Results overview: Found 427 records in 0.02 seconds.
Articles, 349 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Books and collections, 9 records found
Research literature, 63 records found
Learning materials, 1 records found
Personal and institutional archives, 3 records found
Articles 349 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
24 p, 330.4 KB Procesos de centralización urbana : factores individuales y tipologías metropolitanas / Torrado, José Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; Duque Calvache, Ricardo (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; Palomares-Linares, Isabel (Universidad de Granada. Departamento de Sociología)
La vuelta a la ciudad constituye un fenómeno de gran interés. Algunos individuos y hogares buscan la centralidad, pese a que la tendencia general continúa siendo la expansión hacia lo suburbano. [...]
El retorn a la ciutat constitueix un fenomen de gran interès. Alguns individus i llars busquen la centralitat, tot i que la tendència general continua sent l'expansió a espais suburbans. La nostra aportació consisteix a connectar els plantejaments dels estudis sobre comportament residencial amb les explicacions de la recuperació dels municipis centrals per valorar fins a quin punt les teories expliquen la realitat de les ciutats metropolitanes espanyoles. [...]
The return to the city constitutes a phenomenon of great interest. Some individuals and households seek centrality, although the general trend continues to be suburbanization. Our contribution aims to relate studies on residential behavior to those addressing the recovery of the central urban districts in order to ascertain whether these theories correctly explain the reality of Spanish metropolitan cities. [...]
Le retour en ville constitue un phénomène de grand intérêt. Certains individus et ménages recherchent la centralité, bien que la tendance générale reste l'expansion vers les banlieues. Notre contribution consiste à relier les approches des études sur le comportement résidentiel aux explications de la reprise des communes centrales afin d'évaluer dans quelle mesure les théories expliquent la réalité des métropoles espagnoles. [...]

2020 - 10.5565/rev/dag.568
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 66 Núm. 3 (2020) , p. 649-672 (Articles)  
2.
18 p, 549.7 KB Revisión sistemática de instrumentos de actitudes hacia la ciencia (2004-2016) / Toma, Radu Bogdan (Universidad de Burgos. Departamento de Didácticas Específicas)
Se realiza una revisión sistemática de las propiedades psicométricas que poseen 15 instrumentos de actitudes hacia la ciencia publicados entre los años 2004 y 2016, identificados en las bases de datos Web of Science Core Collection y Science Direct siguiendo los criterios PRISMA. [...]
A systematic review of the psychometric properties of 15 attitudes towards science instruments published between 2004 and 2016, identified in the Web of Science Core Collection and Science Direct databases following the PRISMA criteria, is reported. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2854
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 3 (2020) , p. 143-159 (Investigaciones Didácticas)  
3.
22 p, 1.5 MB Las concepciones de docentes universitarios de ciencias sobre los contenidos / Rivero, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Hamed, Soraya (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Delord, Gabriela (Universidad de Sevilla) ; Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
En este trabajo se analiza la evolución de las concepciones sobre los contenidos de 16 docentes universitarios de ciencias, cuando realizan ciclos de mejora en el aula en un curso de formación. Para ello, se ha utilizado un cuestionario inicial de preguntas abier-tas y un informe final público sobre su práctica docente. [...]
This work analyzes the evolution of content concepts among 16 university science pro-fessors participating in the Classroom Improvement Cycles (CIC) within the scope of a training program. For this, an initial, open-question questionnaire and a public final re-port about their teaching practice were used, together with a qualitative methodology based on the analysis of content for both instruments. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2845
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 3 (2020) , p. 15-35 (Investigaciones Didácticas)  
4.
13 p, 282.4 KB Comprendiendo los factores que afectan la transferencia de la formación permanente del profesorado. Propuestas de mejora / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se aborda la transferencia de la formación docente en la universidad. Se presentan en este artículo los resultados de indagar cualitativamente en la comprensión de los factores del modelo Holton, Bates y Ruona (2000) y de solicitar, a personas expertas, propuestas para incrementar la trasferencia. [...]
This article addresses the transfer of teacher training in the university. In this article, we present the results of the qualitative inquiry to comprehend these factors of Holton, Bates, and Ruona (2000) and of requesting experts to offer proposals to increase transfer. [...]

2017 - 10.6018/reifop/20.1.240591
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 20, Núm. 1 (2017) , p. 145-157  
5.
20 p, 846.1 KB Comment la ponctuation se développe-t-elle chez les élèves? : Une revue systématique des recherches empiriques en classe de français langue d'enseignement / Arseneau, Rosianne (Université du Québec à Montréal)
How does punctuation in the texts of primary and secondary students develop? For example, in what order do the different signs be mastered in the written productions (in the absence of a particular didactic intervention)? The systematic review of empirical research proposed here lists 15 studies on the development of punctuation among elementary and secondary students (6 to 17 years old) in French as a language of instruction. [...]
Com es desenvolupa la puntuació en textos d'alumnes de primària i secundària? Per exemple, en quin ordre apareixen ben emprats els diferents signes en les produccions escrites (en absència d'una intervenció didàctica concreta)? La revisió sistemàtica de la recerca empírica proposada aquí llista 15 estudis sobre el desenvolupament de la puntuació en alumnes de primària i secundària (de 6 a 17 anys) a la classe de francès com a primera llengua. [...]
¿Cómo se desarrolla la puntuación en los textos de alumnos de primaria y secundaria? Por ejemplo, ¿en qué orden aparecen los diferentes signos usados correctamente en las producciones escritas (en ausencia de una intervención didáctica particular)? La revisión sistemática de la investigación empírica propuesta aquí lista 15 estudios sobre el desarrollo de la puntuación en alumnos de primaria y secundaria (de 6 a 17 años) en la clase de francés como primera lengua. [...]
Comment la ponctuation dans les textes des élèves du primaire et du secondaire se développe-t-elle? Par exemple, dans quel ordre les différents signes apparaissent-ils maitrisés dans les productions écrites (en l'absence d'une intervention didactique particulière)? La revue systématique des recherches empiriques proposée ici recense 15 études portant sur le développement de la ponctuation chez les élèves du primaire et du secondaire (6 à 17 ans) en classe de français langue d'enseignement. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.850
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e850 (Articles)  
6.
18 p, 820.9 KB Le cercle pédagogique : pour développer les savoirs et les pratiques d'enseignement en grammaire actuelle / Giguère, Marie-Hélène (Université du Québec à Montréal) ; Fonds de Recherche Québcois Société et Culture (Ministère de l'Enseignement du Loisir et du Sport; Robert David, Université de Montréal)
Cette étude porte sur les effets de la mise en œuvre d'un dispositif de développement professionnel appelé «cercle pédagogique» sur les pratiques effectives des enseignants participants. Des observations sur vidéo, réalisées dans la classe des participants, avant et après la formation d'une durée d'un an ont permis de constater que la majorité des enseignants a développé, d'une part, des savoirs grammaticaux acquis lors de la formation, soit un métalangage et un raisonnement grammatical et, d'autre part, des pratiques pédagogiques liées au cadre conceptuel de la didactique de la grammaire actuelle. [...]
This study looks at the effects of implementing a professional development device called "teaching community" on the participating teachers' practices. Video observations made in the participants' classrooms before and after the one-year project revealed that the majority of teachers developed both their grammatical knowledge (use of metalanguage and grammatical reasoning) and their teaching practices in relation to the current pedagogical framework for grammar teaching in French as language of schooling. [...]
Aquest estudi examina els efectes de la implementació d'un dispositiu de desenvolupament professional anomenat "cercle pedagògic" sobre les pràctiques reals dels professors participants. Les observacions en vídeo, realitzades a l'aula dels participants, abans i després de la formació d'un any de durada, van revelar que la majoria de professors van desenvolupar coneixements gramaticals durant la formació (quant a l'ús del metallenguatge i el raonament gramatical), a més de pràctiques pedagògiques relacionades amb el marc conceptual de la didàctica de la gramàtica actual. [...]
Este estudio examina los efectos de la implementación de un dispositivo de desarrollo profesional llamado "círculo pedagógico" sobre las prácticas reales de los docentes participantes. Las observaciones en video, realizadas en el aula de los participantes, antes y después de la formación de un año de duración, revelaron que la mayoría de los docentes desarrollaron conocimientos gramaticales durante la formación (en cuanto al uso de metalenguaje y a razonamientos gramaticales), además de prácticas pedagógicas con relación al marco de la didáctica de la gramática actual. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.849
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e849 (Articles)  
7.
17 p, 182.8 KB Global and Development Education and Global Skills / Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...]
La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...]
L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)  
8.
18 p, 288.1 KB 10 años de la Educación para el Desarrollo en la Universidad Pablo de Olavide : Tendencias actuales y retos futuros: la Agenda 2030 / Domínguez-Fernández, Guillermo (Universidad Pablo de Olavide) ; Prieto-Jiménez, Esther (Universidad Pablo de Olavide) ; López-Catalán, Luis (UNICEF-España)
La Agenda 2030 establece un marco de acción y de cambio para el conjunto de la ciudadanía. El reto de integrar dicha agenda en todos los ámbitos educativos nos lleva a cuestionarnos cómo podemos abordarlos desde la universidad. [...]
L'Agenda 2030 estableix un marc d'acció i de canvi per al conjunt de la ciutadania. El repte d'integrar aquesta agenda a tots els àmbits educatius ens porta a qüestionar-nos com es poden abordar des de la universitat. [...]
The 2030 Agenda establishes a framework for action and change for all citizens. The challenge of integrating this agenda in all educational fields has lee us to inquire into how the agenda has been approached in the higher education setting. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1100
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 349-366 (Monográfico)  
9.
11 p, 181.4 KB Aportes para la construcción de una hegemonía postextractivista : análisis con énfasis desde los agronegocios en Argentina / Travela, Juan Carlos (Universidad Nacional de Quilmes)
La consolidación en las últimas décadas en América Latina de un modelo de desarrollo basado en lógicas extractivistas, nos permite poner en cuestionamiento la existencia futura de nuestra sociedad debido a los efectos negativos causados sobre el ambiente. [...]
The consolidation of a development model based on extractivist logics during recent decades in Latin America enables us to call into question the future existence of our society in regard to the negative effects caused on the environment. [...]

2020
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, Vol. 32 (2020) , p. 120-130 (Articles)  
10.
19 p, 2.6 MB Coteaching in CLIL in Catalonia / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This article addresses the issue of coteaching in Content and Language Integrated Learning (CLIL) contexts. It does so by retrieving and reviewing data from previous studies on CLIL projects carried out in school-university partnership with three secondary schools based in Barcelona and its metropolitan area, in Catalonia (Spain), in which coteaching was adopted as a strategy for inclusive CLIL. [...]
Aquest article aborda la qüestió de la co-docència en contextos d'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). Amb aquesta finalitat, recupera i revisa dades d'estudis previs sobre projectes AICLE realitzats en partenariat escola-universitat amb tres centres d'educació secundària amb seu a Barcelona i la seva àrea metropolitana, a Catalunya (Espanya), en els quals es va adoptar la co-docència com a estratègia per a un AICLE inclusiu. [...]
Este artículo aborda la cuestión de la co-docencia en contextos de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas (AICLE). Para ello, recupera y revisa datos de estudios previos sobre proyectos AICLE realizados en partenariado escuela-universidad con tres centros de educación secundaria con sede en Barcelona y su área metropolitana, en Cataluña (España), en los que se adoptó la co-docencia como estrategia para un AICLE inclusivo. [...]

2020 - 10.5565/rev/clil.54
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 2 (2020) , p. 37-55 (Investigació i qüestions teòriques)  

Articles : 349 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
6 p, 5.8 MB Reflexiones sobre la evolución de la calidad en contextos internacionales que promueven la educación para el desarrollo sostenible : el caso de la red europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentación de diapositivas que acompañó a la presentación oral "Reflexiones sobre la evolución de la calidad de la educación para el desarrollo sostenible en contextos internacionales", en las Jornadas de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat". Barcelona, Catalunya, : 2010  
2.
17 p, 224.8 KB El rol de la Inclusión Comunicativa en el potencial de desarrollo : análisis comparativo del litoral Mediterráneo y la cuenca del río Paraguay / Montoya Vilar, Norminanda (LAICOM) ; Rodríguez Bravo, Ángel (LAICOM) ; Mas Manchón, Lluís (LAICOM) ; Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação
En esta comunicación el LAICOM (Laboratorio de Análisis Instrumental de la Comunicación de la UAB) analiza la situación de inclusión-exclusión comunicativa a la que están sometidas dos comunidades de pescadores bien distantes una de otra, pero con problemas similares: una situada en Corumbá, MS, en la Cuenca del Río Paraguay y otra situada en Vilanova i la Geltrú, en el Litoral Mediterráneo, Catalunya, España. [...]
2009
Congresso Brasileiro de Estudos Interdisciplinares da Comunicaçao, 32è : 2009  

Books and collections 9 records found  
1.
35 p, 316.0 KB As políticas de sustentabilidade ambiental : informação social e participação no campus de duas universidades / Ruscheinsky, Aloisio ; Paulo Gomes, Luciana ; Espluga, Josep, 1964-
Caxias do Sul : EDUCS. Editora da Universidade de Caxias do Sul, 2017
Cidadania, meio ambiente e sustentabilidade, 2017, p. 44-78  
2.
20 p, 480.0 KB Inducir a los pobres a superar su propia adversidad : la fuerza de una idea sobre la educación y la pobreza en Chile / Rambla, Xavier, 1966- ; Valiente, Òscar ; Verger, Antoni
Hoy en día, varios organismos internacionales han señalado que la desigualdad afecta normalmente a varias facetas de la actividad humana, entre ellas la educación (UNESCO, 2005), y perjudica significativamente tanto el logro de los objetivos de desarrollo como el crecimiento económico y la legitimidad política (PNUD, 2005). [...]
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad, 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina: ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 277-296  
3.
547 p, 38.1 MB Las instituciones educativas como promotoras de la equidad y del desarrollo sociocomunitario / Gairín Sallán, Joaquín ; Ramírez Arce, Greivin, ed.
La presente aportación recoge los trabajos presentados en el Congreso Internacional que, bajo el lema "Las instituciones educativas como impulsoras de la equidad y del desarrollo sociocomunitario", se celebra en Costa Rica, los días 25 y 26 de noviembre de 2015. [...]
Cartago : Instituto Tecnológico de Costa Rica , 2015  
4.
12 p, 313.0 KB La evaluación de redes que promueven la educación para el desarrollo sostenible: el caso de la evaluación interna de la Red Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo nos planteemos desarrollar una estrategia de evaluación que promueva la mejora del funcionamiento de la red Comenius SUPPORT, dentro de un paradigma socio-crítico. Este paradigma tiene en cuenta los valores comunes de la educación para el desarrollo sostenible (EDS) compartidos por los participantes, sus visiones de la "calidad", las actividades concretas y los productos obtenidos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 157-168  
5.
17 p, 755.2 KB Diagnosis de las actividades de educación ambiental del plan de dinamización educativa del ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès: hacia una educación para la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La Década de las Naciones Unidas de la Educación para el Desarrollo Sostenible ha lanzado unos retos a nivel educativo, que hasta ahora no se habían planteado de una forma tan firme. Este contexto internacional ha generado unas demandas sobre la educación ambiental local en los ayuntamientos en relación con los centros educativos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 78-94  
6.
74 p, 4.5 MB Acceso, permanencia y egreso en la universidad de colectivos vulnerables en Latinoamérica : intervenir y cambiar la realidad / Gairín Sallán, Joaquín ; Castro Ceacero, Diego ; Rodríguez Gómez, David
El acceso y permanencia en la universidad no ofrece, hoy por hoy, las mismas oportunidades a todos los ciudadanos que están en condiciones de realizar estudios superiores. Razones económicas, culturales, sociales o de género castigan de una manera significativa a determinados colectivos, que ven mermadas sus posibilidades de realización y de promoción personal y social. [...]
Santillana del Pacífico , 2014
9 documents
7.
244 p, 5.7 MB Desarrollo educativo al servicio del desarrollo social / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego, coord. ; Aguilar, María Eliana ; Arias, Óscar ; Armengol Asparó, Carme ; Barrientos, Rina ; Becerra, Adán ; Becerra, Sergio ; Cancino, Víctor ; Castro, Diego ; Donoso, Sebastián ; Durán, María del Mar ; Feixas i Condom, Mònica ; García, María Soledad ; Flores, Guadalupe ; Fuentealba, Pablo ; González, Carmen ; González, Paz ; Hernández, Laura ; Inzulza, Domingo ; Jara, Mundina ; Lira, Isaac ; Mayorga, Gladys ; Montiel, Jaime ; Muñoz, José Luis ; Navarro, Marita ; Oyarzún, Claudio ; Pesutic, Rosa ; Prieto, Oscar ; Retamal, Silvia ; Rodríguez, David ; Romero, Luis ; Sánchez, Sebastián
La publicación recoge las aportaciones y los trabajos realizados con motivo del "Proyecto de apoyo y fortalecimiento educacional en gestión directiva y competencias profesionales docentes", promovido por varias instituciones, coordinado por el Equipo de Desarrollo Organizacional (EDO) de la Universidad Autónoma de Barcelona; y subvencionado por la Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AECID). [...]
FIDECAP , 2010  
8.
382 p, 2.8 MB Colectivos vulnerables en la Universidad. Reflexión y propuestas para la intervención / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tolosana Cidón, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés ; González Rubio, Janeth ; Blandón López, Alexander ; Dovigo, Fabio ; Gómez Cifuentes, Nicolasa ; Castro Ceacero, Diego ; Rodríguez Gómez, David ; Díaz Vicario, Anna ; Navarro, Marita ; Muñoz, José Luis ; Suárez, Cecilia Inés ; Barrera-Corominas, Aleix ; Fernández-de-Álava, Miren ; Díaz Vicario, Anna
El acceso y permanencia en la universidad no ofrece, hoy por hoy, las mismas oportunidades a todos los ciudadanos que están en condiciones de realizar estudios superiores. Razones económicas, culturales, sociales o de género castigan de una manera significativa a determinados colectivos, que ven mermadas sus posibilidades de realización y de promoción personal y social. [...]
Wolters Kluwer , 2014  
9.
109 p, 4.0 MB Desigualdad y diversidad en América Latina : hacia un análisis tipológico comparado / Fachelli, Sandra ; López, Néstor ; López-Roldán, Pedro ; Sourrouille, Florencia
Este libro tiene su origen en una pregunta metodológica y conceptual: ¿cómo abordar "lo social" cuando se intenta analizar la relación entre los procesos sociales y educativos en América Latina? Enmarcado en esa búsqueda, se utiliza la construcción de tipologías como una posible estrategia de aproximación a la realidad social. [...]
Buenos Aires : SITEAL, Instituto Internacional de Planeamiento de la Educación (UNESCO-OEI), 2012 (Libros digitales / SITEAL)  

Research literature 63 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
45 p, 1.2 MB Análisis del Programa Nacional Integral de Sustitución de Cultivos Ilícitos (PNIS) de Colombia en el marco de Ia implementación del Acuerdo de Paz 2017-2019 / Mejía Hidalgo, Valeria ; Grasa, Rafael, 1953-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El Programa Nacional Integral de Sustitución de Cultivos de Uso Ilícito (PNIS) se deriva del Acuerdo de Paz entre el Gobierno de Colombia y la guerrilla FARC-EP. En sus dos primeros años, ha tenido un desempeño suficiente en la reducción de hectáreas de hoja de coca cultivadas en el país, pero insuficiente en la provisión de las respuestas para el mejoramiento sostenido de la calidad de vida de la población cocalera. [...]
2020
Màster Universitari en Relacions Internacionals, Seguretat i Desenvolupament [1180]  
2.
15 p, 1.1 MB Implementación de un sistema de monitoritzación con elastic stack / Cárdenas Deza, Juan de Dios ; Fernández González, Rafael, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El siguiente articulo realiza una síntesis sobre el desarrollo e implementación de un sistema de monitorización de datos basado en un conjunto de herramientas software llamado elastic stack, para el procesamiento e ingesta en diferentes cuotas de datos de tipo texto, independiente del sistema u origen que genera la información y para diversos casos de uso a tiempo real. [...]
The following article explains the development and implementation of a data monitoring system based on a set of software tools called elastic stack, for processing and ingesting in different quotas of text-type data, independent of the system that generates it and for various use cases in real time. [...]
El següent article realitza una síntesi sobre el desenvolupament i implementació d'un sistema de monitorització de dades basat en un conjunt d'eines software anomenat elastic stack, per al processament i ingesta en diferents quotes de dades de tipus text, independent de sistema u origen que genera la informació i per a diversos casos d'ús a temps real. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
9 p, 1.5 MB Desarrollo de un cuadro de competición de voleibol / Yagües Marín, Aleix ; Vergara Carreras, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este documento se presenta el desarrollo de una aplicación web con el propósito de servir como cuadro de competición de voleibol. El objetivo principal es permitir la creación y gestión de un torneo, con todos los atributos que este conlleva, por parte de la entidad que lo hospeda, ofreciendo una herramienta amigable, intuitiva y responsive. [...]
In this document will be presented the development of a web application with the purpose to serve as a competition scoreboard for volleyball. The main goal is to let create and manage a tournament with all the attributes it has by the entity that hosts it, offering a friendly, intuitive and responsive tool. [...]
En aquest document es presenta el desenvolupament d'una aplicació web amb el propòsit de servir com a quadre de competició de voleibol. L'objectiu principal és permetre la creació i gestió d'un torneig, amb tots els atributs que aquest comporta, per part de l'entitat que ho allotja, oferint una eina amigable, intuïtiva i responsive. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
10 p, 1.1 MB Marco de automatización ágil / Parera Pastor, Victor ; Oropesa Fisica, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Realizar pruebas sobre un nuevo desarrollo de software se ha convertido en algo esencial para medir la calidad del código y asegurar que los cambios introducidos se comportan exactamente como se espera que lo hagan. [...]
Realitzar proves sobre un nou desenvolupament de software s'ha tornat quelcom essencial per a mesurar la qualitat del codi i assegurar que els canvis introduïts es comporten exactament com s'espera que ho facin. [...]
Testing a new software development has become essential to measure the quality of the code and ensure that the changes made to behave exactly as they are expected to. The problem with applying this quality control is that it can act as a blocker to the work of developers, who have to wait for these tests to be carried out to know if the new implementation is viable or needs to be modified to adjust to expected behavior. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
13 p, 91.4 MB Desenvolupament d'una web-app per fomentar l'aprenentatge de biologia / Vega Sánchez, Cristian ; Benítez Fernández, Yolanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte ha consistit a crear una web-app per a la facultat de biologia animal de la UAB. Aquesta aplicació té com a objectiu poder divulgar i fomentar coneixements biològics animals així com explicar les diferents tècniques genòmiques, buscar animals enregistrats pels alumnes/professorat, consultar informació paleogènica (amb les seves corresponents tècniques), Projectes i investigació actuals. [...]
Este proyecto ha consistido en crear una web-app para la facultad de biología animal de la UAB. Esta aplicación tiene como objetivo poder divulgar y fomentar conocimientos biológicos animales así como explicar las diferentes técnicas genómicas, buscar animales registrados por los alumnos / profesorado, consultar información paleogènica (con sus correspondientes técnicas), Proyectos e investigación actuales. [...]
This project consisted in creating a web-app for the faculty of animal biology at the UAB. This application aims to disseminate and promote biological knowledge of animals and explain the different genomic techniques, search for animals registered by students / teachers, consult paleogenomic information (with their corresponding techniques), current projects and research. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
23 p, 174.0 KB Economia social i solidària i ruralitat : reptes i potencialitats / Escarrà Pérez, Carla ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
La següent investigació te per objectiu fer una aproximació als conceptes d'economia social i solidària i ruralitat al principat català. Partint d'un anàlisi històric que situa les problemàtiques actuals dels entorns rurals, el text analitza els reptes d'aquests a través de projectes vinculats al moviment d'economia social i solidària que treballen per revertir-los. [...]
La siguiente investigación tiene por objectivo llevar a cabo una aproximación a los conceptos de economia social i solidária i ruralidad en el principado catalán. Partiendo del análisis histórico en el que se enmarcan las problemáticas actuales de los entornos rurales, el texto analiza los desafíos de los mismos a partir de proyectos vinculados a la economía social i solidaria que trabajan para revertir-los. [...]
The aim of the following research is to make an approach at the concepts of social economics and rural enviroment in Catalunya. Starting from an historic analysis that situates the ongoing problematic of the rural environments, the text analyses the challenges of these through projects linked with the movement of social economics that work to revert them. [...]

2020
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
7.
28 p, 690.2 KB El bressol de l'educació a Sabadell i Terrassa / Lopez Canalda, Jordi ; Gallego Calderón, Raquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'escola bressol i el pas dels infants per aquesta, ha esdevingut en els darrers anys un tema de debat quan parlem del sistema educatiu d'un país. Són diferents visions les que consideren de vital importància aquesta etapa, per una banda, hi ha el consens científic al voltant com a espai privilegiat per a l'educació dels infants; i, per l'altra, aquells plantejaments on s'emfasitza l'escola bressol com a eina afavoridora de la conciliació laboral dels progenitors i, sobretot, de l'accés de la dona a l'àmbit laboral. [...]
El jardín de infancia y el paso de los niños por esta, se ha convertido en los últimos años un tema de debate cuando hablamos del sistema educativo de un país. Son diferentes visiones las que consideran de vital importancia esta etapa, por un lado, existe el consenso científico en torno como espacio privilegiado para la educación de los niños; y, por otro, aquellos planteamientos donde se enfatiza la guardería como herramienta favorecedora de la conciliación laboral de los progenitores y, sobre todo, del acceso de la mujer al ámbito laboral. [...]
The kindergarten and how the children go through it, has become a topic of debate in recent years when we talk about the education system of a country. There are different views that consider this stage of vital importance, on the one hand, there is the scientific consensus around it as a privileged space for the education of children; and, on the other hand, those approaches where the nursery school is emphasized as a tool that favours the work-life balance of parents and, above all, the access of women to the workplace. [...]

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
8.
14 p, 2.1 MB SecDevOps : Análisis de contenedores Docker e integración de herramientas SAST y DAST / López Rodríguez, Michelle ; Elbaz, Angel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La forma en la que creamos y desarrollamos código, cada vez requiere una respuesta más rápida a las necesidades de un servicio o de un cliente y a la vez que sea susceptible a los cambios para lograr una estabilidad a nivel funcional. [...]
The way in which we create and develop code, increasingly requires a faster response to the needs of a service or a customer and at the same time is susceptible to changes to achieve stability at the functional level. [...]
La forma en la qual creem i desenvolupem codi, cada vegada requereix una resposta més ràpida a les necessitats d'un servei o d'un client i alhora que sigui susceptible als canvis per a aconseguir una estabilitat a nivell funcional. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
45 p, 840.1 KB Estratègies de gestió territorial per afavorir la integració de valors naturals i culturals en les polítiques i el desenvolupament supralocal a la cara nord del Cadí-Moixeró / Hosta Sardà, Nil ; Pèlachs Mañosa, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Amb el paisatge com a eix principal, aquest treball persegueix aprofundir la relació entre els valors naturals i culturals. L'àmbit escollit per dur-lo a terme és la cara nord del Cadí-Moixeró a banda i banda del riu Segre. [...]
Con el paisaje como eje principal, este trabajo persigue profundizar la relación entre los valores naturales y culturales. El ámbito escogido para llevarlo a cabo es la cara norte del Cadí-Moixeró a ambos lados del río Segre. [...]
With the landscape as a principal axis, this work deepens into the relation between the natural and cultural values. The field chosen to carry it out is the north face of the Cadí-Moixeró, in both sides of the river Segre. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Geografia i Ordenació del Territori [824]  
10.
38 p, 1.5 MB Are countries achieving the Millennium Development Goals? / Permanyer, Iñaki
This paper uses two classes of multidimensional indices to measure countries' evolution towards the achievement of United Nations' Millennium Development Goals (MDGs). Our results suggest that improvements in the different MDGs tend to be uncorrelated among them and, on average, countries are largely off-track in their way towards MDGs achievement. [...]
L'article utilitza dues classes d'indicadors multidimensionals per mesurar l'evolució dels països envers la consecució dels Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni (ODM) de Nacions Unides. Els resultats suggereixen que les millores en els diferents ODMs tendeixen a no estar correlacionades i que, en promig, els països no estan ben encarrilats de cara a la consecució dels ODM. [...]
Este artículo utiliza dos clases de indicadores multidimensionales para medir la evolución de los países hacia la consecución de los Objetivos de Desarrollo del Milenio (ODM) de Naciones Unidas. Los resultados sugieren que las mejoras en los diferentes ODMs tienden a no estar correlacionadas y que, en promedio, los países no están bien encarrilados de cara a la consecución de los ODM. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2013 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 425)  

Research literature : 63 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 1 records found  
1.
12 p, 333.9 KB Jugar y dibujar. Contribuciones al desarrollo en la edad escolar / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva, Bàsica i de l'Educació)
En este material de estudio, dirigido a estudiantes del Grado en Educación Primaria que cursan la asignatura Aprendizaje y Desarrollo I, se describen las particularidades de dos actividades socializadoras de carácter universal que a lo largo de la historia de la humanidad han contribuido al aprendizaje y consecuentemente, al desarrollo psicológico: el juego y el dibujo.
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  

Personal and institutional archives 3 records found  
1.
1 p, 310.3 KB Carta de José Antonio Garrido (Iberdrola, Bilbao) a Pere Pascual sobre "El Programa de Ayudas a la Investigación Científica y al Desarrollo Tecnológico" que l'empresa patrocina / Iberdrola
22 desembre 1995  
 UAB restricted access
2.
2 p, 515.8 KB Carta d'Humberto Reyes Budelovsky (Consejo Superior de Ciencia) i Enrique D'Étigny Lyon (Consejo Superior de Desarrollo Tecnológico, Santiago de Xile) a Pere Pascual designant-lo àrbitre del Concurso FONDECYT 1996 / Consejo Superior de Ciencia
5 setembre 1995  
 UAB restricted access
3.
1 p, 295.6 KB Carta de Pere Pascual a Federico Mayor (President de la Comisión Asesora del Plan de Desarrollo, Madrid) queixant-se dels pocs recursos destinats als membres del GIFT / Pascual, Pedro, 1934-2006
20 juliol 1976  
 UAB restricted access

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.