2 KB El debate público / Pindado, Fernando ; Rebollo, Óscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques ; Escola de l'IGOP
[Barcelona]: [IGOP-UAB], 2015  
2.
14 p, 1.2 MB Llengua / Cardús i Ros, Salvador, 1954-
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1989 (Temes bàsics ; 7)
Catalunya 77-88. Societat, economia, política i cultura, 1989, p. 331-344  

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
88 p, 1.9 MB El paper de la mediació en la discussió literària : evolució de les respostes lectores en un context d'alta complexitat / Roca Ferràndiz, Adriana ; Manresa Portrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza la intervenció del mediador en dues discussions literàries sobre àlbums il·lustrats en el marc de la Seqüència Didàctica "Fomentem la lectura a partir d'àlbums il·lustrats", implementada aquest curs a l'institut Federica Montseny de Badia del Vallès, un centre educatiu de secundària d'alta complexitat. [...]
2019  
2.
66 p, 1.1 MB La influència de les tertúlies audiovisuals en la societat / Barretina Balastegui, Joan ; Oliva Lloveras, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El nombre de tertúlies que inclouen les graelles audiovisuals actuals ha crescut molt en els últims anys. Molts àmbits de la societat (esport, economia, política) són debatuts a la televisió i la ràdio. [...]
El número de tertulias que incliuyen las parrillas audiovisuales actuales ha crecido mucho en los últimos años. Muchos ámbitos de la sociedad (deporte, economía, política) son debatidis en la televisión y en la radio. [...]
The number of audiovisual gatherings which are included on present programming is high. A lot of society's scopes (sports, economy, statecraft) are debated on television and radio. Wich is its influence on society?.

2015
Grau en Periodisme [971]  
3.
26 p, 1.2 MB "La Llacuna recupera", una proposta de socialització del patrimoni arqueològic en l'àmbit local / Sabaté i Balada, Mireia ; González Marcén, Paloma, dir. (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Si partim de la base que el patrimoni històric i arqueològic és quelcom que se'ns a llegat a totes i a tots, hem d'entendre doncs que hauríem de ser entre totes i tots, i amb les institucions i administracions al capdavant com a representats públics, els garants del la seva preservació i estudi per a deixar-ho per a les generacions futures. [...]
If we start from the premise that the historical and archaeological patrimony is something that has been bequeathed to all of us, we should understand that it is our responsibility and that one of the institutions and administrations who act as public representatives, to preserve and study this heritage for the future generations. [...]

2014
Grau en Arqueologia [811]  
4.
386 p, 5.0 MB El debat polític de la democratització a la xina (1839-1939): anàlisi de les diferents corrents de pensament / Selgas Cors, Marc ; Golden, Seán, 1948-, 1948-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació
A partir del primer terç del segle XIX es va iniciar un procés de democratització a la Xina, on els intel·lectuals, polítics i pensadors xinesos van concebre la democràcia en termes compatibles amb les circumstàncies històriques, econòmiques, socials i polítiques de la Xina. [...]
In the first third of the nineteenth century began a process of democratization in China, where the masterminds, politicians and Chinese thinkers conceived democracy in terms of compatibility with the historical circumstances, economic and social policies in China. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
1 p, 4.5 MB Apropament al debat transgènic : comparació entre les bases argumentals subjacents a les diferents legislacions (EUA vs. UE) / Ortiz Navarro, Pablo ; Espluga, Josep, 1964-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2014
Grau en Biotecnologia [815]  
6.
17 p, 400.5 KB Los debates lingüísticos sobre la identidad de la lengua argentina a partir de "El idioma de los argentinos" de J. L. Borges / Fernández Torres, Alba María ; Rubio Martínez, Juan Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En "El Idioma de los Argentinos" (1927), Borges demuestra su descontento con el dominio de las escrituras "seudo plebeya" y "seudo hispánica" que dirigían la escritura del momento. Tras los procesos de independencia, el surgimiento de los Estados nacionales y las masivas inmigraciones que desestabilizarían el concepto de identidad de la lengua argentina, surgirían múltiples debates (S. [...]
A l'assaig "El idioma de los Argentinos" (1927), Borges demostra el seu descontent amb el domini de les escriptures "seudo plebeya" i "seudo hispánica" que dirigien l'escriptura del moment. Després dels processos d'independència, el sorgiment dels Estats nacionals i les massives immigracions que desestabilitzarien el concepte d'identitat de la llengua argentina, sorgirien múltiples debats (S. [...]

2013
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
1024x1462, 815.0 KB El Centre de Treball i Documentació : organitza un debat sobre : / Centre de Treball i Documentació
[S.l.] : [S.n.], [197-?]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.