Resultats globals: 3 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
18 p, 631.6 KB François Bienvenu y la popularización científica en la Ilustración : demostraciones experimentales, entretenimiento y públicos de la ciencia / Suay-Matallana, Ignacio (Centro Interuniversitário de História das Ciências e da Tecnologia-CIUHCT (Portugal)) ; Bertomeu Sánchez, José Ramón (Universitat de València. Instituto de Historia de la Medicina y de la Ciencia López Piñero)
En el presente trabajo se estudian las prácticas experimentales realizadas por demostradores itinerantes en la Ilustración. Se mostrará el recorrido por España de uno de los demostradores más populares, François Bienvenu, con el fin de analizar diversos aspectos relacionados con la popularización de la ciencia: los espacios, los públicos destinatarios y la cultura material. [...]
En el present treball s'estudien les pràctiques experimentals realitzades per demostradores itinerants en la Il·lustració. Es mostrarà el recorregut per Espanya d'un dels demostradors més populars, François Bienvenu, amb la finalitat d'analitzar diversos aspectes relacionats amb la popularització de la ciència: els espais, els públics destinataris i la cultura material. [...]
This paper analyses the experimental demonstrations performed by natural philosophers during the Enlightenment. The article follows the activities of a very popular one, François Bienvenu, to study various aspects involving science popularization: spaces, publics, and material culture. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1586
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 167-184 (Historia y Epistemología)  
2.
8 p, 473.5 KB Prácticas en la enseñanza de las ciencias. Problemas y posibilidades / Miguens, M. ; Garrett, R. M.
We have effected an analysis of the role attached to practical studies in teaching sciences through the study of works published on this subjetc. The work has been structured starting from the historic development, to go on with the ends and advantages and finishing it outstanding some of the aspects of what can be considered the core of practical work. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 229-236  
3.
3 p, 138.3 KB Introducción de demostraciones prácticas para la enseñanza de la física en las aulas universitarias / Vázquez Dorrío, J. B. ; García Parada, E. ; González Fernández, P.
An analysis about utility, characteristics and structure of the so called «practical demonstrations» is presented in order to introduce a dynamic element in the classroom. Although in apparent contradiction with didactic modern trends that proclaim «what students are able to do by themselves, teachers should not do "practical demonstrations" should be placed in an active methodological approach as a complement in the exposition of the contents, getting some importance concerning student passivity, lack of didactic facilities and high number of students per classroom.
1994
Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 63-65  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.