Resultats globals: 145 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 38 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 5 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 96 registres trobats
Materials didàctics, 2 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 38 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
33 p, 1.5 MB La Agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible en las bibliotecas de las universidades públicas españolas : incorporación en los instrumentos de gestión universitaria y buenas prácticas bibliotecarias / Larios Rodríguez, Montse (Universitat de Lleida) ; Rey Martín, Carina (Universitat de Barcelona) ; Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se analiza la implantación de los Objetivos de Desarrollo Sostenible en la planificación estratégica y en las buenas prácticas de las bibliotecas universitarias españolas.
This paper analyzes the implementation of the Sustainable Development Goals in the strategic planning and good practices in Spanish university libraries.

2021
RUIDERAe: Revista de Unidades de Información, Núm. 18 (2º semestre 2021) , p. 1-33  
2.
16 p, 314.3 KB Conocimiento, uso y forma en las prácticas docentes para promover la sostenibilidad curricular en Educación Secundaria Obligatoria / Sáenz-Rico, Belén (Universidad Complutense de Madrid) ; Mendoza Carretero, María del Rosario (Universidad Complutense de Madrid) ; Biencinto, Chantal (Universidad Complutense de Madrid)
Esta investigación pretende indagar acerca del nivel de ecoalfabetización social del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria desde el enfoque del desarrollo sostenible, además de conocer cómo lo incardina en su práctica educativa para experimentar un mayor acercamiento a la realidad teórico-práctica de la sostenibilidad en el ámbito educativo en España. [...]
Aquesta investigació pretén indagar sobre el nivell d'ecoalfabetització social del professorat d'educació secundària obligatòria des de l'enfocament del desenvolupament sostenible, a més de conèixer com l'incardina en la seva pràctica educativa per experimentar un apropament més gran a la realitat teoricopràctica de la sostenibilitat en l'àmbit educatiu a Espanya. [...]
This paper aims to study the level of social eco-literacy around sustainable development among teachers at secondary school level (ESO), and to understand how they incorporate this into their educational practice, in order to better understand the theoretical-practical state of sustainability in education in Spain. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1724
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 67-82 (Monográfico)  
3.
26 p, 897.4 KB La participación de la mujer en el desarrollo sostenible del Pueblo Kichwa de Rukullakta (Ecuador) / Veloz Jaramillo, Gloria Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Tulla i Pujol, Antoni F., 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Vera, Ana 1973- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Las mujeres kichwas realizan actividades productivas, reproductivas y de distribución en un modelo de organización patriarcal. En 2009 se modificó el reglamento del Pueblo Kichwa de Rukullakta (PKR) para facilitar la participación de la mujer en la gobernanza organizativa y productiva de la comunidad. [...]
Les dones kichwes realitzen activitats productives, reproductives i de distribució en un model d'organització patriarcal. El 2009 es va modificar el reglament del Pueblo Kichwa de Rukullakta (PKR) per facilitar la participació de la dona en la governança organitzativa i productiva de la comunitat. [...]
Kichwa women perform productive, reproductive and distribution duties in a patriarchal system. In 2009, the regulations of the Kichwa People of Rukullakta (PKR) were modified to foster the participation of women in the organizational and productive governance of the community. [...]

2023 - 10.5565/rev/dag.842
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69 Núm. 2 (2023) , p. 259-284 (Articles)  
4.
10 p, 91.7 KB Les desigualtats en l'accés als serveis d'aigua i sanejament al món : un enfocament multiescalar / Saurí i Pujol, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ribas Palom, Anna (Universitat de Girona)
L'objectiu d'aquest article és aportar elements per a la reflexió al voltant de les desigualtats que es donen entre el nord global i el sud global pel que fa a l'accés a l'aigua i el sanejament en condicions de seguretat, fiabilitat i assequibilitat. [...]
The aim of this article is to reflect on the inequalities that exist between the Global North and the Global South in terms of access to water and sanitation, particularly concerning safety, reliability, and affordability. [...]
El objetivo de este artículo es aportar elementos para la reflexión en torno a las desigualdades que se dan entre el norte global y el sur global en cuanto al acceso al agua y al saneamiento en condiciones de seguridad, fiabilidad y asequibilidad. [...]

2022 - 10.5565/rev/dag.736
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 68 Núm. 3 (2022) , p. 553-561 (Articles)  
5.
16 p, 1.2 MB Teaching about sustainable consumption with sustainable tools / Knight, Janine (Universitat Internacional de Catalunya)
This paper focuses on the topic of sustainable consumption in order to support teacher trainers and future primary teachers in planning and integrating Education for Sustainable Development (ESD) competencies within their classes. [...]
Aquest article se centra en el tema del consum sostenible per tal de donar suport als formadors de mestres i futurs mestres de primària en la planificació i integració de les competències en Educació per al Desenvolupament Sostenible (EDS) dins de les seves classes. [...]
Este artículo se centra en el tema del consumo sostenible para dar apoyo a los formadores de maestros y futuros maestros de primaria en la planificación e integración de las competencias en Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS) dentro de sus clases. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.41
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 19-34 (Innovació i transmissió de coneixement)  
6.
16 p, 328.9 KB Odeseizar la educación y la cooperación para el desarrollo en España : una mirada internacional a la AOD y al ODS 4 / Martínez-Usarralde, María-Jesús (Universitat de València. Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació) ; Lloret Catalá, Carmen (Universitat de València. Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació)
El presente artículo pretende centrar su atención en la política sectorial de la AOD vinculada a la educación desde la ingeniería cosmopolita de los Objetivos de Desarrollo Sostenible que han permitido odeseizarlas políticas mundiales (Barandiarán, 2017), de las que la cooperación y la educación constituyen dos objetos de análisis e investigación. [...]
Aquest article pretén centrar l'atenció en la política sectorial de l'AOD vinculada a l'educació des de l'enginyeria cosmopolita dels objectius de desenvolupament sostenible que han permès odeseïtzar les polítiques mundials (Barandiarán, 2017), de les quals la cooperació i l'educació constitueixen dos objectes d'anàlisi i d'investigació. [...]
This article examines the sectorial policy of official development assistance (ODA) linked to education through the cosmopolitan engineering of the Sustainable Development Goals(SDG) that have defined global policies (Barandiarán, 2017), of which cooperation and education constitute two objects of analysis and research. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1099
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 333-348 (Monográfico)  
7.
7 p, 427.6 KB #WhiteMirrorProject, cap a la reflexió activa sobre el desenvolupament sostenible / Domènech-Amador, Núria (Institut Francesc Ferrer i Guàrdia (Sant Joan Despí, Catalunya)) ; Martínez Gargallo, Marc (Institut Bernat el Ferrer (Molins de Rei, Catalunya))
El #WhiteMirrorProject, és un projecte per a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i tecnològic. L'alumnat comença analitzant diversos aspectes relacionats amb el medi ambient i la tecnologia. [...]
The #WhiteMirrorProject is a project to think about sustainable and technological development. Students begin by analyzing several subjects related to the environment and technology. Based on this analysis, they make a prediction of how these elements will affect society in the future. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.412
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
8.
11 p, 1014.6 KB Governança econòmica metropolitana : perspectives de futur i paper de l'Agència de Desenvolupament Econòmic / Santcovsky, Hèctor (Àrea metropolitana de Barcelona)
La realitat de les àrees metropolitanes s'ha transformat els darrers anys com a conseqüència de la transformació econòmica (en especial per l'efecte de la globalització i el canvi tecnològic) amb un important procés de creixement, però que ha generat noves desigualtats al territori. [...]
La realidad de las áreas metropolitanas se ha transformado en los últimos años como consecuencia de la transformación económica -en especial por el efecto de la globalización y el cambio tecnológico-, con un importante proceso de crecimiento que sin embargo ha generado nuevas desigualdades en el territorio. [...]

2018
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, Núm. 61 (Desembre 2018) , p. 94-104 (Articles)
2 documents
9.
22 p, 992.3 KB Oportunidades de aprendizaje en temáticas ambientales brindadas por el currículum nacional de ciencias de Chile / Navarro Ciudad, Marianela Beatriz (Universidad de Los Andes (Xile). Centro de Investigación en Educación y Aprendizaje)
El objetivo del trabajo es evaluar en qué medida el currículum nacional de ciencias de Chile brinda oportunidades de alfabetización científica en temas ambientales. Para ello se efectuó un análisis de contenido de documentos curriculares, utilizando la metodología del estudio de oportunidades en matemáticas y ciencias (SMSO) y utilizando como referente los contenidos de medio ambiente que PISA evalúa. [...]
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. [...]
The aim of the current study is to evaluate to what extent Chile's national science currículum offers scientific literacy opportunities related to the environment. A content analysis of curricular documents was carried out using the Survey of Mathematics and Science Opportunities methodology (SMSO) and using the environmental contents that are evaluated by PISA as a reference. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1961
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas)  
10.
19 p, 460.3 KB Actividades productivas y legislación ambiental : análisis de su relación y resultados desde el metabolismo social en las regiones Atlántico/Caribe y Chorotega de Costa Rica. 1950-2015 / Blanco Obando, Edgar Eduardo (Universidad de Costa Rica)
En el presente artículo se evidencia que desde la segunda mitad del siglo XX en las regiones costarricenses Atlántico/Caribe y Chorotega se han desarrollado modelos productivos basados en el consumo intensivo de los recursos naturales, responsables de un severo daño al ambiente. [...]
Al present article s'evidencia que des de la segona meitat del segle XX a les regions costarricenses d'Atlántico/Carib i Chorotega s'han desenvolupat models productius basats en el consum intensiu dels recursos naturals, responsables d'un greu dany a l'ambient. [...]
Since 1950, it has been developed in Atlántico/Caribe and Chorotega regions in Costa Rica, different production systems that have caused important issues in local nature. Although Costa Rica has built a large environmental legislation to control productive activities and conserve nature, this has not been completely accomplished, so agricultural and touristic activities have operated practically out of law. [...]

2017 - 10.5565/rev/rubrica.125
Rúbrica contemporánea, Vol. 6 Núm. 11 (2017) , p. 115-133 (Articles)  

Articles : 38 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 5 registres trobats  
1.
1 p, 212.9 KB Jornada Interdisciplinaria de Formación y Trabajo : los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el marco de un proyecto universitario de cooperación internacional / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La Jornada interdisciplinaria de formación y trabajo: "Los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el marco de un proyecto universitario de cooperación internacional", es va celebrar el 14 de març de 2023 com a part de les activitats de clausura del projecto "Programa de capacitación para la incorporación de la perspectiva de los ODS- Agenda 2030, als cursos de formació docent universitari de la UNISS-Cuba.
2023
Jornada Interdisciplinaria de Formación y Trabajo, : 2023
2 documents
2.
1 p, 430.2 KB V Seminario Internacional Comunicación, desarrollo y derechos humanos: la agenda 2030 / Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Observatori Mediterrani de la Comunicació
Investigadors, professors i professionals de la comunicació van participar el 15 de novembre de 2016 en un Seminari Internacional sobre el paper de la comunicació i dels comunicadors per aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible inclosos en l'Agenda 2030 de Nacions Unides. [...]
2016
Seminario Internacional Comunicación, Desarrollo y Derechos Humanos: la Agenda 2030. Bellaterra, : 2016  
3.
1 p, 1.1 MB Policy addressing climate change & learning about consumer behaviour and everyday life : PACHELBEL / Prades, Ana (Centro de Investigaciones Energéticas, Medioambientales y Tecnológicas (Espanya)) ; Espluga, Josep, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Horlick-Jones, Tom (Cardiff University) ; Rosenhead, Jonathan (London School of Economics) ; Poumadère, Marc (Institut Symlog (França)) ; Konrad, Wilfried (Dialogik (Alemanya)) ; Enander, Ann (Swedish National Defence College) ; Constantin, Marian (Meda research) ; Medina, Beatriz (Amphos 21 (Espanya)) ; Barnett, Julie (Brunel University)
The main objective of PACHELBEL is the development, trialling and operationalisation of a tool called STAVE, which will be designed to support the work of policy-making for sustainability in real-world settings. [...]
L'objectiu principal del projecte PACHELBEL és desenvolupar, provar i operacionalitzar un instrument anomenat STAVE (Systematic Tool for Behavioural Assumption Validation and Exploration), que haurà de servir per a donar suport als dissenyadors de polítiques públiques ambientals i per la sostenibilitat. [...]

2010
2 documents
4.
70 p, 411.2 KB Aula d'Ecologia : cicle de conferències 2001 / Àvila i Castells, Anna (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Terradas, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2002 (Ecologia 20) (Ciència i tècnica ; 20) (Ciència i tècnica. Ecologia)

Ecologia de l'artificialitat / Oriol Bohigas. - L'inici del fenomen urbà / Isabel Rodà. - Democràcia, globalització i medi ambient / Fèlix Ovejero. - Estratègies territorials de conservació davant l'acceleració de processos destructors / Josep M. Mallarach. - L'observació de canvis ambientals per mitjà dels estanys d'alta muntanya / Jordi Catalán. - Residus i territori / Ferran Relea. - Diversitat i estratègia evolutiva humana / Jaume Bertranpetit. - La protecció d'espais en la nova economia rural / Joan Cals. - El canvi global i els usos del sòl / David Saurí. - L'espai metropolità barceloní: reptes i limitacions ambientals / Pilar Andrés. - Administració pública i agents privats en la gestió del territori / Josep Maria Vila d'Abadal. - La teledetecció i els sistemes d'informació geogràfica / Xavier Pons.  

5.
131 p, 6.3 MB Aula d'Ecologia : cicles de conferències 1999 i 2000 / Castells, Eva (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Terradas, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Argullol, Rafael ; Lloret, Antoni ; Wagensberg, Jorge, 1948- ; Ludevid, Manuel ; Grasa, Rafael, 1953- ; Fernández Hermana, Luis Ángel 1946- ; Ximeno, Frederic ; Porcuna, José Luis ; Germain, Josep ; Gracia, Carles ; Herce, Manuel ; Llebot, Josep Enric, 1953- ; Aguilar, Àlex ; Olives, Josep ; Cabré, Anna, 1943- ; Kogevinas, M.. ; Arandes, Ramon ; Simó Canonge, Rafael ; Caylà, Joan A.. ; Serra Raventós, Jordi ; Vilaplana, Joan Manuel ; Vila Brugalla, Montserrat ; Egozcue, Josep, 1940-2006 ; Millán, Millán M. ; Terradas, Jaume ; Burriel, José Ángel
Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2001 (Ecologia 19) (Ciència i tècnica ; 19) (Ciència i tècnica. Ecologia)  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
1 p, 1.3 MB Notícies UE [butlletí] / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Aquesta publicació conté un extracte del web "Notícies UE: portal del CDE-UAB", que es publica des de 2011. Anteriorment (de 2004 a 2010) es va publicar el butlletí "CDE UAB Info", que es pot consultar també al DDD.
Centre de Documentació Europea 2020-2021
12 documents

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
35 p, 316.0 KB As políticas de sustentabilidade ambiental : informação social e participação no campus de duas universidades / Ruscheinsky, Aloisio ; Paulo Gomes, Luciana ; Espluga, Josep, 1964-
Caxias do Sul : EDUCS. Editora da Universidade de Caxias do Sul, 2017
Cidadania, meio ambiente e sustentabilidade, 2017, p. 44-78  
2.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  

Documents de recerca 96 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
9 p, 6.6 MB The transition to a sustainable community, the case of Santa Eulàlia de Ronçana / Cano Peirotén, David ; Miralles de Imperial Pujol, Júlia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
The project will analyse the keys for the transition of Santa Eulàlia de Ronçana (Barcelona, 7000 inhabitants) to a more socially sustainable community from a political and social point of view, starting from the already implemented measures by the government and proposing a new scenario with possible innovations and improvements.
El trabajo analizará des de un punto de vista político y social las claves para la transición del pueblo de Santa Eulàlia de Ronçana (Barcelona, 7000 habitantes) hacia una comunidad más sostenible a nivel social, empezando por las medidas ya implementadas por el gobierno y proponiendo a partir de la situación actual un nuevo escenario con posibles innovaciones y mejoras.

2023
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
2.
9 p, 1.3 MB Entorno colaborativo ciudadano para reducción de emisiones en la distribución de paquetería / Bofill Fernández, Joan ; Suppi Boldrito, Remo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Hoy en día vivimos en la sociedad del internet de las cosas. Una sociedad moderna, con la tecnología presente en cada momento y está cada vez se desarrolla más. Como todas las cosas, cada día hay avances nuevos, que mejoran nuestra calidad de vida. [...]
Today we live in the Internet of Things society. A modern society, with technology present at all times and this is becoming more and more developed. Like all things, every day there are new advances that improve our quality of life. [...]

2023
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
3.
40 p, 861.3 KB La Agenda 2030 : los Objetivos de Desarrollo Sostenible en las Relaciones Internacionales / Quiñones López, Laura ; Martin Faus, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Amb aquest treball es pretén acostar a qui llegeixi els paràgrafs següents a una comprensió de com es realitza la presa de decisions en el marc de l'Agenda 2030. Es parteix d'un panorama de canvis de metodologies, en què es busca que la societat se centri més en les causes que en els resultats dels problemes, pretenent aprendre d'allò que va fer que els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni tinguessin una implementació fragmentada i desigualada. [...]
Con el presente trabajo se pretende acercar a quien lea los siguientes párrafos a una comprensión de cómo es realizada la toma de decisiones en el marco de la Agenda 2030. Se parte de un panorama de cambios de metodologías, en la que se busca que la sociedad se centre más en las causas que en los resultados de los problemas, pretendiendo aprender de aquello que llevó a que los Objetivos de Desarrollo del Milenio tuvieran una implementación fragmentada y desigualada. [...]
This paper aims to bring those who read the following paragraphs closer to an understanding of how decision-making is carried out within the framework of the 2030 Agenda. It is based on a panorama of changes in methodologies, in which society is sought to focus more on the causes than on the results of the problems, trying to learn from what led to the Millennium Development Goals having a fragmented and unequal implementation. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
4.
32 p, 1.5 MB L'impacte de la covid19 en els Objectius de Desenvolupament Sostenible, una oportunitat d'actuació / Moreno Ramal, Gerard ; Aguiar, Pablo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Els Objectius de Desenvolupament Sostenible han sortit greument perjudicats de la pandèmica provocada per la COVID19 però al seu torn han aparegut noves oportunitats d'actuació que els estats hauran d'aprofitar en la seva majoria mitjançant la cooperació entre estats i una actuació ràpida. [...]
Los Objetivos de Desarrollo Sostenible han salido gravemente perjudicados de la pandémica provocada por la COVID19 pero a su vez han aparecido nuevas oportunidades de actuación que los estados deberán aprovechar en su mayoría mediante la cooperación entre estados y una actuación rápida. [...]
The Sustainable Development Goals have been severely damaged by the pandemic caused by COVID19 but in turn have emerged new opportunities for action that states will have to take advantage of mostly through cooperation between states and action swift. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
5.
30 p, 571.3 KB Implementing migration objectives of the Agenda 2030 : the role of civil society organizations and their recent perspectives / Cowley Méndez, Camila ; Martin Faus, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'any 2015, l'Assemblea General de les Nacions Unides va aconseguir involucrar a 195 nacions per acordar una agenda que tenia com a objectiu canviar el món per a millor, l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible. [...]
En 2015, la asamblea general de la ONU logró involucrar a 195 naciones para acordar una agenda que apuntaba a cambiar el mundo para mejor, la Agenda 2030 sobre Desarrollo Sostenible. Lo que diferenció la agenda fue que incluía la intención de crear una plataforma para procesos participativos y de múltiples partes interesadas. [...]
In 2015, the UN General assembly managed to engage 195 nations to agree with an agenda that aimed to change the world for the better, the 2030 Agenda on Sustainable Development. What differentiated the agenda was that it included the intention to create a platform for participatory and multistakeholder processes. [...]

2022
Grau en Relacions Internacionals [1404]
3 documents
6.
34 p, 1.0 MB La gestió de l'aigua subterrània a l'Àrea Metropolitana de Barcelona . una visió comparativa del sector públic, privat i publicoprivat en la gestió de la massa d'aigua de la Vall Baixa i Delta del Llobregat / Sugrañes Tatge, Alexandre ; Nadal Tersa, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
La massa d'aigua de la Vall Baixa i Delta del Llobregat es troba en un estat deficient degut a la contaminació d'origen agrícola/industrial i la intrusió salina. L'estat d'aquesta massa d'aigua está ben documentada des de la creació d'una comunitat d'usuaris el 1981. [...]
La masa de agua del Valle Bajo y Delta del Llobregat presenta un estado deficiente debido a la contaminación agrícola/industrial y la intrusión salina. El estado de esta masa de agua está bien documentada desde la creación de una comunidad de usuarios en 1981. [...]
The Vall Baixa and Delta del Llobregat water mass is currently being chemically contaminated and depleted as a result of agricultural and industrial activity, as well as saline intrusion. The deteriorating conditions of this water mass have been well documented since 1981, when a water users' community was created. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]  
7.
211 p, 2.4 MB Institutional Antecedents of Green Entrepreneurship and Sustainable Development in Saudi Arabia / Alwakid, Wafa Naif ; Urbano, David, dir. ; Aparicio, Sebastián, dir.
L'emprenedoria sostenible és un tema que ha despertat un interès creixent en recerca. Portant conjuntament els tres pilars de la sostenibilitat: societat, medi ambient i economia. Els estudiosos consideren que l'emprenedoria sostenible és un camí pràctic i factible cap a aquesta la integració significativa de les persones, els beneficis i el planeta. [...]
El emprendimiento sostenible es un tema que ha atraído un creciente interés de investigación. trayendo juntos los tres pilares de la sostenibilidad - sociedad, medio ambiente y economía - Los académicos consideran que el emprendimiento sostenible es un camino práctico y factible hacia la integración significativa de las personas, las ganancias y el planeta. [...]
Explanatory Summary of the Content of the Thesis Sustainable entrepreneurship is a subject that has attracted growing research interest. Bringing together the three pillars of sustainability - society, the environment, and the economy - sustainable entrepreneurship is considered by scholars to be a practical and feasible path towards the meaningful integration of people, profit, and planet. [...]

2022  
8.
51 p, 3.3 MB Urbanisme tàctic al barri de TorreSana / Pérez Pérez, Cecilia ; Castelló Bueno, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball és un estudi sobre l'urbanisme tàctic i com es podria implementar en el barri de Torre-sana de Terrassa. Amb aquest treball es vol demostrar que estudiant les variables dels carrers del barri i fent una observació a les dinàmiques dels seus veïns es poden plantejar diverses propostes d'urbanisme tàctic per aconseguir més espai per a vianants, vies ciclables connectades i segures i espais on poder gaudir de l'entorn. [...]
2022
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
9.
328 p, 2.1 MB Global governance as promise-making. Negotiating and monitoring learning goals in the time of SDGs / Fontdevila Puig, Clara ; Verger, Antoni, dir.
Aquesta tesi té com a objectiu examinar els processos d'establiment d'objectius globals en educació mitjançant un estudi de cas de la negociació l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4 (ODS4). [...]
Esta tesis tiene como objetivo examinar los procesos de establecimiento de objetivos globales en educación mediante un estudio de caso de la negociación del Objetivo de Desarrollo Sostenible 4 (ODS4). [...]
This dissertation aims to examine processes of global goal-setting in education through a case study of the negotiation of Sustainable Development Goal 4 (SDG4). Goal- and target-setting have a long history in the field of education - while the Millennium Development Goals (MDGs) and the six Education For All (EFA) goals feature among the most well-known episodes, the practice of goal-setting in education dates back at least as far as the 1960s. [...]

2021  
10.
31 p, 1.5 MB Estudi de viabilitat de comunitats energètiques en entorns urbans / Benedí López, Alexandra ; Vázquez Castro, María Ángeles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte consisteix en la realització d'un anàlisi de les Comunitats Energètiques en entorns urbans, agafant com referència tres exemples d'edificis a Sant Cugat del Vallès, una escola al centre de la ciutat, un pavelló municipal i una comunitat de veïns, situats a l'extraradi. [...]
The project consists of an analysis of Energy Communities in urban environments, taking as a reference three examples of buildings in Sant Cugat del Vallès, a school in the city center, a municipal pavilion and a community of residents, located on the outskirts. [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  

Documents de recerca : 96 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 2 registres trobats  
1.
21 p, 290.9 KB Marc de referència sobre la COMPETÈNCIA DE RESPONSABILITAT ÈTICA a la universitat / Basart i Muñoz, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Urrea Monclús, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Puente, Sílvia ; Pla Soler, Reyes (M. Teresa Reyes) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Álvarez Moleiro, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; García López, María del Mar ; Montaña Peironcely, Montserrat ; Ballarín Dahmke, Ana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària
Aquest document va adreçat principalment a professorat i té dos propòsits. En primer lloc, promoure i facilitar la reflexió sobre aquest aprenentatge en l'àmbit universitari, en particular, en les assignatures que conformen els graus i els postgraus. [...]
març 2021  
2.
1 p, 5.3 MB Responsabilitat ètica. On Comença la formació per a la responsabilitat ètica? / Urrea Monclús, Aida, coord. ; Corbella Molina, Laura ; Ballarín Dahmke, Ana ; Basart i Muñoz, Josep M. ; Pla Soler, Reyes (M. Teresa Reyes) ; Ruiz Bueno, Carme ; Puente, Sílvia ; García López, María del Mar ; Álvarez Moleiro, María ; Blanco-Romero, Asunción ; Montaña Peironcely, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària
Infografia sobre la Competència de Responsabilitat Ètica. Què és, quins components són necessaris per a la formació d'aquesta competència i com podem incorporar-la a la universitat.
2021  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
3.0 KB Economia ecològica i ecologia industrial: el treball de Robert U. Ayres / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre Robert U. Ayres, un dels pioners en el camp del desenvolupament sostenible des del punt de vista del metabolisme industrial. En la seva llarga trajectòria també ha treballat en camps com l'anàlisi de les externalitats del sistema productiu, l'eco-reestructuració, el canvi climàtic, etc.
2002 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.