Resultats globals: 784 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 273 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 7 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 9 registres trobats
Documents de recerca, 482 registres trobats
Materials didàctics, 7 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 4 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 273 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 487.5 KB Changes of teaching goals in native language teaching for pupils with visual impairments in the Czech lands / Eliaskova, Klara (Charles University in Prague)
Over the course of two centuries (since 1807), the Czech lands have seen fundamental changes in the paradigm of special L1 didactics for pupils with vision impairments (hereinafter the VI). The individual didactic transformations often found theoretical backgrounds in special education approaches simultaneously designed across Europe (especially in Austria, England, former Yugoslavia, Italy, Hungary, Russia, etc. [...]
En el transcurs de dos segles (des del 1807), el territori txec ha vist canvis fonamentals en el paradigma de didàctiques especials de L1 per a alumnes amb deficiència visual (d'ara endavant DV). Les transformacions didàctiques individuals sovint han trobat antecedents en enfocaments d'educació especial dissenyats simultàniament arreu d'Europa (especialment a Àustria, Anglaterra, ex-Iugoslàvia, Itàlia, Hongria, Rússia, etc. [...]
En el transcurso de dos siglos (desde 1807), el territorio checo ha visto cambios fundamentales en el paradigma de didácticas especiales de L1 para alumnos con deficiencia visual (en adelante DV). Las transformaciones didácticas individuales a menudo han encontrado antecedentes en enfoques de educación especial simultáneamente diseñados por toda Europa (especialmente en Austria, Inglaterra, ex Yugoslavia, Italia, Hungría, Rusia, etc. [...]
Depuis deux siècles (depuis 1807), les pays tchèques connaissent les changements fondamentaux dans le paradigme de la didactique de L1 pour les élèves avec une déficience visuelle (DV). Les transformations didactiques individuelles trouvent souvent la base théorique dans des approches de l'éducation spéciale échafaudées simultanément à travers l'Europe (spécialement en Autriche, Angleterre, ex-Yougoslavie, Italie, Hongrie, Russie etc. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1159
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1159 (Articles)  
2.
10 p, 91.7 KB Les desigualtats en l'accés als serveis d'aigua i sanejament al món : un enfocament multiescalar / Saurí i Pujol, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ribas Palom, Anna (Universitat de Girona)
L'objectiu d'aquest article és aportar elements per a la reflexió al voltant de les desigualtats que es donen entre el nord global i el sud global pel que fa a l'accés a l'aigua i el sanejament en condicions de seguretat, fiabilitat i assequibilitat. [...]
The aim of this article is to reflect on the inequalities that exist between the Global North and the Global South in terms of access to water and sanitation, particularly concerning safety, reliability, and affordability. [...]
El objetivo de este artículo es aportar elementos para la reflexión en torno a las desigualdades que se dan entre el norte global y el sur global en cuanto al acceso al agua y al saneamiento en condiciones de seguridad, fiabilidad y asequibilidad. [...]

2022 - 10.5565/rev/dag.736
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 68 Núm. 3 (2022) , p. 553-561 (Articles)  
3.
17 p, 967.7 KB El auge de la urbanización planetaria : del Mediterráneo ibérico a la Amazonía ecuatoriana / Mejía Juárez, Verónica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Checa Rius, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo tiene por objeto explorar la transformación de los espacios abiertos a raíz de la extensión y profundización del proceso de urbanización a escala planetaria, proceso que atañe hoy al conjunto del territorio y ha dejado obsoletas las viejas distinciones entre espacios urbanos y rurales. [...]
L'article té com a objectiu explorar la transformació dels espais oberts arran de l'extensió i l'aprofundiment del procés d'urbanització a escala planetària, procés que afecta avui el conjunt del territori i ha deixat obsoletes les velles distincions entre espais urbans i rurals. [...]
The objective of this article is to explore the transformation of open spaces based on the extension and deepening of the urbanization process on a planetary scale, a process that today concerns the entire territory and has rendered obsolete the old distinctions between urban and rural spaces. [...]

2022 - 10.5565/rev/dag.752
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 68 Núm. 3 (2022) , p. 563-579 (Articles)  
4.
30 p, 199.0 KB El codesarrollo y las migraciones en la política española de cooperación internacional para el desarrollo / Vallés Marugán, Alba (Universidad de Granada)
En el presente trabajo se abordan como objeto teórico de estudio los vínculos entre codesarrollo y migraciones en el contexto español. Para ello, se analiza la forma en que ambos fenómenos son plasmados en los principales documentos institucionales de la política española de cooperación internacional para el desarrollo. [...]
En el present treball s'aborden com a objecte teòric d'estudi els vincles entre codesenvolupament i migracions en el context espanyol. Per a això, s'analitza la forma en què tots dos fenòmens són plasmats en els principals documents institucionals de la política espanyola de cooperació internacional per al desenvolupament. [...]
In this paper, we address the connections between co-development and migration in the Spanish context as a theoretical object of study. On this basis, we analyze the way in which both phenomena are reflected in the main institutional documents of the Spanish policy of International Development Cooperation. [...]

2021 - 10.5565/rev/papers.2880
Papers : revista de sociologia, Vol. 106 Núm. 4 (2021) , p. 525-553 (Artículos)  
5.
20 p, 713.5 KB Uneven spatial development as a logic to understand the deindustrialization and urban regeneration of European post-industrial cities / Lekue López, Iago (Universidad del País Vasco)
A finales de la década de 1960, y durante los siguientes veinte años, se produjo en muchas grandes ciudades europeas un proceso de desindustrialización que cambió el rumbo de dichas ciudades por completo. [...]
A finals de la dècada de 1960, i durant els següents vint anys, es va produir en moltes grans ciutats europees un procés de desindustrialització que va canviar el rumb d'aquestes ciutats per complet. [...]
In the late 1960s and for the next twenty years, a process of deindustrialization took place in many large European cities that would completely change their future direction. After this period of economic decline, some of these cities were again able to attract capital and return to cycles of accumulation. [...]

2022 - 10.5565/rev/dag.688
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 68 Núm. 2 (2022) , p. 235-254 (Articles)  
6.
26 p, 454.2 KB La lucha de las mujeres indígenas de la Amazonía ecuatoriana por la defensa de sus cuerpos-territorios / Marotta, Ramona (Universitat Autònoma de Barcelona)
Hoy en día, las mujeres indígenas de la Amazonía ecuatoriana se perfilan como "nuevas actoras sociales", y sus luchas adquieren cada vez más visibilidad a nivel nacional e internacional. Partiendo de una etnografía digital realizada durante la pandemia, en este artículo me propongo analizar el papel que ocupan hoy estas subjetividades en la defensa de sus territorios, amenazados por las políticas neoextractivistas, y de sus derechos. [...]
Avui dia, les dones indígenes de l'Amazònia equatoriana es perfilen com a "noves actores socials", i les seves lluites adquireixen cada cop més visibilitat a nivell nacional i internacional. Partint d'una etnografia digital realitzada durant la pandèmia, en aquest article em proposo analitzar el paper que ocupen avui aquestes subjectivitats a la defensa dels seus territoris, amenaçats per les polítiques neoextractivistes, i dels seus drets. [...]
Today, indigenous women of the Ecuadorian Amazon are emerging as "new social actors", and their struggles are gaining increasing visibility at national and international levels. Based on a digital ethnography carried out during the pandemic, in this article I analyze the role that women defenders of the rainforest play today in the protection of their territories, threatened by neo-extractivist policies, and of their rights. [...]
Hoje, as mulheres indígenas da Amazônia equatoriana emergem como "novos atores sociais", e suas lutas ganham cada vez mais visibilidade em nível nacional e internacional. A partir de uma etnografia digital realizada durante a pandemia, neste artigo pretendo analisar o papel que essas subjetividades ocupam hoje na defesa de seus territórios, ameaçados pelas políticas neoextrativistas, e de seus direitos. [...]

2021 - 10.5565/rev/periferia.852
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 70-95 (Artículos)  
7.
14 p, 317.6 KB Objetivo de Desarrollo Sustentable 4, educación y el Sars-Cov-2 en México / Bravo Mercado, Maria Teresa (Universidad Nacional de México)
Los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) y la Agenda 2030 son iniciativas de la Organización de las Naciones Unidas que pretenden atender la agudización de la crisis ambiental que, a nivel mundial, enfrentan los diferentes países. [...]
Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l'Agenda 2030 són iniciatives de l'Organització de les Nacions Unides que pretenen atendre l'agudització de la crisi ambiental que, a nivell mundial, enfronten els diferents països. [...]
The Sustainable Development Goals (SDGs) and the 2030 Agenda are initiatives of the United Nations, which aim to deal with the worsening of the environmental crisis that different countries face worldwide. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.849
Mitologías hoy, Vol. 25 (2022) , p. 122-135 (Dossier)  
8.
16 p, 472.5 KB Secondary school teachers' learning : environments, specificities and considerations for educational practice / Domingo-Coscollola, Maria (Universitat Internacional de Catalunya) ; Onsès-Segarra, Judit (Universitat de Girona) ; Sancho-Gil, Juana M. (Universitat de Barcelona)
This article is based on the research project APREN-DO aimed at exploring how secondary school teachers learn. Using an inclusive research approach and visual and narrative methods, we conducted the study with teachers rather than focusing on teachers. [...]
Aquest article es basa en el projecte de recerca APREN-DO, dirigit a explorar com aprenen els professors de secundària. Utilitzant un enfocament de recerca inclusiu i mètodes visuals i narratius, hem dut a terme l'estudi amb professors en lloc de centrar-nos en els professors. [...]
Este artículo se basa en el proyecto de investigación APREN-DO, cuyo objetivo es explorar cómo aprenden los profesores de secundaria. Utilizando un enfoque de investigación inclusivo y métodos visuales y narrativos, realizamos el estudio con los profesores en lugar de centrarnos en ellos. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1338
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 53-68  
9.
17 p, 163.2 KB Development of Emotional Competences in Higher Education : The Effects of a Self-Leadership Program from a Dexplis Design / Montalvo-García, Adolfo (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport Blanquerna) ; Martí-Ripoll, Margarita (Universitat Ramon Llull. ESADE) ; Gallifa, Josep (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport Blanquerna)
Research on emotional competence development (ECD) in university students is scarce and shows mixed results. This research establishes what is possible to expect from an optional self-leadership program (SLP) consisting of eight workshops of three hours each, and with a student-centered and experiential approach. [...]
La recerca sobre el desenvolupament de competències emocionals (DCE) en estudiants universitaris és escassa i mostra resultats dispars. Aquesta investigació estableix què és possible esperar d'un programa d'autolideratge opcional de vuit tallers de tres hores, amb un enfocament experiencial i centrat en l'estudiant. [...]
La investigación sobre el desarrollo de competencias emocionales (DCE) en estudiantes universitarios es escasa y muestra resultados dispares. Esta investigación establece qué es posible esperar de un programa de autoliderazgo opcional de ocho talleres de tres horas, con un enfoque experiencial y centrado en el estudiante. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1344
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 35-51  
10.
16 p, 186.0 KB Pre-service language teachers' perceptions of professional learning and development resulting from Greek as a Foreign Language teaching placements / Andria, Maria (National and Kapodistrian University of Athens)
Language teacher education research has convincingly shown that teaching placements can function as an opportunity for pre-service teachers to connect the theoretical knowledge acquired at university with actual classroom practices. [...]
La recerca sobre la formació de professorat d'idiomes ha demostrat que les pràctiques docents poden funcionar com una oportunitat perquè els professors en formació connectin els coneixements teòrics adquirits a la universitat amb les pràctiques reals a l'aula. [...]
La investigación sobre la formación de profesorado de idiomas ha demostrado que las prácticas docentes pueden funcionar como una oportunidad para que los profesores en formación conecten los conocimientos teóricos adquiridos en la universidad con las prácticas reales en el aula. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1396
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 19-34  

Articles : 273 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 7 registres trobats  
1.
1 p, 212.9 KB Jornada Interdisciplinaria de Formación y Trabajo : los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el marco de un proyecto universitario de cooperación internacional / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La Jornada interdisciplinaria de formación y trabajo: "Los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el marco de un proyecto universitario de cooperación internacional", es va celebrar el 14 de març de 2023 com a part de les activitats de clausura del projecto "Programa de capacitación para la incorporación de la perspectiva de los ODS- Agenda 2030, als cursos de formació docent universitari de la UNISS-Cuba.
2023
Jornada Interdisciplinaria de Formación y Trabajo, : 2023
2 documents
2.
1 p, 393.7 KB Cicle de tallers Comunicació i desenvolupament / Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació ; Observatori Mediterrani de la Comunicació
Cicle de sessions formatives sobre Comunicació i Desenvolupament compost per tres tallers al voltant de la comunicació per a la salut, en clau cultural, mediàtica i comunitària, la comunicació participativa, com a model per al canvi social, i finalment, el fundraising o com captar recursos per a finalitats no lucratives. [...]
2015
Cicle de Tallers sobre Comunicació i Desenvolupament. Bellaterra, 2n : 2015  
3.
1 p, 430.2 KB V Seminario Internacional Comunicación, desarrollo y derechos humanos: la agenda 2030 / Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Observatori Mediterrani de la Comunicació
Investigadors, professors i professionals de la comunicació van participar el 15 de novembre de 2016 en un Seminari Internacional sobre el paper de la comunicació i dels comunicadors per aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible inclosos en l'Agenda 2030 de Nacions Unides. [...]
2016
Seminario Internacional Comunicación, Desarrollo y Derechos Humanos: la Agenda 2030. Bellaterra, : 2016  
4.
1 p, 1.1 MB Policy addressing climate change & learning about consumer behaviour and everyday life : PACHELBEL / Prades, Ana (Centro de Investigaciones Energéticas, Medioambientales y Tecnológicas (Espanya)) ; Espluga, Josep, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Horlick-Jones, Tom (Cardiff University) ; Rosenhead, Jonathan (London School of Economics) ; Poumadère, Marc (Institut Symlog (França)) ; Konrad, Wilfried (Dialogik (Alemanya)) ; Enander, Ann (Swedish National Defence College) ; Constantin, Marian (Meda research) ; Medina, Beatriz (Amphos 21 (Espanya)) ; Barnett, Julie (Brunel University)
The main objective of PACHELBEL is the development, trialling and operationalisation of a tool called STAVE, which will be designed to support the work of policy-making for sustainability in real-world settings. [...]
L'objectiu principal del projecte PACHELBEL és desenvolupar, provar i operacionalitzar un instrument anomenat STAVE (Systematic Tool for Behavioural Assumption Validation and Exploration), que haurà de servir per a donar suport als dissenyadors de polítiques públiques ambientals i per la sostenibilitat. [...]

2010
2 documents
5.
8 p, 102.9 KB Estudi de casos en desenvolupament organitzacional / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'aportació tracta de la incorporació de la metodologia de l'estudi de casos per a l'anàlisi institucional, en el marc de l'assignatura de Desenvolupament Organitzacional de la llicenciatura en Pedagogia. [...]
This communication presents the incorporation of the methodology of the study of cases for institutional analysis, in the subject organizational development master's degree in Pedagogy. The methodology let the student study individuals situations, in specifics institutions contexts, thus promoting the competence for the direct intervention in educations process. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
6.
70 p, 411.2 KB Aula d'Ecologia : cicle de conferències 2001 / Àvila i Castells, Anna (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Terradas, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Aula d'Ecologia
Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2002 (Ecologia 20) (Ciència i tècnica ; 20) (Ciència i tècnica. Ecologia)

Ecologia de l'artificialitat / Oriol Bohigas. - L'inici del fenomen urbà / Isabel Rodà. - Democràcia, globalització i medi ambient / Fèlix Ovejero. - Estratègies territorials de conservació davant l'acceleració de processos destructors / Josep M. Mallarach. - L'observació de canvis ambientals per mitjà dels estanys d'alta muntanya / Jordi Catalán. - Residus i territori / Ferran Relea. - Diversitat i estratègia evolutiva humana / Jaume Bertranpetit. - La protecció d'espais en la nova economia rural / Joan Cals. - El canvi global i els usos del sòl / David Saurí. - L'espai metropolità barceloní: reptes i limitacions ambientals / Pilar Andrés. - Administració pública i agents privats en la gestió del territori / Josep Maria Vila d'Abadal. - La teledetecció i els sistemes d'informació geogràfica / Xavier Pons.  

7.
131 p, 6.3 MB Aula d'Ecologia : cicles de conferències 1999 i 2000 / Castells, Eva (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Terradas, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Argullol, Rafael ; Lloret, Antoni ; Wagensberg, Jorge, 1948- ; Ludevid, Manuel ; Grasa, Rafael, 1953- ; Fernández Hermana, Luis Ángel 1946- ; Ximeno, Frederic ; Porcuna, José Luis ; Germain, Josep ; Gracia, Carles ; Herce, Manuel ; Llebot, Josep Enric, 1953- ; Aguilar, Àlex ; Olives, Josep ; Cabré, Anna, 1943- ; Kogevinas, M.. ; Arandes, Ramon ; Simó Canonge, Rafael ; Caylà, Joan A.. ; Serra Raventós, Jordi ; Vilaplana, Joan Manuel ; Vila Brugalla, Montserrat ; Egozcue, Josep, 1940-2006 ; Millán, Millán M. ; Terradas, Jaume ; Burriel, José Ángel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Aula d'Ecologia
Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2001 (Ecologia 19) (Ciència i tècnica ; 19) (Ciència i tècnica. Ecologia)  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
40 p, 505.6 KB Publicacions online sobre la Unió Europea / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Recopilació de publicaciones de i sobre la Unió Europea.
Centre de Documentació Europea 2020-
31 documents

Llibres i col·leccions 9 registres trobats  
1.
85 p, 14.6 MB La comunicació com a eina per a la cohesió social contra el racisme i la intolerància / Carniel Bugs, Ricardo, coord. ; Velázquez, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Riba, Laura (Fundació Autònoma Solidària) ; Del Río Sánchez, Olga (Universitat de Girona) ; Martín Villodres, Francisco (Centro Social Darna) ; Messias, Adriano (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo) ; García Juanatey, Ana (Observatorio Proxi) ; Tarragona Fenosa, Laia (Observatorio Proxi) ; Román-Velázquez, Patria (Loughborough University) ; Jara, Yuli (Maldita Migración) ; Bonilla, Thais (NOVACT) ; Gallego Ayala, Joana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prieto, Rodrigo (Institut Diversitas) ; Borges-Rey, Eddy (Residence Northwestern University of Qatar) ; Fernández-Rovira, Cristina (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Observatori Mediterrani de la Comunicació
Aquesta publicació és resultat del projecte "La comunicació com a eina per a la cohesió social contra el racisme i la intolerància", finançat pel XXXV Fons de Solidaritat de la Universitat Autònoma de Barcelona (FSXXXV-03). [...]
Bellaterra: Observatori Mediterrani de la Comunicació, 2020  
2.
42 p, 750.5 KB Doctora Honoris Causa Marie-Paule Kieny : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici Rectorat el dia 16 de gener de l'any 2019 / Kieny, Marie-Paule ; Pumarola Suñé, Tomàs ; Universitat Autònoma de Barcelona, entitat editora
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))  
3.
35 p, 316.0 KB As políticas de sustentabilidade ambiental : informação social e participação no campus de duas universidades / Ruscheinsky, Aloisio ; Paulo Gomes, Luciana ; Espluga, Josep, 1964-
Caxias do Sul : EDUCS. Editora da Universidade de Caxias do Sul, 2017
Cidadania, meio ambiente e sustentabilidade, 2017, p. 44-78  
4.
48 p, 10.2 MB Frederic Mayor Zaragoza : Discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes d'aquest rectorat el dia 25 de maig de l'any 1989 / Mayor Zaragoza, Federico ; Cuchillo, Claudi
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 1989 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Frederic Mayor Zaragoza /per Claudi M. Cuchillo; Una nova visió del desenvolupament / per Frederic Mayor Zaragoza ; curriculum vitae de Frederic Mayor Zaragoza  

5.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  
6.
13 p, 254.0 KB Las trayectorias y los motores del desarrollo humano: un debate científico y un dilema pragmático / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Desde que en 1990 el Programa de Naciones Unidas para el Desarrollo lo adoptase como objeto de sus informes y objetivo de sus programas sobre el terreno, el desarrollo humano ha avanzado en muchos países del mundo. [...]
Fundación Intervida 2010
Cambio social y cooperación en el siglo XXI, 2010, p. 55-66  
7.
109 p, 4.0 MB Desigualdad y diversidad en América Latina : hacia un análisis tipológico comparado / Fachelli, Sandra ; López, Néstor ; López-Roldán, Pedro ; Sourrouille, Florencia
Este libro tiene su origen en una pregunta metodológica y conceptual: ¿cómo abordar "lo social" cuando se intenta analizar la relación entre los procesos sociales y educativos en América Latina? Enmarcado en esa búsqueda, se utiliza la construcción de tipologías como una posible estrategia de aproximación a la realidad social. [...]
Buenos Aires : SITEAL, Instituto Internacional de Planeamiento de la Educación (UNESCO-OEI), 2012 (Libros digitales / SITEAL)  
8.
20 p, 2.2 MB Sexo á voluntad : opúsculo ilustrado con grabados / Darder y Llimona, Francisco de A. 1851-1918
Barcelona Imp. de Henrich y Cª 1893  
9.
27 p, 6.2 MB Los Padres ante la educación del niño / Isern Galceran, Carme.
Madrid : Ministerio de la Gobernación, Dirección General de Sanidad, Servicios de Protección Maternal e Infantil, 1959 (Al Servicio de España y del Niño español ; 261)  

Documents de recerca 482 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3.0 MB Causality and Institutional Distance in International Conservation and Development : A Telecoupling Approach / Busck-Lumholt, Louise Marie ; Corbera, Esteve, dir. ; Ole, Mertz, dir.
La investigació crítica del desenvolupament segueix rebent un impuls renovat com a resposta a la creixent consciència dels reptes relacionats amb les intervencions de projectes al Sud global, sovint facilitada per actors transnacionals i internacionals. [...]
La investigación crítica para el desarrollo sigue recibiendo un impulso renovado como respuesta a la creciente conciencia de los desafíos relacionados con las intervenciones de proyectos en el Sur global, a menudo facilitada por actores transnacionales e internacionales. [...]
Critical development research keeps receiving renewed momentum as a response to the increasing awareness of the challenges related to project interventions in the global South, often facilitated by transnational and international actors. [...]

2022  
2.
13 p, 2.8 MB Hardened Browser / Monedero, Pol ; Ventayol Marimón, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
The increase in smartphone usage across the years has changed the focus of software development from native, platform-specific apps to online applications, and subsequently, Progressive Web Apps. Although these types of web apps provide many of the benefits of native apps at a fraction of the cost, their security must be frequently updated to prevent attacks. [...]
L'augment en l'ús de telèfons intel·ligents al llarg dels anys ha canviat el focus del desenvolupament de programari d'aplicacions natives i especifiques a una plataforma, a aplicacions en línia, i posteriorment, Aplicacions Web Progressives. [...]
El aumento en el uso de teléfonos inteligentes a lo largo de los años ha cambiado el foco del desarrollo de software de aplicaciones nativas y específicas a una plataforma, a aplicaciones online, y posteriormente, Aplicaciones Web Progresivas. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
1 p, 36.8 MB Efficiency of oocyte follicular aspiration (OPU) to obtain embryos by intracitoplasmatic sperm injection (ICSI) in the mare and comparison with Donkey / Casas Gombau, Aina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2023
Grau en Veterinària [955]  
4.
44 p, 750.5 KB L'Adquisició de l'elevació en Català : un experiment amb el verb semblar / Jo Galí, Sergi ; Gavarró Algueró, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
A la bibliografia es troba que, de la mateixa manera que es troba un retard en l'adquisició de les passives, en anglès també hi ha un retard en l'adquisició de les oracions amb elevació. Entre els autors que han proposat hipòtesis per tal d'explicar el retard en l'adquisició de les oracions amb elevació hi ha Wexler (2004) i Orfitelli (2012). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]  
5.
2.5 MB Essays on Risk, Insurance, and Economic Development / Rodríguez Sala, Albert ; Santaeulàlia-Llopis, Raül, dir.
Aquesta tesi estudia com el risc i els mecanismes informals per afrontar el risc afecten el desenvolupament econòmic a l'Àfrica. Al capítol 1, -L'Efecte Agregat i en Benestar de Completar Mercats Financers Agrícoles-, estudia com completar mercats afecta el creixement i benestar a l'Uganda rural. [...]
Esta tesis estudia cómo el riesgo y los mecanismos informales para afrontar el riesgo afectan al desarrollo económico en África. En el capítulo 1, -El Effecto Agregado y en Bienestar de Completar Mercados Financieros Agrícolas-, estudio cómo completar mercados afecta al crecimiento y bienestar en la Uganda rural. [...]
This thesis studies how risk and informal risk-dealing mechanisms affect economic development in Africa. In chapter 1, The Aggregate and Welfare Effects of Completing Financial Markets in Agriculture, I study how completing financial markets in agricultural risk affects growth and welfare in a poor agrarian-based economy, rural Uganda. [...]

2022  
6.
34 p, 1.0 MB La gestió de l'aigua subterrània a l'Àrea Metropolitana de Barcelona . una visió comparativa del sector públic, privat i publicoprivat en la gestió de la massa d'aigua de la Vall Baixa i Delta del Llobregat / Sugrañes Tatge, Alexandre ; Nadal Tersa, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
La massa d'aigua de la Vall Baixa i Delta del Llobregat es troba en un estat deficient degut a la contaminació d'origen agrícola/industrial i la intrusió salina. L'estat d'aquesta massa d'aigua está ben documentada des de la creació d'una comunitat d'usuaris el 1981. [...]
La masa de agua del Valle Bajo y Delta del Llobregat presenta un estado deficiente debido a la contaminación agrícola/industrial y la intrusión salina. El estado de esta masa de agua está bien documentada desde la creación de una comunidad de usuarios en 1981. [...]
The Vall Baixa and Delta del Llobregat water mass is currently being chemically contaminated and depleted as a result of agricultural and industrial activity, as well as saline intrusion. The deteriorating conditions of this water mass have been well documented since 1981, when a water users' community was created. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]  
7.
920 p, 10.9 MB Comunicação para o desenvolvimento sustentável em Moçambique : uma análise das estratégias de comunicação das vilas do desenvolvimento do milénio de Chibuto, Chitima e Itoculo - 1964 a 2020 / Nguenha, Francisco Pedro Manuel ; Marín, Enric, 1956-, dir.
Aquesta tesi discuteix les estratègies de comunicació del govern en la implementació dels models de desenvolupament de Moçambic, com els llogarets de desenvolupament del mil·lenni implementats pel govern de Moçambic des de 2006, prenent com a exemple els llogarets comunals creats en el període de la lluita armada per l'alliberament nacional. [...]
Esta tesis discute las estrategias de comunicación del gobierno en la implementación de los modelos de desarrollo de Mozambique, como las aldeas de desarrollo del milenio implementadas por el gobierno de Mozambique desde 2006, tomando como ejemplo las aldeas comunales creadas en el período de la lucha armada por la liberación nacional. [...]
This thesis discusses the communication strategies of the government in the implementation of Mozambican development models, such as the millennium development villages implemented by the Mozambican government since 2006, taking as an example the communal villages created in the period of armed struggle for national liberation, in 1964. [...]

2022  
8.
85 p, 23.2 MB Strategic communication managament in rural development NGOs in Spain and Portugal / Collera Tamargo, Lucía ; Ribeiro Dos Santos Oliveira, Evandro Samuel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu d'aquest estudi és analitzar la gestió estratègica de la comunicació de les ONGs de desenvolupament rural a Espanya i Portugal i comprovar si la Teoria Instigadora de la Comunicació de les ONGs és aplicable a les ONGs d'aquest tipus. [...]
El objetivo de este estudio es analizar la gestión estratégica de la comunicación de las ONGs de desarrollo rural en España y Portugal y comprobar si la Teoría Instigadora de la Comunicación de las ONGs es aplicable a las ONGs de este tipo. [...]
The aim of this study is to analyse the strategic communication management of rural development NGOs in Spain and Portugal and to check whether the Instigatory Theory of NGO Communication is applicable to NGOs of this type. [...]

2022
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
9.
95 p, 4.3 MB Validez predictiva del Ages and Stages Questionnaire (ASQ®), un cuestionario de cribado del desarrollo psicomotor infantil basado en el reporte de padres o cuidadores principales / Schonhaut Berman, Luisa ; Demestre Guasch, Xavier, dir. ; Bonfill, X. (Xavier), dir. ; Serón S. , Pamela
Antecedents: els qüestionaris de cribratge del desenvolupament basats en l'informe de pares o cuidadors (CCDRP) han guanyat cada vegada major difusió. D'aquests, el més conegut a nivell mundial és l'Ages and Stages Questionnaire (ASQ), instrument que s'ha utilitzat a Catalunya i validat a Xile, i hi ha una bretxa quant al coneixement de la seva capacitat predictiva a més llarg termini. [...]
Antecedentes: los cuestionarios de cribado del desarrollo basados en el reporte de padres o cuidadores (CCDRP) han ganado cada vez mayor difusión. De estos, el más conocido a nivel mundial es el Ages and Stages Questionnaire (ASQ), instrumento que se ha utilizado en Cataluña y validado en Chile, existiendo una brecha en cuanto al conocimiento de su capacidad predictiva a más largo plazo. [...]
Introduction: Parent/caregiver completing developmental screening questionnaires (DSQs) have become increasingly widespread. Worldwide, the most well-known is the Ages and Stages Questionnaire (ASQ), an instrument that has been used in Catalonia and validated in Chile; however, there is a gap in the knowledge of its predictive capacity in the longer term. [...]

2022  
10.
265 p, 3.0 MB La creación de capital social desde los planes de desarrollo comunitario en Cataluña / Martínez Chito, Lucas Manuel ; Úcar, Xavier, dir.
La perspectiva del capital social ha guanyat protagonisme en els últims 25 anys en la recerca i intervenció en els camps social i educatiu. Existeix un debat obert sobre l'aplicació d'aquest concepte en els processos d'acció comunitària. [...]
La perspectiva del capital social ha ganado protagonismo en los últimos 25 años en la investigación e intervención en los campos social y educativo. Existe un debate abierto sobre la aplicación de este concepto en los procesos de acción comunitaria. [...]
The perspective of social capital has played a leading role in the last 25 years in the research and intervention in the social and educational camps. There is an open debate on the application of this concept in the processes of community action. [...]

2022  

Documents de recerca : 482 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 7 registres trobats  
1.
21 p, 290.9 KB Marc de referència sobre la COMPETÈNCIA DE RESPONSABILITAT ÈTICA a la universitat / Basart i Muñoz, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Urrea Monclús, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Puente, Sílvia ; Pla Soler, Reyes (M. Teresa Reyes) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Álvarez Moleiro, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; García López, María del Mar ; Montaña Peironcely, Montserrat ; Ballarín Dahmke, Ana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària
Aquest document va adreçat principalment a professorat i té dos propòsits. En primer lloc, promoure i facilitar la reflexió sobre aquest aprenentatge en l'àmbit universitari, en particular, en les assignatures que conformen els graus i els postgraus. [...]
març 2021  
2.
1 p, 5.3 MB Responsabilitat ètica. On Comença la formació per a la responsabilitat ètica? / Urrea Monclús, Aida, coord. ; Corbella Molina, Laura ; Ballarín Dahmke, Ana ; Basart i Muñoz, Josep M. ; Pla Soler, Reyes (M. Teresa Reyes) ; Ruiz Bueno, Carme ; Puente, Sílvia ; García López, María del Mar ; Álvarez Moleiro, María ; Blanco-Romero, Asunción ; Montaña Peironcely, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària
Infografia sobre la Competència de Responsabilitat Ètica. Què és, quins components són necessaris per a la formació d'aquesta competència i com podem incorporar-la a la universitat.
2021  
3.
1 p, 437.8 KB Desenvolupament emocional i social en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
4.
1 p, 440.8 KB Desenvolupament cognitiu i lingüístic en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
5.
1 p, 437.5 KB Desenvolupament psicomotor en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
6.
3 p, 453.5 KB Bases biològiques, socials i culturals dels processos de desenvolupament. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
7.
36 p, 1.2 MB Programa de Desenvolupament Professional d'Investigadors / Díaz, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Miñarro, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa impulsat per la Unitat de Projectes Estratègics de l'Àrea de Recerca de la UAB, té per objectiu donar suport als investigadors en la seva carrera investigadora, dissenyant accions formatives que cobreixin les seves necessitats en cadascun dels seus estadis de desenvolupament professional.
The programme aims to offer support to researchers during their careers, with training sessions that cover theirneeds at all stages of their professional development.

2018
2 documents

Documents gràfics i multimèdia 4 registres trobats  
1.
35.3 KB Lletra, Educació lingüistica i literària / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. LLETRA, Educació lingüística i literària ; Universitat de Barcelona
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca LLETRA (2017 SGR 1728), acrònim format amb les inicials dels mots que designen els eixos de la seva activitat: Llengua, Literatura, Educació, Transferència, Recerca, Acció.
2017  
2.
1024x462, 161.6 KB Amartya Sen: Premi Princesa de Asturias de Ciències Socials 2021 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Miquel Sasplugas, Marta
Amb motiu del lliurament del 'Premio Princesa de Asturias de Ciencias Sociales' a l'economista Amartya Sen, la Biblioteca de Ciències Socials ha preparat una exposició bibliogràfica dedicada al guardonat.
2021 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
8 documents
3.
1024x524, 784.0 KB El Tercer món és un camp de concentració en temps de pau : / Comités Jovenils de la Campanya contra la Fam
Murcia : Libesa, 1973
2 documents
4.
3.0 KB Economia ecològica i ecologia industrial: el treball de Robert U. Ayres / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre Robert U. Ayres, un dels pioners en el camp del desenvolupament sostenible des del punt de vista del metabolisme industrial. En la seva llarga trajectòria també ha treballat en camps com l'anàlisi de les externalitats del sistema productiu, l'eco-reestructuració, el canvi climàtic, etc.
2002 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
5 p, 27.1 KB ¡Atención al frío! / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.